Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
06 aug 2020 11:39
PietertjeTwee schreef:
06 aug 2020 10:52
Ik zou grof geld betalen voor een stream van een live debat tussen NeoDutchie en Alfatrion.
Wat schuift het? :lol: Delen we het 50% 50%. Misschien hebben we een voorzitter nodig. Doen we 33.3...% 33.3...% 33.3...%.
Van dat geld halen we lekker wat te drinken voor iedereen.

Moderatie, kom er maar in. Zou zo iets te organiseren zijn?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hoewel we jullie idee om een livestream van alfa en neo op te zetten of een meet-up te organiseren erg vermakelijk vinden, is dit misschien niet het beste topic om dat te bespreken. De Huiskamer is daar meer geschikt voor of, als jullie er echt werk van willen maken, kunnen we daar wel een extra topic voor openen. Houd wel rekening met corona! :wink: ^FG

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forummers,

We hebben zoals jullie zien flink wat berichten verwijderd. Dit topic is bedoeld voor feedback op ons, de moderatie, en niet op elkaar. We gooien tijdelijk even een slot op dit topic, zodat de gemoederen weer wat kunnen bedaren.

Voor nu een goede zondag, zorg voor voldoende afkoeling!
Radar Forummoderatie

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

We hebben het topic van ElleFlowers verwijderd. Het liefst zouden we iedereen die een of meer berichten in dat topic geplaatst heeft een waarschuwing sturen, want zowel het openen van het topic als vrijwel alle reacties eronder konden echt niet door de beugel.

Ik zet dit topic nu weer open, maar houd de berichten alsjeblieft over algemene dingen over functionaliteit of beleid van de moderatie. Als we nu verder gaan praten over ElleFlowers, zorgt dat alleen maar voor nog meer gedoe waar niemand wat aan heeft. ^FG

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
10 aug 2020 15:19
Ik zet dit topic nu weer open, maar houd de berichten alsjeblieft over algemene dingen over functionaliteit of beleid van de moderatie.
In dat kader: in de loop van het bestaan van dit topic zijn er heel wat punten door diverse forumleden genoemd, waarbij door Radar meermaals is aangegeven "we gaan overleggen en komen erop terug". Af en toe worden er forumupgrades doorgevoerd, maar het is mij nooit duidelijk wat er dan wel en niet veranderd/ aangepast wordt.

Om dit topic wat concreter te maken én bij het doel ervan te blijven daarom twee vragen/ suggesties:

1) is er een lijst/ backlog beschikbaar waaruit blijkt welke genoemde wensen of oplossingen voor bugs nog op de planning staan, beoordeeld moeten worden op haalbaarheid of welke wensen niet uitgevoerd zullen worden (om welke reden dan ook)? Als die lijst er is (en dat kan haast niet anders), dan zou het nuttig zijn die te publiceren, zodat de forumgebruikers weten wat de status van diverse onderwerpen is én de lijst tegelijk aan kunnen vullen met nieuwe wensen/ bugs.
2) als er een upgrade wordt gedaan, is het handig om te publiceren wat er veranderd, opgelost of verbeterd is.

Just my 2 cents, voor dit moment.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

@Radar, en wat doen jullie met het MyHeritage topic?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
10 aug 2020 15:28
@Radar, en wat doen jullie met het MyHeritage topic?
Die laten ze lekker staan, net zoals dat ze niemand een waarschuwing en hebben gegeven en degene die de situatie begon waarschijnlijk niet hebben verwijderd van het forum.

Het is eigenlijk schandalig hoe on betrokken de moderatie is bij het forum, ze lijken enkel op meldingen te reageren maar niet mee te lezen met het forum op zich.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Even wat stats: tot gisteravond waren er in het Myheritage-topic 4 pagina's berichten en ruim 160.000 bezoekers. Dat is uitzonderlijk veel. Kennelijk voorziet dat topic, dat serieus op de materie in ging, in een behoefte. Nu zijn er in een dag tijd 3 pagina's bijgekomen met volstrekte flauwekul en onzin. Leuk voor degenen die vragen hebben over dit onderwerp. Vinden jullie als moderators het zelf geen blamage dat dit zo blijft staan?

Het ging inderdaad een tijdje erg goed met modereren, maar sinds een aantal weken lijkt de klad er een beetje in te komen. Jammer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben het volledig met PietertjeTwee eens. Uitstekend verwoord.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Techneut71 »

moederslink schreef:
10 aug 2020 17:35
Moderatie:
MyHeritage topic verwijderen svp vanaf pagina 5.
Daar begint het gedonder rondom Elle namelijk.
Ik meld dit bericht van mij opdat er actie wordt ondernomen :evil:
En dan mogen ze ook meteen even naar het BVA Auctions topic kijken, ook vervuild (met Catawiki issues)

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door advisora »

Met twee maten meten is voor mij niet acceptabel, er wordt niet ingegrepen daar waar nodig is. Ik maak dat op geen enkel ander fora`s mee. Bij tweakers, higherlevel, en nog wat ander forums, begin je te klooien dan lig je binnen de kortste keren eruit.

Hier klooit iedereen maar wat aan, heroine, Afrikanen, discriminatie, beledigingen, psycholoog alles denkt men maar te kunnen zeggen omdat...? ik zit al zoveel jaar op het forum bij de vaste kern, de stamgasten.

Zou het niet eens verstandig zijn naar de mods. te spreken, om die groep in te wisselen voor een nieuwe generatie. De jongeren die ook gestudeerd hebben, en misschien ook wel graag wat willen zeggen hier. Wellicht komen dan de echte advocaten, deurwaarders, psychologen, ingenieurs, IT-ers, bank adviseurs...etc. aan bod. Geloof me, de jongeren willen hier echt niet zitten hoor tussen dat gekakel van al die oudjes.

Mijn advies naar het forum toe, ga mee met de tijd en blaas nieuwe en frisse ideeën door de tent. De nieuwe generatie van nu, we leven toch in 2020.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@advisora

“...? ik zit al zoveel jaar op het forum bij de vaste kern, de stamgasten“

Hoe rijmt u dat met lid geworden op 15 juli 2020?

Of bent u soms die herhaaldelijk gebande die steeds weer terugkomt?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Radar schreef:
10 aug 2020 15:19
We hebben het topic van ElleFlowers verwijderd. Het liefst zouden we iedereen die een of meer berichten in dat topic geplaatst heeft een waarschuwing sturen, want zowel het openen van het topic als vrijwel alle reacties eronder konden echt niet door de beugel.

Ik zet dit topic nu weer open, maar houd de berichten alsjeblieft over algemene dingen over functionaliteit of beleid van de moderatie. Als we nu verder gaan praten over ElleFlowers, zorgt dat alleen maar voor nog meer gedoe waar niemand wat aan heeft. ^FG
Het spijt me voor jullie, maar ik kan hier even geen begrip meer voor opbrengen. Er is een oorzaak van dit alles, en aan die oorzaak hebben jullie NIETS gedaan. De oorzaak die ik al heb gemeld voordat het andere topic werd geopend. Daar is niets mee gebeurd. Helemaal niets. Het gevolg is wel verwijderd. Terecht dat het gevolg verwijderd is, maar pak die oorzaak eens aan.
En die oorzaak is eigenlijk niet eens het andere topic, maar één specifieke reactie in dat andere topic.

Jullie kunnen en mogen nog tig keer gaan roepen "jullie moeten je allemaal gedragen" en dat is nou net niet het probleem. Daarmee zal niks veranderen.

De moderatie ging zo goed, en nu door een paar incidenten, waarvan ook jullie wel de echte oorzaak weten zijn we nu dieper gezakt dan voordat het zo goed begon te gaan. Jammer en onnodig.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Eigenlijk wilde ik mij er niet in mengen, maar toch:
advisora schreef:
10 aug 2020 20:39
Met twee maten meten is voor mij niet acceptabel, er wordt niet ingegrepen daar waar nodig is. Ik maak dat op geen enkel ander fora`s mee. Bij tweakers, higherlevel, en nog wat ander forums, begin je te klooien dan lig je binnen de kortste keren eruit.
Een Mercedes rijdt ook anders dan een Fiat. En een man ziet er vaak anders uit dan een vrouw. De een vindt de bananen van de AH lekker en een ander die van de Lidl. Overal is het anders, hier ook.
Kleine kanttekening (normaal doe ik dat nooit): fora's, forums?
advisora schreef:
10 aug 2020 20:39
Hier klooit iedereen maar wat aan, heroine, Afrikanen, discriminatie, beledigingen, psycholoog alles denkt men maar te kunnen zeggen omdat...? ik zit al zoveel jaar op het forum bij de vaste kern, de stamgasten.
Het probleem zit het in lezen. Er is door niemand gezegd dat iemand aan de heroïne zou zitten. Er werd hooguit een vermoeden geuit, maar niets beweerd. En het geven van een advies is niet hetzelfde als iemand voor gek verklaren.
En verklaart u nader, al zoveel jaar bij de vaste kern?
advisora schreef:
10 aug 2020 20:39
Zou het niet eens verstandig zijn naar de mods. te spreken, om die groep in te wisselen voor een nieuwe generatie. De jongeren die ook gestudeerd hebben, en misschien ook wel graag wat willen zeggen hier. Wellicht komen dan de echte advocaten, deurwaarders, psychologen, ingenieurs, IT-ers, bank adviseurs...etc. aan bod. Geloof me, de jongeren willen hier echt niet zitten hoor tussen dat gekakel van al die oudjes.
Dus bij niet bevallen iedereen er uit? Dan is de eerder gegeven optie toch beter in mijn ogen. Gezellig eens wat gaan drinken met z'n allen. Met uitpraten bereik je vaak meer dan iedereen uit elkaar te halen. Inclusief diegene die niets met de eerdere discussies te maken hebben.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door advisora »

fonsflons schreef:
10 aug 2020 21:04
omega19 schreef:
10 aug 2020 21:00
Bericht van flonsflons gemeld. Weer aanval op forumleden waar dit topic niet voor bedoeld is
Hè, ik had jou toch permanent gebanned van dit forum na je inc*stforum opmerking?
Dit is bijvoorbeeld al een prachtig voorbeeld zoals het niet zou moeten gaan of hoeven gaan. Een forumlid bant een ander forumlid omdat hij het allemaal net even beter weet of anders ziet. Waar is de moderator dan ? wat is het niveau dan ? Dat bedoel ik met veranderen van instelling en omgaan met elkaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke aanval op mede forum lid 1e keer met Ban 1 dag belonen.
Bij 2e keer weekje graag
En bij 3e keer hele maand Radar vakantie zonder Vouchers....

Dus ongeacht persoon elke aanval gelijk hard aanpakken.
En mensen die via Quote herplaatsen dit nogmaals plaatsen ook gelijk dan maar?


en bij deze, wie zal ik nu persoonlijk gaan aanvallen?
Graag 1 dag een BAN want ik moet straks een voordelige 2e handje van Hästens uittesten! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Even als herhaling:
Radar schreef:
09 aug 2020 11:26
Beste forummers,

We hebben zoals jullie zien flink wat berichten verwijderd. Dit topic is bedoeld voor feedback op ons, de moderatie, en niet op elkaar. We gooien tijdelijk even een slot op dit topic, zodat de gemoederen weer wat kunnen bedaren.

Voor nu een goede zondag, zorg voor voldoende afkoeling!
Radar Forummoderatie

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zal ik dan als jongere garde mijn mening geven? Je krijgt hier inderdaad wat weerstand soms, dat is juist goed. Zo kan ik in het ene topic in de clinch liggen met een ander, terwijl ik het in een ander topic weer met hem of haar eens ben. Dat kan, dat mag en is mijn ogen juist het belangrijkste van een forum.

Echter, als je continue met bijna iedereen in de clinch ligt, jezelf direct aangevallen voelt, dan is een anoniem forum misschien niet de plek waar je moet zijn. Er zal namelijk niet altijd maar blind met je meegepraat worden.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zelfs als jongere kun je tot de oude garde behoren. Dit soort schijnoplossingen hebben totaal geen nut.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, met een beetje fatsoen en goede wil komt men doorgaans een heel eind, ook op dit forum.

Sommige topics ontaarden soms in al te persoonlijke, maar in wezen juridische discussies. Jammer, maar dat is aan beide zijden toch met een goede bedoeling, namelijk het "juiste antwoord" (naar de eigen overtuiging) vinden of verdedigen.

Wat ik werkelijk niet begrijp is dat er toch altijd weer ook forumleden zijn die de boel trachten te doen ontsporen met valse beschuldigingen, kwetsende uitingen of sterk verdraaide citaten. Nog merkwaardiger vind ik het dat het meer dan eens juist die leden zijn die vragen om strengere moderatie, terwijl zij zelf misbruik maken van de soms wat trage en basale wijze van moderatie.

Gesloten