LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
17 okt 2018 20:13
RADAR ,
krijgen de " 1post posters " een reminder van jullie??
We hebben het daar over gehad immers?
Ik vind het ( te ) vaak voorkomen dat ze 1 post plaatsen en het forum reageert en doet zn best om te helpen ( en de poster wordt echt niet continu en gelijk afgez**** ) en je ziet zo.n poster niet meer terug. Geen terugkoppeling , niks nada !
Dan is het iets neerplempen en verder wegblijven.
Zelfs een bedankje kan er niet van af :(
Wij hebben het verzoek om een dergelijke feature in te bouwen neergelegd bij onze technische afdeling. Het is echter nog niet te zeggen of en wanneer dit gaat gebeuren.

Een al eerder aangedragen 'tussenoplossing' is dat je ons erop attendeert wanneer je merkt dat een bepaalde topic starter na 1 bericht langere tijd wegblijft, zodat wij deze persoon handmatig een bericht kunnen sturen waarin we naar de status vragen. Zo'n verzoek hebben we tot nu toe echter nog nooit ontvangen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Radar schreef:
21 okt 2018 08:27
moederslink schreef:
17 okt 2018 20:13
RADAR ,
krijgen de " 1post posters " een reminder van jullie??
We hebben het daar over gehad immers?
Ik vind het ( te ) vaak voorkomen dat ze 1 post plaatsen en het forum reageert en doet zn best om te helpen ( en de poster wordt echt niet continu en gelijk afgez**** ) en je ziet zo.n poster niet meer terug. Geen terugkoppeling , niks nada !
Dan is het iets neerplempen en verder wegblijven.
Zelfs een bedankje kan er niet van af :(
Wij hebben het verzoek om een dergelijke feature in te bouwen neergelegd bij onze technische afdeling. Het is echter nog niet te zeggen of en wanneer dit gaat gebeuren.

Een al eerder aangedragen 'tussenoplossing' is dat je ons erop attendeert wanneer je merkt dat een bepaalde topic starter na 1 bericht langere tijd wegblijft, zodat wij deze persoon handmatig een bericht kunnen sturen waarin we naar de status vragen. Zo'n verzoek hebben we tot nu toe echter nog nooit ontvangen.

Pardon?? Ik heb afgelopen weken twee keer zo'n verzoek aan jullie gedaan via het 'uitroepteken'. Hierop is totaal geen reactie gekomen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste redactie, onlangs heb ik twee of drie topics geopend die gebaseerd waren op het nieuws van die dag. Daaruit ontstonden korte, maar leuke discussies. Is het een idee een subcategorie 'nieuws/actualiteiten' te maken? Waarbij het dan om nieuws gaat dat die dag op de nieuwszenders is te vinden (dus geen 'oud nieuws')?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
21 okt 2018 08:55
Beste redactie, onlangs heb ik twee of drie topics geopend die gebaseerd waren op het nieuws van die dag. Daaruit ontstonden korte, maar leuke discussies. Is het een idee een subcategorie 'nieuws/actualiteiten' te maken? Waarbij het dan om nieuws gaat dat die dag op de nieuwszenders is te vinden (dus geen 'oud nieuws')?

Vallen de topics die u bedoelt dan onder consumentenkwesties of onder gewoon het nieuws? Dat laatste lijkt me namelijk meer iets voor een ander soort forum, waar over van alles gekletst wordt.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Het moet uiteraard nog steeds over consumentenkwesties gaan. Maar veel onderwerpen in het nieuws zijn nu eenmaal consumenten-gerelateerd. Zie bijvoorbeeld het topic (link hieronder) dat ik net geopend heb. Het leuke van zo'n subcategorie is dat het dan niet om het persoonlijke leed en wel-en-wee gaat, maar om zaken die grote groepen raken, plus dat je daarin makkelijker de verdieping kunt zoeken.

auto-motor-f43/verbod-in-nederland-op-b ... 88473.html

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Lowieze schreef:
21 okt 2018 08:33


Pardon?? Ik heb afgelopen weken twee keer zo'n verzoek aan jullie gedaan via het 'uitroepteken'. Hierop is totaal geen reactie gekomen.
OK, daar is dan iets misgegaan. We zullen morgen even uitzoeken waarom / bij wie dit is blijven liggen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

witte angora schreef:
21 okt 2018 08:55
Beste redactie, onlangs heb ik twee of drie topics geopend die gebaseerd waren op het nieuws van die dag. Daaruit ontstonden korte, maar leuke discussies. Is het een idee een subcategorie 'nieuws/actualiteiten' te maken? Waarbij het dan om nieuws gaat dat die dag op de nieuwszenders is te vinden (dus geen 'oud nieuws')?
Sympathiek initiatief, maar wat betreft de categorisering: we maken deze liever op basis van het onderwerp, en niet op basis van hoe actueel dit op een bepaald moment is. Ter vergelijking, ook onze uitzending-aankondigingen zetten we met ingang van dit tv-seizoen niet meer in een apart subforum voor tv-onderwerpen, maar in de desbetreffende, reeds bestaande categorieën.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Zien jullie dat ook?
Iedere maandagavond staat onderaan deze site :
...kijk nu live naar Radar.....meer over de onderwerpen in de uitzending...

Ik weet dat er maandagavond uitzending is en ik kijk idd wanneer ik dat ook wil.
Deze ' reminder' iedere week vind ik irritant en overbodig en het staat in de weg op mijn kleine scherm van mijn tablet :(

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het strookje is misschien 1,5 cm hoog. Grotere tablet kopen? :lol:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

't Is wel een irritant en wat mij betreft onnodig balkje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
22 okt 2018 21:17
Het strookje is misschien 1,5 cm hoog. Grotere tablet kopen? :lol:
:D het tablet is 25.5 ___17.5 en het scherm is 21.5 __ 13 , is verder prima te doen hoor , ik vind het alleen irritant en overbodig en het neemt onnodig ruimte in.
Maar goed , het is nu weer weg :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
22 okt 2018 21:24
't Is wel een irritant en wat mij betreft onnodig balkje.
Eens. Ik irriteer me er ook aan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
22 okt 2018 20:35
Zien jullie dat ook?
Iedere maandagavond staat onderaan deze site :
...kijk nu live naar Radar.....meer over de onderwerpen in de uitzending...

Ik weet dat er maandagavond uitzending is en ik kijk idd wanneer ik dat ook wil.
Deze ' reminder' iedere week vind ik irritant en overbodig en het staat in de weg op mijn kleine scherm van mijn tablet :(
Begrijpelijk dat dit voor vaste bezoekers wat irritant kan zijn. Wij vinden het echter ook belangrijk dat wij rondom en tijdens onze uitzendingen goed te vinden zijn, en mensen die ons dan eenmalig bezoeken, bijvoorbeeld op basis van een persbericht of aankondiging en/of via Google bij ons uitkomen, zo snel en makkelijk mogelijk bij de uitzend-informatie kunnen brengen. De gedachte hierachter is onder andere dat nieuwe / eenmalige bezoekers wellicht een stuk minder bekend zijn met de navigatie op onze website. Omdat vaste bezoekers hiermee redelijk bekend zullen zijn, hebben we het bewust als een (relatief kleine) balk gedaan, in plaats van direct een grote pop-up of iets dergelijks. Het is dus een beetje schipperen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien dan maar wegklikbaar maken?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Ter info:

Enkele weken geleden hebben wij een topic over 'Kamphuis dakkoffers' van ons forum verwijderd omdat het was ontaard in een hoop geruzie. Een recenter topic, waarin TS feitelijk alleen maar vroeg wat er met het oorspronkelijke topic was gebeurd, hebben wij vandaag ook weggehaald. De TS van die laatste discussie hebben we via PB geïnformeerd en gemeld dat we hier nog dit korte bericht zouden plaatsen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
25 okt 2018 16:09
moederslink schreef:
22 okt 2018 20:35
Zien jullie dat ook?
Iedere maandagavond staat onderaan deze site :
...kijk nu live naar Radar.....meer over de onderwerpen in de uitzending...

Ik weet dat er maandagavond uitzending is en ik kijk idd wanneer ik dat ook wil.
Deze ' reminder' iedere week vind ik irritant en overbodig en het staat in de weg op mijn kleine scherm van mijn tablet :(
Begrijpelijk dat dit voor vaste bezoekers wat irritant kan zijn. Wij vinden het echter ook belangrijk dat wij rondom en tijdens onze uitzendingen goed te vinden zijn, en mensen die ons dan eenmalig bezoeken, bijvoorbeeld op basis van een persbericht of aankondiging en/of via Google bij ons uitkomen, zo snel en makkelijk mogelijk bij de uitzend-informatie kunnen brengen. De gedachte hierachter is onder andere dat nieuwe / eenmalige bezoekers wellicht een stuk minder bekend zijn met de navigatie op onze website. Omdat vaste bezoekers hiermee redelijk bekend zullen zijn, hebben we het bewust als een (relatief kleine) balk gedaan, in plaats van direct een grote pop-up of iets dergelijks. Het is dus een beetje schipperen!
Feitelijk geef je hiermee je eigen website een onvoldoende. Blijkbaar zijn bezoekers niet in staat om er hun weg te vinden, zodat dit soort kunstgrepen nodig zijn. Ik zou het probleem, als dat er uberhaupt is, bij de bron aanpakken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
25 okt 2018 16:19
Ter info:

Enkele weken geleden hebben wij een topic over 'Kamphuis dakkoffers' van ons forum verwijderd omdat het was ontaard in een hoop geruzie. Een recenter topic, waarin TS feitelijk alleen maar vroeg wat er met het oorspronkelijke topic was gebeurd, hebben wij vandaag ook weggehaald. De TS van die laatste discussie hebben we via PB geïnformeerd en gemeld dat we hier nog dit korte bericht zouden plaatsen.
Zeer verstandig!
Kleine correctie : meneer Hatchi vroeg niet alleen maar waarom dat vorige topic was verwijderd, maar meneer Hatchi kwam m.i. nu plotseling weer te voorschijn om te " rellen " en te vervelen en weer om ruzie te maken .
Dergelijke forumvervuilers mogen wat mij betreft een perma- ban krijgen :!:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met dien verstande dat de relmuis niet de TS van het tweede topic was. Dat was een ander forumlid dat zich gewoon afvroeg wat er gebeurd was met het eerste topic.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
25 okt 2018 17:55
Met dien verstande dat de relmuis niet de TS van het tweede topic was. Dat was een ander forumlid dat zich gewoon afvroeg wat er gebeurd was met het eerste topic.
Inderdaad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
25 okt 2018 17:55
Met dien verstande dat de relmuis niet de TS van het tweede topic was. Dat was een ander forumlid dat zich gewoon afvroeg wat er gebeurd was met het eerste topic.
Meneer Hatchi was toch zelf , out of the blue , de TS van dat 2e topic ? Of vergis ik mij nu en is er iets mis met mn korte termijn geheugen ? :lol: Kan hoor....

Gesloten