LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Hallo,

Ik kijk regelmatig op het forum voor informatie en tot nu toe waren mijn vragen al eens door anderen gevraagd en beantwoord.
Ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht en dit is over een half jaar klaar. Wij wonen nog thuis, dus hebben van veel dingen nog geen verstand.
Op dit moment zijn we bezig met het oriënteren op wasmachines (en drogers) en we hebben vanavond behoorlijk wat info gekregen bij de Mediamarkt. Hierdoor weten we iets meer.
Mijn voorkeur gaat uit naar een wasmachine van een goed merk, maar Miele vinden we te duur, er zijn nog genoeg andere kosten deze periode. Ik heb hier veel gelezen en ik zit te denken aan een Siemens. We hebben oa deze bekeken:
http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Kenme ... 16972&SM=0
• We gaan met z'n 2en wonen (misschien over 2-3 een kleine erbij)
• Aantal wassen per week, geen idee (gemiddeld denk ik, geen speciale werkkleding ofzo)
• Rond de 500 euro uitgeven (deze wasmachine ook voor 400,- gezien)

Is dit een goede keuze waar we in ieder geval zo'n 5-6 jaar mee vooruit kunnen? Ik hoor goede verhalen over Siemens, maar deze is redelijk goedkoop, is Siemens daar ook goed of alleen bij duurdere toestellen? Hoe is de service van Siemens? De verkoper zei dat 5 kg inhoud weinig is, 6 kg gemiddeld, 7kg veel. Dit is een 5kg, is dit voldoende voor 2 (evt. 3) personen of kan ik beter voor een 6 kg gaan?

Als je deze niet aanraadt, hebben jullie dan nog tips voor een andere/betere wasmachine rond de 500 euro?
Laatst gewijzigd door Lilian86 op 03 feb 2009 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Deze Siemens is een degelijke machine,

Wij hebben zelf een 6kg machine van Siemens, deze machine is onderhand 7 jaar oud, maar de lay-out van het bediendingspaneel is ongeveer hetzelfde als de machine die u op het oog heeft,

In de garantieperiode hebben we problemen gehad met de de centrifuge, die kon tijdens centrifugeren op het goede toerental komen, en draaide steeds te langzaam, omdat de was niet in "balans" was,

De klok is door de service dienst vervangen en het probleem is deels uit de wereld, wanneer de machine goed vol is, is goed centrifugeren niet mogelijk,

De schokdemping van de trommelkuip is bij onze machine te licht ontworpen om de volle trommel goed in het gareel te houden en de sensor regelt de electronica terug tijdens het centrifugeren,

Meestal laten we machine een 2e keer centrifugeren, en anders laten we de machine via een cheatcode centrifugeren, deze kregen we van een service monteur, de machine draait dan 1200 onder alle omstandigheden, zodoende de was droog uit de machine komt,

Een machine met gebruiksaanwijzing dus, maar houdt er rekening mee dat onze machine één van de eerste 6 kg machine's is!,

Zeer waarschijnlijk zijn bij de nieuwe machine's deze fouten er al lang uitgehaald, en deze problemen niet meer van toepassing zijn, technisch is het verder een prima apparaat,

In uw situatie zou ik toch voor een 6 kg machine gaan, je hebt al snel meer was dan wat je denkt, wij zelf wonen ook met z'n tweeën en zijn nog altijd blij dat wij de 6 kg machine hebben gekocht, en vooral met een kleintje er bij is deze meer dan welkom,

Ook de moderne wasdrogers zijn vrijwel allemaal 6kg, dus een volle machine, meteen een volle droger.

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door plumber »

Een Siemens in de IQ serie is ietsje
duurder maar vergelijkbaar met de Miele.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Siemens wasmachines vind ik best ok, maar de 5 KG machines komen niet uit de Duitse fabrieken, de 6 KG en hogere machines wel. En geloof me, er zit echt kwaliteitsverschil in. Maar 5/6 jaar moet makkelijk kunnen.

Als ik je zo je verhaal lees denk ik dat die capaciteit van 5 kg prima is. Die levensduur zit dus ook wel goed. Als laatste tip kan ik je meegeven na te denken over de stabiliteit en daarmee ook enigszins geluidsniveau van zo'n machine. Komt hij op een houten vloer te staan of op een stenen vloer ? Komt hij in de keuken, in de badkamer of op zolder ?

Mocht hij op een houten vloer komen te staan, adviseer ik je minimaal een echte Duitse Siemens te nemen, of liever toch een Miele zelfs. Puur vanwege het feit dat hij op zijn plekkie moet blijven staan. Maar er zit ook nog enorme verschillen in houten vloeren. In zo'n situatie is het handig om te weten wat een vorige bewoner had staan en hoe zijn ervaringen daarmee waren.

Succes met je keuze, het verhuizen en het klussen alvast !

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Bedankt voor jullie antwoorden, we twijfelden erg over 5 of 6kg, maar mede door het verschil van fabrikant (wat ouwe aap aangaf) denk ik toch dat we een 6 kg nemen.

Het komt waarschijnlijk op laminaat te staan, van een vorige bewoner hebben we geen last, het is nieuwbouw.

Iemand nog een goede tip voor een goede Siemens van 6kg in deze categorie? Eventueel een droger erbij zou helemaal mooi zijn!

Bedankt!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Lilian, ik bedoelde niet zozeer de vloerbedekking maar d vloer zelf.
Ik denk dat je een goede keuze maakt. Het is even kwestie van prijzen vergelijken en het liefst een zo hoog mogelijk toerental. Dat is gunstiger voor je droger qua energieverbruik en levensduur. Echter mag het prijsverschil ook niet te groot zijn, lastig om zo uit te leggen. Misschien kun je je laten voorlichten in een of meerdere winkels ?
Wederom, succes.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door plumber »

Voorlichten in een winkel is niks,de mensen daar willen
verkopen.Advies op dit forum is veel beter.Hier zijn
kenners en gebruikers aan het woord.
Net zoals Ouwe aap al schreef wil je goed hebben
dan de 6kg machines.Siemens IQ serie vind ik persoonlijk
mooier dan Miele maar ze doen niets onder voor elkaar.
Overigens is de Zweed Asko ook een prima keus.
Laatst gewijzigd door plumber op 26 jan 2009 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Ik vond de voorlichting in de Mediamarkt dit keer wel goed, hij legde vooral veel uit wat we niet wisten. Toch kijk ik altijd uit, eerst kijken wat ze aanraden, dan op internet kijken wat er over gezegd wordt en dan beslissen. Ik heb tijd zat, dus goed rondkijken kan geen kwaad.

Het wordt sowieso een 6 kg, Ik zal eens de IQ serie gaan bekijken, staat dat in de code of kan ik dat aan iets anders herkennen? Vind dit forum in ieder geval super handig!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door plumber »

Kijk maar op Google en typ
Siemens IQ serie in.Komt alles
tevoorschijn.Kan je trouwens met alle
merken doen dan zie je gelijk wat ze
wel en niet kunnen.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Op google gezocht naar de IQ serie, maar deze waren toch nog wel erg prijzig. Ook even verder gekeken en uiteindelijk zag ik deze machine:

http://www.siemenshuishouden.nl/?5=WM16E360NL&26=12463

6 kg en heeft opties die me erg fijn leken; startuitstel, rest aanduiding, toerental zelf instellen tot 1600 en A/A/A label.
Gezien voor 650 euro, maar rondkijken kan geen kwaad.
Ik heb ook een droger gevonden die me erg fijn lijkt:
http://www.siemenshuishouden.nl/?5=WT46E302NL&26=12467

Ik denk dat dit een goede keuze is. Zijn er verder nog dingen waar ik niet aan denk die erg belangrijk kunnen zijn?
Verder nog tips? In ieder geval ontzettend bedankt. Zal deze website zeker vaker raadplegen!

Toolboy

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep.
Opletten dat je geen spaanse bosch /siemens koopt.
Deze kunnen niet in de schaduw staan van de echte.
T

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Amie »

Ik weet niet waar je woont, maar in Zoetermeer kun je in de showroom van Siemens zelf kijken en vragen naar alle modellen en wat de verschillen zijn. Je wordt zeer goed geholpen zonder dat je iets aangesmeerd wordt, ze verkopen daar zelfs niets. Ik ga daar altijd heen wanneer ik een apparaat aan moet schaffen zonder een hijgende verkoper in mijn nek. En kan op mijn gemak een keuze maken.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Ik woon in Deventer, dus dat is anderhalf uur rijden (en dan nog terug). Wel een goede tip overigens! Jammer dat het niet dichterbij is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door D1RK »

Siemens WM 16E 360 N €580,- exclusief verwijderings bijdragen en bezorgkosten....

Maar pas leverbaar na 2 a 3 weken...

Ik zag wel een gelijkwaardige Bosch staan voor minder dan €500,- uit voorraad.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Levertijd maakt niet uit, als het maar niet langer dan een half jaar is.

Ik heb al websites gevonden waar de prijs een stuk lager is, wasmachine voor 489,- , droger voor 479,- (droger met 5 jaar garantie).

We hebben nog een half jaar om er één uit te zoeken, dus we wachten gewoon tot iemand met prijzen gaat stunten voor deze machines ;)

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door franck846 »

Wij hebben in 14 jaar tijd diverse wasmachines en drogers versleten, onze huidige is een LG met een 7 kg trommel en direct drive, super stil.
Oze voorgaande waren altijd de duurdere modellen van Bosch(1e) AEG(2e) en Siemens(3e) wat ook gold voor de drogers.
Geen van alle hebben ze de vier jaar gehaald, zowel de wasmachines als drogers.
Hierdoor hadden wij dus geen zin meer om overdreven veel geld uit te gaan voor deze zogenaamde kwaliteits merken en zijn wij over gestapt op LG, welke ook prima uit te diverse tests komen.
Tot op heden ( ruim 1.5 jaar in ons bezit) hebben wij geen enkel klagen, de machine is mooi stil, snel en zuinig wat eveneens geld voor de LG droger die wij nu ook hebben.

Wat mij opviel aan de droger is dat deze precies dezelfde onderdelen heeft als de Siemens.....
De machines staan op een houten vloer wat iets meer resonantie oplevert, maar door deze op een rubberen mat te zetten is gewoon stil.
De machine is nog nooit aan de wandel gegaan laat staan iets verplaatst, dus loopt dat wel los.

Ons gezin bestaat uit 6 personen, dat houd in dat de machine elka dag 4 tot 5 keer staat te draaien evenals de droger zonder enige storing, dat was bij de Siemens wel eens anders.........

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Mijn vriend was gisteren jarig en wist geen cadeau wat hij van zijn ouders wou hebben. Omdat we over ongeveer een half jaar ons huis krijgen wouden ze ons graag een wasmachine en droger cadeau doen. We mochten voor 1000 euro wat uitzoeken, zij hadden al ervaring met Siemens en vonden dan ook dat dat een goede keus was.

Uiteindelijk hebben we de wasmachine 46E360 en de droger 46E100 gekozen. Een goede keus lijkt mij. Samen voor 870 euro.

Bedankt voor alle hulp/reacties!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wasmachine Siemens (is gekocht!)

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Hardstikke leuk voor jullie, gefeliciteerd ! Ik hoop jullie er veel plezier van zult hebben.
Gr. T.

Gesloten