LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
BasRonin
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019 21:27

Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door BasRonin »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik een vraag stel die past binnen het idee van dit forum, maar ik kan nergens op internet een juist antwoord vinden.

Ik heb eergisteren in een fysieke winkel een warmtepompdroger besteld, mij werd verteld dat de bezorger de komende anderhalve week nog op vakantie is dus dat de warmtepompdroger pas over anderhalve week geleverd zou worden. Dit leek me op dat moment geen probleem. Ik kreeg een uitdraai van de factuur mee (heb niet getekend), en de betaling zou geschieden per pin wanneer de droger aankomt.

Nu zie ik op internet een monsteraanbieding van een warmtepompdroger van het 'beste merk', een ander merk dat de droger die ik besteld heb en een merk dat de fysieke winkel waar ik de droger besteld heb niet aanbiedt.

Ik voel me hier best lullig over maar heb nog niets betaald en ook nog nergens voor getekend.
Ik wil morgen gaan bellen om te kijken of de bestelling geannuleerd kan worden maar ik wil altijd goed beslagen ten ijs komen.
Los van de lulligheid, sta ik in mijn recht deze bestelling te cancelen of kan de winkelier mij hier nog kosten voor in rekening brengen?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord,

Bas.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2019 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door berndv »

BasRonin schreef:
07 nov 2019 21:32
Los van de lulligheid, sta ik in mijn recht deze bestelling te cancelen of kan de winkelier mij hier nog kosten voor in rekening brengen?
In uw recht staat u naar mijn mening niet, u kunt hooguit een beroep doen op coulance, maar meer ook niet. Dat u geen handtekening heeft geplaatst doet naar mijn mening niets af aan het feit dat er een overeenkomst is gesloten, waarvan de betaling plaatsvindt bij levering, maar de overeenkomst is gesloten. Daar is voor zover ik weet geen handtekening voor noodzakelijk.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door Erthanax »

U heeft mondeling een rechtsgeldige overeenkomst gesloten. Als u zoekt op "mondelinge overeenkomst" vindt u bv deze uitleg.
Juridisch kunt u niet onder de overeenkomst uit. U kunt de leverancier natuurlijk altijd vriendelijk vragen of u de overeenkomst kunt annuleren, maar die hoeft daarmee niet in te stemmen.

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door Bromsax »

In een fysieke winkel is koop=koop. U hebt gekocht, er is een factuur uitgedraaid en afgesproken dat er betaald gaat worden.
U bent dus verplicht deze af te nemen.
Maar,... vragen staat vrij. Misschien heeft de leverancier er wel een andere klant voor en wil hij (uit coulance) wel van de koop afzien.
Hij mag hier dan wel kosten voor in rekening brengen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door kuklos »

BasRonin schreef:
07 nov 2019 21:32
......maar heb nog niets betaald en ook nog nergens voor getekend.
Je bent een overeenkomst aangegaan, en dat kan dus ook zonder ergens je handtekening onder te zetten. Hierdoor kan je niet zomaar annuleren. Je kan proberen de bestelling te annuleren, maar daarvoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. En als je dit gaat proberen, doe het zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht hoe meer zaken er al in gang gezet zijn die annuleren onmogelijk kunnen maken.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door witte angora »

BasRonin schreef:
07 nov 2019 21:32
Nu zie ik op internet een monsteraanbieding van een warmtepompdroger van het 'beste merk', een ander merk dat de droger die ik besteld heb en een merk dat de fysieke winkel waar ik de droger besteld heb niet aanbiedt.
Eerlijk gezegd zou ik er nog maar even over nadenken of dit wel zo'n geweldige aanbieding is.

mh73

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door mh73 »

Waarom verder zoeken als je al een overeenkomst bent aangegaan? Dan heb je toch al de intentie om onder een gemaakte afspraak uit te komen, wanneer dat voor jou beter uitkomt?

En draai het eens om, wat als jouw werkgever ineens anders doet dan overeengekomen? Dat vind je dan toch ook niet eerlijk?

Dan had je gelijk online moeten bestellen, met alle consumentenbescherming van dien.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Antwoord op je vraag heb je al gekregen. Ik ben erg nieuwsgierig naar die monsteraanbieding. Kun je een link plaatsen naar die fantastische aanbieding?

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Vraag of je de zelfde korting kan krijgen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:
08 nov 2019 10:42
Dus je hebt is in de fysieke winkel lekker laten voorlichten en nu je het elders goedkoper kunt krijgen kunnen ze een enge ziekte krijgen? Lekker asociaal.

@BasRonin stelt hier gewoon een vraag en wil weten wat hij met de situatie aanmoet.
Helemaal niks ascociaals aan want daar is dit forum voor.

En hij schrijft dan ook nog eens 'Ik voel me hier beste lullig over', daarmee aangevend geen ascociale hork te zijn maar een consument die gewoon op zoek naar informatie is.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij is enkel op zoek naar informatie om morgen goed beslagen ten ijs te komen. Gezien de OP heeft hij al lang de beslissing genomen de overeenkomst te annuleren.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Winkelbestelling witgoedapparatuur annuleren?

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
08 nov 2019 12:34
Hij is enkel op zoek naar informatie om morgen goed beslagen ten ijs te komen. Gezien de OP heeft hij al lang de beslissing genomen de overeenkomst te annuleren.
Ja, en inmiddels heeft hij geleerd dat dat niet zo maar kan. En mogelijk zelfs helemaal niet.

Gesloten