LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan is het eerste stapje inmiddels genomen.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:Dat herschrijven van het reglement door HK had ik ook gelezen en ik was daar ook door verrast. Ik vermoed dat HK geen officiële positie of functie heeft, maar dat hij dit op eigen initiatief doet om de beheerder te helpen. Volgens mij kan de internetredactie van AvroTros dat zelf wel af, maar als mijn hulp gewenst is, dan hoor of lees ik dat graag van de redactie.
Inderdaad deed onderstaande quote m'n wenkbrauwen fronsen. Niet alleen omdat dat direct de vraag oproept of forumrollen helder zijn, maar ook omdat een reglement mijns inziens nu juist niet afhankelijk zou moeten zijn van "actualiteiten". Maar ik wacht in spanning de resultaten af.
hänschen klein schreef:Ik ben volop bezig een deel van het reglement te herschrijven, moet echter actualiteiten voortdurend hierin opnieuw verwerken.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
Lowieze schreef:Prima reactie van Radar op het topic 'waterkoker Andersson'.
Inderdaad. Je weet zo als forumdeelnemer direct wat volgens de reactie ongewenst gedrag is. Uiteraard kun je het er dan al dan niet mee eens zijn, maar je weet wél waar je aan toe bent en kunt dus je gedrag aanpassen.
Klasse inderdaad. Helder, duidelijk, vriendelijk. Dit geeft mij in ieder geval vertrouwen. Uiteraard zijn er ook berichten die beter niet kunnen blijven staan; maar daar vind de moderatie uiteindelijk ook wel haar weg in.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
Erthanax schreef:Dat herschrijven van het reglement door HK had ik ook gelezen en ik was daar ook door verrast. Ik vermoed dat HK geen officiële positie of functie heeft, maar dat hij dit op eigen initiatief doet om de beheerder te helpen. Volgens mij kan de internetredactie van AvroTros dat zelf wel af, maar als mijn hulp gewenst is, dan hoor of lees ik dat graag van de redactie.
Inderdaad deed onderstaande quote m'n wenkbrauwen fronsen. Niet alleen omdat dat direct de vraag oproept of forumrollen helder zijn, maar ook omdat een reglement mijns inziens nu juist niet afhankelijk zou moeten zijn van "actualiteiten". Maar ik wacht in spanning de resultaten af.
hänschen klein schreef:Ik ben volop bezig een deel van het reglement te herschrijven, moet echter actualiteiten voortdurend hierin opnieuw verwerken.
Wij staan open voor alle suggesties, dus ook die van HK. Maar even voor de duidelijkheid, deze gebruiker doet dit inderdaad volledig op eigen initiatief.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Helemaal mee eens. Een goed reglement hoeft niet gedurig aangepast te worden. Bovendien lijken mij alle punten en gebeurtenissen al voldoende vaak genoemd. Er is niets nieuws in "de actualiteit".

Dat is te zeggen...
Zoals hierboven al opgemerkt: uitstekende moderatie bij de waterkoker!

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Op de voorgaande 2 a 3 pagina's staat het nodige (of liever: onnodige) geruzie, onder andere over onderlinge pb's. Dit heeft niks met feedback op het forum te maken, en zullen wij dus verwijderen.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:Beheerder en of moderatie .

Ik lees in een ander topic dat onze Hanschen Klein de regelementen voor dit forum aan het herschrijven is .
Mijn vraag is deze persoon Beheerder of moderator van dit forum ?. of heeft hij last van de warmte omhet netjes uit te drukken.

Hoe zou dat kunnen? Zou hij zich dan zelf een ban gegeven hebben en hemel en aarde bewogen moeten hebben om weer terug te mogen keren? :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:
gosewijn schreef:Beheerder en of moderatie .

Ik lees in een ander topic dat onze Hanschen Klein de regelementen voor dit forum aan het herschrijven is .
Mijn vraag is deze persoon Beheerder of moderator van dit forum ?. of heeft hij last van de warmte omhet netjes uit te drukken.

Hoe zou dat kunnen? Zou hij zich dan zelf een ban gegeven hebben en hemel en aarde bewogen moeten hebben om weer terug te mogen keren? :lol:
Nogmaals: wij staan open voor alle suggesties, dus ook die van HK. Maar even voor de duidelijkheid, deze gebruiker doet dit inderdaad volledig op eigen initiatief.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@ RADAR : ik vind het fijn dat jullie actief meelezen en gelijk ingrijpen of je mening geven.
Ga zo door! Dan merk ik moderatie/ leiderschap ..is nodig :D

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
Moneyman schreef:Mooi voorbeeld van een mod- ingrijpen wat meer toelichting nodig heeft is dit topic.
viewtopic.php?f=40&t=185697

De modbreak is:
Radar schreef:Graag inhoudelijk reageren op dit topic, kies er anders voor om niet te reageren.
Blijkbaar is de Moderator van mening dat er offtopic wordt gereageerd. Maar wij kunnen niet zien wat er dan offtopic is. Zijn er berichten weggehaald die offtopic waren? Gaat het om de berichten die er nog staan? Ik heb geen idee, volgens mij wordt er juist inhoudelijk gereageerd.

Dit soort niet-concrete modbreaks veroorzaken juist onduidelijkheid. Niemand weet nu wat het ongewenste gedrag is, en dus heeft zo'n ingreep geen postief effect.
@Radar, willen jullie hier ook eens op reageren?
Ik heb nog geen antwoord gezien, maar... wel twee veranderingen ten goede:
- het waterkokertopic (ongewenst gedrag concreet benoemen);
- dit topic (aangeven dat geruzie off-topic is en verwijderd zal worden, dus niet gelijk verwijderen).

Dat zijn stapjes vooruit. Goed zo!

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:Dan is het eerste stapje inmiddels genomen.
Ze moeten nog wel meer stappen zetten. Met alleen af en toe een bericht laten staan en een opmerking ben je er niet.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
alfatrion schreef:Dan is het eerste stapje inmiddels genomen.
Ze moeten nog wel meer stappen zetten. Met alleen af en toe een bericht laten staan en een opmerking ben je er niet.
Zeker. Er zijn nog wel meer quick wins. Maar... ik tel mijn zegeningen :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:......... wel twee veranderingen ten goede:
- het waterkokertopic (ongewenst gedrag concreet benoemen);
- dit topic (aangeven dat geruzie off-topic is en verwijderd zal worden, dus niet gelijk verwijderen).

Dat zijn stapjes vooruit. Goed zo!
Juist !
Zo gaat dat met " opvoeden " ook :
- ongewenst gedrag benoemen
- eerst even waarschuwen voor je naar je kamer/ gang of trap wordt gestuurd

Daarvan leert " het kind " :wink:

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door JvandeW »

Radar schreef:Op de voorgaande 2 a 3 pagina's staat het nodige (of liever: onnodige) geruzie, onder andere over onderlinge pb's. Dit heeft niks met feedback op het forum te maken, en zullen wij dus verwijderen.
Bij deze dan wat feedback:

- Forumgebruikers die leugens over mede-forumgebruikers verspreiden, dienen harder aangepakt te worden.
- Forumgebruikers die leugens van strafbare feiten over andere forumgebruikers verspreiden, dienen permanent van het forum verbannen te worden.

Beiden zijn immers een vorm van provoceren en volgens de regels niet toegestaan.

En zouden jullie misschien ook nog willen reageren op mijn voorstel om forumgebruikers die van dit forum willen verdwijnen, een handje geholpen worden door de moderatie?
JvandeW schreef:Als laatste zou ik graag zien dat als forumgebruikers zichzelf laten verwijderen van het forum, het moeilijk wordt gemaakt terug te keren naar het forum. En als deze forumgebruikers het dan toch lukt om terug te keren en verschillende topics vervuilen met aandachttrekkerij door steeds te stellen dat ze het forum maar gaan verlaten, een handje worden geholpen door de forum-moderatie.

[...]

Dergelijke forumgebruikers zijn emotioneel gezien blijkbaar zelf niet in staat het forum te verlaten ondanks wel te kennen geven dit heel graag te willen en de forum-moderatie zou best de verantwoordelijkheid mogen nemen deze forumgebruikers tegen zichzelf te beschermen.
viewtopic.php?f=50&t=185049&start=60#p2566169

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

JvandeW schreef:
Radar schreef:Op de voorgaande 2 a 3 pagina's staat het nodige (of liever: onnodige) geruzie, onder andere over onderlinge pb's. Dit heeft niks met feedback op het forum te maken, en zullen wij dus verwijderen.
Bij deze dan wat feedback:

- Forumgebruikers die leugens over mede-forumgebruikers verspreiden, dienen harder aangepakt te worden.
- Forumgebruikers die leugens van strafbare feiten over andere forumgebruikers verspreiden, dienen permanent van het forum verbannen te worden.

Beiden zijn immers een vorm van provoceren en volgens de regels niet toegestaan.

En zouden jullie misschien ook nog willen reageren op mijn voorstel om forumgebruikers die van dit forum willen verdwijnen, een handje geholpen worden door de moderatie?
JvandeW schreef:Als laatste zou ik graag zien dat als forumgebruikers zichzelf laten verwijderen van het forum, het moeilijk wordt gemaakt terug te keren naar het forum. En als deze forumgebruikers het dan toch lukt om terug te keren en verschillende topics vervuilen met aandachttrekkerij door steeds te stellen dat ze het forum maar gaan verlaten, een handje worden geholpen door de forum-moderatie.

[...]

Dergelijke forumgebruikers zijn emotioneel gezien blijkbaar zelf niet in staat het forum te verlaten ondanks wel te kennen geven dit heel graag te willen en de forum-moderatie zou best de verantwoordelijkheid mogen nemen deze forumgebruikers tegen zichzelf te beschermen.
viewtopic.php?f=50&t=185049&start=60#p2566169
Op de man spelen is volgens de forumregels ook niet toegestaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Laten we met zn allen deze positieve move van Radar toejuichen en afwachten wat er nog meer in de pijplijn zit.
@JvandeW :
er is een aantal meer dat heeft gezegd weg te gaan ;
als ik voor mezelf spreek : ook ik heb dat gezegd en dat ik vooralsnog alleen deze feedback blijf volgen en daar op reageren en dat doe ik ook.
Evengoed wil ik overwegen om weer gewoon mee te doen , mits dit forum serieus ten goede verandert .
Dan helpt dit geruzie niet echt . :(

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Meint »

Mosterd ver na de maaltijd?
Maar toch....

Ik zag dat MM terug is en ben toch maar eens gaan lezen in dit topic en de voorganger. Daar was ik al een lange tijd mee gestopt omdat alles wel gezegd was en het gewoon vervelend aan het worden was.

Ik zie dat Radar de aanleiding voor de ban niet heeft bewaard noch aan MM heeft gestuurd. Dat vind ik nogal teleurstellend.
Het is dan ook terecht dat de ban is geëindigd.
Jammer dat hiervoor een hoop gedoe nodig was, dat is op meerdere manieren niet goed.

Hopelijk is dit de aanleiding voor een stevig verbeteringstraject, waarbij de vervelende uitwassen op dit forum hard worden aangepakt, maar wel op een eerlijke en zorgvuldige manier!

Wat mij betreft kan dat best zonder dat er veel permanente bans nodig zijn, zeker als het om 'vaste gebruikers' gaat.

Aan MM: Welkom terug, ik weet niet of ik daar zin in had gehad als ik in jouw schoenen stond.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is interessant en veelzeggend om te zien welke van de laatste posts hieronder gemeld zijn. De suggestie om te laten zien wie dat heeft gedaan, is meer dan welkom.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Meint schreef:Aan MM: Welkom terug, ik weet niet of ik daar zin in had gehad als ik in jouw schoenen stond.
Dank je :wink: Laat ik het erop houden dat ik momenteel van een paar forumleden schijnbewegingen zie de me die zin aardig ontnemen, maar dat de kleine stapjes die ik vanuit de hoek van de moderatie zie me toch wat hoop geven. Ik hoop dat de grotere, meer structurele stappen ook daadwerkelijk gezet gaan worden. Ik realiseer me dat dat tijd kost, en dus ben ik voorlopig tevreden met laaghangend fruit.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Het is interessant en veelzeggend om te zien welke van de laatste posts hieronder gemeld zijn. De suggestie om te laten zien wie dat heeft gedaan, is meer dan welkom.
Nou... ik was er vanavond niet, dus ik was het niet... dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :wink:

Gesloten