Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, dat heb ik altijd met 'de ideale staat' van Plato. Toch best een aardig boek, maar door al die lange dialogen moet je toch redelijk ver terug lezen iedere keer om het plaatje weer compleet te krijgen.

Laat ik dan maar zeggen dat die zin van hetzelfde niveau is ;)

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Je kunt mensen toch niet verplichten of verbieden hun PB open te zetten?
Als je een mail van iemand krijgt, vraag dan of ze even hun PB open willen zetten. Zo niet, dan reageer je er gewoon niet op.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een van onze Juristen door Mede Jurist zo berichten kreeg en niet kan antwoorden?

Ik zal deze Jurist niet meer serieus nemen.... want open of dicht en niet op deze manier.
Zal geen namen noemen maar als dit niet stopt , je weet mijn dodelijke Humor!
Als liefhebber gooi ik die 4 eerste letters graag in de schroot pers!

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
05 aug 2020 18:15
Je kunt mensen toch niet verplichten of verbieden hun PB open te zetten?
Als je een mail van iemand krijgt, vraag dan of ze even hun PB open willen zetten. Zo niet, dan reageer je er gewoon niet op.
Nee, maar je kunt ze wel verplichten geen PB te versturen als ze zelf niet willen ontvangen. Waar zit het probleem? Als je zelf niet wil ontvangen, waarom zou je dan versturen? De enige reden die ik kan bedenken is niet om een gesprek of discussie te voeren, maar gewoon even eenzijdig jouw verhaal te doen zonder weerwoord te krijgen. Dat hoort in mijn ogen niet.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Elle is de einge echte jurist op dit forum en die wil je toch niet in schroot pers.?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Het principe van wederkerigheid lijkt mij in zekere zin anders wel degelijk van toepassing op privéberichten. Doel van een privébericht is immers om met elkaar in dialoog te kunnen treden. De mogelijkheid om een PB te kunnen ontvangen staat bovendien standaard ingeschakeld, dus als iemand moedwillig de beslissing neemt om deze optie uit te schakelen, vind ik het ergens wat ongebruikelijk als diegene vervolgens wel privéberichten kan versturen. Het is immers ook irritant als je een mail krijgt waar je op moet reageren en dat niet kan omdat de mailbox waar de mail vandaan komt niet gelezen wordt, om eens een voorbeeld te noemen.

Vergelijk het een beetje met de blauwe vinkjes op WhatsApp: schakel je deze uit, dan kun je in individuele gesprekken ook niet meer zien wanneer je gesprekspartners jouw berichten hebben gelezen, en dat is niet meer dan logisch.

Ik zal eens een balletje opgooien om te kijken of deze opvatting gedeeld wordt. To be continued.

Fijne avond! Hartelijke groet, Radar^SK

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vraagje aan de mods: na hoeveel waarschuwingen krijgt men een ban en hoelang blijft zo'n waarschuwing staan? Als dit duidelijk is wordt het onderlinge respect hier misschien wat groter want "ik heb al 1 geel en sta bijna op rood"

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:35
Vraagje aan de mods: na hoeveel waarschuwingen krijgt men een ban en hoelang blijft zo'n waarschuwing staan? Als dit duidelijk is wordt het onderlinge respect hier misschien wat groter want "ik heb al 1 geel en sta bijna op rood"
Wat betreft de vraag hoe lang een waarschuwing blijft staan, daar moet ik even voor in de beheerdersinstellingen gluren. Ik kom daar morgen even op terug, want het is onderhand wel tijd voor een glaasje wijn en een hapje eten in de tuin. Ik geloof dat waarschuwingen op een zeker ogenblik wel kunnen 'vervallen' en ik geloof dat we de vervaltermijn ook handmatig kunnen instellen naar een looptijd van onze voorkeur, in ieder geval.

Wat betreft het uitdelen van bans na een x aantal waarschuwingen (en natuurlijk ook de lengte van zo'n ban: een week, een maand, permanent..?) blijft het ergens een beetje maatwerk. Hoe vaak gaat iemand over de schreef, wat is de precieze aard van de overtredingen, et cetera, et cetera. Al te strikt handhaven in termen van 'twee waarschuwingen is per definitie een permaban' is wat mij betreft niet zo goed voor de forumdynamiek, dus we proberen daar altijd wel een goed afgewogen beslissing in te nemen.

Groeten en nogmaals een fijne avond, Radar^SK

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:35
Vraagje aan de mods: na hoeveel waarschuwingen krijgt men een ban en hoelang blijft zo'n waarschuwing staan? Als dit duidelijk is wordt het onderlinge respect hier misschien wat groter want "ik heb al 1 geel en sta bijna op rood"
>>
Kun je mij aangeven waar ik dat kan vinden?

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
05 aug 2020 18:33
als iemand moedwillig de beslissing neemt om deze optie uit te schakelen, vind ik het ergens wat ongebruikelijk als diegene vervolgens wel privéberichten kan versturen.
Eerlijk gezegd wist ik niet beter of 'pb uitschakelen' betekent niet ontvangen en niet versturen. Als versturen dan toch mogelijk is, lijkt me dat een bug(je). Uitschakelen is volledig uitschakelen, en niet enkel voor de gewenste helft.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

witte angora schreef:
05 aug 2020 18:47
Radar schreef:
05 aug 2020 18:33
als iemand moedwillig de beslissing neemt om deze optie uit te schakelen, vind ik het ergens wat ongebruikelijk als diegene vervolgens wel privéberichten kan versturen.
Eerlijk gezegd wist ik niet beter of 'pb uitschakelen' betekent niet ontvangen en niet versturen. Als versturen dan toch mogelijk is, lijkt me dat een bug(je). Uitschakelen is volledig uitschakelen, en niet enkel voor de gewenste helft.
Dat lijkt mij inderdaad ook het meest voor de hand liggend, ja. Misschien een onbedoeld gevolg van de forumupdate van deze week? (of speelt het soms al langer...?)

Ik zal het morgen eens reproduceren met een tweetal testaccounts. We hebben wel getest voordat het forum een update kreeg, maar alle mogelijke forumhandelingen in kaart brengen in een testscenario inclusief alle mogelijke uitzonderingen en variabelen en dat 100% doortesten is ook weer zo'n onmogelijke monsterklus. ;)

Groeten! Radar^SK

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kan dit geval niet worden veroorzaakt door een negeer / vijand setting?

In de settings staat wel duidelijk:
Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen:
Staat niet bij dat jij dan ook niet kunt zenden.
Laatst gewijzigd door hebra98 op 05 aug 2020 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nijogeth schreef:
05 aug 2020 17:58
Is het een mogelijkheid om PM's versturen onmogelijk te maken voor mensen die geen PM's willen ontvangen? Schijnbaar was daar in een ander topic discussie over en ik vind het ook vreemd dat mensen wel kunnen sturen, maar er dan niet op gereageerd kan worden.

Ook ben ik me er van bewust dat iemand PM's tijdelijk aan kan zetten, een bericht versturen en vervolgens weer uit kan zetten. Om dat te voorkomen zou een wijziging bijvoorbeeld minimaal een dag of 3 vast gezet moeten worden voor er weer gewijzigd kan worden.
Ik heb om 18,46 PB uitgezet en proef bericht gestuurd.

NIet om Nijogeth lastig te vallen maar puur als test.
Zodra dit wel of niet lukte zal ik het hier wel lezen en terug zetten....

Ik stuurde bericht met zelf uitgezet!

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geen idee Hebra. (Als reactie op uw vorige) Ik hoop ook eigenlijk dat hier geen standaard voor is maar dat de mods dat een beetje zelf kunnen bepalen. Milde overtredingen dan gewoon meerdere waarschuwingen maar bij zwaardere overtredingen zoals bedreigingen of discriminatie en dat soort ongein direct een perma ban zonder waarschuwing vooraf.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Negeer Vijand mis je delen van berichten en dat blijkt nog meer te storen.....
Als ik op A reageer en B niet kon lezen, wat blijft er dan nog over om te reageren?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:54
Geen idee Hebra. (Als reactie op uw vorige) Ik hoop ook eigenlijk dat hier geen standaard voor is maar dat de mods dat een beetje zelf kunnen bepalen. Milde overtredingen dan gewoon meerdere waarschuwingen maar bij zwaardere overtredingen zoals bedreigingen of discriminatie en dat soort ongein direct een perma ban zonder waarschuwing vooraf.
>>
Zelf vind ik het niet netjes om PB te kunnen sturen maar niet terug te accepteren.
En ik denk dat de focus moet liggen bij het helpen van TS en niet elkaar bevechten.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal eens. Vind het onzin dat de functie uit gezet kan worden. Men is niet verplicht te lezen.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Komkommertijd schreef:
05 aug 2020 18:54
Nijogeth schreef:
05 aug 2020 17:58
Is het een mogelijkheid om PM's versturen onmogelijk te maken voor mensen die geen PM's willen ontvangen? Schijnbaar was daar in een ander topic discussie over en ik vind het ook vreemd dat mensen wel kunnen sturen, maar er dan niet op gereageerd kan worden.

Ook ben ik me er van bewust dat iemand PM's tijdelijk aan kan zetten, een bericht versturen en vervolgens weer uit kan zetten. Om dat te voorkomen zou een wijziging bijvoorbeeld minimaal een dag of 3 vast gezet moeten worden voor er weer gewijzigd kan worden.
Ik heb om 18,46 PB uitgezet en proef bericht gestuurd.

NIet om Nijogeth lastig te vallen maar puur als test.
Zodra dit wel of niet lukte zal ik het hier wel lezen en terug zetten....

Ik stuurde bericht met zelf uitgezet!
Wel ontvangen, kan niets terugsturen. Kan wel klikken dat ik wil reageren, maar dan krijg ik de melding dat sommige gebruikers PB uit hebben staan en daarom geen meldingen kunnen ontvangen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2020 19:00
Komkommertijd schreef:
05 aug 2020 18:54
Nijogeth schreef:
05 aug 2020 17:58
Is het een mogelijkheid om PM's versturen onmogelijk te maken voor mensen die geen PM's willen ontvangen? Schijnbaar was daar in een ander topic discussie over en ik vind het ook vreemd dat mensen wel kunnen sturen, maar er dan niet op gereageerd kan worden.

Ook ben ik me er van bewust dat iemand PM's tijdelijk aan kan zetten, een bericht versturen en vervolgens weer uit kan zetten. Om dat te voorkomen zou een wijziging bijvoorbeeld minimaal een dag of 3 vast gezet moeten worden voor er weer gewijzigd kan worden.
Ik heb om 18,46 PB uitgezet en proef bericht gestuurd.

NIet om Nijogeth lastig te vallen maar puur als test.
Zodra dit wel of niet lukte zal ik het hier wel lezen en terug zetten....

Ik stuurde bericht met zelf uitgezet!
Wel ontvangen, kan niets terugsturen. Kan wel klikken dat ik wil reageren, maar dan krijg ik de melding dat sommige gebruikers PB uit hebben staan en daarom geen meldingen kunnen ontvangen.
>>
Kun je mij wel PB sturen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Stuur maar naar SK , test geslaagd en vraag of ze mijn een Broodje Aap Ban willen sturen, zie ik of dat wel goed bleef werken voor
de zekerheid... bewijs geleverd.

Gesloten