LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, ook mijn in algemene zin gemaakte opmerkingen over schrijfstijl, impliciete informatie en kenmerkend trollengedrag zijn uit een topic verwijderd. Dat begrijp ik niet helemaal (dus voor een deel wel), maar heel erg vind ik het ook weer niet. Wie de schoen paste, heeft hem overduidelijk aangetrokken; dat vind ik het belangrijkste.

Van de moderatie mogen forumleden wel hun eigen conclusies trekken ten aanzien van andere forumleden, maar ze mogen die niet op het forum delen.

Aan de andere kant: mijn conclusies en vermoedens heb ik met de moderatie gedeeld en daarop is wel degelijk actie ondernomen. De moderatie kan/mag/durft helaas niet man en paard noemen, of uit de wedstrijd te nemen. Erg jammer, maar ook voor de moderatie geldt "het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven."
(En ook: een gewaarschuwd mens telt voor twee, soms letterlijk. :D)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben het met je eens Erthanax , maar ik ga er tegelijkertijd ook van uit dat juist op een feedbacktopic het e.e.a wel aan de kaak gesteld mag worden, teneinde bv de trollen te ontmaskeren , opdat medeforummers niet langer voor de gek gehouden kunnen worden.
Het doel is toch : een goed en prettig forum en dan ook zonder trollen?
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 dec 2018 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Moederslink: je hebt mail. ;)

Een forum zonder trollen? Trollen zijn overal, dat voorkom je niet. We kunnen het met elkaar, en samen met de moderatie, zoveel mogelijk beperken. Maar trollenvrij is wel een heel grote uitdaging denk ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer de moderatie op de hoogte is gebracht ( en door meerderen ook nog ) dat er getrold wordt kunnen zij n.m.m wel direct ingrijpen en zo iemand weren en verbannen na meerdere waarschuwingen.
Daarin merk ik dan toch te veel terughoudendheid .
Maar dat zal dan wel het beleid vd moderatie ( moeten ) zijn , blijkbaar. :(
Ik hoop toch dat die policy een keer verandert. Het is bijna 2019 en men wil meer en meer transparantie , overal en in alle opzichten .
Als moderatie is een goede interactie met forummers essentieel , denk ik , teneinde een goed forum te kunnen krijgen.
Maar het zal wel niet zo eenvoudig allemaal zijn .

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Moderatie van dit forum is onnodig.
Tenzij de bijdragen van deelnemers daar aanleiding toe geven.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daarin heeft u volkomen gelijk. Maar de een ziet een aanleiding eerder dan de ander. Daarnaast zijn er deelnemers die geduriglijk aanleiding geven, terwijl anderen dat zelden of nooit doen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

moederslink schreef:
06 dec 2018 23:00
Mijn opmerking dat Judith.L en Blont 007 een en dezelfde zijn is verwijderd.
Dat is dan ook een zware beschuldiging, waar een aantal vaste forumleden op doorgaan. Zolang @Radar zelf niet reageert en het account van @Judith.L en @blont007 niet is verwijderd, ga ik uit van het tegendeel

Judith.L
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2018 13:46

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Judith.L »

Heb er een nachtje over geslapen om te antwoorden voor het laatst. Ik heb inderdaad geen aanleiding gegeven en alleen een Topic geplaatst over een webwinkel die niet levert. Ik heb niemand beledigd of benadeeld!

Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist. Ik heb de redactie gevraagd om hard bewijs om aan te tonen dat ik TROL! Zolang er geen bewijs is is er ook niks aan de hand, en zien dan hoe onze jurist en Radar dat gaan oplossen.

Wegens het lopend onderzoek kan ik u verder niet informeren, het is in behandeling.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Judith.L schreef:
07 dec 2018 10:51
Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist. Ik heb de redactie gevraagd om hard bewijs om aan te tonen dat ik TROL! Zolang er geen bewijs is is er ook niks aan de hand, en zien dan hoe onze jurist en Radar dat gaan oplossen.
Veel succes :lol: Kansloze missie dit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Judith.L schreef:
07 dec 2018 10:51
Heb er een nachtje over geslapen om te antwoorden voor het laatst. Ik heb inderdaad geen aanleiding gegeven en alleen een Topic geplaatst over een webwinkel die niet levert. Ik heb niemand beledigd of benadeeld!

Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist. Ik heb de redactie gevraagd om hard bewijs om aan te tonen dat ik TROL! Zolang er geen bewijs is is er ook niks aan de hand, en zien dan hoe onze jurist en Radar dat gaan oplossen.

Wegens het lopend onderzoek kan ik u verder niet informeren, het is in behandeling.
:mrgreen:
Moneyman schreef:
07 dec 2018 10:58
Judith.L schreef:
07 dec 2018 10:51
Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist. Ik heb de redactie gevraagd om hard bewijs om aan te tonen dat ik TROL! Zolang er geen bewijs is is er ook niks aan de hand, en zien dan hoe onze jurist en Radar dat gaan oplossen.
Veel succes :lol: Kansloze missie dit.
+1

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door berndv »

Judith.L schreef:
07 dec 2018 10:51
Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist.
Dan hoop ik dat het uw eigen bedrijf is. Mijn werkgever zal er niet om staan te springen als ik onze bedrijfsjurist inschakel voor een persoonlijk geschil dat ik heb op een forum waar ik vragen stel over de levering van hennepzaden, bedoeld voor de kweek van wiet. En dan nog is het geschil "het bestempeld worden tot trol", geen idee in hoeverre u hier heel ver mee komt, ik vermoed dat u de richting van laster en smaad op wilt.

Had die bedrijfsjurist gebruikt om actie te ondernemen richting de webshop. Of is de reden dat u al uw berichten verwijderd heeft juist dat die bedrijfsjurist niet mag weten dat het om een zending hennepzaden gaat. Nu nog maar hopen dat die bedrijfsjurist de quotes niet leest.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

moederslink schreef:
07 dec 2018 10:57
Deze ' beschuldiging' kwam overigens niet uit de lucht vallen, geloof mij maar.
Alle reacties van Judith.L zijn ook direct daarna verwijderd door Judith.L
Opvallend .....
So what? Deelnemers hebben dat recht, net zo goed als dat @Radar een heel topic uit de lucht mag halen. Is (nog) niet gebeurd...
Moneyman schreef:
07 dec 2018 10:58
Judith.L schreef:
07 dec 2018 10:51
Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist. Ik heb de redactie gevraagd om hard bewijs om aan te tonen dat ik TROL! Zolang er geen bewijs is is er ook niks aan de hand, en zien dan hoe onze jurist en Radar dat gaan oplossen.
Veel succes :lol: Kansloze missie dit.

Nou... ECLI:NL:GHAMS:2013:BZ7310 over ECLI:NL:RBUTR:2010:BN1212
Inhoudsindicatie: Onrechtmatige daad. Een stichting die de belangen behartigt van aandelenleasecontractanten plaatste in 2006 berichten ("postings") op fora van internetsites, waarin de indruk werd gewekt dat eiser, een juridische dienstverlener, klanten had opgelicht. Rechtbank is van oordeel dat dit niet onrechtmatig is. De plaatsing van een soortgelijke posting in 2008 wordt wel onrechtmatig geacht.Causaal verband tussen gestelde materiële schade en de posting in 2008 ontbreekt. Wel aannemelijk dat eiser immateriële schade heeft geleden doordat hij in zijn eer en goede naam is geschaad door de posting in 2008.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

ClaimConcept schreef:
07 dec 2018 11:19
Moneyman schreef:
07 dec 2018 10:58
Judith.L schreef:
07 dec 2018 10:51
Dat enkele mij uitmaken voor een TROL op dit forum van Radar leg ik vanmiddag voor aan onze bedrijfsjurist. Ik heb de redactie gevraagd om hard bewijs om aan te tonen dat ik TROL! Zolang er geen bewijs is is er ook niks aan de hand, en zien dan hoe onze jurist en Radar dat gaan oplossen.
Veel succes :lol: Kansloze missie dit.
Nou... ECLI:NL:GHAMS:2013:BZ7310 over ECLI:NL:RBUTR:2010:BN1212
Inhoudsindicatie: Onrechtmatige daad. Een stichting die de belangen behartigt van aandelenleasecontractanten plaatste in 2006 berichten ("postings") op fora van internetsites, waarin de indruk werd gewekt dat eiser, een juridische dienstverlener, klanten had opgelicht. Rechtbank is van oordeel dat dit niet onrechtmatig is. De plaatsing van een soortgelijke posting in 2008 wordt wel onrechtmatig geacht.Causaal verband tussen gestelde materiële schade en de posting in 2008 ontbreekt. Wel aannemelijk dat eiser immateriële schade heeft geleden doordat hij in zijn eer en goede naam is geschaad door de posting in 2008.
Jij bent meer dan intelligent genoeg om de cruciale verschillen in deze casussen te zien.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vergeet de komende afspraak niet met de “leverancier” van die zaadjes. :lol: :

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

ClaimConcept schreef:
07 dec 2018 10:30
Radar schreef:
06 dec 2018 18:16
Hier geen onderlinge ruzies uitvechten / elkaar de maat nemen a.u.b.

De discussie in het topic is uiteindelijk overigens op een nette manier vervolgd, dat is fijn om te zien. viewtopic.php?f=1&t=189175&p=2644903
Radar bedoelt de discussie met @Judith.L en @blont007, maar geeft een verkeerde link over Fifa van EA Games.

Het topic van @Judith.L betreft viewtopic.php?f=69&t=189105&sd=a&start=60#p2644997
Nee, het was hier wel onze bedoeling om naar het EA games-topic te linken, aangezien daarin / daarover ook discussie was. Maar dit was wellicht niet helemaal duidelijk, aangezien in dit topic (dit Feedbacktopic dus) verschillende (sub)onderwerpen spelen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
07 dec 2018 11:20
Jij bent meer dan intelligent genoeg om de cruciale verschillen in deze casussen te zien.
Dank je, en jij bent meer dan intelligent genoeg om te zien dat vele andere (vaste) forumleden vooralsnog op/over het randje balanceren met zware onbewezen beschuldigingen over dit keer @Judith.L en vaak offtopic chatgedrag op diverse topics

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
06 dec 2018 23:00
Mijn opmerking dat Judith.L en Blont 007 een en dezelfde zijn is verwijderd.
Daarna zijn de berichten van Judith.L gelijk verwijderd door hem, zowel op het Tinyseed topic als hier.
Opvallend en vreemd toch?

NB : dit is een feedbacktopic ....dit is feedback geven op hoe dit forum reilt en zeilt , toch?
Klopt.
moederslink schreef:
06 dec 2018 23:00
Daar horen dit soort ' wanpraktijken ' net zo goed bij.
Dat klopt niet. Dit topic is bedoeld voor feedback op het forum en de moderatie, NIET voor discussie over individuele forumgebruikers en insinuaties over wie weer wel / niet dezelfde persoon zouden zijn, al dan niet verbannen zijn et cetera. Dit hebben we ook al meerdere keren laten weten, onder andere via PB's. Vandaar dat we dergelijke berichten uit dit topic verwijderd hebben, en jou een PB gestuurd hebben,
moederslink schreef:
06 dec 2018 23:00
Jullie geven steeds aan dat de moderatie er in gekend moet worden wanneer wij onrechtmatigheden ontdekken , ik doe dit nu en jullie verwijderen dit :roll:
Dat heeft niets met geruzie te maken maar met onrechtmatig hier dubbel op het forum trollen en wat dus nu opgemerkt is. :x
moederslink schreef:
06 dec 2018 23:45
Ik krijg nu een PB van Radar dat dit niet op een openbaar forum geplaatst had mogen worden.

Dat riekt naar censuur.....en het tegenovergestelde zou juist moeten plaatsvinden :
een bedankje geven .....aan de klokkenluider :?

Het is toch zinvol en transparant dat iedereen weet dat wanneer hier wordt getrold dat Radar daar publiekelijk korte metten mee maakt?
Wij waarderen alle soorten medlingen, maar nogmaals: feedback op het forum kan hier (openbaar), meldingen over gebruikers ontvangen wij graag via PB (privé dus).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Prima!
Ik denk alleen anders over iets wel of niet iets openbaar maken.
Heel vaak worden bedrijven hier publiekelijk pikzwart gemaakt en dat blijft staan met naam en toenaam en een trol op jullie forum hoort hier niet en dat mag dan niet openbaar worden gemaakt met naam en toenaam?
Of is het dan soms een goed plan dat forummers voor Jan met de korte achternaam dan goed bedoelde reacties blijven geven en een trol kan blijven doortrollen ?
Dat is toch gekkigheid?
Maar goed....jullie beslissen , maar reageer dan s.v.p ook eerder op diverse PB.s waarin hierover door meerderen getipt werd , dan was het n.m.m nooit zo ver gekomen....

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn feedback op het forum:
- Over het algemeen gaat het goed.
- Soms gaat het heel erg mis.
- Soms is het vermakelijk.
- Een enkele keer is het lachwekkend.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
07 dec 2018 15:08
Mijn feedback op het forum:
- Over het algemeen gaat het goed.
- Soms gaat het heel erg mis.
- Soms is het vermakelijk.
- Een enkele keer is het lachwekkend.
Precies. Daarom 2 algemene tips:
- Neem het allemaal niet te serieus, het is maar een forum
- Laat dingen af en toe voor wat het is en reageer niet overal op.

Gesloten