LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterfilter

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Waterfilter

Ongelezen bericht door Hansw »

Wij hebben een Jura koffiemachine met een waterfilter , na 2 weken gaf de machine al aan dat het filter vervangen moest worden.
Omdat deze vrij prijzig zijn dacht ik voor een alternatief te kiezen : Een Brita waterkan met filter
Maar nu las ik veel reacties met voorstanders en tegenstanders. De een vindt het onzin en de ander beweert dat het zijn nut heeft
Het gaat ons alleen om dat de kalk wordt vastgehouden en niet zozeer de andere stoffen .
De waterhardheid is bij ons middelmatig .
Heeft iemand ervaring met de Brita

Mvg Hans

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom kies je niet gewoon voor de goedkoopste oplossing: je apparaat instellen op "géén filter gebruiken" en periodiek (meestal ongeveer één keer per maand, je apparaat geeft dat zelf aan) ontkalken? Mijn ervaring: kleine moeite, scheelt een hoop geld aan dure filters.

Alleen als je water zo hard is dat het de smaak van de koffie negatief en merkbaar beïnvloedt, zou ik de filters van Jura blijven gebruiken.

Zie ook: https://juraservicepunt.nl/onderhoud-re ... -reinigen/

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Hansw schreef:
20 jan 2021 15:40
Wij hebben een Jura koffiemachine met een waterfilter , na 2 weken gaf de machine al aan dat het filter vervangen moest worden.
Omdat deze vrij prijzig zijn dacht ik voor een alternatief te kiezen : Een Brita waterkan met filter
Maar nu las ik veel reacties met voorstanders en tegenstanders. De een vindt het onzin en de ander beweert dat het zijn nut heeft
Het gaat ons alleen om dat de kalk wordt vastgehouden en niet zozeer de andere stoffen .
De waterhardheid is bij ons middelmatig .
Heeft iemand ervaring met de Brita

Mvg Hans
Voor Jura koffiemachines repareren : https://www.circuitsonline.net/forum/se ... e=0&sort=0

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 16:17
Voor Jura koffiemachines repareren ...
Repareren? Het apparaat is uberhaupt niet kapot.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door sjohie »

Zonder Brita, dus gewoon water uit de kraan, hebben we in de theekopjes áltijd aanslag, met "brita-water" helemaal niks te zien. We meenden ook ooit een keer "iets" verschil te proeven tussen koffie met normaal water, en brita gefilterd water, maar dat is niks meer als de organoleptische mening van ons tweeën, zeker niet iets waar je een, laat staan sluitende conclusie, uit kan destilleren.

Maar goed, wij gebruiken al jaren zo'n kan, en het bevalt goed.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste Moneyman,

De ontkalkingstabletten van jura zijn ook aan de prijs en ik dacht door kalk van te voren al te verwijderen dit beter is dan achteraf
Of zie ik dit verkeerd . Ik las ook dat je de filter van Brita langer kunt gebruiken in de praktijk als door hun voorgeschreven wordt
Mvg Hans

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Moneyman schreef:
20 jan 2021 16:38
Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 16:17
Voor Jura koffiemachines repareren ...
Repareren? Het apparaat is uberhaupt niet kapot.
[offtopic deel door moderator verwijderd] Als de machine roept dat het waterfilter vervangen moet worden vraagt dat om een reparatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2021 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 17:09
Moneyman schreef:
20 jan 2021 16:38
Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 16:17
Voor Jura koffiemachines repareren ...
Repareren? Het apparaat is uberhaupt niet kapot.
[offtopic deel door moderator verwijderd] Als de machine roept dat het waterfilter vervangen moet worden vraagt dat om een reparatie.
Waar slaat dit nou weer op? Het apparaat heeft onderhoud nodig, geen reparatie, want er is niets kapot. TS weet welk onderhoud er nodig is (namelijk het waterfilter vervangen), maar vraagt een mening over een alternatief.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij gebruiken een brita filtercassette in de kan inderdaad langer dan de maand die zij middels een timertje in zo'n kan suggereren. Meestal week of zes ofzo.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 17:09
Moneyman schreef:
20 jan 2021 16:38
Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 16:17
Voor Jura koffiemachines repareren ...
Repareren? Het apparaat is uberhaupt niet kapot.
[offtopic deel door moderator verwijderd] Als de machine roept dat het waterfilter vervangen moet worden vraagt dat om een reparatie.
[offtopic deel door moderator verwijderd] Een vervanging van een verbruiksartikel is natuurlijk geen reparatie, er is immers niets kapot.
Hansw schreef:
20 jan 2021 17:04
Beste Moneyman,

De ontkalkingstabletten van jura zijn ook aan de prijs en ik dacht door kalk van te voren al te verwijderen dit beter is dan achteraf
Gelukkig werken reguliere ontkalkingsmiddelen ook prima, en die zijn een stuk goedkoper.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2021 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Die 90% van de remvoering is tot stof vergaan. Volgens mij is dat deel echt kapot.
Dan kan die remvoering nooit 100% (van oorspronkelijke dikte, gewicht?) zijn. Ga hem maar eens opmeten, of wegen. :!:

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geip Suusje schreef:
20 jan 2021 22:59
Die 90% van de remvoering is tot stof vergaan. Volgens mij is dat deel echt kapot.
Dan kan die remvoering nooit 100% (van oorspronkelijke dikte, gewicht?) zijn. Ga hem maar eens opmeten, of wegen. :!:
Succes met repareren. Ik vervang ze gewoon, zoals bij normaal onderhoud normaal is.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Terug naar de vraag van TS maar weer, voor zover die al niet afdoende beantwoord is? Die kansloze reparatie-discussie voegt niets toe behalve ruis.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Waterfilter

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forummers,

We hebben wat offtopic bijdragen verwijderd. Houd de discussie respectvol en ontopic s.v.p.

Of zoals Moneyman zegt:
Moneyman schreef:
21 jan 2021 08:46
Terug naar de vraag van TS maar weer, voor zover die al niet afdoende beantwoord is? Die kansloze reparatie-discussie voegt niets toe behalve ruis.
Fijne dag!
Radar Forummoderatie

Gesloten