atlas1302 schreef:Precies zo als ik het bedoel te zeggen, vakmanschap hoeft niet onderstreept te worden door een titel. We horen en zien vanzelf aan het geschrift of de persoon koekkies bakt of vullingen plaatst, dank aan Vroem.
Maar vakmanschap is meestal wel het gevolg van een titel.
atlas1302 schreef:Precies zo als ik het bedoel te zeggen, vakmanschap hoeft niet onderstreept te worden door een titel. We horen en zien vanzelf aan het geschrift of de persoon koekkies bakt of vullingen plaatst, dank aan Vroem.
Maar vakmanschap is meestal wel het gevolg van een titel.
Ik durf ook wel het tegenovergestelde te beweren.
Concreet: ik zie heel wat WO-geschoolde juristen rondlopen in de deurwaarderij, die heel wat (maar dan ook écht heel wat) minder verstand van zaken hebben dan een MBO-er met ervaring en leergierigheid.
Concreet: ik zie heel wat WO-geschoolde juristen rondlopen in de deurwaarderij, die heel wat (maar dan ook écht heel wat) minder verstand van zaken hebben dan een MBO-er met ervaring en leergierigheid.
Voorbeeld . Een deurwaarder die cum-laude is afgestudeerd ,kan in de praktijk een hele slechte zijn . Nee nee jij niet MM
bprosman schreef:Bovendien, denkt niet elke advokaat dat hij (juridisch) de sterkste argumenten heeft ?
Nee, ik heb een advocaat ook wel eens horen roepen "ik moet het doen met wat ik aangereikt krijgt..."
Inderdaad. En los daarvan: er wordt ook vaak voor zwakkere zaken geprocedeerd, enerzijds om duidelijkheid te scheppen en anderzijds omdat principes geld mogen kosten.
Maar goed, ik realiseer me dat dit weinig met feedback te maken heeft
Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
alfatrion schreef:Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
Een toelichting wat je precies bedoelt met beide tips zou voor mij wenselijk zijn.
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
atlas1302 schreef:Precies zo als ik het bedoel te zeggen, vakmanschap hoeft niet onderstreept te worden door een titel. We horen en zien vanzelf aan het geschrift of de persoon koekkies bakt of vullingen plaatst, dank aan Vroem.
Je 'hoort' niets aan een geschrift.
We weten (bijna) allemaal van een jurist die (dan wel tijdelijk) buschauffeur werd en we weten ook (bijna) allemaal van een buschauffeur die President van een land is geworden.
Ik bedoel maar zo, "vakmanschap" openbaart zichzelf, al gaat dat voor de bedoelde President in dit geval niet op.
Wel opvallend dat er door sommigen zoveel gediscussieerd kan worden in de tijd van de werkgever
ik doe het in mijn eigen tijd, denk dat dat voor meer hier geldt.
Maar alleen nog in dit feedback topic, zolang ik nog enige hoop heb dat de redactie er constructief iets mee gaat doen. Een hoop die overigens snel minder wordt. Overigens kan iemand die vullingen legt ook best prima koekkies bakken, het een sluit het ander niet uit...
vroem schreef:statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Prachtig de humor zit er nog in, ik ben werkgever en wernemer tegelijk...ik verzint het en sta dan zelf pannekoeken te bakken. Uitdaging laten we maar zeggen en intussen eet half Mindelo 'pannekoek'
Maar we moeten on-topic blijven, escuus voor afdwaling, maar met humor kunnen we Topicstarters goed verwelkomen...misschien gaan ze wel op hun gemak voelen en gaan vrolijk en spontaan in discussie met de gevorderden gasten. Wellicht schuiven dan ook meer titels aan en zo`n forum gaat bloeien.
alfatrion schreef:Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
Een toelichting wat je precies bedoelt met beide tips zou voor mij wenselijk zijn.
1. Discussies je off-topic zijn, maar wel waarde hebben, kun je afgesplitst.
2. In dit feedback topic komen een verschillende tips binnen, die worden besproken en daarbij wordt iets gezegd waar een ander op in gaat en voor je het weet heb je een off-topic discussie. Als je een feed forum dan kun je gewoon een nieuw topic voor een nieuwe tip starten.
statistisch gezien heeft, tenminste volgens de rechters, ongeveer 50 % van de advocaten en juristen die hij voor zich ziet geen gelijk (dit getal is toetsbaar vanuit de uitspraken). wellicht de slechtste score van alle beroepsgroepen?
Dus een zichzelf zwaar overschattende beroepsgroep Kan me niet voorstellen dat 50% met info aan het werk gaat "waar ze het maar mee moeten doen"
Geen wonder dat "no cure - no pay" geen voet aan de grond krijgt in NL.
alfatrion schreef:Feedback tip 1: maak meer gebruik van de split functionaliteit.
Feedback tip 2: maak een feedback forum, zodat je ieder ontwerp los kunt bespreken, dan is het off-topic gaan ook gelijk minder problematisch.
Een toelichting wat je precies bedoelt met beide tips zou voor mij wenselijk zijn.
1. Discussies je off-topic zijn, maar wel waarde hebben, kun je afgesplitst.
2. In dit feedback topic komen een verschillende tips binnen, die worden besproken en daarbij wordt iets gezegd waar een ander op in gaat en voor je het weet heb je een off-topic discussie. Als je een feed forum dan kun je gewoon een nieuw topic voor een nieuwe tip starten.
Eerlijk gezegd snap ik het nu nog minder. Bedoel je iets dergelijks als Kassa heeft? Dat in een discussie verschillende 'takken' ontstaan op het moment dat mensen niet op de OP reageren maar op een ander bericht?
Het zou wel een stuk rust geven, dan kan ik bepaalde 'takken' lekker links laten liggen. Alhoewel ik dat bij Kassa absoluut niet fijn vind werken. Ik snap helemaal niks van dat forum.
Overigens is de moderatie daar net zo belabberd als hier, het heeft me nogal wat moeite gekost, en vooral dreigen met een officiële klacht, om een topic over mijn persoontje verwijderd te krijgen. Terwijl ik daar dus niet eens op zit. En het duurde ook nog eens bijna een dag voor er gereageerd werd, daarna nog eens een halve dag.