LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Student90 »

witte angora schreef:(...)En wat voor nut heeft het anderen die zich liever beperken tot die korte tips en handvatten, in die discussies mee te trekken?
Ik ga er vanuit dat wij allemaal volwassenen zijn en ons allemaal aan een discussie kunnen onttrekken als we er niet aan deel willen nemen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

Student90 schreef:
witte angora schreef:(...)En wat voor nut heeft het anderen die zich liever beperken tot die korte tips en handvatten, in die discussies mee te trekken?
Ik ga er vanuit dat wij allemaal volwassenen zijn en ons allemaal aan een discussie kunnen onttrekken als we er niet aan deel willen nemen.
Ik denk dat voorgaande 50 pagina's wel hebben aangetoond dat dat een foutive aanname is.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Student90 »

hänschen klein schreef:@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.
M.i. is het antwoord op de eerste vraag alleen voor jezelf relevant.

Bij het antwoord op de tweede vraag komt wel meer kijken, bijv. het feit dat er regels zijn opgesteld waar we als gebruikers iets mee moeten.

witte angora
Berichten: 30562
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

Student90 schreef:
witte angora schreef:(...)En wat voor nut heeft het anderen die zich liever beperken tot die korte tips en handvatten, in die discussies mee te trekken?
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2018 11:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic, niet onderbouwd en op de persoon

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

witte angora schreef:
hänschen klein schreef:@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.
Wat boeit het jou waarom ik deel neem aan dit forum? Boeit het jou ook waarom iemand bij de Hema werkt? Of reken je je prulletjes af en ga je zo gauw mogelijk verder naar de Blokker of de Zeeman?

Zolang er bij de meeste winkels en bedrijven geen 'smoelenboek' aan het plafond hangt zie ik de meerwaarde niet voor dit forum.
Het boeit mij helemaal niets waarom iemand hier deelneemt, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Uiteindelijk is de motivatie wèl het uitgangspunt voor iedere deelnemer waaròm hij/zij hier actief is en daaruit is dan pas af te leiden 'hoe' hij/zij reageert resp. meent te moeten reageren.

Niet 'hoe' werk je bij de HEMA, maar 'waarom ga je überhaupt werken ... en dan ook nog bij de HEMA'?

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een aantal bij proef in vijandenlijst zet blijft er een half forum over en een onleesbaar verhaal.

Dan sla je berichten over en zul je ook foute antwoorden gaan geven.
Ik heb het even testes en zonder Witte Angora kreeg ik een half verhaal waar andere op reageren....... dus onleesbaar.

Het beste is niet deze te gebruiken en die mensen negeren!
Witte Angora is dus niet meer mijn Vijand, alleen voor de test tijdelijk gedaan!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
witte angora schreef:
hänschen klein schreef:@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.
Wat boeit het jou waarom ik deel neem aan dit forum? Boeit het jou ook waarom iemand bij de Hema werkt? Of reken je je prulletjes af en ga je zo gauw mogelijk verder naar de Blokker of de Zeeman?

Zolang er bij de meeste winkels en bedrijven geen 'smoelenboek' aan het plafond hangt zie ik de meerwaarde niet voor dit forum.
Het boeit mij helemaal niets waarom iemand hier deelneemt, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Uiteindelijk is de motivatie wèl het uitgangspunt voor iedere deelnemer waaròm hij/zij hier actief is en daaruit is dan pas af te leiden 'hoe' hij/zij reageert resp. meent te moeten reageren.
Punt is alleen dat jij dat helemaal niet af hoeft te leiden. Jij hebt het te doen met datgene wat je wél ziet: de feitelijke deelname. We hoeven elkaars motivatie niet te beoordelen en zelfs niet te kennen. Ga gewoon uit van het goede in de mens tot het tegendeel bewezen is.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

Feedback voor de Moderatie:

Ik zie geen enkele meerwaarde in het "vijanden-lijstje". Dit lijstje kan je aanmaken, door het profiel een forumlid aan te merken als "vijand".
Ik zie slechts een potentieel gevaar dat topics overspoeld worden met reakties op "vijanden", waarbij de objectieve inhoud van de posts (te) negatief geïnterpreteerd worden.

Voor mij geldt dat elke post op zijn eigen waarde geschat zou moeten worden. Dus zonder aanziens des persoons.
Als je een lijst nodig hebt om al je "vijanden" te kunnen herinneren, dan heb je een ander probleem lijkt me.

Commentaar op mijn mening is welkom, vrienden :D
Laatst gewijzigd door arvandongen op 21 jun 2018 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door gosewijn »

hänschen klein schreef:
@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.

Vertel eens Hanschen .

witte angora
Berichten: 30562
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

arvandongen schreef:Feedback voor de Moderatie:

Ik zie geen enkele meerwaarde in het "vijanden-lijstje". Dit lijstje kan je aanmaken, door het profiel een forumlid aan te merken als "vijand".
Ik zie slechts een potentieel gevaar dat topics overspoeld worden met reakties op "vijanden", waarbij de objectieve inhoud van de posts (te) negatief geïnterpreteerd worden.

Voor mij geldt dat elke post op zijn eigen waarde geschat zou moeten worden. Dus zonder aanziens des persoons.
Als je een lijst nodig hebt om al je "vijanden" te kunnen herinneren, dan heb je een ander probleem lijkt me.

Commentaar op mijn mening is welkom, vrienden :D
Kennelijk weet je niet hoe het lijstje werkt? De berichten van de gebruiker worden afgeschermd. Dat maakt het makkelijker om niet te reageren, in mijn geval met name als ik me geprovoceerd voel. En bij bepaalde mensen, die op hoge toon eisen dat ik mijn mening met wetsartikelen onderbouw, heb ik dat heel sterk. Het enige is dat als een bericht gequoted wordt, je het alsnog ziet, maar dat is dan niet anders.

Het scheelt mij een hoop irritatie, dat kan ik je vertellen. Dus lekker houden, die vijandenlijstjes, als jij er geen behoefte aan hebt, je hoeft het niet te gebruiken. :D

Moiseule58

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

arvandongen schreef:Feedback voor de Moderatie:

Ik zie geen enkele meerwaarde in het "vijanden-lijstje". Dit lijstje kan je aanmaken, door het profiel een forumlid aan te merken als "vijand".
Ik zie slechts een potentieel gevaar dat topics overspoeld worden met reakties op "vijanden", waarbij de objectieve inhoud van de posts (te) negatief geïnterpreteerd worden.

Voor mij geldt dat elke post op zijn eigen waarde geschat zou moeten worden. Dus zonder aanziens des persoons.
Als je een lijst nodig hebt om al je "vijanden" te kunnen herinneren, dan heb je een ander probleem lijkt me.

Commentaar op mijn mening is welkom, vrienden :D
Helemaal mee eens. Persoonlijk kijk ik elk topic weer naar de berichten, en de ene keer kan ik iemand dan waarderen, en de andere keer precies het tegenovergestelde, met een enorm grijs gebied er tussenin.

Vrienden en vijanden? Is het niet verstandiger om juist de posts van de “vijand” te lezen?

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

witte angora schreef:
Student90 schreef:
witte angora schreef:(...)En wat voor nut heeft het anderen die zich liever beperken tot die korte tips en handvatten, in die discussies mee te trekken?
Ik ga er vanuit dat wij allemaal volwassenen zijn en ons allemaal aan een discussie kunnen onttrekken als we er niet aan deel willen nemen.
Daarom is het juist zo triest dat bepaalde mensen, die ik in mijn vijandenlijstje heb staan, blijven proberen juist deze mensen in hun discussie er met de haren bij te slepen. En als je daar niet op in gaat, krijg je daar weer het grootste commentaar op. Juist het laatste is dus het probleem hierin.

Het is niet voor niets dat jij en JvandenW in mijn vijandenlijstje staan, sorry.
Na een korte test zag ik Witte Angora niet meer, tenzij er een quote kwam.
Dat is halve info en maak je het voor jezelf lastiger.
Niet reageren en negeren die persoon is makkelijker en bij niets lezen kun je ook geen kwetsende aan jou gerichte opmerkingen meer melden!

Daarom ben ik persoonlijk tegen welke vijand dan ook op de lijst.
En Witte Angora, je was tijdelijk bij mijn op deze lijst voor de test en welkom terug!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

gosewijn schreef:hänschen klein schreef:
@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.

Vertel eens Hanschen .
@Gooseman ....

U heeft blijkbaar nog steeds niet begrepen, dat sommige deelnemers elkaar maar beter kunnen mijden ... wanneer/omdat de chemie niet klopt.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

witte angora schreef:Kennelijk weet je niet hoe het lijstje werkt? De berichten van de gebruiker worden afgeschermd.
Dat wist ik niet, want ik gebruik het niet. Bedankt voor de info.
Ik zou een topic onleesbaar vinden, als diverse posts "gecensureerd" zouden zijn. Dus ook bij een zelfgekozen censuur.

Maar mijn aanname dat dat in potentie negatieve reakties zou uitlokken, is dus niet correct. Excuses daarvoor.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 21 jun 2018 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman ...

[/quote]Punt is alleen dat jij dat helemaal niet af hoeft te leiden. Jij hebt het te doen met datgene wat je wél ziet: de feitelijke deelname. We hoeven elkaars motivatie niet te beoordelen en zelfs niet te kennen. Ga gewoon uit van het goede in de mens tot het tegendeel bewezen is.[/quote]

Mij lijken er inmiddels echter genoeg feiten op dit forum aanwezig te zijn, dat niet alleen het goede in de mens naar boven (b)lijkt te komen. Dat dit forum een update nodig heeft en de fricties hoofdzakelijk door deelnemers veroorzaakt worden en niet door de vraagstellers, zal ú toch hopelijk niet zijn ontgaan?

De hamvraag, waarom deelnemers dit dan (blijven) doen, is legitiem ... en daarmee de vraag waarom zij hier aanwezig zijn/blijven? Ik zou denken, eerst de kraan dichtdraaien en dan gaan dweilen. Ik ben hier momenteel in ieder geval NIET om te blijven dweilen, maar om het forum te veranderen!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 21 jun 2018 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30562
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

arvandongen schreef:
witte angora schreef:Kennelijk weet je niet hoe het lijstje werkt? De berichten van de gebruiker worden afgeschermd.
Dat wist ik niet, want ik gebruik het niet. Bedankt voor de info.
Ik zou een topic onleesbaar vinden, als diverse posts "gecensureerd" zouden zijn. Dus ook bij een zelfgekozen censuur.
Dat vermoedde ik al. :wink: Het klopt, het is ook lastiger leesbaar, dat is een nadeel. Maar het grote voordeel is toch dat je, mits je het niet alsnog gaat lezen, echte of vermeende provocaties niet hoeft te zien. En dat scheelt weer stoom uit de oren, om het zo maar even te zeggen. :wink:

Aan de andere kant: de vraag van de topicstarter wordt, mits de info volledig is, doorgaans op de 1e pagina al voldoende beantwoord. Althans, zou in de meeste gevallen naar mijn mening op de 1e pagina voldoende beantwoord moeten zijn. Alle onderlinge discussies voegen naar mijn mening weinig toe voor de topicstarter. Het niet kunnen lezen van enkele berichten van mensen die mij toch niet liggen maakt, denk ik, voor mezelf niet veel verschil.

Ik meen dat het Ronald Reagan was, die aangaf dat een brief niet langer dan 1 1/2 A4 zou moeten zijn, omdat, als het langer is, mensen het toch niet meer lezen. Hier hebben we dus topics van vele pagina's, soms zelfs tientallen. Wie gaat dat allemaal lezen dan?

witte angora
Berichten: 30562
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

Forumfeedback:

Het valt me op dat in topics vaak verschillende keren exact hetzelfde antwoord wordt gegeven. Dat voegt natuurlijk weinig toe, terwijl het topic onnodig lang wordt. Ik zeg niet dat het in een officiële gebruikersregel gevat moet worden, maar misschien is dit toch wel een puntje om af en toe aandacht aan te besteden?

Overigens, zo erg als op facebook af en toe is het ook weer niet. Soms wordt er bij een foto gevraagd waar iets is, komt er tientallen, soms meer dan 200 keer hetzelfde antwoord... :lol: :lol:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:
witte angora schreef:
hänschen klein schreef:@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.
Wat boeit het jou waarom ik deel neem aan dit forum? Boeit het jou ook waarom iemand bij de Hema werkt? Of reken je je prulletjes af en ga je zo gauw mogelijk verder naar de Blokker of de Zeeman?

Zolang er bij de meeste winkels en bedrijven geen 'smoelenboek' aan het plafond hangt zie ik de meerwaarde niet voor dit forum.
Het boeit mij helemaal niets waarom iemand hier deelneemt, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Uiteindelijk is de motivatie wèl het uitgangspunt voor iedere deelnemer waaròm hij/zij hier actief is en daaruit is dan pas af te leiden 'hoe' hij/zij reageert resp. meent te moeten reageren.

Niet 'hoe' werk je bij de HEMA, maar 'waarom ga je überhaupt werken ... en dan ook nog bij de HEMA'?
Maar u blijft die vraag maar stellen, terwijl het u helemaal niets aangaat.

witte angora
Berichten: 30562
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
hänschen klein schreef:
witte angora schreef: Wat boeit het jou waarom ik deel neem aan dit forum? Boeit het jou ook waarom iemand bij de Hema werkt? Of reken je je prulletjes af en ga je zo gauw mogelijk verder naar de Blokker of de Zeeman?

Zolang er bij de meeste winkels en bedrijven geen 'smoelenboek' aan het plafond hangt zie ik de meerwaarde niet voor dit forum.
Het boeit mij helemaal niets waarom iemand hier deelneemt, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Uiteindelijk is de motivatie wèl het uitgangspunt voor iedere deelnemer waaròm hij/zij hier actief is en daaruit is dan pas af te leiden 'hoe' hij/zij reageert resp. meent te moeten reageren.

Niet 'hoe' werk je bij de HEMA, maar 'waarom ga je überhaupt werken ... en dan ook nog bij de HEMA'?

Maar u blijft die vraag maar stellen, terwijl het u helemaal niets aangaat.
Terwijl het hem ook nog eens niet boeit. Wonderlijk...

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:Forumfeedback:

Het valt me op dat in topics vaak verschillende keren exact hetzelfde antwoord wordt gegeven. Dat voegt natuurlijk weinig toe, terwijl het topic onnodig lang wordt. Ik zeg niet dat het in een officiële gebruikersregel gevat moet worden, maar misschien is dit toch wel een puntje om af en toe aandacht aan te besteden?
:
Dat zie ik ook vaak, maar hoe wil je dat voorkomen? Ik denk dat sommige mensen reageren zonder voorgaande reacties te lezen en dan denk je: ja, dat zei ik net ook al :D
Maar je kunt moeilijk de reacties gaan nalezen en corrigeren als redactie zijnde. Er is al geen tijd om elke dag te modereren.

Gesloten