LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom wordt Ts hier niet op aangesproken ?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:Wanneer u zich niet in de openingspost kan vinden, nogmaals; reageert u dan niet.
Dus als iemand ongelijk heeft of totaal onredelijk een bedrijf zwart maakt mag je niet reageren?
Er is een verplichting om iedereen maar gelijk te geven en anders maar gewoon niks te zeggen?

En als menig forumgebruiker het niet eens is met een OP mag de TS ons voor van alles en nogwat uitmaken want wij zitten fout, omdat we dan maar niet hadden moeten zeggen dat ons inziens/inziens de wet of uitspraken iemand ongelijk heeft of misschien het ook van een andere kant te bekijken valt?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Charlotte68 schreef:Ik vind dat alleen de moderator posten kan verwijderen. Dan zal men misschien eerst eens nadenken voordat men hier een vraag stelt.
Posten worden inderdaad vaak verwijderd als het antwoord niet bevalt
Ik vind het verwijderen van berichten onwenselijk. Eveneens vind ik onwenselijk om het kind met het badwater weg te gooien. Met name de vaste gebruiker verwijderen hun bedragen niet en dus is het niet noodzakelijk om de edit optie te ontnemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Nooit meer prijsvrij schreef:
Radar schreef: Dat is ons inderdaad ook een doorn in het oog, en hiertegen treden wij de laatste tijd ook harder op.
Ik hoop dat deze mensen nog harder aangepakt worden en zelfs verwijderd/ geblokkeerd worden.
Ik heb laatste 2 topics gestart en wordt door een handjevol gebruikers (harde kern) alleen maar opzettelijk beledigd op persoon ipv dat ze een fatsoenlijke van toegevoegde waarde reacties achterlaten.
Ik denk dat het beter zou zijn als je zelf dit soort misbruikers kan blokkeren van de topics (aanvinken als vijand heeft weinig zin merk ik), zo heb ik het zelf in de hand en jullie minder werk. Ik blijf het melden maar merk dat er een vertraging op de lijn zit, waarvan de pesters/ meelopers van op de hoogte zijn en zich daarom zo ontzettend kinderachtig misdragen. Of het zijn daadwerkelijk kinderen die hier niks te zoeken hebben (ik denk het echt).
Hoe dan ook, ik ben nu langer bezig met het weren van pesters van mijn topics dan de topic zelf (inhoud). Dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Het doet mij denken aan vroeger op het schoolplein, zielig gedrag. Hoort hier niet thuis, irriteert alsmaar.
@ RADAR
deze zeer beledigende post is gemeld maar is dus niet verwijderd :shock:

Maar misschien is het een optie om eens niet meer te verwijderen maar jullie commentaar daar onder te zetten?
Op die manier kan er meer belerend en pedagogisch vanuit de moderatie opgetreden worden wanneer wij het niet meer mogen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:Maar misschien is het een optie om eens niet meer te verwijderen maar jullie commentaar daar onder te zetten?
Op die manier kan er meer belerend en pedagogisch vanuit de moderatie opgetreden worden wanneer wij het niet meer mogen?
Er is niks pedagogisch aan het handelen van de moderatie. Vanaf het begin is de wens op de feedbacktopics geweest dat men transparant en consequent was.

De moderatie is in dezen alles behalve consequent en lijkt ook niet door te hebben hoe het eerdere verloop van topics was. Sommige gebruikers mogen alles, zoals in het geval van een TS die mensen aanvalt als ze geen gelijk krijgen, en in het geval van een zeker iemand die altijd off-topic verzinsels post die niks met de vraag of stelling van een TS te maken hebben, of in meerdere gevallen crimineel gedrag aanmoedigen.

Ondertussen mogen anderen vrijwel niks. Ik heb een waarschuwing gekregen voor het misleidend noemen van een specifieke uitspraak. Ik heb niks tegen de persoon in kwestie (en ik denk dat hij dat ook wel weet), maar blijkbaar mag je het niet oneens zijn.

Dat wordt nu dus door de moderatie bevestigt:
Radar schreef:Wanneer u zich niet in de openingspost kan vinden, nogmaals; reageert u dan niet.
Op alle andere vragen geven ze geen antwoord of uitleg.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er vandaag en gisteren een andere moderator aan het werk, dan even terug.

En dat gezien het nu zo maar verwijderen van reacties op verzoek en het laten staan van beledigende uitspraken van de klager zelf.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit kan je toch amper verbazen.. Het is altijd al zo geweest en zal ook wel zo blijven (ondanks de hoop van enkelen die ik maar even naïef zal noemen ).
Je mag het alleen met een TS eens zijn en er zeker niet tegenin gaan. Ook mag je alleen op de gestelde vraag antwoord geven en deze moet ook nog eens politiek en juridisch correct zijn. Dat heeft natuurlijk NIETS met een forum te maken ( waarop het de bedoeling is dat je je mening over iets kan/mag geven ).

Als de moderatie graag een vraag- antwoord rubriek wil, laten ze die dan ook gewoon maken, maar noem het dan geen forum. Dit heeft NIETS met een forum te maken.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef: @ RADAR
deze zeer beledigende post is gemeld maar is dus niet verwijderd :shock:
In het feedback topic moet je feedback kunnen geven op zaken die op het forun plaast vinden. In de twee topis van Nooit meer prijsvrij is te veel op de persoon gereageerd. Nooit meer prijsvrij ervaard dat negatief en verwoord dat hier ook zo. Dat moet kunnen. Nooit meer prijsvrij noemt geen namen dus de goede naam niemand wordt aangetast. Ik kan me voorstellen dat de mensen die zich hebben laten gaan zich aangesproken voelen en het niet leuk vinden dat er negatieve woorden als kinderachtig en persten wordt gebruikt, maar ik zie niet wat er fout aan is om kinderachtig gedrag als zodanig te benoemen. Wie hard is op de inhoud en zacht op de persoon hoeft zich niet aangesproken te voelen.

HansieZant

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door HansieZant »

angel1978 schreef:Dit kan je toch amper verbazen.. Het is altijd al zo geweest en zal ook wel zo blijven (ondanks de hoop van enkelen die ik maar even naïef zal noemen ).
Je mag het alleen met een TS eens zijn en er zeker niet tegenin gaan. Ook mag je alleen op de gestelde vraag antwoord geven en deze moet ook nog eens politiek en juridisch correct zijn. Dat heeft natuurlijk NIETS met een forum te maken ( waarop het de bedoeling is dat je je mening over iets kan/mag geven ).

Als de moderatie graag een vraag- antwoord rubriek wil, laten ze die dan ook gewoon maken, maar noem het dan geen forum. Dit heeft NIETS met een forum te maken.
Ik geef het ook een beetje op met die prutsers van de moderatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:Wanneer u zich niet in de openingspost kan vinden, nogmaals; reageert u dan niet.
Ja dat kan, niet reageren.

Deze mevrouw heeft slechts 3 posts geplaatst waarin in alle 3 de posts 3 bedrijven volledig zijn afgebrand.
Wanneer forummers met redenen omkleed hierop reageren of haar proberen haar toon wat te laten matigen worden hun reacties gemeld en verwijderd want het zint mevrouw niet en brandt de reageerders af :evil:

Waarom staan jullie dit dan wel toe?
Wat heb je aan zo.n poster op jullie forum?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bovenstaande berichten zijn voorbeelden van berichten die over een persoon zijn. Dat hoort hier niet thuis. Het maakt mij verder niet uit wie op de persoon speelt of wie er mee is begonnen. "Ja, maar hij begon" is geen gegrond verweer. Ik heb genoeg gezien wat niet door de beugel kon en het beheer heeft genoeg verwijderd. Hoe gaan we op dit forum met elkaar om, vind ik een onderwerp voor het feedback topic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:De bovenstaande berichten zijn voorbeelden van berichten die over een persoon zijn. Dat hoort hier niet thuis. Het maakt mij verder niet uit wie op de persoon speelt of wie er mee is begonnen. "Ja, maar hij begon" is geen gegrond verweer. Ik heb genoeg gezien wat niet door de beugel kon en het beheer heeft genoeg verwijderd. Hoe gaan we op dit forum met elkaar om, vind ik een onderwerp voor het feedback topic.
Dat klopt, dit gaat nu over deze persoon.

Maar de gegeven feedback nu is ook voor het gemodereer in dit topic bedoeld .
Het willekeurig verwijderen vd reacties.

Ik zeg steeds , nog steeds , dat de moderatie actief moet meelezen , direct dus moet ingrijpen en anticiperen.
Dan ontspoort het toch ook niet ?

Dit vind ik een schoolvoorbeeld ook van geklungel nu.
Deze TS mag door -emmeren en beledigen en reacties daarop worden verwijderd. :evil:

Zucht.......het beste maar weer.....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:De bovenstaande berichten zijn voorbeelden van berichten die over een persoon zijn. Dat hoort hier niet thuis. Het maakt mij verder niet uit wie op de persoon speelt of wie er mee is begonnen. "Ja, maar hij begon" is geen gegrond verweer. Ik heb genoeg gezien wat niet door de beugel kon en het beheer heeft genoeg verwijderd. Hoe gaan we op dit forum met elkaar om, vind ik een onderwerp voor het feedback topic.
Nee, het zijn specifieke voorbeelden van hetgeen waar de moderatie inconsequent is.

Er is een verschil tussen zaken constateren op basis van iemands uitspraken en om uitleg vragen, kritische vragen stellen of een specifieke uitspraak veroordelen, en puur mensen (of in dit geval groepen mensen) aanvallen zonder dat te baseren op iets wat wel of juist niet gesteld is.

De moderator van de afgelopen 2 dagen lijkt overigens geen idee te hebben wat het verschil tussen deze zaken is, zoals Lady al aangaf. Het ging een tijdje beter, maar dat was dus een andere moderator?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sommigen hebben al vaker aangehaald dat het moderatiebeleid erg inconsequent is.
Sommigen ( zo ook ik ) noemen de mods dan vaak ook stagiaires, dit omdat het lijkt dat er enige tijd een bepaald beleid door een mod wordt ingezet ( en consequent uitgevoerd ) en ineens van het een op het andere moment is het totaal anders en lijkt de manier van werken totaal niet meer op de periode ervoor. Net als een stagiaire een tijdje een weg is ingeslagen en die aan het eind van een stageperiode is gekomen en er nu een nieuwe is begonnen en die doet het totaal op een eigen manier.

Er is in het verleden ook al van alles beloofd en toegezegd ( per pb vaak ), maar ook hier komt natuurlijk helemaal niets van. De volgende mod weet hier namelijk helemaal niets van en/of is helemaal niet van zin om het zo te gaan doen en weg zijn alle afspraken weer.
Compleet zinloos om nog iets anders te verwachten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

Onderstaand bericht is door verschillende Forumgebruikers gemeld. De Moderatie laat deze reactie staan, omdat deze voldoet aan de geldende gedragsregels. Het bericht gaat niet in op specifieke Forumgebruikers maar kaart een algemeen probleem aan.

We hopen dat het forum een aangename en informatieve plek is waar iedereen terecht kan met consumentenkwesties, zonder dat daar aanvallende of anderszins offtopic reacties op volgen.

Het Feedback op het Forum-topic is niet bedoeld om (het gedrag van) individuele gebruikers te bespreken.
moederslink schreef:
Nooit meer prijsvrij schreef:
Radar schreef: Dat is ons inderdaad ook een doorn in het oog, en hiertegen treden wij de laatste tijd ook harder op.
Ik hoop dat deze mensen nog harder aangepakt worden en zelfs verwijderd/ geblokkeerd worden.
Ik heb laatste 2 topics gestart en wordt door een handjevol gebruikers (harde kern) alleen maar opzettelijk beledigd op persoon ipv dat ze een fatsoenlijke van toegevoegde waarde reacties achterlaten.
Ik denk dat het beter zou zijn als je zelf dit soort misbruikers kan blokkeren van de topics (aanvinken als vijand heeft weinig zin merk ik), zo heb ik het zelf in de hand en jullie minder werk. Ik blijf het melden maar merk dat er een vertraging op de lijn zit, waarvan de pesters/ meelopers van op de hoogte zijn en zich daarom zo ontzettend kinderachtig misdragen. Of het zijn daadwerkelijk kinderen die hier niks te zoeken hebben (ik denk het echt).
Hoe dan ook, ik ben nu langer bezig met het weren van pesters van mijn topics dan de topic zelf (inhoud). Dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Het doet mij denken aan vroeger op het schoolplein, zielig gedrag. Hoort hier niet thuis, irriteert alsmaar.
@ RADAR
deze zeer beledigende post is gemeld maar is dus niet verwijderd :shock:

Maar misschien is het een optie om eens niet meer te verwijderen maar jullie commentaar daar onder te zetten?
Op die manier kan er meer belerend en pedagogisch vanuit de moderatie opgetreden worden wanneer wij het niet meer mogen?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus we mogen dan blijkbaar wel schrijven dat bijvoorbeeld enkele topicstarters hele vervelende figuren zijn die alleen maar hun gelijk willen halen, terwijl ze dat niet hebben?

We mogen blijkbaar wel schrijven dat enkele topicstarters andere forumleden beledigen.

We mogen dan blijkbaar wel schrijven dat enkele topicstarters als kleine kinderen in de rondte stampvoeten en andere leden onterecht beschuldigen.

Als we maar niet schrijven dat dat Pietklaasjan of wie dan ook was?

Nee, het feedback topic is niet bedoeld voor het gedrag van een enkele forumgebruiker, maar ook in het topic waar het betrekking op heeft blijft het staan.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Nee, het zijn specifieke voorbeelden van hetgeen waar de moderatie inconsequent is.
Een effectieve manier van feedback geven is door a) vanuit de ik boodschap b) objectief aan te geven wat er is gebeurt c) wat het gevoel is d) wat het gevolg is en e) hoe dit anders zou moeten.

Ik zie daar in jouw bericht niets van terug. Ik zie iemand de gebeurtenissen heel selectief weer te geven, daarbij wordt de focus heel selectief bij één gebruiker gelegd en over de rol van het beheer wordt met geen woord gerept. Het heeft niets met feedback op het beheer te maken. Ik kan er met de beste wil van de wereld niets anders van maken dan het uiten van kritiek op één forumlid.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lady1234 schreef:Dus we mogen dan blijkbaar wel schrijven dat bijvoorbeeld enkele topicstarters hele vervelende figuren zijn die alleen maar hun gelijk willen halen, terwijl ze dat niet hebben?

We mogen blijkbaar wel schrijven dat enkele topicstarters andere forumleden beledigen.

We mogen dan blijkbaar wel schrijven dat enkele topicstarters als kleine kinderen in de rondte stampvoeten en andere leden onterecht beschuldigen.

Als we maar niet schrijven dat dat Pietklaasjan of wie dan ook was?

Nee, het feedback topic is niet bedoeld voor het gedrag van een enkele forumgebruiker, maar ook in het topic waar het betrekking op heeft blijft het staan.
Exact.

@Radar: kunt u nu even antwoord geven op de zowel in PB als hier op de vorige pagina gestelde vragen?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij zijn we weer bij af. :(

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:Beste Forumgebruikers,

Onderstaand bericht is door verschillende Forumgebruikers gemeld. De Moderatie laat deze reactie staan, omdat deze voldoet aan de geldende gedragsregels. Het bericht gaat niet in op specifieke Forumgebruikers maar kaart een algemeen probleem aan.
__________
Dus deze forummer mag een hele groep wegzetten als pesters...zielige figuren ...kinderachtigen....etc zolang je maar geen namen noemt , daarom blijft het staan ... :shock:

Nee er worden geen namen genoemd maar wel gereageerd onder iedere reactie specifiek dan ook tegen die reageerder...
Ik heb nogal forse beledigingen gezien , ook onder vriendelijke reacties hoor, omdat de antwoorden kennelijk onwelgevallig waren en er niet naar de mond werd gepraat.

Schiet mij maar lek...

Gesloten