LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat de "verdwenen" pb-knop alleen maar onzichtbaar is omdat hij dezelfde kleur heeft als de achtergrond, was me nog niet opgevallen. Scherp gezien MM!

De kleur van andere knoppen is snel aangepast (waarvoor dank!) dus dit zal ook wel snel verbeterd worden.

Het kleurverschil tussen titels van gelezen en ongelezen topic is verdwenen, maar dat is elegant opgelost met het documenticoon voor het topic met ongelezen berichten. Je gaat dan inderdaad rechtstreeks naar het eerste ongelezen bericht. Minder kleuren en toch duidelijk én handig: een elegante verbetering.

Verbeterpunt:
De knop "vind ik leuk" werkt wel, maar blijkt nog niet onthouden te worden.

Vraag:
Komen er meer waarderingsknoppen (bv. "mee eens") en zo ja, wanneer?

Edit: de cijfertjes zijn idd ook weer terug. Hulde aan de nijvere codeklopper (s/w engineer) van dienst. "Goed bezig!", zegt men dan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor ieder item staat zo.n documentenicoontje ; zodra je dat aanklikt verandert de kleur van wit naar blauw.
Zolang je het bericht leest blijft het blauw .
De nog niet gelezen berichten zijn dus eerst wit , je leest ze dan worden ze blauw , daarna verdwijnt het ,
wanneer je daarna weer nd nieuwe topics/ reacties gaat heb je de reacties zonder dat icoontje dus al gehad.

Wat een noeste arbeid allemaal! Compliment! :P
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die blauwe icoontjes blijven gewoon staan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, ik lees nu jouw reactie met een blauw icoontje .
Ga ik weer naar de nieuwe reacties is ook dat blauwe icoontje verdwenen.
Ik heb mijn reactie wat aangepast , ik was misschien niet helemaal duidelijk... :oops:

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
05 sep 2018 13:08
Is het een idee om de witte 'quote' knop en 'wijzig' knop een kleurtje te geven? Net zo blauw als de accountnamen bijvoorbeeld? Ik vind het witte wat slecht zichtbaar.
Inmiddels heeft het een kleurtje. Echt wel een hele verbetering. Leuk te zien dat feedback ook gehonoreerd wordt. Jammer dat er geen emo met een duimpje is...

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je je aangemeld hebt op een topic krijg je een mailtje als daar een reactie is geplaatst, maar het wonderlijke is dat dat mailtje pas uren later binnenkomt.

Ik krijg namelijk pas zo-even het mailtje binnen dat om 15.37 een reactie is geplaatst door Moneyman.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door zeug »

Moneyman schreef:
05 sep 2018 15:47
moederslink schreef:
05 sep 2018 15:40
@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?
Dat is alleen het geval als je je berichtinstellingen op basis van "oudste eerst" hebt staan. Ik heb juist "nieuwste eerst", en dan staat dat vakje onder het oudste bericht. Maar... dat vakje was er altijd al :)
Dat is precies wat ik zocht MM goede tip.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het nieuwe forum bevalt mij goed!

Die schoonheidsfoutjes worden wel gerepareerd, verwacht ik. Ik ben wel benieuwd of er nog echt nieuwe functionaliteit beschikbaar komt. Hopelijk kan beheer dat binnenkort laten weten.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar kan je dat “oudste eerst” of “nieuwste eerst” kiezen?

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het gebruikerspaneel, forum voorkeuren, wijzig weergave-opties.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ga het proberen te wijzigen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik kan niet meer zoeken op eigen reacties. Dat is toch raar? Zo raak je de draad kwijt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker. Vooral omdat ik het met mezelf vaak ook het meeste eens ben. En dat mag best wel eens gezegd worden.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb het al eerder aangekaart: de manier van quoten op dit forum. Daar is door Radar nog niet op gereageerd.
Als voorbeeld even het topic "Minderjarig kind doet online aankopen" en dan de quotes in de reactie van NeoDutchio van vandaag om 8.11 u. Het gaat me niet om de reactie zelf, maar kunt u nog wijs worden wie er wat geciteerd heeft? Ik niet.
Waarom technisch niet zo maken dat alleen de laatste reactie geciteerd kan worden.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zijn er ook meer mensen hier die de persoonlijke berichten in de inbox niet kunnen zien? Ik had een (3) staan bij Gebruikerspaneel, maar nergens zijn nieuwe berichten te vinden in de inbox. Vreemd genoeg verdwijnt de 3 als je 3 keer op je inbox geklikt hebt.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
06 sep 2018 08:34
Zijn er ook meer mensen hier die de persoonlijke berichten in de inbox niet kunnen zien? Ik had een (3) staan bij Gebruikerspaneel, maar nergens zijn nieuwe berichten te vinden in de inbox. Vreemd genoeg verdwijnt de 3 als je 3 keer op je inbox geklikt hebt.
Ja, ik had ook een (2) staan, maar niets te zien in de inbox. Ik heb nu notificaties helemaal uit gezet en geen cijfertje meer te zien achter gebruikerspaneel.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat cijfer geeft tegenwoordig inderdaad de notificaties weer (dus als mensen je noemen of zo) en het aantal pb's, bij elkaar opgeteld. Van die notificaties snap ik nog steeds niks, of het werkt niet goed. En pb's zijn met moeite te lezen, dan moet je apart naar je privéberichten.

Voordeel van de notificaties is dat je kunt zien wanneer iemand op je gereageerd heeft, tenminste, wanneer je gequoted bent of als je naam genoemd is. Dat vind ik zelf best wel een vooruitgang. Soms denk je dat je met een topic klaar bent en leest je het niet meer, terwijl anderen je nog een vraag stellen of zo, waarop je dan niet reageert omdat je het niet meer leest. Door de notificaties wordt je daar dan op geattendeerd.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zijn dan notificaties dat je gequote of getagd bent, scroll maar eens iets naar beneden als je op dat getal hebt geklikt.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij de vorige versie waren het de PBtjes. Ik heb het getal liever alleen voor de PBtjes en ga er niet meer naar kijken.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dank voor de tips. Je kan er inderdaad op klikken en ziet dan de reacties. Jammergenoeg word je niet doorgelinkt naar het topic dan.

Gesloten