LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hier viewtopic.php?f=50&t=169383 staat het topic van vandaag, 2 maart 2017, over de meest recente veranderingen van het forum.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Dat had ik ook, maar dat is enkel gewenning. De alle dan wel de meeste optie zijn bovenin de balk opgenomen.

Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat de A4tjes (wit en geel) zijn verdwenen en daarmee ook de functionaliteit die er bij hoorde. In het overzicht kon je daarmee naar het eerste ongelezen bericht gaan. En in de draden kun je daarmee een (goede) link naar het bericht krijgen.
Mhm, interessant. Dat is bij mij niet.. Of nou ja: ik view altijd in splitscreen en die opties staan er alleen bij als ik mozilla fullscreen zet. "Ongelezen berichten" staat er überhaupt niet bij.

Echt slecht design dus.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
starwars schreef:
Moneyman schreef:Ik heb nog bij niemand gelezen dat die de blauwe balk niet zou hebben.
Lees de berichten nog eens. :lol:
De menubalk is volgens mij ook bij iedereen zichtbaar en dominant aanwezig . Meerderen hebben ook al aangegeven dit hinderlijk te vinden.
Dit issue is, zoals terecht opgemerkt, helaas te lang onbeantwoord gebleven. Onze excuses hiervoor. We moesten er weer even opnieuw in duiken, want zoals het hier en daar werd beschreven, leek het te gaan om een 'bug' die wij niet konden reproduceren. Met dank aan een forumgebruiker die ons enkele screenshots stuurde, weten we nu waar jullie op doelen.

Helaas moeten wij iedereen die zich aan deze balk stoort het volgende mededelen: deze blauwe balk is een vast element van onze website. Hierin staat namelijk de subnavigatie, en dit zien wij als een essentieel onderdeel. Wij gaan deze er dan ook niet uit verwijderen; hiervoor vinden wij het gebruiksgemak ervan te belangrijk, en opwegen tegen de irritatie die sommige gebruikers er (helaas!) van ondervinden.

Wel hopen we dat we een en ander hiermee voor jullie hebben opgehelderd!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:Helaas moeten wij iedereen die zich aan deze balk stoort het volgende mededelen: deze blauwe balk is een vast element van onze website. Hierin staat namelijk de subnavigatie, en dit zien wij als een essentieel onderdeel. Wij gaan deze er dan ook niet uit verwijderen; hiervoor vinden wij het gebruiksgemak ervan te belangrijk, en opwegen tegen de irritatie die sommige gebruikers er (helaas!) van ondervinden.

Wel hopen we dat we een en ander hiermee voor jullie hebben opgehelderd!
Dus de knop ongelezen berichten komt daar bij in die balk of is daar ook nog steeds geen duidelijkheid over?

De huidige enorme balk is namelijk minder functioneel dan de oude website.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Radar »

Julie4444 schreef:
Radar schreef:Helaas moeten wij iedereen die zich aan deze balk stoort het volgende mededelen: deze blauwe balk is een vast element van onze website. Hierin staat namelijk de subnavigatie, en dit zien wij als een essentieel onderdeel. Wij gaan deze er dan ook niet uit verwijderen; hiervoor vinden wij het gebruiksgemak ervan te belangrijk, en opwegen tegen de irritatie die sommige gebruikers er (helaas!) van ondervinden.

Wel hopen we dat we een en ander hiermee voor jullie hebben opgehelderd!
Dus de knop ongelezen berichten komt daar bij in die balk of is daar ook nog steeds geen duidelijkheid over?

De huidige enorme balk is namelijk minder functioneel dan de oude website.
Wij willen die optie graag weer inbouwen en daar zijn we momenteel mee bezig. De blauwe balk is de meest voor de hand liggende plek daarvoor.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:Helaas moeten wij iedereen die zich aan deze balk stoort het volgende mededelen: deze blauwe balk is een vast element van onze website. Hierin staat namelijk de subnavigatie, en dit zien wij als een essentieel onderdeel. Wij gaan deze er dan ook niet uit verwijderen; hiervoor vinden wij het gebruiksgemak ervan te belangrijk, en opwegen tegen de irritatie die sommige gebruikers er (helaas!) van ondervinden.
De irritatie onder de gebruikers zegt iets over het gebruik gemak ervan. Je kan het hele scherm wel vol proppen, maar als de gebruikers zich er aan irriteren, dan sla je de plank mis.

Daarnaast is hier sprake van een vals dilemma. Er zijn andere opties naast de balk verwijderen en laten staan. Bijvoorbeeld: de balk kleiner maken of alleen laten zien als je boven in de pagina bent.

De truc in dit soort situaties is om de aangedragen oplossing los te laten en het ervaren probleem te analyseren. Grote balken zijn irritant, omdat de gebruiker ze niet nodig heeft op het moment dat hij zich er aan irriteert. Op die momenten is het gebruiksgemak 0, omdat de gebruiker zich niet zou irriteren als het wel gebruikersvriendelijk zou zijn.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik erger me er helemaal niet aan. Absoluut niet te groot of te klein en qua functionaliteit prima!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Klaas Jan schreef:Ik erger me er helemaal niet aan. Absoluut niet te groot of te klein en qua functionaliteit prima!
Probeer het forum maar eens te navigeren op een telefoon of kleine tablet. Met die grote balk niet te doen.

maandag2019
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jul 2018 19:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door maandag2019 »

Julie4444 schreef:
Klaas Jan schreef:Ik erger me er helemaal niet aan. Absoluut niet te groot of te klein en qua functionaliteit prima!
Probeer het forum maar eens te navigeren op een telefoon of kleine tablet. Met die grote balk niet te doen.
Niet alle toestellen zijn voor dit soort doeleinden geschikt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

maandag2019 schreef:
Julie4444 schreef:
Klaas Jan schreef:Ik erger me er helemaal niet aan. Absoluut niet te groot of te klein en qua functionaliteit prima!
Probeer het forum maar eens te navigeren op een telefoon of kleine tablet. Met die grote balk niet te doen.
Niet alle toestellen zijn voor dit soort doeleinden geschikt.
Onzin. Het zijn websites die zich ofwel gebruiksvriendelijk opstellen of juist niet voor mobiele devices.

maandag2019
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jul 2018 19:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door maandag2019 »

maandag2019 schreef:
Julie4444 schreef:
Klaas Jan schreef:Ik erger me er helemaal niet aan. Absoluut niet te groot of te klein en qua functionaliteit prima!

Niet alle toestellen zijn voor dit soort doeleinden geschikt.
Onzin. Het zijn websites die zich ofwel gebruiksvriendelijk opstellen of juist niet voor mobiele devices.

Geen onzin, want mobiele devises verschillen enorm.

Goedkope devises hebben gewoon hun beperkingen, dus zoals ik zei, koop een good toestel, dan kan je ook deze website zonder beperkingen lezen/zien!

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@maandag2019

Correcter quoten.

Want nu staat er dat u het onzin vindt.

En daaronder dat het geen onzin is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

maandag2019 schreef:
maandag2019 schreef:
Julie4444 schreef:[...]
Niet alle toestellen zijn voor dit soort doeleinden geschikt.
Onzin. Het zijn websites die zich ofwel gebruiksvriendelijk opstellen of juist niet voor mobiele devices.

Geen onzin, want mobiele devises verschillen enorm.

Goedkope devises hebben gewoon hun beperkingen, dus zoals ik zei, koop een good toestel, dan kan je ook deze website zonder beperkingen lezen/zien!
Ja, want mijn highend apparaten zijn uiteraard niet voldoende.... Sorry hoor, maar je verkoopt onzin.

Niet dat dat boeit verder. Dit is een simpele website die ook op lower tier devices gewoon normaal moet kunnen worden weergegeven. De oorzaak zit in het design en heeft niks met hoe duur je smartphone of tablet is te maken. Het heeft echter alles te maken met de website zelf.

maandag2019
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jul 2018 19:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door maandag2019 »

Julie4444 schreef:
maandag2019 schreef:
maandag2019 schreef: Niet alle toestellen zijn voor dit soort doeleinden geschikt.


Geen onzin, want mobiele devises verschillen enorm.

Goedkope devises hebben gewoon hun beperkingen, dus zoals ik zei, koop een good toestel, dan kan je ook deze website zonder beperkingen lezen/zien!
Ja, want mijn highend apparaten zijn uiteraard niet voldoende.... Sorry hoor, maar je verkoopt onzin.

Niet dat dat boeit verder. Dit is een simpele website die ook op lower tier devices gewoon normaal moet kunnen worden weergegeven. De oorzaak zit in het design en heeft niks met hoe duur je smartphone of tablet is te maken. Het heeft echter alles te maken met de website zelf.

Stel dat all mijn devises geen problemen met dit probleem hebben, dus gebruik een goed toestel.

Een website is niet afhankelijk van een device, als je dat ondervind, zoek naar een oplossing!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

maandag2019 schreef:Stel dat all mijn devises geen problemen met dit probleem hebben, dus gebruik een goed toestel.

Een website is niet afhankelijk van een device, als je dat ondervind, zoek naar een oplossing!
Tuurlijk. Een ipad 2018, ipad air2, iphone 6 en iphone 5s zijn allemaal bagger. Natuurlijk geldt dat ook voor de iphone 7 van manlief.

En uiteraard weet jij, eleven, het beter dan manlief, de software engineer die tevens website backend en frontend doet.

De oplossing ligt bij het webdesign, niet bij het aanschaffen van lower tier apparatuur.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jullie kibbelen over iets dat persoonlijk van aard is. Twee gebruikers kunnen een andere ervaring hebben op het zelfde apparaat. Je zou ook kunnen kijken of er iets van een gemeenschappelijke grond is, een compromis dat beiden tevreden stelt.

maandag2019
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jul 2018 19:23

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door maandag2019 »

Julie4444 schreef:
maandag2019 schreef:
Julie4444 schreef:Stel dat all mijn devises geen problemen met dit probleem hebben, dus gebruik een goed toestel.

Een website is niet afhankelijk van een device, als je dat ondervind, zoek naar een oplossing!
Tuurlijk. Een ipad 2018, ipad air2, iphone 6 en iphone 5s zijn allemaal bagger. Natuurlijk geldt dat ook voor de iphone 7 van manlief.

En uiteraard weet jij, eleven, het beter dan manlief, de software engineer die tevens website backend en frontend doet.

De oplossing ligt bij het webdesign, niet bij het aanschaffen van lower tier apparatuur.
Zoals ik schreef zijn alle mijn devices compatibel met dese website!

Wat jou partner van vind, heeft er niets mee te maken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door gosewijn »

chips , is het alweer eleven uur.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gosewijn schreef:chips , is het alweer eleven uur.
Ja, dom van me dat ik eigenlijk niet direct doorhad dat het alweer zo laat was... :roll:

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe website Radar (en van radartv.nl > radar.avrotros.nl)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, de tijd vliegt soms.
Die blauwe balk zit nogal ingebakken in de Radar-website. Het is, denk ik, nogal een klusje om die alleen uit het forum te verwijderen.
Op mijn mobiel heb ik er overigens geen last van, al wordt het scherm effectief een stukje kleiner.

Gesloten