LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Gesloten
stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Mede forum leden.

Ik zie dat een groot deel voor een Hulp Moderator is mits ook duidelijk is voor iedereen dat de Echte Radar Moderator echt mag beslissen.
De 24 uren Ban, beetje fout naam, Een Time Oud is beter.
En als een hulpje deze 24 uren Time Oud kan geven, en de echte Moderators het werk binnen 48 uren in weekend en 24 uren op werkdagen na lopen,
dan is corrigeren en terug zetten mogelijk.

Wel moeten ze vermoedelijk een aantal aangemelde Hulpjes Royeren!

Modereren en berichten plaatsen moet wel duidelijk worden aangeven in welke functie je iets doet.
Een taalvaud mag je corrigeren!
Verwijderen of flink aanpassen is een lastiger verhaal.

Maar als er 20 aanmelden en er uiteindelijk 5 tot 10 betrouwbare overbleven lijkt me voldoende.
Het word dan Voorlopig verwijderd door hulp moderator!

Door de 24 uren Ban een Time Out te noemen met kans op Ban.... dus na 24 uren kun je gewoon weer plaatsen en tussentijds alles wel lezen!
Door hier regelmatig op te reageren zal de Moderator ook wel zien hoeveel er voor of tegen zijn of mogen we een topic met stemmen openen?
Wat willen we, maar hoe schakelen we de reageer functie uit?
Een alleen maar stem optie en verder gesloten?
Daarmee zien ze hoeveel en wie er voor of tegen zijn!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Charlotte68 ...

Ik heb inderdaad de antennes momenteel helemaal opengezet om te kunnen registeren, wat het hele debat op het Radartopic "Feedback" nu uiteindelijk voor uitwerking heeft/gehad in de praktijk.

Mijn voorlopige conclusie is, dat dit forum momenteel de beste kansen maakt om (na de innovatie) het bèste consumentenforum te zijn en juist dáárom zijn (voor mij) de tegen alle verwachtingen in, zichtbare ontsporingen een belangrijk feit. We discussiëren hier toch niet wekenlang om de fouten van gisteren tòch weer te laten insluipen?

Wanneer [aanvallende referentie naar ander forumlid] gewoon doorgaat met zijn afbrekende off-topic-opmerkingen, nadat ik hem meermaals gevraagd heb, hiermee te stoppen, is hij weer de eerste die op mijn topic begint te zeuren, omdat het MIJN topic is. Ik zal zijn opmerking niet herhalen, laat hij dat zèlf doen en zijn opmerking ter discussie stellen aan/op dit forum. Vragen om te stoppen werkten niet , de redactie heeft zijn opmerking dus verwijderd.

[Passage over ander topic / forumleden verwijderd]

Moeder 'beheerder' doet het in mijn ogen momenteel goed, in ieder geval is zij bereid om zich aan te passen aan modernere/democratische regels en nieuwe procedures te implementeren. Zou ik deze topicbij voorbeeld plaatsen op het BNNVara-forum, wordt er direct geroepen, dat het géén consumentenvraag is en de topic bijna automatisch gesloten/verwijderd worden met de opmerking per mail aan de TS "dit topic is een maatschappelijk gerelateerde vraag en géén consumentenvraag".

Juist dáárom is dit forum een breder georiënteerd platform, omdat het niet alleen maar voor 'oma's huishoudstips' bruikbaar is en/of doorspekt wordt met Google-links, die de TS zèlf ook had kunnen opzoeken. Discussies zijn daar eveneens ook ongewenst en deze post zou dáár meteen verwijderd worden. M.a.w. ik denk, dat we dit forum met gevoelige tenen verder moeten kunnen oprakelen om er nog lang plezier aan te kunnen beleven.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2018 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passages over ander topic (inhoudelijk) / specifieke forumledenverwijderd

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mijn voorstel: Meld deze topic bij de gastheer de beheerder en vraag onderbouwd of dit onderwerp überhaupt toegelaten mag worden ...
Ik herhaal misschien ten overvloede nog eens, dat ik bij eventuele aanpassingen/vernieuwingen, tègen een functie "chatten" zal zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2018 15:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passage over ander topic (inhoudelijk) / specifieke forumleden verwijderd

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, ik krijg ook wel eens min of meer stekelige reacties (wie niet?) en daar reageer ik gewoon niet op. En ik ga dan zeker niet in een ander topic nog eens melden dat deze of gene iets schreef wat onaardig of onjuist was, of onvolledig geciteerd.
Van lange tenen wordt ik heel erg moe. Misschien moet ik naar de orthopeed, maar bij andermans lange tenen helpt mij dat ook niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:@Charlotte68 ...

Ik heb inderdaad de antennes momenteel helemaal opengezet om te kunnen registeren, wat het hele debat op het Radartopic "Feedback" nu uiteindelijk voor uitwerking heeft/gehad in de praktijk.

Mijn voorlopige conclusie is, dat dit forum momenteel de beste kansen maakt om (na de innovatie) het bèste consumentenforum te zijn en juist dáárom zijn (voor mij) de tegen alle verwachtingen in, zichtbare ontsporingen een belangrijk feit. We discussiëren hier toch niet wekenlang om de fouten van gisteren tòch weer te laten insluipen?

Wanneer [aanvallende referentie naar specifiek forumlid verwijderd] gewoon doorgaat met zijn afbrekende off-topic-opmerkingen, nadat ik hem meermaals gevraagd heb, hiermee te stoppen, is hij weer de eerste die op mijn topic begint te zeuren, omdat het MIJN topic is. Ik zal zijn opmerking niet herhalen, laat hij dat zèlf doen en zijn opmerking ter discussie stellen aan/op dit forum. Vragen om te stoppen werkten niet , de redactie heeft zijn opmerking dus verwijderd.

Moeder 'beheerder' doet het in mijn ogen momenteel goed, in ieder geval is zij bereid om zich aan te passen aan modernere/democratische regels en nieuwe procedures te implementeren. Zou ik deze topicbij voorbeeld plaatsen op het BNNVara- forum , wordt er direct geroepen, dat het geen consumentenvraag is en de topic bijna automatisch gesloten/ verwijderd worden met de opmerking per mail aan de TS "dit topic is een maatschappelijk gerelateerde vraag en géén consumentenvraag".

Juist dáárom is dit forum een breder georiënteerd platform, omdat het niet alleen maar voor 'oma's huishoudstips' bruikbaar is en/of doorspekt wordt met Google-links, die de TS zèlf ook had kunnen opzoeken. Discussies zijn daar eveneens ook ongewenst en deze post zou dáár meteen verwijderd worden. M.a.w. ik denk, dat we dit forum met gevoelige tenen verder moeten kunnen oprakelen om er nog lang plezier aan te kunnen beleven.
@HK , dit is ook geen consumentenvraag en zou normaliter ook hier verwijderd worden wanneer 1 vd gebruikers dit topic had geplaatst.
Echter : Radar heeft dit topic nu zelf geplaatst om de feedback vd gebruikers gedocumenteerd te krijgen en geeft deze ruimte nu dus ook expliciet ad gebruikers .
Ze kunnen het dan toch ook moeilijk zelf weer verwijderen ? :roll:

*Misschien moet u wat achterover leunen en er wat meer relaxt tegenaan kijken en nu eerst even afwachten ?
Het is maar een forum hoor en toch hopelijk geen halszaak in uw leven.

*NB : het stoort behoorlijk dat u continu een op een met sommige gebruikers in oeverloze discussie gaat. Dit is een forum, geen FB , noch chat platform.
Bovendien veroorzaakt het ruis en tweespalt. Onnodig om ook steeds opnieuw de naam van [forumlid] te noemen . Het vervuilt en voegt niets toe. Trek uw tenen iets meer in zou ik zeggen .
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2018 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast nav eerdere aanpassing van quoted bericht

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nee, voor mij is nu niet duidelijk of ik mijn mond ga/moet houden ...

Ik investeer nogal wat tijd in een forumverandering en tegenstand is bij iedere verandering normaal. Tegenstand is niet hetzelfde als blokkeren.

Waarschuwingen van een moderator is (nog) acceptabel, maar wanneer de 'collega's' je willen wippen, ga je toch over je eigen intenties twijfelen. Ik leg de lat m.i. helemaal niet hoog ... maar veel deelnemers (mij te véél) zien dat klaarblijkelijk helemaal anders. Met het niet reflecteren op 'tegenstanders' heb ik problemen, met het melden aan de redactie óók en het laten staan van opmerkingen alsof er niets aan de hand is, is niet mijn ding.

Dus ... heb IK een probleem melden nu andere deelnemers! Mij gaat het uiteindelijk om de zaak zelf en niet om anderen af te branden!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Scontra ...

Ik vind het juist prima om hier een 'hoop' tips te lezen ... bijvoorbeeld over het afremmen t.a.v. een passie m.b.t. fora, of een versnelling lager te schakelen en het tempo te verlagen, of de constante reacties door een 'chatterin' brutaal te gaan negeren ... misschien take ik een breake ... voor een week?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 23 jun 2018 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Chatten en op elkaar reageren, ik wil geen muisarm voor alle niets met Feedback te makende onderwerpen te melden maar ik sluit niet uit dat een ander dit Chat forum gaat melden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik take dus maar een break voor een week ...

om wat huiswerk m.b.t. het ideale forum te gaan doen: http://www.iusmentis.com/maatschappij/juridisch/forums/

Ik lees hier bij voorbeeld: ... iemand die meent dat hij bijvoorbeeld beledigd wordt, kan de forumbeheerders gewoon aanspreken.

- Ook over het geven een schadevergoeding of het moeten terugzetten door de beheerder van een banned-account op straffe van een dwangsom.

- Het is dus verstandig om niet zomaar berichten te verwijderen, laat staan zomaar iemands account te sluiten. Op zijn minst zou een beheerder eerst een waarschuwing moeten geven, zodat de overtreder (hopelijk) zijn leven zal beteren. De mogelijkheid van een weerwoord door de aangesproken persoon is ook belangrijk.

Er is dus nog/weer hoop voor banned-people!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 23 jun 2018 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik lees hier bij voorbeeld: ... iemand die meent dat hij bijvoorbeeld beledigd wordt, kan de forumbeheerders gewoon aanspreken.
Tja, en dan ... iedereen's "teenlengte" is weer anders.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

We hebben de feedback gelezen dat u graag duidelijker vermeld ziet staan waarom berichten verwijderd worden. Hieronder de uitleg waarom we diverse berichten en passages verwijderd hebben.

In deze berichten en passages werd inhoudelijk (dus niet qua vorm) ingegaan op een ander topic, of op het doen en laten van specifieke forumleden. Ook aanvallend geformuleerde 1-op-1 berichtenwisselingen hebben we verwijderd.

U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door madfred »

Wanneer een bericht wordt verwijderrd, wordt dan de auteur hiervan op de hoogte gesteld met vermelding van de reden voor het verwijderen?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

madfred schreef:Wanneer een bericht wordt verwijderrd, wordt dan de auteur hiervan op de hoogte gesteld met vermelding van de reden voor het verwijderen?
Nee.
Ik heb tenminste geen PB gehad dat mijn reactie is verwijderd.
(Vervolgens zal deze bijdrage ook wel weer worden verwijderd)

v.d.Heyden

Edit/aanvulling: ik krijg wel voorzichtig de indruk dat er met meer dan één maat gemeten wordt........

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:We hebben de feedback gelezen dat u graag duidelijker vermeld ziet staan waarom berichten verwijderd worden. Hieronder de uitleg waarom we diverse berichten en passages verwijderd hebben.

In deze berichten en passages werd inhoudelijk (dus niet qua vorm) ingegaan op een ander topic, of op het doen en laten van specifieke forumleden. Ook aanvallend geformuleerde 1-op-1 berichtenwisselingen hebben we verwijderd.

U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).
U heeft hierin gelijk, echter : 1 vd suggesties in dit feedbacktopic was nu juist ook om de " foute" reacties te laten staan en daaronder de reactie van de mods hoe en waarom , door de mods , deze poster en zijn reactie wordt aangesproken
Dan wordt dit ook opgepikt door andere forummers dat een dergelijke reactie niet gewenst is.
( bv forummers die pas vanavond of morgen of volgende week een x gaan meelezen) .
Nu zijn de " foute " berichten weer verwijderd en verdwijnt de context dus weer jammer genoeg :(.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Het topic zakt weg. Iemand nog suggesties wat het forum betreft? Ik niet voor het moment.

Het enige wat ik me afvraag is hoe we de onderlinge sfeer kunnen verbeteren, maar dat heeft op zich niet zoveel met de werking van het forum te maken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
Radar schreef:We hebben de feedback gelezen dat u graag duidelijker vermeld ziet staan waarom berichten verwijderd worden. Hieronder de uitleg waarom we diverse berichten en passages verwijderd hebben.

In deze berichten en passages werd inhoudelijk (dus niet qua vorm) ingegaan op een ander topic, of op het doen en laten van specifieke forumleden. Ook aanvallend geformuleerde 1-op-1 berichtenwisselingen hebben we verwijderd.

U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).
U heeft hierin gelijk, echter : 1 vd suggesties in dit feedbacktopic was nu juist ook om de " foute" reacties te laten staan en daaronder de reactie van de mods hoe en waarom , door de mods , deze poster en zijn reactie wordt aangesproken
Dan wordt dit ook opgepikt door andere forummers dat een dergelijke reactie niet gewenst is.
( bv forummers die pas vanavond of morgen of volgende week een x gaan meelezen) .
Nu zijn de " foute " berichten weer verwijderd en verdwijnt de context dus weer jammer genoeg :(.
Geen goede suggestie.
Berichten zijn of toegestaan, of overschrijden grenzen die vastgelegd zijn in de forumregels, en zijn derhalve niet toegestaan.
Het is bizar om een bericht dat naar oordeel van de moderator niet geplaatst had mogen worden omdat grenzen overschreden worden, niet te verwijderen, maar slechts te voorzien van een commentaar: 'dit had u niet mogen schrijven'.
Het is niet noodzakelijk om op die wijze huidig en toekomstig forumlid tot in detail van ieder afgekeurd bericht te laten zien wat wel en niet kan. Daarvoor geven de forumregels al voldoende houvast, samen met de toepassing van die regels in de praktijk en het feit dat forumleden tenminste wel eens berichten zien die later verwijderd blijken te zijn omdat ze tegen de regels waren.
Alle overtredingen zichtbaar laten is niet noodzakelijk en biedt geen voordeel.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:Daarvoor geven de forumregels al voldoende houvast, samen met de toepassing van die regels in de praktijk en het feit dat forumleden tenminste wel eens berichten zien die later verwijderd blijken te zijn omdat ze tegen de regels waren.
Als dit zo zou zijn, zou dit topic uberhaupt niet bestaan. Juist in de toepassing gaat er veel fout.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:Mooi voorbeeld van een mod- ingrijpen wat meer toelichting nodig heeft is dit topic.
viewtopic.php?f=40&t=185697

De modbreak is:
Radar schreef:Graag inhoudelijk reageren op dit topic, kies er anders voor om niet te reageren.
Blijkbaar is de Moderator van mening dat er offtopic wordt gereageerd. Maar wij kunnen niet zien wat er dan offtopic is. Zijn er berichten weggehaald die offtopic waren? Gaat het om de berichten die er nog staan? Ik heb geen idee, volgens mij wordt er juist inhoudelijk gereageerd.

Dit soort niet-concrete modbreaks veroorzaken juist onduidelijkheid. Niemand weet nu wat het ongewenste gedrag is, en dus heeft zo'n ingreep geen postief effect.
@Radar, willen jullie hier ook eens op reageren?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
tttlocke schreef:Daarvoor geven de forumregels al voldoende houvast, samen met de toepassing van die regels in de praktijk en het feit dat forumleden tenminste wel eens berichten zien die later verwijderd blijken te zijn omdat ze tegen de regels waren.
Als dit zo zou zijn, zou dit topic uberhaupt niet bestaan. Juist in de toepassing gaat er veel fout.
Die toepassing moet dan ook beter.

Alle berichten die grensoverschrijdend zijn, met commentaar van de moderatie, laten staan is een paardenmiddel en geen oplossing van het probleem. Bij voldoende kwaliteit in de moderatie, is zo'n ingreep niet nodig.

Gesloten