LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
ZeerPrivé schreef:Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.
Dat 'blijkbaar' vind ik dan nog wel een puntje.
Waarom zet de redactie op dit topic niet wie er een ban heeft gekregen en om welke reden?
De reden van een ban is voor andere forum gebruikers niet relevant. Bij het profiel kan, zoals op veel fora gebeurd, banned user vermeld worden. Anderen komen er dan vanzelf wel achter of dat tijdelijk of definitief was.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
Lowieze schreef:
ZeerPrivé schreef:Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.
Dat 'blijkbaar' vind ik dan nog wel een puntje.
Waarom zet de redactie op dit topic niet wie er een ban heeft gekregen en om welke reden?
De reden van een ban is voor andere forum gebruikers niet relevant. Bij het profiel kan, zoals op veel fora gebeurd, banned user vermeld worden. Anderen komen er dan vanzelf wel achter of dat tijdelijk of definitief was.
In het verleden is juist gebleken dat de reden voor andere forummers wel belangrijk is, ik denk dan aan de ban van MM.
Daar was nogal veel over te doen.
Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet, zeker omdat er ook weleens wat fout mee gaat.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Lowieze schreef:Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet.
Lijkt mij zelfs een must. Reden + de duur van de ban, dan kan ook iedereen bij terugkeer beoordelen of het gedrag verbeterd is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

[offtopic bijdrage door Moderator verwijderd: het is niet toegestaan over individuele Forumgebruikers te discussiëren] de rust hier idd weer is neergedaald, zou de moderatie best een stukje kunnen schrijven met toelichting waarom dit voor hen de limit is geweest en voor hoelang deze sanctie is gesteld.
Daarmee wordt duidelijk wat voor hen de grens was en kunnen forummers hier hun voordeel mee doen en van leren :
" tot zover kun en mag je gaan " daarna grijpen we echt in " !
ClaimConcept schreef:
Lowieze schreef:Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet.
Lijkt mij zelfs een must. Reden + de duur van de ban, dan kan ook iedereen bij terugkeer beoordelen of het gedrag verbeterd is.
Precies , dat bedoel ik.... :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2018 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic/individuele gebruikers bespreken

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ClaimConcept schreef:
Lowieze schreef:Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet.
Lijkt mij zelfs een must. Reden + de duur van de ban, dan kan ook iedereen bij terugkeer beoordelen of het gedrag verbeterd is.
Je mag het vanzelfsprekend een must vinden, maar een moderator is in principe geen enkele verantwoording aan andere forum gebruikers verschuldigd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nou, "in principe" vind ik wel ver gaan. Natuurlijk staat er in de regels/voorwaarden meestal wel een regeltje dat over beslissingen niet wordt gecorrespondeerd (ook in dit forum), maar dat vind ik toch iets anders.
Bovendien heeft een moderator altijd de vrijheid een beslissing toe te lichten, zonder in discussie te gaan. De moderators van dit forum zijn zo verstandig dat in "voorkomende gevallen" heel netjes te doen. Dit lijkt mij zo'n voorkomend geval en ik merk vanzelf wel of de moderatie dat ook vindt.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel vele anders denken over een Deurwaarder blijkt nu dat deze persoon juist erg geliefd is en welkom terug....
Ik zal geen namen noemen maar de MM is er weer en ik had er nooit op gerekend dat de bezorger van vaak veel problemen die op TV serie een ander beeld gaven hier zo geliefd kon worden!

Heeft die Ban en nu deze 2 delen toch iets goeds opgeleverd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

stofzuigertje schreef:Hoewel vele anders denken over een Deurwaarder blijkt nu dat deze persoon juist erg geliefd is en welkom terug....
Ik zal geen namen noemen maar de MM is er weer en ik had er nooit op gerekend dat de bezorger van vaak veel problemen die op TV serie een ander beeld gaven hier zo geliefd kon worden!

Heeft die Ban en nu deze 2 delen toch iets goeds opgeleverd.
@stofzuigertje:
deze keer moet ik jou volmondig gelijk geven!
Juist de , in mijn ogen in ieder geval, onterechte ban van MM , heeft mij toen uit boosheid en onvrede met dit gemodereer dat topic doen openen en kort daarna begon ook @erthanax met die petitie :P
Het slechte modereren en zo kwam toen allemaal voorbij.
Daarna kwam de reactie vd moderatie en dus ook het openen van deze 2 feedbacktopics waarin men eens goed kon spuien...
Oproer alom......revolutie....en gedoe ..... :lol:
Er zijn nu al zeker wat verbeteringen zichtbaar , er wordt goed op gereageerd door de meesten etc etc, dus ja......het heeft tot nu toe wel het e.e.a opgeleverd en MM kwam ook terug en meer positiviteit onderling is mijn indruk .
Dit maar vasthouden en met zn allen meewerken en dan wordt het hopelijk toch nog wat :!: :?:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

De Moderator heeft kennis genomen van uw verzoeken met betrekking tot het openbaar maken van verbanningen van Forumgebruikers.

Wij gaan niet in op situaties die betrekking hebben op andere Forumgebruikers, dit uit privacy-overwegingen. Wij hopen op uw begrip.

Het is tevens niet toegestaan openbaar andere Forumgebruikers te bespreken. Dit topic is bedoeld voor feedback op de Moderatie, en niet op de Forumleden.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

We lopen het risico dat H K niet een Ban heeft maar op vakantie is naar het Verban eiland Corsica of zo!

Dat hij niet meer reageerde hoeft niets te betekenen.
En als ze het voor hem doen, niet iedereen wil toegeven dat hij fout zat.

Zo, nu eerst even de zak legen voor ik het forum weeg rond ga zuigen! :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

De moderatie heeft vorige week kennelijk goed werk geleverd. Waarvoor dank. Niet alleen de leden, maar ook de moderator-van-dienst had een rustig forumweekeinde. Het is u gegund.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is zeker zo, alleen 1 dingetje nog : ietsje sneller en actiever meelezen en daardoor eerder kunnen ingrijpen is wel zo gewenst.
( en als forummer zelf ook eerder stoppen met reageren) :(
En nu is de rust inderdaad weldadig , houden zo!
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 aug 2018 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik krijg de indruk dat ik niet op vakantie mag.....
Als ik zonder iets te zeggen zomaar een week weg zou blijven zijn er hier mede forum leden die dan denken dat ik een Ban zou hebben!

Ik was slechts 3 dagen weg... kwam hier iemand met een Stofzuiger vraag langs en omdat ze vermoeden had ik 4 Pb om te lezen en te antwoorden!
Helaas mag ik deze Pb aan mijn gericht hier niet plaatsen, en daar heeft onze Moderators volkomen gelijk in.
Gezien de inhoud zou dan echt het vele overuren worden en dat hoeft voor mijn ook niet.

Helaas heb ik nu bewijzen die ik niet mag publiceren maar enkele zitten regelmatig totaal verkeerd.....

We moeten hier tips geven hoe we het forum beter kunnen maken en niet elkaar zwart maken.
Houd je aan de Topic vraag en lees vooral eerder geplaatste reacties want 10x zelfde vragen is ook niet leuk voor een Moderator die echt niet dat gaat beantwoorden.

Sneller reageren?
Leuke opmerking maar kijk eerst eens hoeveel nieuwe topics er dagelijks komen en hoeveel reacties sommige krijgen....
Alleen na melden door ons kunnen ze het een beetje bijhouden!
Moederslink stelde een goede vraag, maar als er 7 dagen en 24 uren iemand betaald moet worden word dit wel een erg duur forum en gaat vermoedelijk gezien de bezuinigen de stekker eruit.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:Dat is zeker zo, alleen 1 dingetje nog : ietsje sneller en actiever meelezen en daardoor eerder kunnen ingrijpen is wel zo gewenst.
( en als forummer zelf ook eerder stoppen met reageren) :(
En nu is de rust inderdaad weldadig , houden zo!
Ik denk dat we het gewoon met elkaar moeten doen met de omstandigheden zoals het is...

De redactie heeft een aantal zaken best wel ingrijpend veranderd. Dat niet alles gaat zoals wij zouden willen doet daar niets aan af.

Het belangrijkste is de rust op het forum. Als het lukt die rust te handhaven, hoeft de redactie ook niet zo vaak langs te komen. Daar zit de clou denk ik. Als het nu met elkaar, en dat is inclusief de bezoekers en de moderatie, lukt ruziezoekers, provocateurs, trollen en dat soort figuren buiten de deur te houden gaat dit een fijn forum worden.

Het enige wat ik nog wel te wensen heb is de manier waarop topicstarters soms bejegend worden. Toch merk ik wel dat er een tendens is om elkaar, als het nodig is, daar op aan te spreken. En ook dat is wat mij betreft een positieve ontwikkeling.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

witte angora schreef: Het enige wat ik nog wel te wensen heb is de manier waarop topicstarters soms bejegend worden. Toch merk ik wel dat er een tendens is om elkaar, als het nodig is, daar op aan te spreken. En ook dat is wat mij betreft een positieve ontwikkeling.
Ik heb vorige week een forumgebruiker aangesproken op de manier waarop hij de TS bejegende. Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en blijft de uitlokkende reactie jegens TS staan. De moderatie heeft wat dat betreft nog een flinke inhaalslag te maken. Vooralsnog vind ik ze érg selectief in wat ze weghalen en wat niet.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als iemand een lastig leesbaar verhaal zonder ... en ,,,, plaatste is het inderdaad beroerd leesbaar.
De Leraar Nederlands waar U vermoedelijk U zich op richt schreef dit al jarenlang.
Een Quote aanpassen en leesbaar maken lijkt me beter dan klagen over matig Nederlands...
Ook is in diverse regio's hoor ik soms een zin opbouw, of moet ik zeggen afbraak Nederlands, en bij bezoek buitenwijken van Maastricht had ik echt een tolk nodig om het plaatselijke personeel van Horeca en winkels te kunnen verstaan...
Dat ze in Brabant geen Tot ziens maar Hou doe roepen is nog te overkomen, maar ik hoorde wel erg veel dialect!

Maar dit forum is voor iedereen, ook een asielzoeker of analfabeet die probeerde zijn/haar/X probleem hier te plaatsen...
Ja de X moet nu ook met gender neutrale opmerkingen die ik ook al tegen kwam!

Dat mensen zowel erg korte vraag stellen als soms extreem lange.... dat mag....
Mensen die hier geen vraag durven te stellen omdat een Leraar Nederlands jou een onvoldoende geeft is niet de bedoeling, juist die zwakkere groep helpen met goede adviezen, daar is dit forum voor.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansieZant schreef:Ik heb vorige week een forumgebruiker aangesproken op de manier waarop hij de TS bejegende. Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd en blijft de uitlokkende reactie jegens TS staan. De moderatie heeft wat dat betreft nog een flinke inhaalslag te maken. Vooralsnog vind ik ze érg selectief in wat ze weghalen en wat niet.
Dat herken ik. Het is ongetwijfeld lastig als je niet "in de discussie zit", maar nu worden er soms rare keuzes gemaakt bij het wel of niet weghalen. Ik los dat op door gewoon een nieuwe melding te doen, indien nodig.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?
Zie huisregels.
ZeerPrivé schreef: Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer ‘overduidelijke forumtrol’ valt.
Overduidelijke forumtrollen zijn gebruikers die moedwillig en / of herhaaldelijk de huisregels op een zeer ernstige manier (proberen te) schenden.

Bijvoorbeeld: gebruikers die enkel reclame voor al dan niet illegale producten posten (spamtrollen). Gebruikers die puur en alleen beledigingen / grof taalgebruik posten. Gebruikers die ondanks een permanente verbanning toch terug op het forum (proberen te) komen.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

En opnieuw zie ik dat diverse forum leden die mijn vaak in verleden aanvielen hun bijdrage is verwijderd en die van mijn staan er nog???

Dat ik wel eens erg ver ga, maar niet te.... en als je daar niet tegen kunt, jammer dan.
Wel goed dat er weer flinke schoonmaak is gehouden!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
moederslink schreef:@radar :
wat staat er te gebeuren t.a.v sfeerverpesters / aandachtsgeile ruziezoekers / en verdere uitdagingen van trollen?
Zie huisregels.
ZeerPrivé schreef: Redactie, graag hoor ik wat voor jullie onder de noemer ‘overduidelijke forumtrol’ valt.
Overduidelijke forumtrollen zijn gebruikers die moedwillig en / of herhaaldelijk de huisregels op een zeer ernstige manier (proberen te) schenden.

Bijvoorbeeld: gebruikers die enkel reclame voor al dan niet illegale producten posten (spamtrollen). Gebruikers die puur en alleen beledigingen / grof taalgebruik posten. Gebruikers die ondanks een permanente verbanning toch terug op het forum (proberen te) komen.
Maar mensen die in een topic alle aandacht naar zich toe trekken, provoceren, etcetera? Die het bloed onder de nagels van meerdere gebruikers vandaan halen? Of degenen die steeds maar weer ruzie zoeken met één of meer andere gebruikers? Ik zou dat zelf onder trollen willen scharen.

Ik snap dat de moderatie er neutraal in probeert te staan, maar soms wordt (dan spreek ik even alleen voor mezelf) ik niet blij van bepaalde mensen.

Gesloten