LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterfilter Waarschuwing

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Haom
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2020 10:30

Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Haom »

Enige tijd geleden ging ik op zoek naar een waterfilter dat zowel kalk als andere verontreiniging uit het drinkwater haalt. Ik kwam uit op een duo filter van Doulton. Het bedrijf Waterfilterexpert of Doultonexpert (slecht 2 van de vele namen die dit bedrijf voert) heeft een eigen versie van het filterhuis (de WFS-D810) die aanmerkelijk goedkoper is.
Het bleek dat de geleverde versie aan alle kanten lekte, de door het bedrijf aangeraadde aansluitmaterialen slecht waren. Mijn eerste vraag over de aansluiting werd pas na 3 werkdagen slecht beantwoord en telefonisch bleek het bedrijf ook slecht benaderbaar. Op een eerste kritisch review kon het bedrijf overigens binnen 10 minuten reageren.
Toen ik het bedrijf weer benaderde over de volgende lekkage kreeg ik te verstaan dat zij pas zouden helpen nadat ik mijn kritische review had aangepast of verwijderd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Is dat ook voor Spanje dan? Benelux, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland is zoiets niet nodig.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is dat voor een hype dat steeds meer mensen een dergelijk, in mijn ogen, nutteloos apparaat wil hebben? Hard water hebben we al echt niet meer en verontreiniging al helemaal niet.

Waar de consument vroeger bang gemaakt werd met het verwarmingselement in de vaatwasser blijkt er nauwelijks machines kapot te gaan door de kalk.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
26 jan 2020 12:49
Wat is dat voor een hype dat steeds meer mensen een dergelijk, in mijn ogen, nutteloos apparaat wil hebben? Hard water hebben we al echt niet meer en verontreiniging al helemaal niet.

Waar de consument vroeger bang gemaakt werd met het verwarmingselement in de vaatwasser blijkt er nauwelijks machines kapot te gaan door de kalk.
Logisch ook, zoiets leer je tijdens de eerste les scheikunde. Kalk in het water bindt zich aan het zeep. Klaar.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

NeoDutchio schreef:
26 jan 2020 12:49
Wat is dat voor een hype dat steeds meer mensen een dergelijk, in mijn ogen, nutteloos apparaat wil hebben? Hard water hebben we al echt niet meer en verontreiniging al helemaal niet.

Waar de consument vroeger bang gemaakt werd met het verwarmingselement in de vaatwasser blijkt er nauwelijks machines kapot te gaan door de kalk.
Mwa ik woon in een wijk/woonplaats met wel erg "hard" water. Zelf huur ik, maar 99% zijn koophuizen en die mensen nemen bijna allemaal een waterontharder. Er is bij mij nog geen apparatuur kapot gegaan door het kalk, maar als ik kijk naar aanslag op bv douchecabine en glazen en dat vergelijk met de buren (die geen ander onderhoud plegen dan ik) dan scheelt het echt aanzienlijk .

Maar goed dat zijn waterontharders en geen waterfilter...ik reageer vooral op de opmerkingen over dat hard water niet echt meer zou bestaan in NL

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je voor de koop op een merk Google gebruikte en de klachten opzocht, Ultra Pure is een betere en redelijk betaalbare, onbekend maar beslist geen slechte, lekken niet of ze komen langs, net als voor de onderhoud beurten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarvoor hebben ze die nepwebsite waterhardheid in het leven geroepen. Hier vertellen ze hard water 7,8. Kijk ik bij mijn waterleiding maatschappij dan heb ik water afkomstig uit de eifel zeer zacht 4,6.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Volgens die lijst zit ik op 12.5
Prima dat ze er iets naastzitten...maar blijft erg hoog.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar zie je aan hoe nep het is. Alleen maar om die flauwekul te verkopen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je in de champagnestreek in Frankrijk woont, is een kalkfilter handig. Maar in Nederland? Overwegend onzin.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een geweldige handel is dat toch dat het de moeite loont om er een nepwebsite voor in het leven te roepen. De mensen willen gewoon bedonderd worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Reclame met oude kaarten uit half vorige eeuw? Ik kwam ze zelfs met datum tegen!

Maar ietsje minder is voor glazen douche en thee water prima, WC en wasmachine hebben het niet nodig, maar wie gaat er nu
2 verschillende leidingen met en zonder I filter aan leggen in gehele huis?

Ik heb zelf een nieuwe woning gebouwd met Douche en keukenkraan naast elkaar, en dan is het leuk aan te leggen, rest gewoon water! Dat is kleine filter die kalk eruit haalde en thee kopjes en pot, en ook waterkoker bewezen dat het werkte... net als douche cabine van glas en die tegels, maar rest is dus buiten de filters om gedaan.
Maar weinig zullen dat doen, maar om nu duur gefilterde door de Plee te spoelen? Dat gaat mijn ook te ver!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die filter is er alleen voor de portemonnee van de verkoper. Verder gewoon onzin. Dat beetje kalk is levensnoodzakelijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Komt Theo dan mijn douche cabine elk kwartaal kalkvrij en netjes maken, tevens een verzameling kopjes poetsen van bruine thee aanslag, of kan ik beter bier gaan drinken en in bad gaan, dan heb geen last van die kalk aanslag.....?

Maar als je in 6.0 of lagere woonde is het inderdaad totaal overbodig!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik woon op 150 meter, niet op 6,0.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door berndv »

Mijn ouders hebben ook een dergelijke ontharder laten installeren en merken wel een aantal voordelen. Volgens het waterbedrijf een hardheid van 8.
Revoked schreef:
26 jan 2020 13:42
Logisch ook, zoiets leer je tijdens de eerste les scheikunde. Kalk in het water bindt zich aan het zeep. Klaar.
Klopt, daarom hebben mijn ouders sinds de installatie van de ontharder ook nog maar de helft van de wasmiddelen nodig in de wasmachine en ook de vaatwasser kan het tegenwoordig doen met een half schepje, in plaats van een hele.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door de auditu »

Het principe is eenvoudig: Eerst maak je de mensen bang, dan kom je natuurlijk met de oplossing.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt over het algemeen al veel te veel wasmiddel gebruikt en in de vaarwasser doe ik altijd al een half blokje.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waterfilter Waarschuwing

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Lady 1234,

Prima advies, mijn oude Bosch had heel blokje nodig, de Siemens nu is ongeveer ½ inderdaad voldoende bij geen vette pannen.
Dus bij oude energie vreters en water zuipers heel blokje maar de van 8 jaren of jongere modellen, niet aankoop maar model datum is bepalend en de budget merken... geen idee....

Proberen kan en ik doe het ook... maar breken is ramp!
Helaas is het losse poeder vrijwel verdwenen!

Gesloten