LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:Tenzij TS na 2 bladzijden afhaakt en niet meer terugkomt vanwege de vermeende chaos.
Als TS niet terugkomt is iedere uitleg over de reden een aanname.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

Moneyman schreef:
HansieZant schreef:
alfatrion schreef:TS is in het printer topic aanwezig en ik hoor hem niet klagen over de lengte van het topic. Ik denk dat dit probleem zich vooral afspeelt in het hoofd van de klagende leden.
Dat is een aanname. En bovendien een op de man gespeelde aanname.
Vraag: heb jij het bericht van Alfatrion gemeld?

Ik zie geen op de man spelen (de opmerking gaat over de inhoud en niet over jou of een ander), maar een in het kader van feedback zinvolle opmerking. Er worden nogal wat aannames gedaan over het wel of niet ergens doorheen kunnen kijken van TS. Maar dat is niet meer dan een aanname, want ik hoor de TS dat niet zeggen. En dan is het dus een aanname die gebaseerd is op de perceptie van degene die met dat standpunt komt. Dat heet projectie. En het is goed om je dat te realiseren in discussie, dus de stelling van Alfatrion zou eerder tot introspectie dan tot een druk op de meldknop moeten leiden.
Antwoord: dat gaat je niets aan.

Ik zie het wel als op de man spelen. Mijn zinvolle bijdrage aan dit feedback-topic is dat Alfatrion, JvandeH en MoneyMan (het verbaast me dan ook niets wie jouw reactie leuk vinden) heel graag vooral over juridische kwesties willen discussiëren. Liever dan het praktisch helpen van een TS. Ik heb een aantal malen geprobeerd jullie te vragen om je theoretische inzicht om te zetten in praktische tips voor de TS, maar zelfs dit wordt door jullie afgekapt.
In het topic over 123inkt zie ik dan ook nog steeds geen antwoord op de vraag van TS in zijn openingspost: "wat kan ik nu nog doen" nu 123inkt zijn printer niet retour wil nemen. Het is uiteraard prima dat jullie willen discussiëren, maar mijn feedback voor het Radar-forum zou dan zijn dat jullie je eigen forum beginnen waar je tot in de treure over allerhande onderwerpen kunt discussiëren. Ik ben simpelweg van mening dat het Radar-forum daar niet de aangewezen plek voor is. Maar die feedback wordt, net als de opmerking van Alfatrion, ook gezien als 'op de man spelen' en wordt dus elke keer verwijderd. Jammer, want volgens mij is dit nou juist net de kern van waar het misgaat op dit forum.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:Wat ik zelf ook nog wel een punt vind om eens over na te denken :

het helpt om voorgaande reacties door te lezen , het kan nl zijn dat jouw reactie nagenoeg hetzelfde is als 1 van je voorgangers , dan hoef je die van jou dus niet ook te plaatsen om daarmee bijna dezelfde " wijsheid " te verkondigen .
Scheelt dus ook nog ruimte en de TS heeft geen brij om doorheen te worstelen .

@BL2 : ik had je compliment aan Radar gelezen hoor! :wink:

Dan scoren ze geen berichten. Je hebt hier af en toe het idee dat mensen punten verzamelen.:-)

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
moederslink schreef:Wat ik zelf ook nog wel een punt vind om eens over na te denken :

het helpt om voorgaande reacties door te lezen , het kan nl zijn dat jouw reactie nagenoeg hetzelfde is als 1 van je voorgangers , dan hoef je die van jou dus niet ook te plaatsen om daarmee bijna dezelfde " wijsheid " te verkondigen .
Scheelt dus ook nog ruimte en de TS heeft geen brij om doorheen te worstelen .

@BL2 : ik had je compliment aan Radar gelezen hoor! :wink:

Dan scoren ze geen berichten. Je hebt hier af en toe het idee dat mensen punten verzamelen.:-)
Kan je die punten ergens voor iets inwisselen dan? :lol:

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

HansieZant schreef:In het topic over 123inkt zie ik dan ook nog steeds geen antwoord op de vraag van TS in zijn openingspost: "wat kan ik nu nog doen" nu 123inkt zijn printer niet retour wil nemen.
Op de eerste pagina's staan een aantal antwoorden op die vraag.
fonsflons schreef:
alfatrion schreef:Een aantal leden roepen hier van alles over de oorzaken waarom TSen niet terug zouden komen, zonder daarvoor over enig bewijs te beschikken. Zoals eerder aangegeven heb ik TSen wel hogen klagen over de bejegening, maar nooit horen klagen over een juridische discussie of lange topic. Dat maakt dit soort problemen waarschijnlijk niet bestaan. Problemen die niet bestaan, maar wel worden ervaren, zitten tussen de oren.
Tenzij TS na 2 bladzijden afhaakt en niet meer terugkomt vanwege de vermeende chaos.
Dat betekend niet dat de genoemde problemen bestaan. Dat TS na 2 bladzijden afhaakt hoeft niet eens te betekenen dat er een probleem is. Het komt ook voor dat een TS een tijd niets meer van zich laat horen, om enkele maanden een positieve uitkomst met ons te delen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 29 jun 2018 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
reggie2 schreef:
moederslink schreef:Wat ik zelf ook nog wel een punt vind om eens over na te denken :

het helpt om voorgaande reacties door te lezen , het kan nl zijn dat jouw reactie nagenoeg hetzelfde is als 1 van je voorgangers , dan hoef je die van jou dus niet ook te plaatsen om daarmee bijna dezelfde " wijsheid " te verkondigen .
Scheelt dus ook nog ruimte en de TS heeft geen brij om doorheen te worstelen .

@BL2 : ik had je compliment aan Radar gelezen hoor! :wink:

Dan scoren ze geen berichten. Je hebt hier af en toe het idee dat mensen punten verzamelen.:-)
Kan je die punten ergens voor iets inwisselen dan? :lol:

Jij bent zo iemand, dus doe je best.:-)

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Met alle respect m/v.
Een Ts zonder juridische kennis zou die niet denken , bedankt voor de moeite, maar ik snap er geen bal van. Ik haak af.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom is de TS van het printertopic nog altijd actief? Hij heeft duidelijk de juridische kennis niet.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

alfatrion schreef:Waarom is de TS van het printertopic nog altijd actief? Hij heeft duidelijk de juridische kennis niet.
En aangegeven hier niets mee te gaan doen, maar de discussie ging door. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
reggie2 schreef:
moederslink schreef:Wat ik zelf ook nog wel een punt vind om eens over na te denken :

het helpt om voorgaande reacties door te lezen , het kan nl zijn dat jouw reactie nagenoeg hetzelfde is als 1 van je voorgangers , dan hoef je die van jou dus niet ook te plaatsen om daarmee bijna dezelfde " wijsheid " te verkondigen .
Scheelt dus ook nog ruimte en de TS heeft geen brij om doorheen te worstelen .

@BL2 : ik had je compliment aan Radar gelezen hoor! :wink:

Dan scoren ze geen berichten. Je hebt hier af en toe het idee dat mensen punten verzamelen.:-)
Kan je die punten ergens voor iets inwisselen dan? :lol:
Een bakkie koffie met iets lekkers erbij in de huiskamer bv ? :D
Lijkt mij gezelliger dan nog heel veel langer op dit feedbackforum te bakkeleien....er zijn zo te zien alweer wat berichten gemeld en er komt nog maar weinig echte feedback , vlg mij .
( het gekibbel gaat ook gewoon door .. :( )
Laatst gewijzigd door moederslink op 29 jun 2018 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar in hoeveel andere topics zijn de topicstarters in no-time verdwenen? Eén TS die in zijn topic actief blijft kun je onmogelijk als representatief zien voor alle topicstarters.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Maar in hoeveel andere topics zijn de topicstarters in no-time verdwenen? Eén TS die in zijn topic actief blijft kun je onmogelijk als representatief zien voor alle topicstarters.
Dus als je eens in de zoveel dagen een keer langs komt wippen en roept dat je het met de meeste mensen niet eens bent, dan ben je actief?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Maar in hoeveel andere topics zijn de topicstarters in no-time verdwenen? Eén TS die in zijn topic actief blijft kun je onmogelijk als representatief zien voor alle topicstarters.
Je kunt niet roepen dat deze TS wegblijven door de discussie die gaande is, als je die stelling niet kunt onderbouwen. Dat twee gebeurtenissen elkaar opvolgen betekent niet dat de eerste gebeurtenis de tweede veroorzaakt. Een haan kraait voordat de zon opkomt, maar de zon komt echt niet op omdat de haan kraait.

TSen zijn duidelijk in staat om van zich te laten horen. Het recentste voorbeeld is het diefstal topic, waar TS duidelijk lied horen niet gediend te zijn van de wijze waarop ze is bejegend.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
witte angora schreef:Maar in hoeveel andere topics zijn de topicstarters in no-time verdwenen? Eén TS die in zijn topic actief blijft kun je onmogelijk als representatief zien voor alle topicstarters.
Je kunt niet roepen dat deze TS wegblijven door de discussie die gaande is, als je die stelling niet kunt onderbouwen. Dat twee gebeurtenissen elkaar opvolgen betekent niet dat de eerste gebeurtenis de tweede veroorzaakt. Een haan kraait voordat de zon opkomt, maar de zon komt echt niet op omdat de haan kraait.

TSen zijn duidelijk in staat om van zich te laten horen. Het recentste voorbeeld is het diefstal topic, waar TS duidelijk lied horen niet gediend te zijn van de wijze waarop ze is bejegend.
Leuke redenatie, maar daarmee ontkracht je niet mijn opmerking. Het feit dat in één topic de TS 'actief' blijft zegt niks over alle andere topicstarters. Dat er niet onderbouwd kan worden waarom alle andere wegblijven maakt niet dat ze zo blij zijn met alle hulp die geboden wordt, of dat ze er zoveel aan hebben.

Intussen blijkt (ik heb dat hele topic niet eens gelezen) dat de betreffende topicstarter met de gegeven antwoorden dus weinig gaat doen. Dan kun je toch niet stellen dat alle geboden informatie zo waardevol is. Als je zijn mening al als representatief zou willen beschouwen, dan geeft dat juist zeer te denken over de andere topics, waarvan, weliswaar niet onderbouwd, gesteld wordt dat de topicstarters niet terug komen omdat ze geen zin hebben in al die pagina's discussies....
Laatst gewijzigd door witte angora op 29 jun 2018 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

VOORSTEL :

-alleen nog echte feedback geven en dus ook verder geen andere topics in dit topic " aanhalen "
- lekker in de zon of schaduw gaan zitten
-nu siësta houden
-ff lekker gaan zwemmen
-een koud Rosé tje drinken en chillen
:D :wink: :D

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Waarom iedere keer het hele laatste bericht quoten? Is toch alleen zinvol als dat (op voorgaande pagina's) uit beeld verdwijnt?

Feedback aan de moderatie: in discussies die pagina's lang alle kanten opvliegen, even de kernvraag (ver)kort weergeven met eventueel een korte tussenstand?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansieZant schreef:
Moneyman schreef:Vraag: heb jij het bericht van Alfatrion gemeld?
Antwoord: dat gaat je niets aan.
Helder.
HansieZant schreef:
Moneyman schreef:Ik zie geen op de man spelen (de opmerking gaat over de inhoud en niet over jou of een ander), maar een in het kader van feedback zinvolle opmerking. Er worden nogal wat aannames gedaan over het wel of niet ergens doorheen kunnen kijken van TS. Maar dat is niet meer dan een aanname, want ik hoor de TS dat niet zeggen. En dan is het dus een aanname die gebaseerd is op de perceptie van degene die met dat standpunt komt. Dat heet projectie. En het is goed om je dat te realiseren in discussie, dus de stelling van Alfatrion zou eerder tot introspectie dan tot een druk op de meldknop moeten leiden.
Ik zie het wel als op de man spelen. Mijn zinvolle bijdrage aan dit feedback-topic is dat Alfatrion, JvandeH en MoneyMan (het verbaast me dan ook niets wie jouw reactie leuk vinden) heel graag vooral over juridische kwesties willen discussiëren. Liever dan het praktisch helpen van een TS. Ik heb een aantal malen geprobeerd jullie te vragen om je theoretische inzicht om te zetten in praktische tips voor de TS, maar zelfs dit wordt door jullie afgekapt.
Dat jij die visie op deze drie forumleden hebt, maakt niet dat een tegengestelde reactie ineens “op de man” zou zijn. Ik zie op dit vlak bij jouw reacties een overduidelijke discrepantie tussen uitdelen en ontvangen.

Inhoudelijk: als je mij serieus verwijt geen praktische tips te geven aan TS-en, dan kan ik je alleen maar adviseren mijn posts nog eens door te lezen. Dan zie je snel genoeg hoe onjuist je verwijten zijn.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Student90 »

Een ander voorbeeld is viewtopic.php?f=18&t=182857&start=136. Als TS niet was teruggekeerd, zouden sommigen dus in de veronderstelling zijn gebleven dat TS nul op rekest had gekregen.

Wie weet hoeveel TSen in werkelijkheid de oplossingen die hier aangedragen worden in de praktijk toepassen en hier gewoon niks terugkoppelen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Student90 schreef:Een ander voorbeeld is viewtopic.php?f=18&t=182857&start=136. Als TS niet was teruggekeerd, zouden sommigen dus in de veronderstelling zijn gebleven dat TS nul op rekest had gekregen.

Wie weet hoeveel TSen in werkelijkheid de oplossingen die hier aangedragen worden in de praktijk toepassen en hier gewoon niks terugkoppelen.
Maar wat er nu precies staat te gebeuren weet niemand. Overigens kon die discussie ook heel simpel worden samengevat met het advies: ga naar het Juridisch Loket. Veel meer als dat was niet nodig.j Nota bene heeft de TS op pagina 2 al aangegeven naar het Juridisch Loket te gaan, vervolgens gaat de discussie nog 8 pagina's door.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Laten we stoppen met van alles invullen over het al dan niet acteren van TS-en. Dat heeft totaal geen nut.

Gesloten