LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
09 okt 2020 14:22
Brahms schreef:
09 okt 2020 13:49
Knutsel maar fijn verder, ik kom bij jullie in elk geval nooit douchen, niet alleen in jullie woning, maar in het hele blok waar de woning deel van uit maakt. Suc6, als het maar veilig "voelt".........
Ik stel de diagnose overdreven angststoornis.
De volgende keer als je staat te douchen, vraag je dan af hoe de elektra eruit ziet in de rest van het blok waar je zelf woont.

Gelukkig voor Brahms wordt de diagnose gesteld door een huis-, tuin- en keuken knutselaar...

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Brahms schreef:
09 okt 2020 09:30
Normale en veilige mensen nemen even kennis van NEN1010
Normale mensen kunnen geen kennis nemen van NEN1010.

Wat weet jij er eigenlijk zelf van? Vermoedelijk alleen van horen zeggen.
Ik daag je uit om hier een citaat of link naar de inhoud van NEN1010 te plaatsen.
Dan kunnen we er over discussiëren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch wel bijzonder dat we nu al 7 pagina.s over de wasmachineaansluiting van WA kunnen babbelen.
Erg meelevend allemaal. :D

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
09 okt 2020 15:42
Toch wel bijzonder dat we nu al 7 pagina.s over de wasmachineaansluiting van WA kunnen babbelen.
Erg meelevend allemaal. :D

Lijkt me meer sprake van wedstrijdje verbaal ver piezen. :roll:

Zou trouwens wel handig zijn als WA eens een reactie geeft. Nu blijft dit topic maar eindeloos door zwabberen.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Erthanax »

WA heeft even geen tijd; hij is druk in de weer met tobbe, wasbord en wringer.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
09 okt 2020 16:09
WA heeft even geen tijd; hij is druk in de weer met tobbe, wasbord en wringer.
:lol: :lol: :lol:

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En een stevige wasborstel voor de vlekken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om de Sunlight-zeep niet te vergeten.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voor al dat gedoe had je vroeger toch een wasvrouw?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, een heel leger wasmannen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oude Miele of nieuwe? Beide met stekker en voor trekschakelaar is zowel langer snoer nodig dus stekker eraf knippen lukt niet, vrijwel altijd nieuwe 3 aderige kabel van voldoende dikte nodig!

Zowel de wasmachine als schakelaar moet even open.
en als je deze bij plaatselijke winkel koopt is aansluiten vaak mogelijk.. zonder extreme kosten die vele online verkopers voor deze service vragen of gaat WA dit zelf even doen?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
09 okt 2020 16:09
WA heeft even geen tijd; hij is druk in de weer met tobbe, wasbord en wringer.
:lol: :lol:

Zoiets; ben net thuis na een dagje klussen. Het plafond van de gang is gesaust, plus een muur met stucwerk waar verder weinig aan te doen is; en verder alle kozijnen en plinten die morgen geschilderd moeten worden schoongemaakt en geschuurd. Het is een beste klus aan die woning, dat valt nog wel tegen. Maar wat ik ook wel eens tegen anderen zei: 'nu is het een hoop werk, maar als je even doorpakt en het is klaar, dan zit je lekker'. En zo is het ook. Maar dat sausen gaat inderdaad met een soort van tobbe en een soort van wasbord om het teveel aan latex van je roller af te poetsen... :lol:

Het is eigenlijk best wel een interessant topic aan het worden, mijn dank aan alle deelnemers voor het meedenken en reageren. Bijzonder waardevol, en het laat zien dat dit absoluut een fijne community is. Inmiddels heb ik het aan de redactie voorgelegd, ook zij vinden het eigenlijk wel een interessant onderwerp. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Wat Jose aangeeft is eigenlijk wel een interessante optie: met een verlengsnoer dat je weghaalt op het moment dat je gaat douchen. Uiteraard is dat geen blijvende optie, net als nooit meer douchen geen optie is. Maar voor een paar weken, als nood? Alleen moet ik dan wel zien dat het snoer blijvend boven de vloer komt te hangen (vloer kan altijd nat zijn), en met twee katten die regelmatig kattentikkertje spelen en de hele boel ondersteboven gooien weet ik niet of dat gaat lukken.

De badkamer is redelijk groot: een soort van L-vorm, maar dan met hele dikke poten. Beter gezegd: een vierkant waar een hoek uit is. Als je door de deur heen stapt komt de machine recht voor je te staan. Daarnaast, links, hangt de wastafel, met een aansluiting voor een lichtpunt boven de spiegel. Links van de wastafel is dan de douchehoek. De maten weet ik niet uit mijn hoofd, ik denk dat die achterkant zo'n 2.30 breed is. Misschien iets breder.

De woning is uit 1996, er moet dus een aardlekschakelaar zitten. Vanmiddag even wat peertjes aangesloten en twee stopcontacten tijdelijk verwijderd om die muur te kunnen sausen. Dus even de stroom uitgeschakeld voor de zekerheid. Er zijn vier groepen, die zowel per stuk als per twee uitgeschakeld kunnen worden, en dan een centrale schakelaar zeg maar die er tussen in zit..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dus tijdens kleding wassen blijven we met een smerige Witte Angora zitten?

Die oplossing kan als je alleen bent maar zo moeilijk is het toch niet, een nieuwe kabel iets langer eraan zetten?
Op Youtube zijn er instructie filmpjes te vinden, en neem die op trappetje....... en ja hoor... dat is best leuk om bij een ander te zien!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

16again schreef:
09 okt 2020 14:22
De volgende keer als je staat te douchen, vraag je dan af hoe de elektra eruit ziet in de rest van het blok waar je zelf woont.
Woon vrijstaand, maar dat was al bekend toch alhier ?
En de elektra is zeker veilig bij ons, gewoon aangelegd zoals het hoort, zelfs het betonijzer in de vloer is geaard.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:
09 okt 2020 23:54
....gewoon aangelegd zoals het hoort, zelfs het betonijzer in de vloer is geaard.
Bij een DC lekstroom is dat het recept voor betonrot

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Brahms »

16again schreef:
10 okt 2020 06:48
Bij een DC lekstroom is dat het recept voor betonrot
Zou je huiswerk nog maar eens doen. DC zwerfstromen komen vooral voor bij niet afgedekte stroomvoerende delen welke in verbinding staan met Aarde. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld treinrails.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Dat "huiswerk" was natuurlijk al klaar:
https://www.installatiejournaal.nl/beve ... n-10111274
Als DC lekstroom bronnen worden daar het laden van electrische auto en zonnepanelen genoemd. En dat is wellicht dichter bij huis dan treinrails

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Zoals in het huiskamertopic aangegeven: Ik heb besloten een andere machine te kopen. De huidige is 34 jaar, 15 jaar geleden compleet gereviseerd; maar hoe lang gaat hij nog mee, en overleeft hij een verhuizing?

Hij staat nu zielig op de gemeentewerf op zijn einde te wachten. Verkopen lukte niet; er was wel een belangstellende, maar die kwam niet opdagen. Helaas.

Volgende week eens kijken wat het gaat worden. Misschien een Bosch of Siemens, of toch weer een Miele? Het zijn alledrie betrouwbare merken met een goede reputatie wat gebruiksgemak en levensduur betreft. Maar de topicvraag, wat het beste is, is voor mezelf nu beantwoord.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zou, als ik alleenstaand was, en maar heel af en toe een wasje draai, zeker niet zoveel geld aan een Miele uitgeven. Er zijn voor minder geld ook goede wasmachines te koop.
Succes verder met het inrichten van uw nieuwe huis!

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is er niet een topic over een heel voordelige opvouwbare wasmachine? :D

Gesloten