LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door JvandeW »

crazyme schreef:
JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld. Daar word je toch moe van?
Het melden zou eigenlijk niet het probleem moeten zijn. Het probleem zit hem in het gebrek aan vertrouwen dat de moderator zich niet laat beïnvloeden en objectief het bericht beoordeeld.
Helaas heb ik er een hard hoofd in. Teveel van mijn berichten zijn uiteindelijk door de moderatie verwijderd zonder duidelijke reden, terwijl berichten met duidelijk regel-overschrijdend en uitdagend content geplaatst vlak voor of vlak na mijn bericht gewoon blijven staan. Maar ja, die berichten zijn dan ook niet gemeld.

Opvallend genoeg wil het wel zo zijn dat iemand in dit topic tweemaal vlak achtereen een vrijwel identieke berichten heeft geplaatst waarvan ik zag dat een van die berichten was gemeld bij de forum-moderatie maar het ander niet. Uiteindelijk is het bericht dat werd gemeld door de forum-moderatie wel verwijderd terwijl het andere bericht nog gewoon mag blijven staan.

Ik kan niet anders dan concluderen dat berichten melden veelal gewoon werkt om ze te laten verwijderen en mogelijk iemand een waarschuwing te laten geven.
Moneyman schreef:
JvandeW schreef:Ja hoor, ook mijn laatste bericht is weer gemeld. Daar word je toch moe van?
Bizar. Ik ben benieuwd welke forumregel daarmee overtreden zo worden. Ik ga er maar vanuit dat het bewuste bericht niet verwijderd zal worden.
Het zal vast zijn gemeld als "op de man" of iets dergelijks. Immers heb ik het in mijn bericht over een persoon en als iemand zich aangesproken voelt, kan het door zo'n persoon gezien worden als een persoonlijke aanval. Dus dit bericht vast ook weer..

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Een constructief corrigeren, aanvullen of vernieuwen echter gewenst. Zie het als een kans om gemeenschappelijk een prettig forum te kunnen ontwerpen, waaraan vraagstellers, deelnemers en de beheerder nog lang plezier kunnen hebben.
Mooi uitgangspunt. Mag ik in dat kader de feedback geven om niet meer continu over de (uitsluitend ándere) "forumcollega's" te spreken als "apen op de apenrots", "die haantjes", "het hanggroepje" en dergelijke? Dat draagt namelijk niet bij aan de sfeer die je zelf als doel neerzet.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

scontra schreef: Ik heb heel veel te melden ! Nee niet om iemand te melden, want aan dat spelletje doe ik niet mee. :lol:
Maar even zonder gein, ik kan (serieus) de meldknop niet vinden terwijl ik er wel over lees.
"Waar is de (mijn) meldknop gebleven".
Het driehoekje, links naast "quote".

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Een constructief corrigeren, aanvullen of vernieuwen echter gewenst. Zie het als een kans om gemeenschappelijk een prettig forum te kunnen ontwerpen, waaraan vraagstellers, deelnemers en de beheerder nog lang plezier kunnen hebben.
Mooi uitgangspunt. Mag ik in dat kader de feedback geven om niet meer continu over de (uitsluitend ándere) "forumcollega's" te spreken als "apen op de apenrots", "die haantjes", "het hanggroepje" en dergelijke? Dat draagt namelijk niet bij aan de sfeer die je zelf als doel neerzet.
...

U màg, maar ik weet geen andere benamingen voor 'deze apen op de rots'. Ik heb mezelf eerder als 'sukkel' bevestigd en daarmee aangegeven, dat ik mezelf niet uitsluit van een afwijkend gedrag, van een norm (etiquette)...
Iedereen weet wat haantjes en apen op de rots zijn. Volgens mij is Feedback -2- een vrijruimte waarop dit wordt toegestaan.

Natuurlijk gebruik ik deze bewoordingen niet op een échte topic'.... maar in ieder geval bedankt voor uw compliment!

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het gaat in dit topic niet alleen om wat toegestaan is, maar ook om wat wenselijk is. Vandaar de feedback.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

hänschen klein schreef: U màg, maar ik weet geen andere benamingen voor 'deze apen op de rots'.
Wat dacht u van "forumleden", al dan niet voorzien van een bepaling als "sommige", "enkele", "veel" of "andere"?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Het blijft maar doorgaan......het gekibbel........
Hoe oud is iedereen?? :!:

Kunnen we nu eens afspreken :

- geen oude koeien meer uit de sloot te halen
- niet meer en weer en weer en nog steeds weer te reageren op onwelgevallige reacties , laat gaan!
Ook niet per PB , Het zijn toch allemaal vreemden voor je ? :roll:
- uitsluitend nog feedback te geven
- ff met de handen vd meldknop af te blijven , ik vind het zooo kinderachtig worden allemaal !

" Juf .....Pietje zit te klieren! Zeg er iets van! Blehhhh ! "

Laat Radar ingrijpen en hun werk doen.
Edit : onaardige opmerking richting HK zelf verwijderd.
Laatst gewijzigd door moederslink op 28 jun 2018 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

31 mei 2018, Radar schreef:Nieuw: een feedbacktopic!

Wat kan er beter op dit forum? Zijn er opties die je mist? Wat zou jij graag anders zien?

Van extra categorieën tot scherpere regels en van uitgebreidere functies tot een meer transparantie moderatie: in dit topic kun je suggesties aandragen en daarover discussiëren.
21 juni 2018, Radar schreef:50+ pagina's is nogal wat. Wij hebben daarom besloten om

- alles tot nu toe te bombarderen tot deel 1
- dit topic te sluiten
- een vervolgtopic te openen: Feedback op het Forum: deel 2

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kan iemand die steeds onterechte meldingen maakt, alleen maar om iemand te treiteren, niet een rustperiode krijgen van zeg 48 uur?
Dat zou hier al wat rust geven. Blijft die persoon dat na die rustperiode doen, dan strengere maatregelen nemen. Het is hier tenslotte geen kleuterschool.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:Ik wil graag de vrijhoud behouden om Witte Angora te blijven benoemen als Fluffy. De (onterechte) associatie met een bepaalde foto levert mij dermate veel genot op, en de benoeming is allesbehalve denigrerend bedoeld, dat ik dit graag wil continueren. Uiteraard mits ik toestemming van WA krijg hiervoor.
Joh... lachen en laten lachen, leven en laten leven. Ik zie de humor er wel van in. Bijnamen zijn van alle tijden, ja toch? Fonsflons zal toch ook wel ergens voor staan... :wink:

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik lees Fonsflons altijd achterstevoren !

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:Kan iemand die steeds onterechte meldingen maakt, alleen maar om iemand te treiteren, niet een rustperiode krijgen van zeg 48 uur?
Dat zou hier al wat rust geven. Blijft die persoon dat na die rustperiode doen, dan strengere maatregelen nemen. Het is hier tenslotte geen kleuterschool.
Dus eigenlijk pleit jij ook voor een time-out ban. Gewoon een time-out dus.

Eerlijk gezegd ga ik er steeds meer de voordelen van zien. Het kan rust geven in topics, het kan helpen ruzies te bedaren, en mensen hoeven niet meteen met het zwaarste geschut afgeschoten te worden. Soms hebben mensen zelf niet eens door hoe ze overkomen. Juist die time-out en een korte, duidelijke uitleg kan bijzonder veel helpen. Net als een 'IJkpunt' of een 'Stop-punt' mensen even wakker kan schudden.

Overigens net opnieuw een zeer nette pb van de moderatie gekregen, waarvoor dank!

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Interessant hoor al die PB's.
Ben je zo belangrijk of heb je gesolliciteerd om het team te versterken ?

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:Interessant hoor al die PB's.
Ben je zo belangrijk of heb je gesolliciteerd om het team te versterken ?
Nope.

1- feedback (daar is dit topic voor).
2- de moderatie is bezig dingen te veranderen, en dat mag best wel gezegd worden, na alle gemopper en verwijten van de afgelopen maand.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De vraag van de redactie was. of Feedback -2- gesloten zou moeten (kunnen) worden?

Mijn idee is, de gewone topics weer hoofdzakelijk in het middelpunt te zetten en hier niet meer te blijven lezen.
Dan maakt het mij niet uit of dit topic gesloten gaat worden.

Voor conversatie over suggesties, vernieuwingen en de effecten van veranderingen, blijf ik een volgende Feedback -3- de beste oplossing vinden.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Prima idee , maar dan geen feedback 3 maar een andere naam . Anders blijf je hetzelfde ge - oh houden.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Afgezien van de opgemerkte verbeteringen in de moderatie (waarvoor nogmaals dank, ga zo door!), heb ik de indruk dat de discussies in de meeste reguliere topics nu behoorlijk netjes verloopt (dank daarvoor aan de leden). Of zie ik het te rooskleurig?

Gesloten