Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 05 sep 2018 15:13

Bob Schurkjens schreef:
05 sep 2018 14:46
Die tomatenvlekken met een uitroepteken er in, waar zijn die voor? Geeft een heel onrustig beeld.
Is voor bericht melden, ik vindt juist prima eruit zien.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 05 sep 2018 15:14

hänschen klein schreef:
05 sep 2018 14:48
Toen onlangs mijn topic 'HIER ALLEEN PINNEN' hetzelfde lot van dreigde, heb ik niet via de topic, maar (op herhaalde wens van de redactie) via de moderator, per PM om hulp, ondersteuning en raad gevraagd om het wéér mislukken sámen te kunnen voorkomen..

... en ... jawèl, er werd inderdaad per ommegaande meteen gereageerd: ...
>>mijn topic werd commentaarloos en onaangekondigd pardoes gesloten ... !<<

In mijn belevenis hebben de vaste forumleden geprobeerd om je hulp, ondersteuning en raad te geven door meermaals te adviseren niet offtopic te gaan. Dit bleef je echter consequent wel doen waardoor je een topic dat al weken openstond binnen een dag gesloten kreeg.
hänschen klein schreef:
wanneer dit niet professioneel aangepakt kan worden, wordt het met dit consumenten-platform inderdaad hélemaal niets!

Volgens mij liet de moderatie hier juist een professionele (re)actie zien.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 15:18

Dat je gelijk kunt reageren in een aangebracht vakje vind ik een echte verbetering!
Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)

Het plaatsen van je reactie gaat lekker snel! Prima!
En de rode meldknop vind ik ook goed bereikbaar nu en duidelijk.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 05 sep 2018 15:23

fonsflons schreef:
05 sep 2018 15:14
hänschen klein schreef:
Toen onlangs mijn topic 'HIER ALLEEN PINNEN' hetzelfde lot van dreigde, heb ik niet via de topic, maar (op herhaalde wens van de redactie) via de moderator, per PM om hulp, ondersteuning en raad gevraagd om het wéér mislukken sámen te kunnen voorkomen..

... en ... jawèl, er werd inderdaad per ommegaande meteen gereageerd: ...
>>mijn topic werd commentaarloos en onaangekondigd pardoes gesloten ... !<<

In mijn belevenis hebben de vaste forumleden geprobeerd om je hulp, ondersteuning en raad te geven door meermaals te adviseren niet offtopic te gaan. Dit bleef je echter consequent wel doen waardoor je een topic dat al weken openstond binnen een dag gesloten kreeg.
hänschen klein schreef:
wanneer dit niet professioneel aangepakt kan worden, wordt het met dit consumenten-platform inderdaad hélemaal niets!

Volgens mij liet de moderatie hier juist een professionele (re)actie zien.
Precies, ze kwamen er niet meer uit zonder òf de ene reageerder òf de de andere reageerder òf de topicstarter op de tenen te staan.
Hoe komt het, dat de verwachtingen en de eisen van de ervaren deelnemers zo ver uit elkaar zijn gekomen? Wanneer je de gastheer/vrouw niet meer kunt volgen is het toch normaal om (achter de hand) even na te vragen? Nee, de hele party wordt gesloten!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 05 sep 2018 15:30

Radar schreef:
05 sep 2018 13:52
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoudswerkzaamheden. Inmiddels is het forum weer bereikbaar, maar we zijn nog met het onderhoud bezig, dus het kan zijn dat nog niet alles naar behoren werkt. Onze excuses voor het ongemak!
Wat hebben jullie precies gedaan. Ik zie dat de quotes tag er ander uit zien, dus ik vermoed een update. Hoe zijn jullie te werk gegaan en wat is er mis gegaan?

De aanpassingen werken nog lang niet goed.
- Ik mis de 'Eigen berichten' knop.
- Je krijgt notificaties van wie je berichten hebben geciteerd, maar je moet vervolgens opzoek naar in de nieuwe topics of actieve topics naar waar men reageert. Ik zal Google nu veel meer moeten gaan gebruiken
- De pagina knoppen zijn blank.
- De citeer knop is slecht te zien, omdat deze blank is.
moederslink schreef:
05 sep 2018 15:18
Dat je gelijk kunt reageren in een aangebracht vakje vind ik een echte verbetering!
Wat bedoel je?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 sep 2018 15:37

witte angora schreef:
05 sep 2018 12:50
Alleen die blauwe knop 'bericht' naast 'door - naam gebruiker' snap ik niet? Als ik er op druk komt het bericht tevoorschijn dat ik al voor me heb.
Daarmee kom je, als het goed is, bij het eerste door jou nog niet gelezen bericht in dat topic. Handig bij topics die zich vrij snel vullen :D

Sprong vooruit vind ik de knop boven het reageerveld waarmee je zonder te hoeven knutselen een link toe kunt voegen.

Ik mis inderdaad ook de knop "eigen berichten" en zie daarnaast de vaak gevraagde knop "toon ongelezen berichten" niet.

Tip voor de reactie (waar wellicht al aan gewerkt wordt): jullie hebben via dit feedback-topic en via het andere topic over forumveranderingen heel veel specifieke input gehad. Het zou érg handig zijn als jullie inzichtelijk maken wat jullie nu precies veranderd hebben, en wat bewust niet, en wat er mogelijk nog op de to-do-list en de wishlist staan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 15:40

@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 sep 2018 15:47

moederslink schreef:
05 sep 2018 15:40
@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?
Dat is alleen het geval als je je berichtinstellingen op basis van "oudste eerst" hebt staan. Ik heb juist "nieuwste eerst", en dan staat dat vakje onder het oudste bericht. Maar... dat vakje was er altijd al :)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 15:51

:D @MM ja dat vakje stond er altijd al, maar nu direct al i.pv. dat je eerst op de knop " reageer " moest drukken.
En onder het nieuwste en laatste berichtje.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 sep 2018 15:54

Het stond er vroeger ook direct onder de eerste (of laatste, afhankelijk van je instellingen) post. Door op "reageer" te klikken, sprong je er alleen maar naar toe, maar het stond er al wel. Er is (bij mij) in dat opzicht niets veranderd.

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 » 05 sep 2018 15:57

Radar schreef:
05 sep 2018 13:52
Beste Forumgebruikers,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoudswerkzaamheden. Inmiddels is het forum weer bereikbaar, maar we zijn nog met het onderhoud bezig, dus het kan zijn dat nog niet alles naar behoren werkt. Onze excuses voor het ongemak!
Goed bezig hoor. Mijn complimenten voor al het werk wat jullie verzetten!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 16:01

Moneyman schreef:
05 sep 2018 15:54
Het stond er vroeger ook direct onder de eerste (of laatste, afhankelijk van je instellingen) post. Door op "reageer" te klikken, sprong je er alleen maar naar toe, maar het stond er al wel. Er is (bij mij) in dat opzicht niets veranderd.
Dat klopt, maar je moest dus wel eerst op ' reageer ' klikken , nu is er gelijk een " uitnodigend " open vakje met het onderwerp er ook al ' voorgedrukt ' bij staan.....dit is n.m.m nu anders :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 16:13

moederslink schreef:

Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)
:lol: u vraagt, wij draaien___ voila __ deze knoppen zijn nu grijs!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 sep 2018 16:17

moederslink schreef:
05 sep 2018 16:13
moederslink schreef:

:lol: u vraagt, wij draaien___ voila __ deze knoppen zijn nu grijs!
Als dat nu ook nog met de pb-knop rechts van het bericht onder de naam van het forumlid zou kunnen zou dat mooi zijn. Die is nu helemaal onzichtbaar, maar reageert wel als je ;m met je muis hebt gevonden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 16:23

Ja idd , onzichtbaar tenzij je er op drukt...vreemd maar wellicht veranderen ze dat ook nog in een kleurtje of zo.....

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 16:32

Lowieze schreef:
05 sep 2018 12:13
Ik zie geen cijfertjes, 1,2,3 etc. meer in de vakjes van de topics staan als er meerdere pagina's zijn.
Die zijn inmiddels ook alweer terug zie ik...... :P

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 05 sep 2018 16:40

Dat de "verdwenen" pb-knop alleen maar onzichtbaar is omdat hij dezelfde kleur heeft als de achtergrond, was me nog niet opgevallen. Scherp gezien MM!

De kleur van andere knoppen is snel aangepast (waarvoor dank!) dus dit zal ook wel snel verbeterd worden.

Het kleurverschil tussen titels van gelezen en ongelezen topic is verdwenen, maar dat is elegant opgelost met het documenticoon voor het topic met ongelezen berichten. Je gaat dan inderdaad rechtstreeks naar het eerste ongelezen bericht. Minder kleuren en toch duidelijk én handig: een elegante verbetering.

Verbeterpunt:
De knop "vind ik leuk" werkt wel, maar blijkt nog niet onthouden te worden.

Vraag:
Komen er meer waarderingsknoppen (bv. "mee eens") en zo ja, wanneer?

Edit: de cijfertjes zijn idd ook weer terug. Hulde aan de nijvere codeklopper (s/w engineer) van dienst. "Goed bezig!", zegt men dan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 17:13

Voor ieder item staat zo.n documentenicoontje ; zodra je dat aanklikt verandert de kleur van wit naar blauw.
Zolang je het bericht leest blijft het blauw .
De nog niet gelezen berichten zijn dus eerst wit , je leest ze dan worden ze blauw , daarna verdwijnt het ,
wanneer je daarna weer nd nieuwe topics/ reacties gaat heb je de reacties zonder dat icoontje dus al gehad.

Wat een noeste arbeid allemaal! Compliment! :P
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 05 sep 2018 17:22

Die blauwe icoontjes blijven gewoon staan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 05 sep 2018 17:30

Ja, ik lees nu jouw reactie met een blauw icoontje .
Ga ik weer naar de nieuwe reacties is ook dat blauwe icoontje verdwenen.
Ik heb mijn reactie wat aangepast , ik was misschien niet helemaal duidelijk... :oops:

Gesloten