LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whirlpool Pret a Porter

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door joost28 »

Kent iemand de Whirlpool Pret a Porter stoommachine voor in huis??? Ik ben op zoek naar ervaringen...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door D1RK »

Op http://www.kieskeurig.nl vind je diverse stoomovens en zo, dus daar staan meerdere gebruikers ervaringen, ook van andere merken.

Sorry, maar ik had iemand die voor deze ovens vroeg en je vraag was dus onduidelijk waarvoor je wilde stomen!

De combi magnetron heeft soms deze extra functie ook, vandaar mijn foutje!
Laatst gewijzigd door D1RK op 29 jul 2007 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door joost28 »

Het gaat hier niet om een stoomoven, maar om de thuisstomerij Pret a Porter van Whirlpool.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door bot321 »

Verfrist kleding:

Verfrist kleding in slechts 30 minuten

6th Sense

Unieke 6th Sense technologie en Smart Steam System

Verwijdert kreuken en geurtjes

Verwijdert kreuken en geurtjes dankzij de natuurlijke kracht van stoom

Zijde, wol, synthetische en delicate stoffen…

Ideaal voor zijde, wol, synthetische en delicate stoffen…

Gebruiksvriendelijk

Gebruiksvriendelijk en eenvoudig op te bergen


BELANGRIJKSTE KENMERKEN

6th Sense Ja
Smart Steam System Ja
Capaciteit 1 kleerhanger
Afmetingen (gesloten): H x B x D (cm) 254x825x305
Afmetingen (open): H x B x D (cm) 1451x825x305



ANDERE KENMERKEN

Vermogen 1275 W
Gewicht apparaat (kg) 10,5
Gewicht verpakt apparaat (kg) 12,7
Lengte aansluitkabel (mm) 180
Spanning 230
Frequentie 50
Zekering 10
Kleerhanger Ja
Gewichten Ja
Programmaduur (Wol/synthetisch) 30
Programmaduur (Katoen) 40
Programmaduur (Zijde) 25
Energieverbruik (wol/synthetisch) 0,6 kWh

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je de kleding naar een stomerij brengt kost dit 2x lopen en veel geld, dus dan...

Maar de Karcher stoomreiniger voor Auto, keuken en badkamer te ontsmetten, dus meer dan kleding kun je ook gebruiken voor kleding te stomen, gewoon op een dikkere ronde kunstof kledinghanger die geen punten veroorzaakt, en dan in de douchekabine!

Nog beter is bij mistig weer kleding buiten hangen en daarna drogen in huis, zelfde effect!

Alleen die afmetingen, ook gevonden op website, en als die CM werkelijk zouden kloppen, wat voor huis heeft U dan nodig?

Dus zowel Bot123 als http://www.wirlpool.nl hebben dezelfde geen komma ertussen fout gemaakt met die CM....

De stoomreinigers voor alle dingen zou ik toch liever kopen, en als je geen douche hebt, is een kledingopbergzak in gelijk model ook mogelijk, niet te lang wegens temperatuur en krimpen, tenzij ... je teveel bent afgevallen!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door bot321 »

Speciaalvoor Dirk die alleen op de cm let.


In Frankrijk won de Pret-a-porter al een ‘Grand Prix de l’lnnovation', en nu is ook Nederland aan de beurt voor de huisstomerij. Het nieuwe apparaat van Whirlpool bestaat uit een soort opvouwbare kast met een ritssluiting, waarin je kleding vocht-, kreuk- en geurvrij kunt maken. Je hebt echter geen chemische middelen nodig. De kast werkt op stoom, Smart Steam System genaamd.

Naar boven




Product en prijs
De Pret-a-porter is speciaal ontworpen om thuis binnen een half uur kleding te verfrissen en nare geurtjes en kreukels te verwijderen. Brigitte Rennen, brand & communication bij Whirlpool (dat ook de merken Bauknecht en Ignis voert): ‘De Pret-a-porter verwijdert echter geen vlekken. En hij verwijdert wel zitkreukels in een linnen rokje, maar voor de kreukels in een pas gewassen overhemd heb je toch wel een stoomstrijkijzer nodig.’
Het apparaat bestaat uit een koffer, waarin een stoffen ‘kast’ opgeborgen zit, te vergelijken met een opvouwbare kampeerkast. In het onderste gedeelte bevindt zich het stoomapparaat, dat werkt op gedistilleerd water. Rennen: ‘Je kunt er ook Spa Blauw in doen, gewoon water is vanwege de kalk niet aan te raden.’
Het Smart Steam System werkt op ‘droge stoom’, maar hoe nat is droge stoom als je er gedistilleerd water voor nodig hebt? Renner: ‘Droge stoom is eigenlijk een verkapte marketinguiting, natuurlijk is stoom nat.’ De adviesprijs voor de stoomkoffer bedraagt 399 euro, de Pret-a-porter is vanaf september in de winkels te krijgen.

Naar boven

Plaats en promotie
De Pret-a-porter wordt breed in de markt gezet. Renner: ‘Dit is een noviteit van het merk Whirlpool, dus we willen het aan een zo breed mogelijk publiek aanbieden. Traditionele gezinnen, tweeverdieners met weinig tijd, iedereen die denkt baat te hebben bij een huisstomerij.’ De Pret-a-porter is dan ook overal te verkrijgen. Rennen: ‘Bij alle witgoedketens, maar ook op de site bij Wehkamp en Otto, en ook bij de Macro.’ Rennen verwacht voor het einde van 2005 een paar 1000 stuks van het product te hebben verkocht. ‘Gezien de prijs en de introductiedatum (de pret-a-porter werd 22 augustus in de Benelux geïntroduceerd) verwacht ik er dit jaar geen 100.000 te verkopen, maar tot nu toe loopt de verkoop goed.’
De pret-a-porter wordt gepromoot middels free publicity, een printcampagne in diverse glossy’s en lifestylebladen, via POS-materiaal op de winkelvloer en online middels een flash-animatie op de Whirlpoolsite. Renner: ‘Het POS-materiaal laat vooral zien hoe het apparaat werkt.’

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door D1RK »

Botje 123....
Jij maakte geen fout, maar copyeerde deze...

Ik heb de site bekeken, en vind gezien de prijs mijn voorstel een kledingzak van Blokker met Karcher stoom reiniger voordeliger, de helft en ook bruikbaar voor vlekken in de bank, ongelukjes op een matras.... en ook de auto stoelen, ook ramen die erg vuil zijn krijg je goed schoon!

En met deze Whirlpool kan ik ook geen behang afstomen!

Dus meer geld voor minder mogelijkheden....

Ik vind het een goed apparaat, maar als ik het goed bekijk, en zoals gebruikelijk altijd dwars ben, ...
Oordeel zelf, ik doe het dus anders...

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door bot321 »

De topic starter vraagd naar ervaring van dat ding
die heb ik niet en volgens mij niemand want hij moet
nog komen.Misschien heeft hij daarom wat aan die gegevens.

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door Consunemer »

Is volgens mij al een jaar of 2 op de markt, werd destijds aangeprezen bij "eigen huis en puin" (toen nog met Nico & Robbie) :lol: Heb er eerlijk gezegd verder nooit meer iets van gehoord, heb na een (korte) zoektocht ook geen gebruikservaringen gezien. Heeft er dus alle schijn van geen echte topper geworden te zijn... :cry:

Toolboy

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door Toolboy »

T is ook niks.
Maar als je wil opscheppen of met die dingen in je maag zit is het ineens wel wat :lol:

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door joost28 »

Het lijkt inderdaad dat dit apparaat in ieder geval in NL geflopt is.

rainbow2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:06

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door rainbow2009 »

Ik lkie dit forum
pret auto

bobtom115
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 10:09

Re: Whirlpool Pret a Porter

Ongelezen bericht door bobtom115 »

Good post. Je appriciate il :lol:

pret personnel

Gesloten