LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
06 sep 2018 19:41
Ok. Ik heb geen vrienden noch vijandenlijstjes gemaakt , nog niet.... :wink:

En zo gaan we nog wel het e.e.a ontdekken......
"Vind ik leuk"

Soms kan het even duren, maar ik merk ook nu weer dat het negeerlijstje goed werkt. Voor mezelf, maar ook voor het forum. Ik reageer niet meer op bepaalde mensen, en uiteindelijk reageren ze niet meer op mij. Het geeft toch behoorlijk wat rust.

Janssen1
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:59

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Janssen1 »

moederslink schreef:
06 sep 2018 13:52
RADAR
jullie delen geen permabans meer uit, toch?
Zijn er evengoed uitzonderingen te maken zoals daar zijn :
- bij voortduring offtopic bijdragen waardoor het topic om zeep wordt geholpen
- bij voortduring op de man spelend
- bij voortduring provocerend nd reageerders
- bij voortduring onaangenaam onrust en geruzie veroorzakend
- bij voortduring reïncarneren

Ook graag meerdere meldingen mogelijk maken waardoor een dergelijke onaangename forummer opnieuw goed bij jullie in het vizier komt en blijft.


In afwachting.......moederslink
RADAR
is dat niet meer van toepassing i.v.m de nieuwe opzet van het forum?

Aanmerkingen op de leiding leidt ook tot een ban.
We bekijken forumovertredingen per geval. Verder treden wij niet in detail over ons modereerbeleid.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

Heeft iemand al gezegd dat de plaatsingstijd van het laatste bericht per topic onder 'Actueel' niet klopt? De getoonde tijden zijn de echte tijden minus 2 uren.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja dat verschil in tijd is mi al eerder gemeld.

Maar ik krijg bijvoorbeeld ook in de loop van de avond ook mails over een reactie wat al uren eerder geplaatst is. Is natuurlijk wel een andere kwestie, maar ook gek.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
06 sep 2018 23:11
Heeft iemand al gezegd dat de plaatsingstijd van het laatste bericht per topic onder 'Actueel' niet klopt? De getoonde tijden zijn de echte tijden minus 2 uren.
Volgens mij is het al wel een keer gezegd, maar dat is dan al aardig wat berichten geleden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb ook nog iets anders ontdekt :
ik zocht in de zoekfunctie een aantal namen die ik al een tijdje niet gezien had :
sommigen zijn toch niet voorgoed weg , hun naam staat blauw gedrukt en kun je ook gewoon aanklikken.
Sommigen zijn echt wel voorgoed weg van het forum , klik je nl op hun naam in een bericht waar ze op gereageerd hebben is hun naam zwart gedrukt , ook bv geen registratiedatum meer er onder , alleen de naam in het zwart en deze kun je ook niet meer aanklikken.
Ik zal geen ' zwarte ' namen noemen , maar kijk zelf maar en zoek maar eens een naam die je al een tijdje mist. :wink:

Ik moet zeggen dat ik dit een elegante oplossing vind van het beheer : zo blijven de topics intact en dus ook leesbaar , doordat ook hun reacties er nog staan.
Netjes opgelost Radar!

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja klopt, dat was in het verleden volgens ook. Maar het kwam eigenlijk maar heel zelden voor. Althans, doordat ze al een tijd niet meer reageerden en topic na verloop van tijd wegzakken, zakten zij ook weg. Dus eigenlijk weet ik niet of het wel zo heel zelden voorkwam.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan waren ze dus ' weggezakt ' , maar nu is het n.m.m wezenlijk toch anders :
hun namen zijn nu zwart gedrukt, ze zijn echt niet meer aanwezig , je kunt niet meer op hun naam klikken en op die manier niet meer ' springen ' naar oude berichten van hun en ook zijn er geen pb.s meer mogelijk, ze zijn gewoon weg , vh forum af......

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

RADAR
is dat niet meer van toepassing i.v.m de nieuwe opzet van het forum?
Beste Forumgebruikers,

De eerder in dit topic gecommuniceerde regels m.b.t. het verbannen en waarschuwen gelden nog steeds.

Verder: dank voor de meldingen over onjuiste tijd, het niet werken van de vind-ik-leuk-knop, de zoekfunctie, het notificatiepaneel en de privéberichten, de vriend/vijand-functie en meer. We zijn nog bezig met het onderhoud en geven de opmerkingen door! We horen het graag wanneer er nog andere zaken zijn die niet optimaal werken.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
07 sep 2018 11:44
RADAR
is dat niet meer van toepassing i.v.m de nieuwe opzet van het forum?
Beste Forumgebruikers,

De eerder in dit topic gecommuniceerde regels m.b.t. het verbannen en waarschuwen gelden nog steeds.

Verder: dank voor de meldingen over onjuiste tijd, het niet werken van de vind-ik-leuk-knop, de zoekfunctie, het notificatiepaneel en de privéberichten, de vriend/vijand-functie en meer. We zijn nog bezig met het onderhoud en geven de opmerkingen door! We horen het graag wanneer er nog andere zaken zijn die niet optimaal werken.
Ik 'vind deze reactie leuk'
:wink:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door thecure »

Radar schreef:
07 sep 2018 11:44
RADAR
is dat niet meer van toepassing i.v.m de nieuwe opzet van het forum?
Beste Forumgebruikers,

De eerder in dit topic gecommuniceerde regels m.b.t. het verbannen en waarschuwen gelden nog steeds.

Verder: dank voor de meldingen over onjuiste tijd, het niet werken van de vind-ik-leuk-knop, de zoekfunctie, het notificatiepaneel en de privéberichten, de vriend/vijand-functie en meer. We zijn nog bezig met het onderhoud en geven de opmerkingen door! We horen het graag wanneer er nog andere zaken zijn die niet optimaal werken.
De 'Eigen topics/reacties' knop :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
07 sep 2018 11:44
Beste Forumgebruikers,
De eerder in dit topic gecommuniceerde regels m.b.t. het verbannen en waarschuwen gelden nog steeds
Ik kan deze eerder gecommuniceerde regels niet meer vinden. :(
Heeft iemand een linkje voor mij of kan Radar het nog eens expliciet opschrijven?

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederslink: je hebt de regels zelf gequote dus je had ze zo terug kunnen vinden bij je eigen berichten

door moederslink » 01 aug 2018 13:30

Radar schreef:
Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers

@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?

Einde quote.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een ding snap ik niet , als ik op downloading klik krijg ik een exel bestand met van alles en nog wat.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Soms, niet altijd, als ik dan het vak “snelle reactie kies” om een reactie te plaatsen, komt ik in een lijst met archieven terecht.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Chaos, ondanks de vernieuwingen ...

Ik krijg een laatste waarschuwing wegens 'off-topic' zijn ... en een aankondiging voor een drie maanden-ban!

Eerder werd bij een vóór-laatste waarschuwing de verkeerde link meegestuurd ... sorry!

Daar ik de laatste waarschuwing niet begrijp, klik ik op de meegeleverde link in het PM-bericht van de moderatie.

De informatie in deze onderbouwende link zegt:

Informatie

Het opgevraagde onderwerp bestaat niet.

M.a.w. iedereen kan zomaar verbannen worden zonder informatie. Zijn we dus weer terug bij AF?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
07 sep 2018 12:35
Soms, niet altijd, als ik dan het vak “snelle reactie kies” om een reactie te plaatsen, komt ik in een lijst met archieven terecht.
Dan reageert u te snel na uw vorige reactie.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nog een opmerking voor de technisch beheerder:
Links in berichten openen nu in hetzelfde tabblad. Voor de update werd automatsch een nieuw tabblad geopend. Die oude situatie vond ik prettiger.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
07 sep 2018 13:05
Nog een opmerking voor de technisch beheerder:
Links in berichten openen nu in hetzelfde tabblad. Voor de update werd automatsch een nieuw tabblad geopend. Die oude situatie vond ik prettiger.
De oude situatie zoals je het noemt ken ik eigenlijk niet. Ik doe het op iedere site waar een link staat zo: Rechtermuisknop -> 'Link openen in nieuw tabblad'. Dit omdat link berichten heel vaak in hetzelfde tabblad worden geopend, en dat vind ik zelden prettig. Het werkt ook met foto's (flickr.com bijvoorbeeld), met alles eigenlijk.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op mijn telefoon heb ik geen rechtermuisknop :D
Op de pc open ik een link in een nieuw tabblad met Ctrl+linksklikken; dat gaat nog gemakkelijker.

Gesloten