LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Regggy »

Mijn god, mag dit gewoon dicht? Teveel mensen zonder hobbies die een enorme rel willen trappen over nutteloze zaken. Regel gewoon als moderatie je eigen zaken en laat alle 'gekkies' hier die zich enorm belangrijk vinden lekker in het sop gaarkoken :)

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Volgens mij had WA dat uit eerste hand, dus van MM zelf.
Wat men zich hier goed moet beseffen is dat het forum er niet in de eerste plaats is om consumenten te helpen, maar om de makers van het TV programma te helpen mbt peiling wat er leeft.
Wanneer een bedrijf bv veel commentaar krijgt wordt dat ineens een interessante om een item aan te wijden. Dat er consumenten mee geholpen worden is een mooie bijzaak. Het programma drijft mn op de makkelijke inschieters richting bedrijven waar het duidelijk is dat er iets mis is. Dat is makkelijk scoren. De lastiger zaken worden in de regel ontweken voor mijn gevoel. En zoals WA terecht stelde: het zou goed zijn na verloop van tijd een update te geven.
mbt mijn opmerking over kinderhand is gauw gevuld: dat is niet op bepaalde personen op dit forum, maar is bedoelt als een beschrijving van hoe er in de redactie naar mijn gevoel gedacht wordt. En gezien hoe er driftig gepost wordt lijkt dat een terechte gedachte. We geven een paar kleinigheden, en stoppen de rest in de doofpot, hebben we het niet meer over...
enige is: met dit feedbacktopic is de redactie het niet alleen aan zichzelf verplicht maar zeker aan het forum ook negatieve uitingen (zoals van mij) te laten staan. Mits ik niet scheld etc. Dat doe ik niet, ga ik ook niet doen. Wel ventileer ik feiten, en mijn persoonlijke mening. Daar heb ik recht op. En ik blijf de mening houden dat de redactie de wet gebroken heeft door de manier van censureren. Wie voor een dergelijke organisatie facilitair bezig wil zijn prima, we leven in een vrij land.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Regggy schreef:Mijn god, mag dit gewoon dicht? Teveel mensen zonder hobbies die een enorme rel willen trappen over nutteloze zaken. Regel gewoon als moderatie je eigen zaken en laat alle 'gekkies' hier die zich enorm belangrijk vinden lekker in het sop gaarkoken :)
de redactie wil feedback, dat is een wens die ik en anderen kan respecteren. Je bent niet verplicht het te lezen of je erin te mengen. nu is dit ook een vorm van feedback , dus dank voor de bijdrage.
Laatst gewijzigd door vroem op 01 jun 2018 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je kunt toch vragenstellers met een echt probleen niet laten stikken?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

nou zo zwaar is het ook niet hoor. In de eerste plaats zijn er zat andere plekken waar die ook terecht kunnen. DE meeste hulp die hier geboden wordt is het aanwijzen van de juiste richting immers, niet meer dan dat. in de tweede plaats ga ik dit niet bij mijzelf neerleggen waar de redactie uiteindelijk eindverantwoordelijke blijft voor wat er gebeurt is. Die zitten gezien hun opstelling er ook niet mee dat ze die mensen laten stikken, dus waarom zouden ik en jij en alle andere met goede bedoelingen daar wel mee moeten zitten?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

het kan een format keuze zijn. wel een waar ik, en blijkbaar de nodige anderen, zich niet in kunnen vinden. Dit soort format wens ik in ieder geval niet te ondersteunen, zeker niet met de wijze waarop het traject na het uitdelen van die ban verlopen is , waar over de reden onduidelijkheid is maar zover het lijkt nu gewoon over gelogen wordt , . Een ruzie zoekende moderatie die de open discussie niet aan wenst /durft te gaan, en de wet op vrije meningsuiting overtreedt, in ieder geval naar mijn gevoel.
Reden dat ik in herhaling val is dat ik hoop dat mensen wat verder gaan kijken dan ze gewend zijn te doen. En wellicht wat kritischer zijn of worden tegenover een trosradar, wat de schijn mee heeft. maar nu een aantal onmiskenbare feiten tegen.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lowieze »

vroem schreef:nou zo zwaar is het ook niet hoor. In de eerste plaats zijn er zat andere plekken waar die ook terecht kunnen. DE meeste hulp die hier geboden wordt is het aanwijzen van de juiste richting immers, niet meer dan dat. in de tweede plaats ga ik dit niet bij mijzelf neerleggen waar de redactie uiteindelijk eindverantwoordelijke blijft voor wat er gebeurt is. Die zitten gezien hun opstelling er ook niet mee dat ze die mensen laten stikken, dus waarom zouden ik en jij en alle andere met goede bedoelingen daar wel mee moeten zitten?
Waarom denkt u dat door de opstelling van de redactie mensen het idee krijgen dat ze in de steek worden gelaten? Er zullen beslist wel mensen zijn die hier anderen willen helpen.
Misschien wel mensen die eerder juist door de 'oude' forumleden werden afgeschrikt en nu wel mee willen schrijven.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

ik krijg zeker niet het gevoel dat mensen zich in de steek gelaten voelen, dat schrijf ik ook niet. ik reageer op lady1234 die juist vindt dat ik en anderen die vragenstellers niet meer helpen mensen in de steek laten. En dat gevoel heb ik nu dus niet. Ook omdat er zoals u stelt genoeg anderen blijven reageren (wat ik dan weer jammer vindt omdat naar mijn mening door hun handelen de redactie zich gediskwalificeerd heeft en dit forum wat mij betreft om die reden uit de lucht mag, maar dat mag inmiddels duidelijk zijn. iedereen is wat mij betreft vrij te doen en laten wat ze willen. (wat mij betreft wel!) )

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom zijn andere die mijn veel harder aanvielen nooit verbannen?

Nee, iedereen mag alles zeggen, ik vind veel goed maar ik begreep niet wat er aan zijn reactie fout was... verwijderd en hij mocht doorgaan!
Ze hadden ons beide moeten benaderen en niet alleen MM.

Dat we het niet eens zijn en dat zijn wettelijke regels, op papier heb je gelijk maar er zijn incasso bedrijven die de regels niet naleven en dan moet je soms helaas ook adviseren om hetzelfde te doen.

Zelfs weet ik van een deurwaarder die incasso werk ernaast heeft gedaan en het niet goed uit elkaar hield dat hij serieuze opdrachten kwijt raakte.
Dus ook niet elke Deurwaarder is even slim en goed.

Je moet altijd kijken of er echt een deurwaarder komt of dreigen ze alleen maar.... en plegen ze geen fraude door een incasso als deurwaarder met die dubbele pet op uit te voeren.

Zelf ervaring met een incasso firma die op 128 km afstand mijn zwaar bedreigde maar de opdrachtgever zat schuin tegenover in dezelfde straat en wist van niets!
Geen gevraagde stukken gekregen en hij kwam met Politie..... en laat dat nu net een vriendje zijn dus hoe slim is een deurwaarder die 128 Km gaat rijden van een firma die zowel incasso als deurwaarders werk doet.

De zaak hebben ze verloren, ze hadden geen bewijs geleverd en dan kan ik er ook niets mee!

Als Money dan beweerde dat ik fout zit.... nu 7 jaren later nog steeds geen hoger beroep wat ze toen beloofde maar ze hebben wel al mijn kosten betaald... ik weet nog steeds niet wat de claim was en de buren schuin tegenover ook niet... dat krijg je met doorverkopen!

Als er geen duidelijk bewijsbare betaal achterstand is hoef je ook een deurwaarder niet binnen te laten, zelfs de Politie doet dan niets!
Maar een Ban voor Money, dat is voor mijn niet geloofwaardig, we verschillen vaak van mening maar dat mag toch!
We maken elkaar nooit voor rotte vis uit... hoogstens een beetje humor....

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

weet je, ik krijg steeds meer respect voor je. EN ik moet eerlijk zijn dat het startniveau niet bijster hoog was. Erg gezonde manier om tegen de situatie rond MM aan te kijken. EN een excuus van mijn kant voor een aantal kwalificaties richting jou zijn wel op zijn plaats, dus bij deze!

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een Ban van deze collega/concurrent zal elke reeds aanwezige Deurwaarder vermoedelijk zijn beroep verzwijgen en ook weglopen!

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door JvandeW »

HansieZant schreef:Op dit forum mag de moderatie wat beter zijn best doen er voor te zorgen dat niet elk topic gekaapt wordt door elke keer dezelfde mensen, die alleen maar menen dat elk consumentenprobleem met een gang naar de rechter verholpen kan worden. De mensen die in dat soort topics de tips geven om eerst het gesprek aan te gaan met het bedrijf in kwestie waar mensen problemen mee hebben, haken meestal snel af. Ook van menig Topic Starter hoor je eigenlijk nooit meer wat. Dát is wat dit forum om zeep helpt.
Helemaal mee eens, JohnTheBassist. [offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]

Er mag best wat beter gemodereerd worden tegen de forumgebruikers die alleen blijven roepen dat een consument alle problemen bij de rechter moet uitvechten. Bij deze wil ik graag een voorbeeld geven van een forumgebruiker die dat meerdere keren in een topic doet:
JohnTheBassist schreef:Of start een rechtszaak tegen Samsung en post hier de uitspraak van de rechter.
JohnTheBassist schreef:Klaag Samsung aan dan, in plaats van hier te zeuren.
JohnTheBassist schreef:Het staat je altijd vrij, zoals anderen hier ook al geopteerd hebben, om Samsung voor de rechter te dagen en je te beroepen op non-conformiteit van het product. De leden die je dit aandragen willen je vast wel helpen bij het op gang brengen van deze zaak.
Terwijl in het betreffende topic (Samsung Smart TV's niet meer SMART!) een discussie plaatsvindt waaraan ook de Topic Starter aan meedoet of een product conform is of niet en wat de TS mogelijk kan doen, geeft de geciteerde forumgebruiker een duidelijk signaal aan de TS. Of slik dat er enkele tientjes uitgegeven moeten worden om het probleem op te lossen of ga naar de rechter om het probleem op te lossen. Maar het bespreken op Radar - wat zeuren wordt genoemd - zou de TS niet moeten doen.

Dit lijkt mij niet het signaal dat we aan forumgebruikers moeten geven en zeker niet als zij relatief nieuw zijn op het forum. De kans op terugkeer wordt daarmee erg klein. De TS in het betreffende topic heeft vervolgens ook aangegeven de discussie niet meer aan te willen gaan. Toegegeven dat de exacte reden wat onduidelijk is.

Verdere feedback over andere zaken is ook al door mij gegeven en tevens beaamt door andere forumgebruikers. Ik ben niet van plan die opnieuw uit te werken omdat de forum-moderatie die heeft verplaatst naar een voor ons onzichtbaar deel van het forum. Jullie zouden hier nog toegang behoren te hebben om die terug te vinden.

Als laatste zou ik graag zien dat als forumgebruikers zichzelf laten verwijderen van het forum, het moeilijk wordt gemaakt terug te keren naar het forum. En als deze forumgebruikers het dan toch lukt om terug te keren en verschillende topics vervuilen met aandachttrekkerij door steeds te stellen dat ze het forum maar gaan verlaten, een handje worden geholpen door de forum-moderatie. Bij deze enkele voorbeelden:
HansieZant schreef:Ik denk dat ik maar eens ga afhaken op dit forum.
HansieZant schreef:Goed. Ik ga denk ik maar eens definitief aftaaien hier. Het tv-programma Radar heeft in ieder geval nog enig niveau.
Dergelijke forumgebruikers zijn emotioneel gezien blijkbaar zelf niet in staat het forum te verlaten ondanks wel te kennen geven dit heel graag te willen en de forum-moderatie zou best de verantwoordelijkheid mogen nemen deze forumgebruikers tegen zichzelf te beschermen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2018 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hansie Zandhoop heeft volkomen gelijk.... ik haak elke avond na een borreltje of... hoeveel waren het ook al weer zeker af op dit forum!

Het is net als mensen die zelfmoord willen plegen, die niets zeggen sneuvelen en die regelmatig roepen, ik ga en zie het niet meer zitten zelden!

De Smart TV, elk merk heeft dit probleem, een Dongel met Wifi bij Ali Express is voldoende om weer alles te kunnen zien...
Een Smart TV is niet voor Email of belasting invullen maar via Smartphone en grootbeeld kan het wel.
Voor maar €9,73 incl Porto en dan 16 tot 50 dagen wachten via goedkoopste Chinese Post..... Mag ik dan hier klagen als het binnen 8 dagen thuis was!

atlas1302

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik mis een gedegen deurwaarder op dit forum
Nou ik niet want betaal mijn rekeningen gewoon op tijd, betalen op voorhand dat is de oplossing voor uw betaalproblemen. Betaalt u niks dan krijgt u ook niets! Zo doen ze dat tenminste in andere landen van de hele wereld die AARDE heet.

Ik weet niet eens hoe zo`n deurwaarder er uit ziet, sommige zeggen dat ze op cow-boys lijken.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

atlas1302 schreef:
Ik mis een gedegen deurwaarder op dit forum
Nou ik niet want betaal mijn rekeningen gewoon op tijd, betalen op voorhand dat is de oplossing voor uw betaalproblemen. Betaalt u niks dan krijgt u ook niets! Zo doen ze dat tenminste in andere landen van de hele wereld die AARDE heet.

Ik weet niet eens hoe zo`n deurwaarder er uit ziet, sommige zeggen dat ze op cow-boys lijken.

En toen werden opeens topics onaangekondigd, onsamenhangend en zonder reden op een hoop geveegd en samengevoegd waardoor hele posts uit hun context getrokken worden. Nog maar eens onderstrepend dat de moderatie geen flauw idee heeft wat men nu eigenlijk aan het doen is..

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Erthanax »

arvandongen schreef:Wat ik mij nu eigenlijk afvraag: Heeft iemand nog direkt contact met Moneyman?
Van iemand die wel in direct contact staat met Moneyman, vernam ik dat het inderdaad om een permaban gaat. Al heb ik het niet uit eerste hand, ik heb geen enkele reden om aan mijn bron te twijfelen.

Wat mij betreft hoeft dit topic niet dicht en het hoeft zeker niet verwijderd te worden. Er staan toch heel wat serieuze en nuttige suggesties in, waar de moderatie zijn/haar voordeel kan doen.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
MM heeft blijkbaar een permaban gekregen door een akkefietje met onze stofzuiger. Deze heeft zich blijkbaar niet gestoord aan de reactie van MM want hij opent een (inmiddels verwijderde Poll en Topic. Het lijkt mij dus logisch (maar ja logica is hier soms ver te zoeken) dat MM niet hierom geband is maar dat dit de druppel was bij de mods.
Het gevolg van de onduidelijkheid hierover is dat er allerlei topics over gestart zijn die dan weer verwijderd worden door de Mods, en krijgen de TS van deze topics een waarschuwing (ook ik heb deze gehad) Vanmorgen kregen we allemaal een prive bericht waarin nog steeds geen uitleg staat maar waarin wel werd gemeld dat er 2 Topics zijn geopend. (waaronder deze). De mods geven aan dat wij dus suggesties kunnen melden hier,
Mijn suggestie is dan om duidelijker te zijn van de reden waarom een prominent forum lid is geband. Dan had er een hoop onduidelijkheid en ontevredenheid voorkomen kunnen worden. Nu ga ik speculeren maar misschien heeft MM zich wel erg onfatsoenlijk uitgelaten tegen de mods toen hij een waarschuwing betreffende stofzuiger kreeg. (kan ik mij bijna niet voorstellen maar goed)

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door HansieZant »

Als er hier op dit forum iemands mening ook maar iets naar rechts neigt dan zijn de ad hominems die je te verstouwen krijgt, niet van de lucht. Niet dat ik daar mee zit, maar ook op dit forum lijkt het wel alsof de Vrijheid van Meningsuiting maar één richting op werkt. Maar ik moet dan wel heel hard lachen als ik reacties krijg dat mijn stukjes op de man zijn. Boter, boter, kílo's boter.

Nieuwe mensen op dit forum worden flink afgekat, menig topicstarter heeft zichzelf na een openingspost niet meer laten zien hier, omdat het zoveelste topic gierend uit de bocht vloog.

[offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2018 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door BL2 »

-> Zonder Moneyman gaat de (forum) wereld gewoon verder.
-> Zonder Brahms gaat de (forum) wereld gewoon verder.
-> Zonder Witte Angora gaat de (forum) wereld gewoon verder.
-> Zonder al die andere verbannen leden gaat de (forum) wereld gewoon verder.

En het mooiste Is, zonder RadarForum gaat de wereld ook verder.
Het blijft mij mateloos verbazen dat mensen over zulk soort dingen zich zo druk kunnen maken. Compleet anoniem je zegje mogen doen, dat sommige dat zo belangrijk kunnen vinden.............

Echt Bijzonder, heel bijzonder !

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door vroem »

Over op de man spelen gesproken. ( niet aan adres BL2, maar daarvoor) . Volgens mij niet het soort feedback wat de redactie bedoelt voor in dit topic.

Komt er nog 1 van: ik heb ook wel eens wasrschuwing gehad. Naar mijn mening volslagen onterecht, wanneer ik ergens onterecht van beschuldigd wordt mag ik mij in de vrije wereld verdedigen daartegen. Niet op dit forum. Bezwaren wordt niet eens naar gekeken. Staat ver van het rechtsprincipe wat in nl gehanteerd wordt, en van de wetten waar ook dit forum en moderatie onder valt. Wel een punt om iets aan te doen. Ongelijk kunnen erkennen is blikkbaar toch erg lastig. Ook dat is iets om de moderatoren in te onderwijzen, bestaan ook cursussen voor geloof ik.

Gesloten