LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Misschien is daar een hele goede reden voor. Tenslotte ben je hier te gast en maken de moderators nog steeds uit wat wel of niet blijft staan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En het gebrek aan reactie van Radar in zowel PB als op het forum is oorverdovend. Ben er nu wel weer klaar mee.
Beloftes genoeg, maar na jaren zelfs nog geen actie. Men is nog te laks om te reageren. Het woord van Radar is dus waardeloos. Wat een verrassing....

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
11 okt 2018 13:37
En wat te denken van achteloze passanten? Ik heb zelf de berichtweergave onderaan veranderd in 'Aflopend', maar standaard staat dit op 'Oplopend' met op pagina 1 het oudste bericht en pas op de laatste pagina het jongste bericht. Dit geeft niet alleen problemen bij ingelogde geregistreerde deelnemers, maar vooral bij publicatie van het jongste bericht via de knoppen voor social media Facebook en Twitter. Nietsvermoedende bezoekers komen nu op het oudste in plaats van het beoogde jongste bericht. Een actueel voorbeeld:

spaarbeleg-sprintplan-f48/aegon-sprintp ... 56123.html

Ander voorbeeld, uit dit Feedback-topic. Het jongste bericht van @Julie4444:

Afbeelding

De achteloze bezoeker via Facebook of Twitter komt echter standaard op het 1e bericht terecht (@julie4444 pas op pagina 65)

Afbeelding

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Het lijkt me juist een goede zaak als een 'achteloze bezoeker' op het eerste bericht, dus de OP uitkomt. Dan krijgt hij in ieder geval de vraagstelling mee. Om de discussie te begrijpen is dit essentieel.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Een "passant" moet wat mij betreft gewoon op het eerste bericht uitkomen. Iemand die vaker langskomt, kan zijn instellingen desgewenst aanpassen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De knoppen voor publicatie staan altijd onder je eigen kersverse bericht:
Afbeelding

Als je daar gebruik van wilt maken, wil je toch je nieuwste bericht onder de aandacht van anderen brengen? En eerst 65 pagina's + de vorige 53 pagina's - met elk ca. 20 berichten - doorworstelen? In discussies die vaak alle kanten uitwaaieren? Schieten we dan het doel (consumentenvoorlichting) niet vaak voorbij?

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ander punt, bij het aanklikken van een externe link werd voorheen een nieuw tabblad in je browser geopend. Nu niet meer, nu wordt je direct naar de (externe) webpagina geleid en verlaat je het topic zelf: Hof Amsterdam blijft tegenstribbelen tegen Hoge Raad

ZeerPrivé
Berichten: 5316
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ClaimConcept schreef:
16 okt 2018 11:26
Ander punt, bij het aanklikken van een externe link werd voorheen een nieuw tabblad in je browser geopend. Nu niet meer, nu wordt je direct naar de (externe) webpagina geleid en verlaat je het topic zelf: Hof Amsterdam blijft tegenstribbelen tegen Hoge Raad

Dat 'probleem' kun je zelf oplossen door de rechtermuisknop te gebruiken.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of door lang aan te raken op mobiel of tablet. Ja, maar...
Toch lijkt me de inrichting niet optimaal. Als ik de externe link in hetzelfde tabblad open en de terugknop gebruik om de externe pagina te verlaten, kom ik niet terug bij het bericht met de link, maar bij het eerste bericht op pagina 1.

ZeerPrivé
Berichten: 5316
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
16 okt 2018 11:52
Of door lang aan te raken op mobiel of tablet.

Inderdaad.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, inderdaad, anders had ik het niet geschreven :wink:. Mijn punt is dat deze nieuwe instellingen dus niet optimaal zijn en meer handelingen vergen. Ofwel meer handelingen om in een nieuw tabblad te openen, ofwel meer handelingen om het verwijzende bericht weer op te zoeken. De oude instellingen waren efficiënter.

ZeerPrivé
Berichten: 5316
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@erthanax Met inderdaad bedoel ik eigenlijk: 'je hebt gelijk, was ik even vergeten te vermelden'. Ik zou niet aan je woorden durven twijfelen. :wink: :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen nood ZP. Als iemand mij vraagt "mag ik u iets vragen" zeg ik ook wel eens "dat heeft u al gedaan". Verwarring alom!

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ZeerPrivé schreef:
16 okt 2018 11:30
ClaimConcept schreef:
16 okt 2018 11:26
Ander punt, bij het aanklikken van een externe link werd voorheen een nieuw tabblad in je browser geopend. Nu niet meer, nu wordt je direct naar de (externe) webpagina geleid en verlaat je het topic zelf: Hof Amsterdam blijft tegenstribbelen tegen Hoge Raad

Dat 'probleem' kun je zelf oplossen door de rechtermuisknop te gebruiken.
Erthanax schreef:
16 okt 2018 11:52
Of door lang aan te raken op mobiel of tablet. Ja, maar...
Toch lijkt me de inrichting niet optimaal. Als ik de externe link in hetzelfde tabblad open en de terugknop gebruik om de externe pagina te verlaten, kom ik niet terug bij het bericht met de link, maar bij het eerste bericht op pagina 1.
Erthanax schreef:
16 okt 2018 12:12
Mijn punt is dat deze nieuwe instellingen dus niet optimaal zijn en meer handelingen vergen. Ofwel meer handelingen om in een nieuw tabblad te openen, ofwel meer handelingen om het verwijzende bericht weer op te zoeken. De oude instellingen waren efficiënter.

De oude instellingen waren vele malen gebruiksvriendelijker. De doorgewinterde deelnemer redt zich vaak nog wel, de doelgroep die informatie zoekt over een consumentenprobleem niet. Vergis ik mij, of is er de laatste tijd veel minder (actief/passief/interactief) verkeer op het forum? Radar?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

In de afgelopen weken hebben we enkele forum-updates uitgerold. Hierdoor is het een en ander veranderd in hoe dingen eruit ziet en hoe ze werken. Ook deden zich hierdoor een aantal bugs voor (zoals niet-verschijnende pb-icoontjes), of vielen eerder gedane 'custom' aanpassingen aan ons forum weg. Inmiddels zou (bijna) alles weer naar behoren moeten werken.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

kuklos schreef:
13 okt 2018 19:24
Als iemand een reactie van mij quote zie ik daarna een (1) bovenaan naar de tekst Gebruikerspanel. Maar klikken op Gebruikerspanel levert niet een sprong naar de desbetreffende reactie op.
Irritant.
Het cijfertje naast 'Gebruikerspaneel' staat inderdaad voor het aantal notificaties. Dit is nieuw sinds een grote, recente forum-update. Als je op het cijfertje klikt, krijg je de lijst met notificaties te zien. Wat voorheen niet goed werkte, en waar jij hier vermoedelijk ook op doelt, is dat als je op die pagina vervolgens klikt op een notificatie (zoals de melding dat er een pb is), je niet naar het betreffende bericht springt. Hieraan is gesleuteld en dit zou inmiddels wel goed moeten werken.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het springen naar dat bericht werkt dus niet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

bij mij werkt dat prima.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

RADAR ,
krijgen de " 1post posters " een reminder van jullie??
We hebben het daar over gehad immers?
Ik vind het ( te ) vaak voorkomen dat ze 1 post plaatsen en het forum reageert en doet zn best om te helpen ( en de poster wordt echt niet continu en gelijk afgez**** ) en je ziet zo.n poster niet meer terug. Geen terugkoppeling , niks nada !
Dan is het iets neerplempen en verder wegblijven.
Zelfs een bedankje kan er niet van af :(

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
17 okt 2018 14:57
In de afgelopen weken hebben we enkele forum-updates uitgerold. Hierdoor is het een en ander veranderd in hoe dingen eruit ziet en hoe ze werken. Ook deden zich hierdoor een aantal bugs voor (zoals niet-verschijnende pb-icoontjes), of vielen eerder gedane 'custom' aanpassingen aan ons forum weg. Inmiddels zou (bijna) alles weer naar behoren moeten werken.
Je bedoelt het om zeep helpen van wederom meer functionaliteit? Ondertussen is de door jullie beloofde reactie nog steeds nergens te lezen.

Waarom doen jullie het tegenovergestelde van wat jullie beloven?

Gesloten