LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:De gemaakte opmerking "Rustiger op het forum....?"

Ja, de redactie-reacties zijn trager, of er komt helemaal geen antwoord, maar ...

1 - Op 17 juli vraagt @julie4444 aan collega's of ze i.p.v. alleen lezen willen reageren op de toegestuurde PM's ...

VRAAG: Is er hiermee, onderling, een geforceerde rustpauze afgesproken soms?

2 - De opmerking, dat er minder gereageerd, gediscuteerd of gekibbeld wordt, klopt óók niet helemaal, gezien de zich zonder meerwaarde herhalende activiteiten op het topic 'ontplofte glasplaat'! TS is tenminste ontevreden over het resultaat.

3 - Tenslotte hebben, mogelijk, meerdere chronische off-topicdeelnemers met de nieuwe handhavingsregels een tijdelijke ban gekregen om meer rust in de tent te krijgen?

NB. Reageren vanaf een vakantieadres is technisch toch geen obstakel meer?

Misschien even beter lezen? @julie4444 vraagt dat aan Radar.

En dat een Ts ontevreden is over de reacties op zijn topic glasplaat, zegt natuurlijk helemaal niets. Het is niet de bedoeling een Ts naar de mond te praten.

En vraagt u nu hier werkelijk aan Radar of forumleden een ban hebben gekregen?

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

U hebt van reden van de verwijdering van het matras advies topic blijkbaar niets begrepen.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

De redactie/moderatie heeft duidelijk uitgelegd waarom de adviestopics over matrassen niet thuishoren op het forum.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@HK
[Tekst verwijderd door de Moderator]
- matrasexpert " dickster " is verwijderd .......met redenen omkleed uitgelegd door de redactie
- wanneer men op vakantie is is de behoefte om te reageren er misschien helemaal niet
- of vanwege de aanhoudende hitte is de behoefte om te reageren er niet
- we praten hier nog steeds niet over collega.s, maar bv over medeforummers
- ik heb geen ban :lol:
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2018 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de persoon spelen

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

HK: Ik heb ook geen ban, maar zoals gezegd: zolang dingen niet ingrijpend veranderen reageer ik niet meer.

Het is inderdaad een tijdje rustig, mogelijke oorzaken zijn door anderen al aangegeven. Waarom wil je weten of bepaalde mensen al dan niet een ban hebben? Is een ban nu werkelijk het enige waar je aan kunt denken, als iemand er een tijdje niet is?

Verder heb ik je al eerder gezegd dat ik beslist geen collega van je ben. Volgens mij ben je een beetje erg hardleers, is het niet? Je blijft maar doordrammen. [Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2018 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigen

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat matrassen betreft is het heel simpel. De hier voortdurend gepromote Larsson kan je nu met 67 % korting aanschaffen bij de Telegraaf. Als nu veel mensen dat doen, kunnen die allemaal hun ervaringen melden aan Dickster in zijn andere topic. En kan hij ook weer op zijn eigen bed gaan slapen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

moederslink schreef:@HK :
waarom, vindt u , kunnen beter alleen experts reageren ?
En wat is uw expertise dan eigenlijk?
Reageren met gezond verstand of met empathie is toch ook goed genoeg?
U bent er weer en u begint gelijk weer te drammen en te klagen en te melden ..... :x
hiermee wordt dit forum ook niet omhoog getild , en er ontstaat gelijk weer reuring mede door u zelf .......
bv ...nogal ongepast om te vragen of er bans zijn uitgedeeld , toch? Of waarom er niet gereageerd werd ... u was er zelf toch ook even niet :?
Mijn voorstel is dat u fijn gaat reageren op topics waarin u " uw expertise " kunt tentoonspreiden...en niet weer geruzie gaat uitlokken 8)
Neem als voorbeeld mijn topic over de stofzuiger, waarop alléén maar onzinnige opmerkingen en off-topic antwoorden kwamen (en .. het zijn steeds dezelfden). Uiteindelijk schrijf ik zèlf een off-topic-antwoord en werd inderdaad prompt gebanned.

Daar wordt je als de kop van jut misbruikt en tenslotte weggestuurd door de onafhankelijke beheerder.
Ik moet hier dus nu eerst even een inhaalslag doen ... en keer dan weer terug naar de serieuze 'echte' topics.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

@hänschen klein:
"Nogmaals doe ik hier een oproep om, op het straks nieuwe forumdesign, zichtbaar te maken wie op een bepaalt gebied een (zelf-opgegeven) echte expert is, of het bewijs via de statistieken aangeeft (beste antwoord vaak aan eenzelfde deelnemer toegewezen)."

Ik vraag me af wat voor voordeel u hier in ziet?
We hebben net de ervaring van een (zelfbenoemde) matrassenexpert achter de rug en dat was geen algeheel succes.

Laten we het maar gewoon houden bij vrijwilligers die, vanuit hun eigen ervaring of vanuit hun beroep, hier mensen willen helpen.
En die statistieken mag u van mij ook vergeten.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Hänschen klein
"Ik moet hier dus nu eerst even een inhaalslag doen ... "

U bent tot niets verplicht....

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

viewtopic.php?f=90&t=186593#p2591743

Klein puntje... bij het anonimiseren zie ik persoonsgegevens liever vervangen worden door [medewerker] of [persoon A].

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

alfatrion schreef:viewtopic.php?f=90&t=186593#p2591743

Klein puntje... bij het anonimiseren zie ik persoonsgegevens liever vervangen worden door [medewerker] of [persoon A].
Goede suggestie, dank. Gooien we in de groep.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:NB. Reageren vanaf een vakantieadres is technisch toch geen obstakel meer?
Onzin. Er zijn legio vakantiebestemmingen zonder WiFi en zonder fatsoenlijk bereik (3/4G).

Los daarvan: denk eens na over wat “vakantie” in zou kunnen houden...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:NB. Reageren vanaf een vakantieadres is technisch toch geen obstakel meer?
Onzin. Er zijn legio vakantiebestemmingen zonder WiFi en zonder fatsoenlijk bereik (3/4G).

Los daarvan: denk eens na over wat “vakantie” in zou kunnen houden...
:wink: mijn idee was dit ook : op vakantie heb je misschien wel helemaal geen zin in Radar....en om dan te suggereren dat er mogelijk sprake is van een ban.... :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@Radar :
goeie zaak, goeie verbetering! :D
Maar....wat dan te doen met die ene oude waarschuwing ttv de ban van MM ? :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Aankondiging: wij gaan (weer) flink snoeien in dit topic. Sinds ongeveer een dag wordt er weer volop op de persoon gespeeld en geruzied. Waar nodig zullen wij gebruikers hier ook persoonlijk op aanspreken.

Gelieve on topic te blijven en (vermeend) forummisbruik bij ons te melden, in plaats van je uit de tent te laten lokken door andere gebruikers.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hvff »

Radar schreef:Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers
12. Zesde verbanning: permanent
Zeker net zoals Napoleon toch niet naar Elba....hoop ik.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:Op veler verzoek onze (aangepaste) richtlijnen voor waarschuwingen en verbanningen:

- Wij zullen in beginsel sturend optreden door middel van privéberichten en / of openbare berichten in het desbetreffende topic.
- Bij een overtreding van de huisregels zullen wij normaliter niet direct overgaan tot het uitdelen van een officiële waarschuwing, laat staan een verbanning. Wij zullen deze persoon dan eerst op diens gedrag aanspreken middels een privébericht / enkele privéberichten. Is dat reeds gebeurd en gaat deze persoon nogmaals over de schreef, dan riskeert deze alsnog een waarschuwing (en, bij herhaling, een verbanning).
- We gaan pas over tot een verbanning wanneer de gebruiker éérst een waarschuwing heeft gehad.
- Voorafgaand aan elke verbanning vindt overleg plaats tussen minimaal twee Moderatoren. Zijn die het er unaniem over eens dat een verbanning op haar plek is, dan zullen zij deze uitdelen.
- Chronologisch gezien is dit ons beleid per overtreding per forumgebruiker:
1. Privébericht(en), daarna waarschuwing
2. Eerste verbanning: een week
3. Privébericht(en), daarna waarschuwing
4. Tweede verbanning: een maand
5. Privébericht(en), daarna waarschuwing
6. Derde verbanning: een maand
7. Privébericht(en), daarna waarschuwing
8. Vierde verbanning: drie maanden
9. Privébericht(en), daarna waarschuwing
10. Vijfde verbanning: drie maanden
11. Privébericht(en), daarna waarschuwing
12. Zesde verbanning: permanent

Uitzonderingen:
- Wij behouden ons het recht voor om van deze richtlijnen af te wijken en milder dan wel strenger op te treden, afhankelijk van de 'zwaarte' van de overtreding(en). (Bijvoorbeeld: nog een extra privébericht in plaats van een waarschuwing, of een verbanning van een maand in plaats van een week.)
- Wanneer wij vaststellen dat een gebruiker in 1 van de volgende categorieën valt, krijgt deze direct een permanente verbanning:
1. overduidelijke forumtrollen
2. gebruikers die terugkeren ondanks een permanente verbanning
3. (reclame)spammers
Het ziet er goed uit, bedankt dat jullie naar ons geluisterd hebben. Eigenlijk denk ik dat jullie hiermee een van de grootste pijnpunten aangepakt hebben.

Jammer alleen dat ik meteen al een inconsequentie moet constateren. Het akkefietje met HK leverde me meteen een waarschuwing op. Niks sturing, en geen enkele pb er aan vooraf. Terwijl ik nota bene aangegeven heb dat het mijn mening is over deze man. Het was geen belediging, maar een constatering. Waarbij 'arrogantie' een eigenschap is, en met het benoemen van een eigenschap kan iemand niet beledigd worden. Dat maakt nog wel even verschil.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door chrisd1 »

witte angora schreef:akkefietje met HK
?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Uit het HIER ALLEEN PINNEN-topic:

viewtopic.php?f=93&t=186669&start=20
NeoDutchio schreef:Wat is dit keer het doel van uw topic? U bent weer aan het surfen geweest op internet en hebt weer iets gevonden om tegenaan te gaan schoppen? Wat is uw probleem voor een verbod op grote bedragen contant af te rekenen?
Hiermee gaat de geciteerde gebruiker off topic en speelt deze op de man. Dit hebben we deze gebruiker ook laten weten. Wij hebben het bericht inclusief deze passage desondanks laten staan, omdat er goed op gereageerd wordt en de discussie verder niet ontspoort.

Gesloten