LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Prima ...
dat dit forum nu wordt geactualiseerd en de standaard-deelnemers (vooreerst) met de toezeggingen tevreden lijken.

Jammer ...
dat er (nog steeds) géén aandacht wordt besteed aan de eerder permanent gebande deelnemers, terwijl er toch zo'n opstand ontstond over slechts één enkele deelnemer ... maar wat niet is, kan nog komen?

Toekomst ...
van 'het beste forum van Nederland' is met de aangekondigde veranderingen echter nog helemaal geen sprake. De door te voeren veranderingen waren niet meer en niet minder dan verwaarlozing van achterstallig onderhoud!

NB. Het zal voor een forumbeheerder ook niet eenvoudig zijn om alle kikkers in de kruiwagen te houden. Bedankt voor de inspanningen en de juiste strategie om deze crisis het hoofd te kunnen bieden. Suggestie: Laat altijd een Feedbacksite openstaan, zodat er géén off-topic-reacties op een topics (kunnen) ontstaan en/of hiernaar verwezen kan worden.

Suc6 ermee!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef: 1 Prima ...
dat dit forum nu wordt geactualiseerd en de standaard-deelnemers (vooreerst) met de toezeggingen tevreden lijken.

2 Jammer ...
dat er (nog steeds) géén aandacht wordt besteed aan de eerder permanent gebande deelnemers, terwijl er toch zo'n opstand ontstond over slechts één enkele deelnemer ... maar wat niet is, kan nog komen?

3 Toekomst ...
van 'het beste forum van Nederland' is met de aangekondigde veranderingen echter nog helemaal geen sprake. De door te voeren veranderingen waren niet meer en niet minder dan verwaarlozing van achterstallig onderhoud!

4 NB. Het zal voor een forumbeheerder ook niet eenvoudig zijn om alle kikkers in de kruiwagen te houden. Bedankt voor de inspanningen en de juiste strategie om deze crisis het hoofd te kunnen bieden. Suggestie: Laat altijd een Feedbacksite openstaan, zodat er géén off-topic-reacties op een topics (kunnen) ontstaan en/of hiernaar verwezen kan worden.

5 Suc6 ermee!
ad 1 : er zijn nog stappen te zetten, daar is eenieder het over eens, maar vooralsnog kunnen de regelmatige reageerders tevreden zijn.

ad 2 : de al eerder gebande deelnemers zijn wellicht al terug of willen niet eens terug?

ad 3 : niet nodig om nu te sneren , alle goede dingen komen nu eenmaal niet van de ene dag op de andere dag en er wordt niet alleen naar uw suggesties geluisterd , helaas voor u .

ad 4 : kikkers kun je sowieso niet in een kruiwagen houden en de grootste kwaker kennelijk al helemaal niet die bij voortduring off topic is. 8)

ad 5: dank u wel!

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

Radar schreef: 4.
Een paar dingen die we niet gaan doen:
- forumgebruikers als (hulp)moderators aanwijzen - juridisch onwenselijk
- de blauwe balk verwijderen - toelichting hier viewtopic.php?f=50&t=162225&p=2586201#p2586201
Bij mij ziet die blauwe balk er overigens zo uit:

Afbeelding

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

4.
Een paar dingen die we niet gaan doen:
- forumgebruikers als (hulp)moderators aanwijzen - juridisch onwenselijk

Volledig mee eens..... maar wel duur zoals het nu gebeurde.
Een hulp moet duidelijk vermeld worden en ook buiten hun verantwoording vallen.
Wel is het mogelijk alle Hulpjes te controleren binnen 24 uren of 48 uren in weekend!

Een terug zet mogelijkheid moet blijven en niet iedereen zomaar Hulpje maken, ik zelf dus nooit!

Verder is verwijderen niet eens altijd nodig... een kleurtje geven met regel Off Topic... zou voldoende moeten zijn!

Bij de eerste klacht gelijk een Hulpje royeren of uitzetten en deze kleine groep zal goed gecontroleerd moeten worden op hun Moderatie!
Dat is beter dan een compleet forum te controleren.

Gezien het aantal goede Juristen en goed opgeleide die hier tussen zitten lijkt me dit nauwelijks een gevaar en een echte Radar Moderator kan ook fouten maken, dus hoezo risico... met hulpje eruit pleuren en alles terug zetten, dat kan met de echte Moderators moeilijker!
Als je weet dat het slechts een hulpje zonder juridische status is gaat Avro Tros gewoon vrijuit volgens mijn!

Maar het blijft hun Forum en ze hoeven niet te doen wat ik zeg.
Als je een onschuldige Deurwaarder de Deur wees, en weigerde openlijk de fout toe te geven?
Via mijn idee kan dit via Hulpjes makkelijker en heeft het totaal geen gevolgen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties en geruzie verwijderd door moderatie. Dit topic is bedoeld om feedback op het forum te geven en niet om specifieke gebruikers in een hoekje te zetten of om reacties uit te lokken.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Van deze modbreak wordt ik helemaal blij:

viewtopic.php?f=51&t=186237

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ook. Wat mij betreft mag die als goed voorbeeld worden opgenomen in het Handboek Moderatie.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Van deze modbreak wordt ik helemaal blij:

viewtopic.php?f=51&t=186237
Ik dacht even "welke modbreak bedoel je?" Je kunt een link naar een bericht opnemen middels een link als:

Code: Selecteer alles

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=<nummer>#p<nummer>
Vroeger kon je die krijgen met het A4tje voor "door", tegenwoordig moet je goochelen met de link in het bericht, deze is namelijk niet bestand als berichten worden verwijderd. Als het bericht verhuist naar een andere pagina, dan wordt deze niet meer gevonden, tenzij je de link omtovert in p= formule.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Suggesties aan de redactie ...

Mij is het tenminste vaker overkomen ...

- De redactie geeft een PM-melding, een antwoord of een waarschuwing, maar de post komt ineens niet meer in de normale berichtenbox binnen, maar in de spam-box terecht, waar ik tenminste zelden gaan lezen. Hierdoor loop je het risico een waarschuwing of een belangrijke reactie van de beheerder over het hoofd te zien, met alle negatieve gevolgen voor de deelnemer. De oorzaak was overigens een actuele Microsoft-update.

- Het is óók niet altijd helemaal duidelijk, dat/wanneer er wordt gewezen op een bericht dat eerder werd geplaatst en daardoor het verzenden van een eigen tekst blokkeert. Vooral wanneer men snel een post wil wegsturen ... blijkt de post later niet geplaatst te zijn. Kan er hier misschien iets met ROOD gedaan worden?

- Tevens de derde suggestie, om een bericht rechts-boven in 'gebruikerspaneel' met ROOD aan te geven ... ik heb de functie van een (1) niet direct gezien, maar óók niet begrepen waarom ik precies op die (1) moest klikken. De eerste neiging is toch om op 'verbruikerspaneel' te klikken ...

Gebruikerspaneel (1) valt hopelijk wèl meteen op.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik snap helemaal niks van zo'n cijfertje achter gebruikerspaneel. Bij mij staat er (1) en als ik dan kijk, staat er alleen een kopie van een kop van een topic. Verder geen enkele verklaring of uitleg waarom ik dat heb gekregen. Kan het ook niet verwijderen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lowieze schreef:Ik snap helemaal niks van zo'n cijfertje achter gebruikerspaneel. Bij mij staat er (1) en als ik dan kijk, staat er alleen een kopie van een kop van een topic. Verder geen enkele verklaring of uitleg waarom ik dat heb gekregen. Kan het ook niet verwijderen.
Hebt u dan niet gewoon een PB bericht in uw mailbox?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:
Lowieze schreef:Ik snap helemaal niks van zo'n cijfertje achter gebruikerspaneel. Bij mij staat er (1) en als ik dan kijk, staat er alleen een kopie van een kop van een topic. Verder geen enkele verklaring of uitleg waarom ik dat heb gekregen. Kan het ook niet verwijderen.
Hebt u dan niet gewoon een PB bericht in uw mailbox?
Nee, PB-functie voor post van andere forummers staat niet aangevinkt.
Denk dat Radar zelf dit verstuurd heeft, maar ik zie alleen wat ik al eerder schreef.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik een (1) achter mijn gebruikrsnaam zie staan, wat niet vaak voorkomt, heb ik toch echt een ongelezen bericht. Als ik daar dan op tik, moet ik soms wat scrollen, ook "binnen" het bericht en dan vind ik het altijd wel.

Dat e-mail van de moderatie in een spamfolder terechtkomt, ligt aan de instellingen van het spamfilter, niet (echt) aan AvroTros. Bij mij geeft het geen problemen.
Aan meer kleuren in berichten of aanduidingen heb ik geen behoefte.

Tot slot wil ik nog even melden dat ik waardering en respect heb voor de moderator-van-dienst, die ook in dit mooie weekeinde aan het werk is.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

[Noot moderatie: reactie uit topic 'Zonnepanelen op monumentale panden']

ON-topic-suggestie aan de redactie ...

Klaarblijkelijk zijn er nog steeds forum-deelnemers, die het niet helemaal duidelijk is welke topic-thema's er gepost kunnen worden. Ik weet, dat het primair over gebruikers- en consumentenvragen moet gaan en maatschappelijke en politieke problemen eerder niet aan de orde kunnen worden gesteld.

Er kunnen dus vragen gesteld of tips gedeeld worden die voor alle of een deel van de geïnteresseerde meelezers een meerwaarde hebben. NIET-geïnteresseerden kunnen deze topics overslaan en zijn NIET verplicht om alsnog een off-topic-commentaar hierop of hierover te leveren. Het is vaak de bron van onderbrekingen/vervuiling van een topic. De suggestie, dat iedere topic vooraf goedgekeurd zou kunnen gaan worden is eerder niet beantwoord. Daar de redactie deze topic zèlf eerder verbeterde, moet iedereen toch duidelijk zijn, dat het thema zèlf geaccepteerd is.

Tòch hebben enkele aanwezige deelnemers dit nog niet helemaal begrepen, gezien de reacties en het moeten verwijderen van post door de redactie.

Zonnepanelen is al jaren voortdurend een gebruikers-thema in de media, een deelprobleem daarbij is het kúnnen en mógen plaatsen van zonnepanelen op (rijks-)monumenten. De richtlijnen worden steds meer aangepast. Wanneer dan zèlfs onze Koning aangeeft hiermee een probleem te hebben, wordt het plaatsen van zonnepanelen op monumentale gebouwen een bijzonder koninklijk-hot-news en zal ook bij de verantwoordelijke autoriteiten binnenkomen, die de richtlijnen mogelijk nog meer gaan versoepelen.

Het aanschaffen van een monumentaal en beschermd object wordt ook door particulieren gedaan, soms met meerdere gebruikers tegelijk om een fabriek, kantoor, een school of een ander vastgoed toegankelijk te kunnen maken (te transformeren) voor hergebruik. Zonnepanelen kùnnen daarbij m.b.t. de financiering en het onderhoud een belangrijke rol gaan spelen.

Ik wil het graag over de mogelijkheden en de onmogelijkheden hebben, voorbeelden en adressen via dit topic kunnen delen.. Daarbij mogen andere deelnemers zonder meer discussiëren over fruitvliegjes en vetvlekken ... maar ... elkaar niet belachelijk maken. Dan is het geen veilig forum meer.

Mijn suggestie is nu, om dit alle deelnemers nog eens duidelijk uit te leggen, want één-twee-drie vind ik hier niet snel een geschreven beleid over dat ik had kunnen meelinken, behalve de categoriën die beheerderzijds aangeboden worden:

categories.php
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2018 10:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie verplaatst naar feedback-topic

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Erthanax schrijft:

... wil ik nog even melden dat ik waardering en respect heb voor de moderator-van-dienst, die ook in dit mooie weekeinde aan het werk is.

Geen idee of deze weekend-dienst altijd al aanwezig was, maar nu er duidelijk regelmatig en actueel op gelijke ooghoogte met de deelnemers gecommuniceerd wordt, is dit inderdaad wel prettig te weten. Op een ander consumentenforum nemen de verwijten over en weer, steeds vanaf vrijdagmiddag laat tot zondagavond toe, in de wetenschap dat er pas op maandagmorgen gecorrigeerd gaat worden.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veel nuttige feedback voor de redactie is er de laatste tijd niet meer, wel impliciete informatie voor de moderatie.
Sluiten van dit topic mag, maar als het fungeert als een soort uitlaatklep of overdrukventiel, blijven de reguliere topics toch wat rustiger. Hoop ik.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Erthanax schreef:Veel nuttige feedback voor de redactie is er de laatste tijd niet meer, wel impliciete informatie voor de moderatie.
Sluiten van dit topic mag, maar als het fungeert als een soort uitlaatklep of overdrukventiel, blijven de reguliere topics toch wat rustiger. Hoop ik.
Misschien kan ik hieraan toevoegen, dat ikzelf vind dat Reedback -2- klaar is. De redactie krijgt nu de tijd om de conclusies te implementeren en kleine opvallende verbeteringen kunnen intussen nog gemeld worden.

Het blijft steeds maar het probleem van 'de treiteraars', die aantoonbaar hun pijlen op steeds dezelfde collega's richten. Ik had met de redactie afgesproken niet meer direct op topics te reageren, behalve die van het reisburo Poot en de zonnepanelen. In dit geval heb ik echter een uitzondering gemaakt a-het betreft mijn eigen topic en b- de redactie heeft sinds gisteren, tegen de verwachtingen in, niet gereageerd ... (?).

Feedback -3- zou zich m.i. moeten gaan bezighouden met het verloop van de implementaties, maar misschien is het een idee om een Feedback -0- te installeren voor ongenoegens m.b.t. reacties van andere 'collega's' (een soort van trollen-topic), waardoor de originele topics 'clean' blijven en steeds aantrekkelijker worden voor de oorspronkelijke en potentiële vraagstellers.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 17 jul 2018 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Suggestie ...

Het aanhouden van een topic als Feedback leidt tot ononderbroken beledigingen over en weer ...

Ik pleit voor topic Feedback -0- als trollentopic, het openen van Feedback -3- en voor het sluiten van deze topic ... per metéén!

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

29 juni 2018, ClaimConcept schreef:Feedback aan de moderatie: in discussies die pagina's lang alle kanten opvliegen, even de kernvraag (ver)kort weergeven met eventueel een korte tussenstand?
31 mei 2018, Radar schreef:Nieuw: een feedbacktopic!

Wat kan er beter op dit forum? Zijn er opties die je mist? Wat zou jij graag anders zien?

Van extra categorieën tot scherpere regels en van uitgebreidere functies tot een meer transparantie moderatie: in dit topic kun je suggesties aandragen en daarover discussiëren.
Feedback aan de redactie: een automatische time-out tussen iemands eigen reacties, bijvoorbeeld een half uur

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Wij hebben weer diverse offtopicberichten uit deze discussie verwijderd. Dit topic is bedoeld om feedback op het forum te geven en niet om specifieke gebruikers in een hoekje te zetten of om reacties uit te lokken.

Gesloten