LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Radar »

Het grote voordeel van een draadloze stofzuiger is dat het draad niet in de weg zit als je stofzuigt. Maar hoe presteren ze in vergelijking met ‘gewone’ stofzuigers? Radar test de zuigkracht, het geluid en de accu.

Bekijk het fragment hier

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door 16again »

Zonder de test gezien te hebben, durf ik al te stellen dat dit uit milieu oogpunt ondingen zijn.
Stofzuiger vreet stroom, dit vereist een flinke accu, die na een paar jaar al stuk is, waardoor het hele apparaat op de vuilstort beland.

Alleen maar goed voor de industrie en handel

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet vaak met 16again eens maar nu heeft hij helemaal gelijk

Jomino
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2020 21:04

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Jomino »

Ik heb enkele maanden geleden op black friday de Samsung VS80N8016K2/EN gekocht. De prijs was van €549,00 voor €399,00.
Het is werkelijk een waardeloos ding, zuigt slecht, hondenharen lopen vast, te zwaar en binnen 15 minuten accu leeg. Voor mij miskoop van het jaar, temeer omdat €400,00 veel geld is voor een waardeloos apparaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stoffer en blik is ook draadloos. Ze zijn al zo ver dat het "blik" is vervangen door polyethyleen, een moderne kunststof.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 24 feb 2020 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen normaal mens pakt toch als eerste de stofzuiger voor zulke stukken glas.

Valt me nog mee dat het laminaat of het tapijt niet beschadigd is met dat geschuif erover.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vochtige bezem met dweil eromheen werkte ook goed, geen lawaai of snoer nodig.

De swiffer of merkloze broertje werken ook, vooral als het iets vochtig is bleef alles keurig plakken en gaan sneller en goedkoper.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door moederslink »

Sowieso heb ik er nooit last van dat het snoer in de weg zit....je trekt zo.n stofzuiger toch gewoon achter je aan?

Wat moet je ook met zulke ondingen ? Je kunt op je 10 vingers natellen dat zo.n snoerloos ding een onding is met weinig zuigkracht en waarvan de accu in no time leeg is.
Misschien alleen geschikt om er je auto mee te stofzuigen , dan is het snoerloos zijn wel handig.
En wie zuigt er nu zulke flink grote stukken glas op?

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door prijk »

De Dyson V8 is mijn beste huishoudelijke aankoop sinds jaren. In plaats van met een zware stofzuiger met snoer te moeten sjouwen, haal ik de Dyson met plezier uit de meterkast om de kamer te zuigen of om hem als kruimeldief te gebruiken of om de auto uit te zuigen. In de test wordt gesuggereerd dat je de aan-knop de hele tijd moet indrukken, maar je moet die alleen indrukken als je daadwerkelijk opzuigt. Scheelt enorm in de accuduur. Ergonomisch is de Dyson ook veel handiger dan een traditionele stofzuiger. Zuig maar eens een trap of spinnenwebben van het plafond. Het legen van het reservoir is inderdaad in het begin lastig, het is een handigheidje (zie YouTube). En nee, ik heb geen aandelen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door scontra »

Wat een primitieve en ondeskundige test was dit.
Iemand die oude stofzuigers verzameld is plotsklaps promoveren tot deskundige op dit gebied.
En dan grote stukken glas proberen op te zuigen, terwijl elk weldenkend mens eerst de grotere stukken en zoveel als mogelijk ook de kleinere scherfjes met veger en blik zal opruimen, alvorens zij (te) dure steelstofzuiger er aan te wagen.
Maar het was een mooie zendtijd vulling, net als de rondgang van Fons bij Overheidsgebouwen trouwens en omdat daar het nog licht aan is.
Echt, daar wordt je als consument nu eens echt wijzer van !
Fons een :idea: , trek de grote stekker er uit en de halve wereld is in het donker gehuld ! :lol: :oops:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
25 feb 2020 12:45
moederslink schreef:
25 feb 2020 12:41
Misschien alleen geschikt om er je auto mee te stofzuigen , dan is het snoerloos zijn wel handig.
Dan moet ik wel eerst ern rijbewijs halen en een auto kopen voordat ik een snoerloze stofzuiger wil aanschaffen.
Dat rijbewijs heb je (nog) niet nodig om een stofzuiger te mogen bedienen en te sturen. :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
25 feb 2020 13:14
Wel om een auto te kopen. Ik zal het ritje garage naar parkeerplek toch zelf moeten maken na de aanschaf van de bolide.
Verder blijft de auto maar een parkeerplek (met parkeervergunning) bezet houden.
Je hebt geen rijbewijs nodig om een auto te mogen/kunnen kopen, maar wel genoeg pecunia !
En met uw toestemming mag iedere rijdbevoegde met uw bolide aan de haal.
Als je moet parkeren en daar is een parkeervergunning v..... ..... (laat maar, ieder z'n keuze) :wink: :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor Glas is de Nilfisk alles zuiger een prima ketel, gewoon met snoer!
Zelfs de wasbakken ontstoppen.... en dan ontdekken dat sifon in WC en Badkamer ook keurig leeg gemaakt zijn, en dat ruik je pas later!

Maar Dyson, adverteren met tot 60 minuten zuigen, maar het lijkt wel een Auto of E bike... minder als de helft!

Is mijn huis nu te groot of de accu te klein, geen enkele kan alles in 1 keer doen en ik miste de oplaad tijden.....
Is dat 10 minuten koffie en snel lader of vele uren later?

Zelfs de auto doe ik liever met gewone en snoer, bij opladen verlies je stroom, en bij stilstand nog zelf ontlading.
Wel duurder, niet beter, en de bouwmarkt ketels die vanaf €49,- tot €109,- te koop zijn zuigen beter, ook glas scherven en de wasbak bij je buren... die na afloop in de stank mogen zitten! Leuker kan ik het niet maken!

Undutchable
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Undutchable »

Wij hebben halverwege vorig jaar de Dyson V11 gekocht (zat niet in de test). Sinds de aankoop hebben we de Henry snoerstofzuiger niet meer gebruikt. Ik wilde persé de V11 omdat daar een minutenteller voor de batterij op zit. Op de middelste zuigstand heb je 40 minuten en dat is voldoende voor ons hele huis.

Het grote voordeel vind ik dat je hem zo van de muur pakt om even snel iets op te zuigen. Met de Henry doe je dat toch niet zo snel.

Het nadeel van de V11 is de prijs.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Komkommertijd schreef:
26 feb 2020 09:51
en de wasbak bij je buren... die na afloop in de stank mogen zitten! Leuker kan ik het niet maken!
U hebt toch niet weer van de voorloop van de zelfgestookte wodka gesnoept?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Alles zuiger met snoer is niet getest... maar was leuk om later te horen dat na bedanken ontstoppen gootsteen ze toch achteraf
gingen klagen!

Nick de K.
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2021 11:38

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door Nick de K. »

Een beetje laat, maar ik kwam hier toevallig terecht en wil er nog wel graag wat over zeggen. Heb van dichtbij meegemaakt hoe het zit in de business van de stofzuiger-fabrikanten, en de draadloze stofzuigers kun kun je eigenlijk een beetje vergelijken met de hedendaagse smartphones; fabrikanten zetten er bewust een batterij in die op den duur minder gaat presteren. Zo stimuleren ze je na enkele jaren tot een nieuwe aankoop: https://stofzuiger-info.nl/waarom-zijn- ... brikanten/

Het is niet per se zo dat de zuigkracht van een draadloze stofzuiger minder is. Sterker nog; de nieuwste draadloze stofzuigers verschillen qua zuigkracht amper van de stofzuigers mét draad. Maar over het algemeen gaan ze, vanwege de accu, op den duur wat sneller achteruit dan de stofzuigers met draad.

Je kan zeggen: ze zetten met te kakken, maar eigenlijk is het al best een positief iets dat eigenlijk alle fabrikanten de mogelijkheid geven om er heel simpel een nieuwe accu in te zetten. Bepaalde smartphones (ik noem geen namen) maken dit zo moeilijk mogelijk (https://decorrespondent.nl/5509/waarom- ... 5-e0ea5c34).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welke draadloze stofzuiger komt het beste uit de test?

Ongelezen bericht door sjohie »

Als die theorie steekhoudt, waarom heeft onze Bosch steelstofzuiger dan een losse accu, die ik kan uitwisselen met mijn accuboor etc?

Gesloten