LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

fonsflons schreef:
27 nov 2018 11:33
Als jullie toch aan het kijken zijn naar dingen die mis gaan: er verdwijnen zomaar topics die kennelijk wat te kritisch zijn bepaalde bedrijven. Dan wordt er gehint naar 'bedreiging en chantage' en opeens is het topic foetsie... Dat is natuurlijk een grote technische fout op een forum waar juist dit soort praktijken aan het licht gebracht moeten worden toch?

Ik wordt opgelicht, en ik zet dit op Radar. De oplichter zegt: zou ik niet doen, want dan wordt ik boos. Ik zeg...aaahh....en Radar zegt: laten we het snel vergeten en alle negatiefs over het bedrijf verwijderen.
Jouw bericht en het onze hebben elkaar gekruist, zie hierboven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ik een topic open over die meubeloplichter,, wordt dat ook verwijderd?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door marnix »

Deze discussie is, meen ik, al eerder gevoerd.
Ik vind het goed dat aan de verwijdervraag gehoor is gegeven.
Als iemand hier iets plaatst en daardoor vervelend gelazer krijgt, is dat best vervelend, die meubelgasten weten waar je woont en wie je bent.
Niet iedereen staat even sterk in zijn of haar schoenen.
Sjonge jonge, het is maar een forum, get a life!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er is weer een topic over de meubeloplichter. Prima.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

fonsflons schreef:
27 nov 2018 12:30
Radar schreef:
27 nov 2018 11:36
Ter info: zoals diverse gebruikers wellicht gemerkt hebben, hebben we een recent topic over een meubelgigant offline gehaald. Dit hebben wij gedaan op verzoek van TS, die aangaf dat de kwestie wat haar betreft is opgelost / afgehandeld.

Wanneer een bedrijf een klacht op het forum oplost en TS / de klager aangeeft hiermee tevreden te zijn, zullen wij een verwijderingsverzoek doorgaans inwilligen. Dat hebben we in dit geval dus ook gedaan.

Verschillende deelnemers aan de discussie gaven aan dit jammer te vinden en benieuwd te zijn naar de precieze afhandeling, en hier ook vraagtekens bij te plaatsen. Wij hebben TS een PB en mail gestuurd met een vraag om toelichting. Mocht die er komen en wat ons betreft aanleiding geven tot nader onderzoek, dan zullen wij dat uiteraard doen.
Ben ik nu echt de enige die dit een heel erg rare reactie vind van de moderatie. Moet het niet zijn: tenzij TS kan aantonen dat het naar tevredenheid opgelost is zullen wij hier nader onderzoek naar doen.

Alles in dat topic wees erop dat de zaken van de betreffende meubelgigant voor geen meter deugden. TS zoekt daarvoor hulp bij Radar. TS verwijdert daarna opeens alles, geeft aan met het topic enorm in de problemen gekomen te zijn en bedreigt te worden. Radar zegt:

Wanneer een bedrijf een klacht op het forum oplost en TS / de klager aangeeft hiermee tevreden te zijn, zullen wij een verwijderingsverzoek doorgaans inwilligen. Dat hebben we in dit geval dus ook gedaan.

Ik stond erbij en ik keek ernaar. Niets te zien mensen, niets aan de hand. Pfffffffff

Nee hoor, ik ben ook helemaal mee eens. Ik ben van mening dat de oplossing gewoon als laatste bericht kan worden en dan slotje erop. Je hebt dan de melding van de klacht, de oplossing en klaar.

Ik heb het hele sterke vermoeden dat er grote druk op TS wordt gezet om topic te verwijderen want anders......en Radar gaat daar helemaal in mee.

Zeer zwak Radar !!

witte angora
Berichten: 30752
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou juist een plusje moeten zijn als er een klacht is die vervolgens vlot en naar tevredenheid wordt opgelost. Immers, fouten kunnen altijd gemaakt worden. Het is dan de vraag hoe het opgelost gaat worden. Wordt het goed opgelost, dan geeft dat toch weer een stukje vertrouwen. En dat gaat bij dit bedrijf kennelijk niet zo lekker.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Teunbosseman schreef:
27 nov 2018 13:08
Nee hoor, ik ben ook helemaal mee eens. Ik ben van mening dat de oplossing gewoon als laatste bericht kan worden en dan slotje erop. Je hebt dan de melding van de klacht, de oplossing en klaar.

Ik heb het hele sterke vermoeden dat er grote druk op TS wordt gezet om topic te verwijderen want anders......en Radar gaat daar helemaal in mee.

Zeer zwak Radar !!
Wat betreft het slotje: dat had inderdaad gekund, maar het verzoek van TS was in dit geval om het topic te verwijderen.

In zijn algemeenheid: of zo'n verzoek nou voortkomt uit tevredenheid met de oplossing of uit een vrees voor de eigen veiligheid (om even twee extremen te noemen), doet daarbij niet direct niet ter zake. Wij vinden dat de wens van TS in dat geval zwaarder weegt dan het 'algemeen nut' / de eventuele informatieve waarde van het topic.

Dat gezegd hebbende: als het vermoeden bestaat dat er 'meer aan de hand' is en dat TS onder druk gezet is, dan zullen we het topic niet definitief verwijderen maar enkel 'onzichtbaar' maken: wij (als Moderator / redactie) kunnen het dan nog wel lezen en eventueel ooit terugplaatsen.

In dit specifieke geval hebben we het topic onzichtbaar gemaakt en TS om een toelichting gevraagd. Wij bekijken nu of we nog iets met deze toelichting moeten / kunnen. Maar zolang het de wens van TS is om deze niet openbaar te delen, zullen wij dit respecteren.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Radar schreef:
28 nov 2018 10:08
Maar zolang het de wens van TS is om deze niet openbaar te delen, zullen wij dit respecteren.
Een prima en integer standpunt.
Als een schrijver van een bericht dat bericht verwijderd wil hebben dan is dat een zaak tussen de auteur en de moderatie.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Keurige en duidelijke toelichting van de moderatie.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Klaas Jan schreef:
28 nov 2018 11:28
Radar schreef:
28 nov 2018 10:08
Maar zolang het de wens van TS is om deze niet openbaar te delen, zullen wij dit respecteren.
Een prima en integer standpunt.
Als een schrijver van een bericht dat bericht verwijderd wil hebben dan is dat een zaak tussen de auteur en de moderatie.

Jaja, dus eerst klagen en op diverse sites melding maken van deze toestanden en als wordt opgelost het bericht laten verwijderen. Dit heeft helemaal niets nada noppes met respecteren te maken. Ik vindt het totaal respectloos naar diegene welke hebben gereageerd en advies gegeven.

Ik denk wel meerdere keren na als ik een soort gelijk topic voorbij zie komen of ik daarop ga reageren. Als dan toch wordt verwijderd heeft totaal geen nut.


Kansloos vindt ik het. Riekt naar chantage.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door marnix »

Flons, als het hier zo'n bagger-ellende is, waarom verspilt u uw kostbare tijd hier dan nog?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

fonsflons schreef:
28 nov 2018 13:44
marnix schreef:
28 nov 2018 13:37
Flons, als het hier zo'n bagger-ellende is, waarom verspilt u uw kostbare tijd hier dan nog?
Als de leraar een slappe waus is kan de klas nog wel leuk zijn.
:mrgreen: in het meervoud !

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

De moderatie een slappe waus? Zij heeft een afweging gemaakt tussen particulier en algemeen belang, en daarbij
Radar schreef:In dit specifieke geval hebben we het topic onzichtbaar gemaakt en TS om een toelichting gevraagd. Wij bekijken nu of we nog iets met deze toelichting moeten / kunnen. Maar zolang het de wens van TS is om deze niet openbaar te delen, zullen wij dit respecteren.
Dat vind ik niet slap, eerder zorgvuldig.

Nog niet zo lang geleden riep de leraar "kop dicht", kreeg je een draai om je oren en werd je de klas uit gestuurd. Nu legt de leraar duidelijk uit wat hij doet en waarom. Dat vind ik een enorme verbetering en dat waardeer ik.

Lady1234
Berichten: 27095
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het “grappige” is natuurlijk dat het OT waar het hier over gaat op een ander topic nog te lezen is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

RADAR ,
zouden jullie eens willen meekijken?
dubbele posts geplaatst over het CBR.
Misschien een idee om het samen te voegen ?

En er zijn veel klachten momenteel over het CBR .
Misschien niet verkeerd om het daar eens over te hebben in een uitzending....

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Mag ik wat vragen? Ik lees niet elke dag dit topic maar ik weet dat er een discussie is geweest over bekende forumvervuilers - bijvoorbeeld de persoon met de nickname die is afgeleid van een mechanisch apparaat waar je vloeren mee kan reinigen.
Deze persoon is terug. Onder een andere naam, maar nog net zo vervelend en nietszeggend. Staat dus gelijk weer in mijn 'vijandenlijst' maar ik wil graag weten waarom zo iemand maar keer op keer weer op het forum kan verschijnen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

De vaste forummers herkennen zo iemand gelijk en er zijn er meer die al lang zijn teruggekomen. :!:
Maar als je de moderatie daarop attendeert kun je als antwoord krijgen :
" tja.....we kunnen dit nooit 100 % zeker weten " :shock: dus wordt er ook vooralsnog ook niets aan gedaan.
Persoonlijk maakt het mij zelf niet eens zo gek veel uit zolang ik er ook verder geen ' last ' van heb.
Het mag niet , het is oneerlijk en tegen de regels , maar ja.....

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij ergerlijke opmerkingen probeer ik me te houden aan het advies van Willem Parel, eertijds radio-orgelman: Niet op reageren, Lena!

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door marnix »

Welkom terug!
miepje, u deugt hoor!

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

En jawel:
Error 524 Ray ID: 4835995aaaaa9ce4 • 2018-12-03 11:14:14 UTC
A timeout occurred

You
Browser
Working
Amsterdam
Cloudflare
Working
radar.avrotros.nl
Host
Error

Gesloten