LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Gesloten
Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er zijn weer een paar wedstrijdjes bezig wie het verst kan plassen en weer door mensen die zo goed wisten hoe een forum het beste kon draaien. Hebben ze nou echt niet in de gaten dat zijzelf dit forum op deze manier om zeep helpen?
Het is een consumentenforum, bedoeld om consumenten te helpen. Niet om baas boven baas te spelen.
Van mij mag de moderatie hier stevig ingrijpen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik herhaal mijn voorstel nog maar even, het is overduidelijk dat de huidige opzet niet werkt:
Wat mij betreft maakt TrosRadar hiervan een vraag/antwoord rubriek, waarbij je alleen nog maar op de TS kan/mag antwoorden. Daarmee voldoet dit ook aan de doelstelling van deze hele rubriek.

Dus een TS plaatst een vraag en iedereen mag op de vraag reageren, maar elke reageerder wordt apart afgesplitst en TS ziet alle antwoorden en kan daarop weer reageren, maar iemand die reageert ziet alleen zijn eigen draadje met de reacties van TS daarop. Reacties van anderen zie je niet, met elkaar in discussie gaan en elkaar afkatten kan dus dan ook niet meer.
Om te voorkomen dat opgedane kennis verloren gaat of niet beschikbaar is, zou je een optie kunnen maken waarbij TS als deze tevreden is met het antwoord en/of een oplossing heeft gevonden adhv een antwoord deze als 'beste antwoord' of 'de oplossing' kunnen markeren ( dat kan nu ook al ). Daarmee wordt het topic gesloten en openbaar gemaakt ( alle reacties zijn dan voor iedereen leesbaar, maar er kan niet meer op gereageerd worden ).
Hiermee worden reageerders gedwongen alleen op de TS te reageren en deze te helpen. Het afkatten van elkaar is dan niet meer mogelijk ( tenzij via PB, maar daar heeft niemand last van en je kunt er zelf voor kiezen dit wel of niet open te zetten ).
Scheelt een hoop werk voor de moderatie, vragenstellers krijgen veel beter toegespitst hun antwoorden ( geen oeverloos offtopic gezwam of geruzie ) en TrosRadar kan gewoon informatie ophalen zoals ze graag willen..

Wil iemand graag lekker discussiëren en ruziën met anderen ( los van iemand die een vraag heeft ), dan staat het internet vol met tal van fora waarop dit mogelijk is!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:Er zijn weer een paar wedstrijdjes bezig wie het verst kan plassen en weer door mensen die zo goed wisten hoe een forum het beste kon draaien. Hebben ze nou echt niet in de gaten dat zijzelf dit forum op deze manier om zeep helpen?
Het is een consumentenforum, bedoeld om consumenten te helpen. Niet om baas boven baas te spelen.
Van mij mag de moderatie hier stevig ingrijpen.
In dit topic of elders? Elders lees ik amper nog, en hier zie ik die wedstrijdjes eigenlijk niet.

De wedstrijdjes ver plassen lijkt mij niet bevorderlijk voor de komst van nieuwe topicstarters nee.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
fonsflons schreef: Hoe moeilijk kan het zijn voor een 'instelling' als radar om bij duidelijke vragen als eerste antwoord een correct antwoord te plaatsen. En dan mag daarna de rest van het forum zijn of haar mening mag geven
Dat gaat om twee redenen niet gebeuren :

De aangebrachte case is nooit compleet. Niet alle relevante feiten en omstandigheden worden gemeld.

En wanneer je als radar juridisch advies geeft zou je ook aansprakelijk kunnen worden gesteld wanneer het advies ergens verkeerd uitpakt.
Plus het simpele feit dat die juridisch medewerker of stagiair-jurist simpelweg nooit de kennis en ervaring heeft die het forum in zijn totaliteit wél heeft.

Bovendien: het is een forum, geen helpdesk.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

En toch plaatsen mensen hier hun vraag in plaats van dat ze naar een jurist gaan.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

alfatrion schreef:En toch plaatsen mensen hier hun vraag in plaats van dat ze naar een jurist gaan.
Want hier zitten geen juristen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
Moneyman schreef:Plus het simpele feit dat die juridisch medewerker of stagiair-jurist simpelweg nooit de kennis en ervaring heeft die het forum in zijn totaliteit wél heeft.

Bovendien: het is een forum, geen helpdesk.
De antwoorden die nu gegeven worden kan een TS ook niets mee, hoe correct deze ook kunnen zijn. Als ik ergens op een forum iets plaats voor de eerste keer en iemand met de nickname Moneyman geeft (het kloppende) antwoord, en iemand anders met de nickname Deurwaarder16 geeft (een fout) antwoord......dan zal ik het tweede voor waar aannemen omdat die nick voor mij geloofwaardig overkomt. Ik als niet vast forum bezoeker heb namelijk geen idee dat er op het forum bekend is dat de reageerder met de naam Moneyman in werkelijkheid iemand is die echt weet hoe het zit. Daarnaast staat zijn antwoord op pagina 4 en wordt 2 dagen later geplaatst. Dan ben ik al afgehaakt omdat het antwoord van Bladblazer erg verwarrend was, Centurion en Hangoor ruzie kregen en KeesSteen posts aan het melden is waardoor opeens de helft van het topic verdwenen is.
Ik deel die inschatting in zijn algemeenheid niet. Enerzijds niet omdat een normaal ontwikkeld persoon echt wel in staat is om antwoorden op waarde te schatten en een indruk van verhoudingen op een forum te krijgen, en anderzijds omdat er zeer regelmatig terugkoppelingen zijn van TS-en die prima in staat geweest zijn het juiste advies eruit te filteren en daar succes mee te boeken.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
Lowieze schreef:Er zijn weer een paar wedstrijdjes bezig wie het verst kan plassen en weer door mensen die zo goed wisten hoe een forum het beste kon draaien. Hebben ze nou echt niet in de gaten dat zijzelf dit forum op deze manier om zeep helpen?
Het is een consumentenforum, bedoeld om consumenten te helpen. Niet om baas boven baas te spelen.
Van mij mag de moderatie hier stevig ingrijpen.
In dit topic of elders? Elders lees ik amper nog, en hier zie ik die wedstrijdjes eigenlijk niet.

De wedstrijdjes ver plassen lijkt mij niet bevorderlijk voor de komst van nieuwe topicstarters nee.
Nee, niet hier. In een paar andere topics, maar met nog steeds dezelfde forummers.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
Moneyman schreef: Ik deel die inschatting in zijn algemeenheid niet. Enerzijds niet omdat een normaal ontwikkeld persoon echt wel in staat is om antwoorden op waarde te schatten en een indruk van verhoudingen op een forum te krijgen, en anderzijds omdat er zeer regelmatig terugkoppelingen zijn van TS-en die prima in staat geweest zijn het juiste advies eruit te filteren en daar succes mee te boeken.
Ik denk dat het niet nodig zou zijn dat een TS een indruk van de verhoudingen op een forum moet gaan uitzoeken en het juiste advies eruit moet filteren. Als bijvoorbeeld de consumentengids op die manier in elkaar zou steken zou ik heel snel mijn abbo hierop opzeggen. Dit is denk ik ook een van de redenen dat veel ts-ers verdwijnen na 1 post.
Het scheelt dat in de consumentengids alleen 'deskundigen' aan het woord worden gelaten. Misschien dat er nog een lezersrubriekje is, maar daar filter je de 'slachtoffers', de 'vingerwijzers' en degenen die wat objectiever kunnen kijken er doorgaans wel snel uit.

Maar hier op het forum? Ik weet het niet. Er is een flinke groep topicstarters die alleen willen lezen wat ze willen lezen. Het is niet voor niets dat de meeste vaste bewoners bij ontelbare bedrijven schijnen te werken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
Moneyman schreef: Ik deel die inschatting in zijn algemeenheid niet. Enerzijds niet omdat een normaal ontwikkeld persoon echt wel in staat is om antwoorden op waarde te schatten en een indruk van verhoudingen op een forum te krijgen, en anderzijds omdat er zeer regelmatig terugkoppelingen zijn van TS-en die prima in staat geweest zijn het juiste advies eruit te filteren en daar succes mee te boeken.
Ik denk dat het niet nodig zou zijn dat een TS een indruk van de verhoudingen op een forum moet gaan uitzoeken en het juiste advies eruit moet filteren. Als bijvoorbeeld de consumentengids op die manier in elkaar zou steken zou ik heel snel mijn abbo hierop opzeggen. Dit is denk ik ook een van de redenen dat veel ts-ers verdwijnen na 1 post.

Een betere moderatie hier zou alles veel helderder (derder) maken. Dit kan bijvoorbeeld ook door bepaalde leden een aparte status te geven. Op vrijwel alle fora zie ik vaak onder de naam van een reageerder bijv. 'moderator' of 'erkend audi monteur' staan. Uiteraard kunnen de forumbeheerders als enige die status aan een lid toekennen. Als een reageerder dergelijke erkende status heeft neem ik zijn antwoorden serieuzer dan het antwoord van Oliebol43 die voorsteld om 220 volt op het lampje te zetten om te kijken of het dan brandt.

Dat maakt het voor de TS een stuk makkelijker om te filteren.

Ik snap dat jij (MM) waarschijnlijk beter dan wie dan ook hier weet hoe bepaalde zaken betreffende jouw vakgebied in elkaar steken. Een voor het eerst postende TS'er zal dat echter niet weten en jou antwoord daarom niet op de waarde die het heeft kunnen inschatten.
Ik denk juist dat dat "onderzoek" (zo spannend is het niet) essentieel is. Als ik op een forum (of uberhaupt op internet) zoek naar iets waar ik geen verstand van heb, doe ik hetzelfde. Laten we eerlijk zijn: een beetje inzet van de kant van TS is niet teveel gevraagd he... het hoeft niet in hapklare brokjes op het bordje gelegd te worden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die erkende ranks zijn een ad hominem in vermomming. Het zou niet moeten gaat om wie je bent, maar wat je schrijft. In een zaak beweerde de advocaat van de tegenpartij dat reclame dingen mooier mocht maken dan ze waren (liegen), maar verloor die zaak wel hard van me.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: Ik denk juist dat dat "onderzoek" (zo spannend is het niet) essentieel is. Als ik op een forum (of uberhaupt op internet) zoek naar iets waar ik geen verstand van heb, doe ik hetzelfde. Laten we eerlijk zijn: een beetje inzet van de kant van TS is niet teveel gevraagd he... het hoeft niet in hapklare brokjes op het bordje gelegd te worden.
Dan snap ik die discussies tot 18 cijfers achter de komma niet. Als het niet in hapklare brokjes neergezet hoeft te worden zijn een paar pragmatische en een paar juridische adviezen voldoende. Beiden kunnen elkaar aanvullen, er hoeft geen pagina's lang gediscussieerd te worden of de pragmatici of de juridischen gelijk hebben of hoe dat onderbouwd moet worden. Als ik zeg dat ik er geen energie in zou steken, mag een ander van mij prima met allerlei wetteksten de rechten van de topicstarter uiteen zetten. Daar hoeft geen ruzie over te ontstaan, het kan naast elkaar staan. En als ik vrij snel al naar het Juridisch Loket verwijs vind ik het prima als anderen van alles juridisch onderbouwen, maar dan blijft het feit nog altijd staan dat we hier op het forum de casus nooit volledig kennen, in tegenstelling tot degene bij het JL die ermee te maken krijgt. De topicstarter moet met de antwoorden zelf maar zien wat hij ermee doet.

Zolang het om het niet om de topicstarter, maar om het eigen gelijk van een flinke groep gaat, zie ik de topics daarentegen niet aanzienlijk korter worden. Het blijft vaak een onleesbare brij.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

[Diverse berichten voorafgaand aan dit bericht verwijderd door de Moderator]
gosewijn schreef:Ik zit nog steeds te lachen om het beeld van die angora konijnen op internet.


Daar zitten echt schatjes tussen . :mrgreen: :mrgreen:
Dat is mijn kat ook: een diva, een mevrouw met kapsones, maar absoluut een aanhalig schatje.

Maarreh.... volgens mij ging dit topic om feedback op het forum. Niet om feedback op konijnen en katten. :lol:
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jun 2018 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aan deze posts gingen diverse andere vooraf die inmiddels verwijderd zijn wegens geruzie. Deze is daardoor enigszins uit context.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef:Als je hulp moderator was geworden had je een Timeoud voor 24 uren kunnen geven aan deze persoon!
In dit geval niet ik omdat ik er zelf bij de ruzie betrokken ben. Dan kun je er niet objectief in staan. Daarom was het meer dan uitstekend dat Moneyman het IJkpunt neerzette.

Het brengt me trouwens op een interessante vraag die volgens mij nog niet eerder besproken is. Hoe objectief zijn de melders? Ik denk in veel gevallen niet... en vervolgens 'moet' de moderatie iets met dat bericht gaan doen. Lukt het de moderatie om te herkennen of de melder objectief dan wel subjectief is, zo ja, hoe, en zo nee, hoe kan dit verbeterd worden?
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 jun 2018 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Beheerder en of moderatie .

Ik lees in een ander topic dat onze Hanschen Klein de regelementen voor dit forum aan het herschrijven is .
Mijn vraag is deze persoon Beheerder of moderator van dit forum ?. of heeft hij last van de warmte omhet netjes uit te drukken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:...........
Het brengt me trouwens op een interessante vraag die volgens mij nog niet eerder besproken is. Hoe objectief zijn de melders? Ik denk in veel gevallen niet... en vervolgens 'moet' de moderatie iets met dat bericht gaan doen. Lukt het de moderatie om te herkennen of de melder objectief dan wel subjectief is, zo ja, hoe, en zo nee, hoe kan dit verbeterd worden?
Ik heb al wel een paar x aangegeven dat ik oa om die reden dan ook vind dat meerdere melders moeten kunnen melden.
De melder zou nl , in theorie , ook een trol kunnen zijn die de plaatser een hak wil zetten.
Ook heb ik al een x aangegeven dat de ene moderator de andere niet is ; de een vindt de gewraakte reactie niet eens zo erg zodat het niet verwijderd wordt , een ander vindt het per direct niet OK en verwijdert gelijk met mogelijk dan ook zelfs een waarschuwing voor de plaatser.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat herschrijven van het reglement door HK had ik ook gelezen en ik was daar ook door verrast. Ik vermoed dat HK geen officiële positie of functie heeft, maar dat hij dit op eigen initiatief doet om de beheerder te helpen. Volgens mij kan de internetredactie van AvroTros dat zelf wel af, maar als mijn hulp gewenst is, dan hoor of lees ik dat graag van de redactie.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:Ik ga weer konijnenfoto's bekijken.
:lol: :lol:

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Prima reactie van Radar op het topic 'waterkoker Andersson'.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:Prima reactie van Radar op het topic 'waterkoker Andersson'.
Inderdaad. Je weet zo als forumdeelnemer direct wat volgens de reactie ongewenst gedrag is. Uiteraard kun je het er dan al dan niet mee eens zijn, maar je weet wél waar je aan toe bent en kunt dus je gedrag aanpassen.

Gesloten