Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

juliomariner schreef:
14 jul 2020 20:21
Naar mijn mening wilde die TS helemaal geen consumenten zaak of onrecht aankaarten maar was hij bezig met een onmogelijke zaak. Vandaar dat ik hen een Don Quichotte noemde die tegen een niet bestaande vijand vecht. De enige die volgens mij de TS "kwaad" deed was namelijk ts zelf door gelijk proberen te krijgen in een zaak waarin hij gewoon geen gelijk heeft. Dit soort TS behoren naar mijn mening hier geen podium te krijgen.
Ik ben blij dat je dit meldt als jouw mening, die respecteer ik uiteraard.
Maar, ik heb het gevoel dat TS een gefrustreerd, boos en teleurgesteld persoon was die bijna alleen tegenwerking kreeg.
Dan is het, in mijn ogen, niet netje om hem verder te frustreren, waardoor hij alleen maar nog meer gefrustreerd raakt.
Ik heb een vermoeden dat dit een belangrijk onderdeel van zijn probleem betrof, na zich aan te melden op dit forum.

Iedereen bleef maar door hameren dat iedereen verzekerd moet zijn en dit is verplicht en het is je eigen schuld en niet slim ene enz...
Maar, ik begreep, hij was dakloos en zonder vaste verblijfsplaats geweest voor meerdere jaren vanaf zijn 18e.
Daarom probeerde ik voorzichtig met deze onderstaande vragen. (staan nog in de topic, met de link.)
------------
Ik lees hier dat iedereen verzekerd moet zijn en dat onverzekerd niet mogelijk is.
Hoe werkt dat dan voor dak en thuislozen, als in onderstaand bericht?

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... hebben.htm

Wat nu, als deze dak of thuisloze weer ergens kan inschrijven en zijn leven oppakt.
Krijgt hij dan de rekening voor alle jaren dat hij dak en thuisloos was en dus geen verzekering had?
--------------------

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

witte angora schreef:
14 jul 2020 20:36
hebra98 schreef:
14 jul 2020 20:15
Ik kwam een oude, maar nog relevante, melding tegen in dit Forum Feedback Topic!!.
Dat hebben we ook zo vaak gehoord. Steeds weer van een trol die met nieuwe accounts terug kwam, en zich verried door zijn taalgebruik maar vooral: het teruggrijpen naar topics die hij nooit kon kennen als hij inderdaad pas nieuw was. En steevast maar roepen dat hij 'alles' door hadden gelezen. Ja ja.
>>
hebra98
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Wederom een bewijs van mijn eerdere melding!!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik ben het wel eens met Hebra - dat topic over de verzekeringsplicht staat vol met overbodige blockquotes en dat is een signaal, dat mensen zich nogal druk maken over iets, maar de argumentatie niet overtuigt.

Nu nog een antwoord op de uitstaande vragen (en hopelijk een volgende keer iets empathischer reacties). De ZVW heeft een hele brede grondslag en wie niet bij een zorgverzekeraar bekend is, krijgt een verhoogde premie voor de basisverzekering, direct van de belastingdienst, mits je legaal in Nederland verblijft/verbleef, ook als je geen vast woonadres hebt. Het bedrag kan aardig oplopen. Alle informatie bij het Leger des Heils en bij de afdeling/dienst WMO van de gemeente.

Sowieso is die zvw-premie wel een item in Radar waard, want met arbeidsovereenkomst is die voor rekening van de werkgever en zonder arbeidsovereenkomst voor eigen rekening. Rechtsongelijkheid bij iets, wat voor iedereen verplicht is.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@janlan

U bent niet echt op de hoogte over de ZVW premie. Daar moet men In ieder geval inkomen voor hebben en heeft niets met een zorgverzekeraar van doen. En de belastingdienst int geen verhoogde premie als je niet bekend bent.

Dat een werkgever de premie betaalt voor zijn werknemers heeft van doen met de vereenvoudiging.

Ook gepensioneerden betalen zelf de premie over hun AOW en pensioen.
.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zullen we niet dat topic hier dunnetjes gaan overdoen...?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 20:15
Maar als je hier een reactie op wenst..
Deze ZK TS was wellicht niet "literair" maar probeerde zijn stelling te vertellen en verdedigen.
En deze is gewoon verdreven van dit forum.
Zou me verbazen als hij terug komt.
En ik denk niet dat er iemand precies begrijpt wat hij nu echt bedoelde..
Wat hij bedoelde, was net zo duidelijk als het feit dat hij niet bereid was te luisteren, laat staan wijzer telwoorden. Dan is een topic op een discussieforum kansloos.

TS is niet verdreven.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
14 jul 2020 21:41
Zullen we niet dat topic hier dunnetjes gaan overdoen...?
>>
Wie ben jij om dit te bepalen?
Als ik het niet normaal normaal gedrag vind, mag ik dat melden in dit topic.
En de moderator kan gerust even terug lezen wat daar gebeurt is, toch?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 21:48
En de moderator kan gerust even terug lezen wat daar gebeurt is, toch?
De moderator heeft dat topic gelezen en het naar aanleiding van wat hij/zij las het topic gesloten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

@Lady: ook de zvw-premie komt op mijn werk langs en het zijn echt de brieven van de belastingdienst ;-)

Als het topic hier dunnetjes wordt overgedaan, is het slotje misschien te snel geweest.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
14 jul 2020 21:44
hebra98 schreef:
14 jul 2020 20:15
Maar als je hier een reactie op wenst..
Deze ZK TS was wellicht niet "literair" maar probeerde zijn stelling te vertellen en verdedigen.
En deze is gewoon verdreven van dit forum.
Zou me verbazen als hij terug komt.
En ik denk niet dat er iemand precies begrijpt wat hij nu echt bedoelde..
Wat hij bedoelde, was net zo duidelijk als het feit dat hij niet bereid was te luisteren, laat staan wijzer telwoorden. Dan is een topic op een discussieforum kansloos.

TS is niet verdreven.
>>
Dan kalmeer je een persoon eerst even en ga je niet vol in de aanval.
Je kon aan zijn opening verhaal zien dat hij niet geheel rationeel en samenhangend was en zeker niet beter werd door alle reacties.
Dan vraag je hem even in korte lijnen het verhaal te schetsen, want hij had wel degelijk goede punten.
Maar nogmaals, ik hoop dat mods even de hele thread terug lezen...
En ook meteen even andere threads terug kijken, zoals die van de 5 reizendeals.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 22:01
Maar nogmaals, ik hoop dat mods even de hele thread terug lezen...
En ook meteen even andere threads terug kijken, zoals die van de 5 reizendeals.
Welke thread? Dat van dat verzekeringsverhaal? Nogmaals, de mods HEBBEN dat topic al gelezen en naar aanleiding daarvan het topic gesloten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
14 jul 2020 21:48
Moneyman schreef:
14 jul 2020 21:41
Zullen we niet dat topic hier dunnetjes gaan overdoen...?
>>
Wie ben jij om dit te bepalen?
Als ik het niet normaal normaal gedrag vind, mag ik dat melden in dit topic.
En de moderator kan gerust even terug lezen wat daar gebeurt is, toch?
Ontspan eens.

Ik bepaal niets, ik stel iets voor. En waarom? Simpelweg omdat het een volkomen off-topic discussie is. En van iemand als jij, die andere forumdeelnemers de maat neemt, mag ik toch op z’n minst verwachten dat je je dan zélf aan de forumregels houdt.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
14 jul 2020 21:55
@Lady: ook de zvw-premie komt op mijn werk langs en het zijn echt de brieven van de belastingdienst ;-)

Als het topic hier dunnetjes wordt overgedaan, is het slotje misschien te snel geweest.
Maar dat heeft helemaal niets te maken met een al dan niet betaalde premie aan een zorgverzekeraar. Gaat slechts over inkomen niet uit loondienst.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Dat neerbuigende naar nieuwe forumleden toe herken ik zeker.

Niet iedereen die een consumenten probleem heeft is in het bezit van een rij wetboeken of heeft een rugzak vol ervaring met vervelende verkopers/instanties. Er wordt dan al snel geroepen dat TS niet het volledige verhaal vertelt, of dat hij oerend dom is en veel beter (met terugwerkende kracht) de adviezen van een forumlid had kunnen opvolgen.

Nieuwe forumleden reageren m.i. vaak op twee manieren. De eerste is manier is om gewoon niet meer te reageren.
De tweede manier is om vol op het orgel te gaan en woest de tegenaanval in te zetten. Dit karakter van TS is ook vaak de basisoorzaak van de problemen, omdat deze forumleden in het dagelijks leven ook zo reageren. Dit leidt er dan weer toe dat er slotje op het topic komt en TS een permaban krijgt, als ware hij/zij een trol. ( in plaats van alleen zinnen of berichten uit het topic te verwijderen) Ik kan me van kort geleden ene Jeff herinneren en een andere consument die niet tevreden was over zijn scooter, die allebei als trol zijn weggezet.

Echter zo blijft de aanwas van nieuwe actieve leden beperkt, en wordt de koek steeds meer verdeeld tussen de "stamgasten" ( ik had een andere term in gedachten maar daar zijn de moderatoren niet zo dol op ).

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

omega19 schreef:
15 jul 2020 09:28
Er wordt dan al snel geroepen dat TS niet het volledige verhaal vertelt,
Het is een feit dat veel TS-ers niet het hele verhaal vertellen, sommigen bevestigen dat zelfs. Wat is het probleem om, ten einde een gerichter/juister advies te geven, te vragen naar verdere informatie?

of dat hij oerend dom is en veel beter (met terugwerkende kracht) de adviezen van een forumlid had kunnen opvolgen.
Ik weet dat ik niet alle topics volg, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen.

Nieuwe forumleden reageren m.i. vaak op twee manieren.
Ja vast.

De eerste is manier is om gewoon niet meer te reageren.
Inderdaad, sommigen leggen een drol en komen daarna nooit meer terug. Is dat aan de 'stamgasten' te wijten?

De tweede manier is om vol op het orgel te gaan en woest de tegenaanval in te zetten.
Enkel omdat er nadere informatie wordt gevraagd?

Dit karakter van TS is ook vaak de basisoorzaak van de problemen, omdat deze forumleden in het dagelijks leven ook zo reageren.
Twee aannames in één zin. Je kent het karakter van de TS niet, en je weet niet hoe forummers in het dagelijkse leven zijn. Bizar dat je tegelijkertijd in deze ene zin aangeeft dat het probleem bij de TS-ers ligt, terwijl je hele post er op gericht is het probleem bij de stamgasten te leggen.

Dit leidt er dan weer toe dat er slotje op het topic komt en TS een permaban krijgt, als ware hij/zij een trol.
Dat komt zelden voor, en dat weet je heus wel. En als een TS een permaban krijgt, dan is het inderdaad een oude bekende.

Ik kan me van kort geleden ene Jeff herinneren en een andere consument die niet tevreden was over zijn scooter, die allebei als trol zijn weggezet.
Dat waren ook trollen.

Het lijkt daarmee een incestforum in plaats van een echt consumentenforum voor iedereen te gaan worden.
Kennelijk voel je je hier niet op je gemak?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

interessant dat jij zo reageert. Ik denk dat jij namelijk juist iemand bent die de meeste nieuwe forumleden wel in hun waarde laat.

Voor wat betreft het woeste reageren heb je me verkeerd begrepen. Ik vind juist dat we daar niet te veel aan moeten tillen, en TS ook de mogelijkheid mogen geven om frustratie te uiten

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

De tablet en smartphone zijn deze van Apple?
Of zijn het beide Android toestellen?
En, is inloggen niet mogelijk op de nieuwe tablet, of logt het andere toestel vanzelf uit?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij moet je ergens een vakje aankruisen. Als ik alle koekjes op het lappie heb verwijderd moet ik dat ook altijd doen om ingelogd te blijven.

En nee, ik ben geen computernerd, dus het bovenstaande is voor wat het waard is.

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Censor »

Als je weer inlogt , vink aan bij " ingelogd blijven. ".

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koekjes laten staan!

Gesloten