Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lowieze

Re: Wasmachine met een stekker; nieuwe woning met een trekschakelaar; wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
06 nov 2020 11:16
Het gekke is dat het voor de droogte/natheid niet eens zoveel verschil uitmaakt of je nu op 900 of 1400 toeren centrifugeert. Zeker als het zonnetje schijnt had ik de was in een halve dag al droog.
Bij een nieuwe wasmachine zal u het verschil echt wel merken hoor, anders is er iets mis.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit toch even naar dat verlengsnoer te kijken. Vindt het maar een rare constructie zo. Het 'mag', dat zal ongetwijfeld kloppen. Maar als dit 'mag', dan zou het toch veel beter zijn als de wbv een geschikt stopcontact op de muur zet met een goed geïsoleerde draad naar die trekschakelaar? Dan ben je er ook, en dat is volgens mij een stuk netter en veiliger.

En zo hoog zullen die kosten toch niet zijn? Nota bene betaal ik iedere maand 5 euro extra voor onder andere klusjes aan elektra en kranen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
09 nov 2020 08:53
Ik zit toch even naar dat verlengsnoer te kijken. Vindt het maar een rare constructie zo. Het 'mag', dat zal ongetwijfeld kloppen. Maar als dit 'mag', dan zou het toch veel beter zijn als de wbv een geschikt stopcontact op de muur zet met een goed geïsoleerde draad naar die trekschakelaar? Dan ben je er ook, en dat is volgens mij een stuk netter en veiliger.

En zo hoog zullen die kosten toch niet zijn? Nota bene betaal ik iedere maand 5 euro extra voor onder andere klusjes aan elektra en kranen.
Ik neem aan dat die 5 euro voor een onderhoudsabonnement is? Dan gaan ze daarvan geen extra stopcontact plaatsen, het is alleen bedoeld voor wat kleine reparaties die handige mensen ook zelf kunnen doen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, dat dus. Het is me zo aangesmeerd, het hoort er standaard bij. En aangezien er wat kleine reparaties verricht zijn, kan ik er pas volgend jaar vanaf.

Niettegenstaande dat, denk ik dat er hier best wel over gesproken kan en mag worden. Plaats bij iedere woningmutatie waar er een aardlekschakelaar is zo'n stopcontact op anderhalve meter hoogte, en je voorkomt heel wat onveilige situaties bij mensen die denken dat ze alles kunnen maar blauw, bruin en geel/groen niet kunnen onderscheiden, om wat te noemen.

Plaats reactie