LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waterkoker

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door bprosman »

Beste , het valt mij op dat de huidige waterkokers een maximaal vermogen hebben van 2000 tm 2400 watt
Alles boven de 2000 Watt moet eigenlijk al op een aparte groep zitten.

Vandaar die terugname. Om een hoeveelheid water 1 graad te verwarme is de zelfde hoeveelheid energie nodig. Het duurt alleen langer nu en is niet energiezuiniger.

Op die manier heb ik ook mijn Senseo omgebouwd om te gebruiken op een kleine camping waar je in het buitenland soms maar 3A hebt.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat kan natuurlijk ook. In combinatie met de stekker aan het snoer blijft het een lompe prop op de wandcontactdoos.
Als het de Brennenstuhl is, is die inderdaad geschikt voor 13 A, dus dat moet goed gaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door bprosman »

blijft het een lompe prop op de wandcontactdoos.
Wat is een lompe prop ?

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:
28 nov 2018 13:37
Op die manier heb ik ook mijn Senseo omgebouwd om te gebruiken op een kleine camping waar je in het buitenland soms maar 3A hebt.
Al heb ik geen Senseo, ik ben door mijn electro achtergrond wel benieuwd hoe je dit max stroomverbruik hebt verminderd...
(totale stroom/energie verbruik wordt natuurlijk niet minder)
Soort lichtdimmer ingebouwd verwacht ik.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door Erthanax »

bprosman schreef:
28 nov 2018 13:53
blijft het een lompe prop op de wandcontactdoos.
Wat is een lompe prop ?
Een (haakse) stekker met randaarde steekt nauwelijks uit. Met de verloopstekker heb je op het stopcontact eerst een vierkant blok van de verloopstekker zelf, dan nog het blok van de UK-stekker. Samen dus een nogal lomp geheel "op" het stopcontact. Niet heel fraai en het kost ook wat ruimte, al hangt het van de plaats op het werkblad af hoe zichtbaar het is en welk belang je daaraan hecht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf 4 jaar geleden ook zo.n UK verloopstekker aangeschaft , blijkt een zeer goede investering.
Ik sleep dat ding altijd mee ( kleine moeite ) en hoewel wat lomp idd, toch bewijst het altijd zn dienst.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door bprosman »

Al heb ik geen Senseo, ik ben door mijn electro achtergrond wel benieuwd hoe je dit max stroomverbruik hebt verminderd...
(totale stroom/energie verbruik wordt natuurlijk niet minder)
Heel simpel, de boiler werkt op 230V wisselspanning, vermogensdiode er tussen, staat hij op halve stroom ongeveer.
Duurt uiteraard langer voor je je eerste kopje koffie hebt en tussen de kopjes ook.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: waterkoker

Ongelezen bericht door Erthanax »

Briljant in al zijn eenvoud!

Gesloten