LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor die laatste twee is er al een knop.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:Voor die laatste twee is er al een knop.
Dan heb je het over de meldknop :
slechts 1 iemand kan nu melden , dus dat geeft geen indicatie van hoe en hoeveel andere forummers ergens over denken .
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 jun 2018 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gaat het om kwaliteit of kwantiteit? Ik vind zo'n "ik ook" knop niets toevoegen, omdat daar geen motivatie bij zit. Ik vind zo'n knop ongewenst, omdat ik denk dat deze politiek gebruikt gaat worden. Ik heb ooit een aanvaring met je had en nu ben ik haantje de tweede om de "ik ook" knop in te drukken. Het maakt mij niet uit wat je hebt geschreven, zodra ik zie dat een ander op die knop heeft gedrukt, dan doe ik dat ook.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

alfatrion schreef:Gaat het om kwaliteit of kwantiteit? Ik vind zo'n "ik ook" knop niets toevoegen, omdat daar geen motivatie bij zit. Ik vind zo'n knop ongewenst, omdat ik denk dat deze politiek gebruikt gaat worden. Ik heb ooit een aanvaring met je had en nu ben ik haantje de tweede om de "ik ook" knop in te drukken. Het maakt mij niet uit wat je hebt geschreven, zodra ik zie dat een ander op die knop heeft gedrukt, dan doe ik dat ook.
... een toevoeging/zichtbaar maken van de naam zou dus dan de best mogelijke oplossing binnen hetzelfde instrument zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik druk net zo hard op die knop als mijn naam er bij komt te staan, omdat de teller dan nog steeds omhoog gaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:Ik druk net zo hard op die knop als mijn naam er bij komt te staan, omdat de teller dan nog steeds omhoog gaat.
Gaat de teller dan wel omhoog ? Ik dacht juist dat als 1 iemand meldt dat een ander dat dus niet meer kan doen.
Er staat dan " dit bericht is reeds gemeld " en dan kun je dus niks meer.
En ook Radar suggereerde dat zij de meldknop " telbaar " maken wel een interessant idee vonden.
En ja ik vind zowel kwaliteit als kwantiteit best belangrijk , want ik vind niet alles " leuk " maar bv wel constructief of goed , maar goed daar kan men anders over denken natuurlijk.
Ik geef slechts alleen mijn eigen feedback.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Gaat de teller dan wel omhoog ? Ik dacht juist dat als 1 iemand meldt dat een ander dat dus niet meer kan doen.
Het gaat over het systeem dat je voor ogen hebt.
moederslink schreef:En ja ik vind zowel kwaliteit als kwantiteit best belangrijk , want ik vind niet alles " leuk " maar bv wel constructief of goed , maar goed daar kan men anders over denken natuurlijk.
Ik geef slechts alleen mijn eigen feedback.
We hoeven het uiteraard niet met elkaar eens te zijn. No hard feelings. ;)

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi voorbeeld van een mod- ingrijpen wat meer toelichting nodig heeft is dit topic.
viewtopic.php?f=40&t=185697

De modbreak is:
Radar schreef:Graag inhoudelijk reageren op dit topic, kies er anders voor om niet te reageren.
b
Blijkbaar is de Moderator van mening dat er offtopic wordt gereageerd. Maar wij kunnen niet zien wat er dan offtopic is. Zijn er berichten weggehaald die offtopic waren? Gaat het om de berichten die er nog staan? Ik heb geen idee, volgens mij wordt er juist inhoudelijk gereageerd.

Dit soort niet-concrete modbreaks veroorzaken juist onduidelijkheid. Niemand weet nu wat het ongewenste gedrag is, en dus heeft zo'n ingreep geen postief effect.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het zorgt alleen maar voor frustratie zoals te zien is aan weer een vaste reageerder met veel kennis ( in dit geval van importeren, belastingen e.d ) het voor gezien houdt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:Mooi voorbeeld van een mod- ingrijpen wat meer toelichting nodig heeft is dit topic.
viewtopic.php?f=40&t=185697

De modbreak is:
Radar schreef:Graag inhoudelijk reageren op dit topic, kies er anders voor om niet te reageren.
b
Blijkbaar is de Moderator van mening dat er offtopic wordt gereageerd. Maar wij kunnen niet zien wat er dan offtopic is. Zijn er berichten weggehaald die offtopic waren? Gaat het om de berichten die er nog staan? Ik heb geen idee, volgens mij wordt er juist inhoudelijk gereageerd.

Dit soort niet-concrete modbreaks veroorzaken juist onduidelijkheid. Niemand weet nu wat het ongewenste gedrag is, en dus heeft zo'n ingreep geen postief effect.
In dit geval kreeg ik de reacties van de 'overtreders' op mijn eigen topic onder ogen en die gingen absoluut de fout in door de topicstarter en/of het onderwerp zèlf belachelijk te maken. Juist omdat we naar een beter topic streven heb ik dit bewust niet in de topic gemoneerd, maar wèl bij de beheerder gemeld. Ik geef u gelijk, dat ditdan irritaties oplevert, omdat/wanneer er niet bij staat, dat de bijdragen inmiddels verwijderd zijn.

PS. Overigens hebben vaste medewerkers, óók met veel kennis ... m.i. géén vrijkaartjes om collega's te beledigen. Kaf en koren-verhaal.

Mijns inziens zoeken we de juiste richting en daarna nog de beste weg!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Mijn reactie is weggehaald zeer snel naar plaatsen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom verbaasd het me niets wie hier de melder is.. HK gaat nog veel meer mensen wegjagen hier, daar was het topic eigenlijk ook voor bedoeld.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er beledigd wordt, moet er worden opgetreden. Ik heb dat echter niet zien gebeuren en moet nu dus maar raden wat de moderator onwelgevallig is. En voor je het weet, loop je weer tegen een ban op...

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:Als er beledigd wordt, moet er worden opgetreden. Ik heb dat echter niet zien gebeuren en moet nu dus maar raden wat de moderator onwelgevallig is. En voor je het weet, loop je weer tegen een ban op...
Ik ga niet méér uitleggen dan te hebben vastgesteld, dat er wéér 'op de man gespeeld werd' en 'het onderwerp' eveneens zonder toevoeging van enige informatie of onderbouw naar de psychiater werd verwezen. Ik heb overigens géén namen genoemd en ook het topic zèlf nergens mee belast.

Verdere discussie over deze gang van zaken ... is welkom!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij krijg ik gelijk.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
Moneyman schreef:Als er beledigd wordt, moet er worden opgetreden. Ik heb dat echter niet zien gebeuren en moet nu dus maar raden wat de moderator onwelgevallig is. En voor je het weet, loop je weer tegen een ban op...
Ik ga niet méér uitleggen dan te hebben vastgesteld, dat er wéér 'op de man gespeeld werd' en 'het onderwerp' eveneens zonder toevoeging van enige informatie of onderbouw naar de psychiater werd verwezen. Ik heb overigens géén namen genoemd en ook het topic zèlf nergens mee belast.

Verdere discussie over deze gang van zaken ... is welkom!
Hänschen, ik vraag je helemaal niet iets uit te leggen. Dit gaat helemaal niet over jou, dit gaat over ontranaparante moderator-ingrepen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Aan de reactie van Newmikey te zien is zijn reactie gemeld??? En kapt hij er nu ook mee? :shock:
En ik heb zijn reactie niet eens gelezen! ( kom net thuis )
Daarom moet zo.n bericht dus juist wel blijven staan plus daaronder de reactie van Radar. :evil:
Dan weet je iets wat er niet ok aan was!
@RADAR : waarom verwijdert u nu weer stante pede een reactie ? Ik weet niet eens wat Newmikey fout heeft gedaan?! !
Doe dat toch eens anders , het is meer dan genoeg aangegeven in de feedback om niet gelijk te verwijderen.
( daar hoef je m.i. toch geen ellenlange vergaderingen voor te hebben. :idea: )
@HK , nb : namen noemen hoeft niet eens , het bewuste bericht is dus kennelijk van Newmikey en dat ziet de moderator.

Fijn weekend! Bedankt!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik schijf wel eens voorbeeldbrieven voor consumenten, deze is voor Radar en te plaatsen in de Rubriek Van de Redactie als mededeling.

"Beste forumleden,

Op 8 mei 2017 hebben wij de huisregels aangepast zonder dit te melden. Uit de feedback topics is ons duidelijk geworden dat deze wijziging niet door de leden is opgemerkt. Wij bieden onze excuses aan voor het heimelijk aanpassen van de huisregels en zullen de forumleden voortaan netjes attenderen op wijzigingen. Hierbij willen we iedereen verzoeken om de aangepaste voorwaarden als nog door te nemen. [Link]"

Het hoeft echt geen maand te duren voordat een dergelijke melding wordt geplaatst. Dit is iets dat jullie gewoon kunnen en moeten corrigeren. Het beste kun je dit ook als mail versturen naar alle leden.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door arvandongen »

Heeft iemand begrepen wat er is gebeurd met het topic van forumlid "Parkeerervaring" over brandstofprijsverschillen bij dezelfde pomp in Frankrijk?

Moneyman heeft het topic gemeld en meteen daarna was zijn post ook door iemand gemeld.

- Was dat een trol?
- Was dat de trol die de al eerder de (onterechte) verbanning van Moneyman veroorzaakt heeft?
- Heeft de Moderatie daar überhaupt onderzoek naar gedaan en een permanente verbanning op deze trol gezet om herhaling te voorkomen?
- Krijgt Moneyman nu een nieuwe verbanning? En zo ja: Zijn de gewraakte posts dan ergens terug te lezen?

Zo maar wat vraagjes. Er hebben immers verschillende mensen geprobeerd om serieus mr "Parkeerervaring" te helpen.

Feedback voor de Moderatie:
Zolang verbanningen en ingrepen onbegrijpelijk zijn, zullen vooral vaste forumleden zich onzeker blijven gedragen. Zelfs mogelijk daarom vertrekken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@arvandongen : ik kleur het ♥ rood , maar ik vind het niet " leuk " , ik vind dit een goeie bijdrage!
Ik moet zeggen dat ik diverse meldingen vaak niet eens in de gaten heb .
En onderzoek gedaan nd ban van MM ? En wie dan ook steeds zijn melder is?
Dat geloof ik niet en wie dan die melder is ? Echt geen idee.

Ik blijf zeggen dat gewraakte en gemelde posts dus juist wel moeten blijven staan >>>>> anders wordt er niets geleerd en verbeterd.
En het blijft dus eieren lopen voor vaak gemelde posters.
Dit moeten we echt niet willen.
De moderatie kan per direct besluiten om deze gewraakte posts gewoon te laten staan met hun reactie daaronder , dan kan er dus wel gelijk ook lering uit getrokken worden.

Gesloten