Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze heeft meermaals, nadat al heel duidelijk was dat een TS juridisch weinig tot geen kans maakte, gezegd dat TS juridisch een zaak heeft zonder daar toelichting op te geven en te aan te geven dat ze die alleen via PM zal geven. Het leek er heel erg op dat ze op die manier klanten probeerde te werven, maar dat kunnen we niet hard maken. Het is wel zo dat meermaals is gevraagd waar ze op baseert dat iemand wel een zaak heeft, maar dat ze dat niet wilde aangeven. Dat vind ik best vreemd, we zijn hier allemaal om mensen te helpen als dat kan (vaak genoeg zien we ook dat een TS gewoon niet te helpen is of zelfs een onredelijk standpunt in heeft genomen), maar zei heeft schijnbaar ergens mazen in de wet gevonden en wil hier niemand mee helpen, behalve als ze haar een pm sturen. Beetje de verkeerde insteek als je het mij vraagt.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gelukkig!! is @SK er weer. Ik zat in dit topic net te tikken 'OMG, waar blijft de moderator', toen hij net op slot bleek gegaan viewtopic.php?f=1&t=194714&start=40

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik gun SK een, professioneel gezien, rustig weekeinde.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gezien de reacties hierboven zal dit wel niet lukken.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi allemaal,

Even een stukje context en toelichting: ik werk eigenlijk hoofdzakelijk voor een ander programma en het werk voor Radar (waaronder forummoderatie) zijn voor mij in zekere zin nevenwerkzaamheden. Om die reden ben ik zelf niet dagelijks aanwezig op het forum, daar heb ik simpelweg de tijd niet voor.

Daarnaast hebben we de laatste tijd wat wisselingen gehad in de personele bezetting, waardoor zich de situatie voordoet dat nieuwe collega's zich de gang van zaken nog eigen moeten maken. Dat is aan de ene kant natuurlijk logisch en onvermijdelijk, maar zoals jullie ongetwijfeld weten is dat voor de rest lang niet zo eenvoudig als het lijkt: modereren is geen kwestie van even een half uurtje meekijken en weten hoe je een post verwijdert of iets dergelijks.

Het is in zekere zin maatwerk en je kunt het je eigenlijk alleen maar eigen maken door gewoon aandachtig mee te kijken en er op die manier een beetje gevoel voor te krijgen. Ik zal het maandag nog even op tafel gooien, wat mij betreft mag er zo nu en dan inderdaad wel iets meer aandacht aan het forum worden besteed.

En tot slot nog even dit: het begint hier weer aardig op het 'feedback op elkaar'-topic te lijken. Ik zou iedereen nogmaals vriendelijk doch met klem willen verzoeken om dat lekker in de Huiskamer te doen en dit topic daar niet voor te gebruiken.

Dank, goed weekend! Radar^SK

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

@SK, modereren is ongetwijfeld moeilijker dan wij ons kunnen voorstellen, maar toch wat tips voor de nieuwe moderators:

- Verwijder nooit een topic zonder uitleg te geven aan de TS.
- Idem voor een individueel bericht in een topic.
- Kom nooit met een reactie "jullie moeten je gedragen" als het 1 persoon is die alle rotzooi veroorzaakt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Mee eens, stuk voor stuk terechte punten. Ik neem ze mee!

Groeten, Radar^SK

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@SK: misschien kun je de andere mods de tip geven even te kijken hoe jij de zaken oppakt / aanpakt op het forum? Kunnen ze veel van leren. Over jouw aanpak is volgens mij iedereen zeer tevreden.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

SK, nog een verzoek. Kan bij bij 'Meld dit bericht' standaard de regel Trolalert worden toegevoegd?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

ZeerPrivé schreef:
29 aug 2020 13:04
SK, nog een verzoek. Kan bij bij 'Meld dit bericht' standaard de regel Trolalert worden toegevoegd?
Ja, wat mij betreft een prima suggestie, ik informeer maandag even of dat makkelijk kan worden ingebouwd. Tot die tijd kunnen mensen hun vermoedens uiteraard gewoon uitspreken in het opmerkingenveld! En wellicht is het geen gek idee om even iets van een masterclass te geven (kleine kanttekening: niemand zal mij horen beweren dat ik dé expert ben, hoor, ik maak vast ook de nodige inschattingsfouten).

Even een copy-paste van de vorige pagina, eigenlijk enkel en alleen bedoeld zodat men het niet onverhoopt over het hoofd ziet:
En tot slot nog even dit: het begint hier weer aardig op het 'feedback op elkaar'-topic te lijken. Ik zou iedereen nogmaals vriendelijk doch met klem willen verzoeken om dat lekker in de Huiskamer te doen en dit topic daar niet voor te gebruiken.

Groeten, Radar^SK

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Radar schreef:
29 aug 2020 13:43

*knip*

En wellicht is het geen gek idee om even iets van een masterclass te geven (kleine kanttekening: niemand zal mij horen beweren dat ik dé expert ben, hoor, ik maak vast ook de nodige inschattingsfouten).

*knip*

Groeten, Radar^SK

Jij hoeft ook niet te beweren dat je dè expert bent, dat doen wij wel voor je. :) En wat mij betreft mogen experts, op welk gebied dan ook, best wel eens een foutje maken (alleen niet natuurlijk als ik daarvan de pineut ben. :mrgreen: )

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

@SK (ea):

Ik heb onderstaand bericht op 10 augustus geplaatst, en quote 'm wegens gebrek aan reactie nu voor de derde keer. Mij valt op dat er, ondanks dat dit topic speciaal is opgericht voor dit soort berichten, niet op gereageerd wordt.

Graag zou ik met name op het punt van de backlog een reactie vanuit de mods zien. Dank vast!
Moneyman schreef:
10 aug 2020 15:24
Radar schreef:
10 aug 2020 15:19
Ik zet dit topic nu weer open, maar houd de berichten alsjeblieft over algemene dingen over functionaliteit of beleid van de moderatie.
In dat kader: in de loop van het bestaan van dit topic zijn er heel wat punten door diverse forumleden genoemd, waarbij door Radar meermaals is aangegeven "we gaan overleggen en komen erop terug". Af en toe worden er forumupgrades doorgevoerd, maar het is mij nooit duidelijk wat er dan wel en niet veranderd/ aangepast wordt.

Om dit topic wat concreter te maken én bij het doel ervan te blijven daarom twee vragen/ suggesties:

1) is er een lijst/ backlog beschikbaar waaruit blijkt welke genoemde wensen of oplossingen voor bugs nog op de planning staan, beoordeeld moeten worden op haalbaarheid of welke wensen niet uitgevoerd zullen worden (om welke reden dan ook)? Als die lijst er is (en dat kan haast niet anders), dan zou het nuttig zijn die te publiceren, zodat de forumgebruikers weten wat de status van diverse onderwerpen is én de lijst tegelijk aan kunnen vullen met nieuwe wensen/ bugs.
2) als er een upgrade wordt gedaan, is het handig om te publiceren wat er veranderd, opgelost of verbeterd is.

Just my 2 cents, voor dit moment.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Volgens mij is die lijst er niet zozeer in uitgewerkte vorm, maar ik denk dat dat helemaal geen gek idee is. Ik ga morgen eens even grondig door het topic bladeren om de (semi-)recente genoemde suggesties en verbeterpunten eens in kaart te brengen.

Wat punt twee betreft, de forumsoftware is onlangs weliswaar bijgewerkt, maar dat was een phpBB-upgrade die met name aan de achterzijde (de technische kant) zit. Geen wereldschokkende veranderingen waar de doorsnee gebruiker iets van merkt qua gebruikservaring. Maar qua nieuwe / gewijzigde functionaliteiten is dat inderdaad wel handig.

Ik zal me van de week wel even in dit topic melden met een lijstje en een stand van zaken, in ieder geval. Ik spreek het maar even openbaar uit, dan kunnen jullie mij aan de spreekwoordelijke schandpaal nagelen als ik het onverhoopt toch niet doe. ;)

En dan ga ik nu avond vieren. Fijne zondag nog, allen!

Groet, Radar^SK

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Check :wink: Top! Als we inzicht hebben in wat er op de backlog staat, kunnen we het lijstje ook weer aanvullen met concrete punten. En als er gekozen wordt om zaken niet op te pakken, is t ook handig om dat te weten. Dan hoeven we er ook niet op te wachten.

Succes met doorspitten 8)

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Ik zie dat SK het topic van T-mobile heeft gesloten. Helemaal mee eens want zo kan niemand er wat mee.

Als TS met een touchscreen werkt zit het nu waarschijnelijk vol met deuken, zo spat de emotie van haar posting af.
Helaas komt het vaak voor dat de openingspost in de emotie van het moment wordt geschreven, en dat daardoor de bruikbaarheid en helderheid in het geding komt.

TS zou echter best wel een reeel probleem kunnen hebben, wat voor meer grenswerkers geldt.
Ik hoop dat ze in staat wordt gesteld of de goesting heeft om haar openingspost te heschrijven in behoorlijk Nederlands zonder bedreigingen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wellicht is het in een geval als deze goed om door de frustratie heen te lezen en eerst een paar kalmerende vragen te stellen.

Eenvoudig als:
Stond er op de factuur ook omschreven waar de meerkosten voor waren?
Waren dat gebruikte MB's?
€22,- heeft niet voor iedereen dezelfde waarde.

En als de vragen worden beantwoord heeft het topic meer waarde voor iedereen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom wordt een topic dat is gesloten hier nu verder bediscussieerd?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lijkt me inderdaad weinig zinvol, want "feedback voor het forum" zit er niet in. Als die TS is gekalmeerd, kan hij met de gegeven suggesties en gestelde vragen gewoon een nieuw topic starten.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Of hij kan vragen of het topic heropend kan worden, na aanpassing van de OP.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou er ook bij moeten staan dat een topicstarter bij de feiten moet blijven, in plaats van allerlei aannames, wilde beschuldigingen en forse overdrijvingen in de strijd te gooien. Misschien als aanvulling op de gebruikersregels? Die overigens in het vuur van het geschil toch niet gelezen worden, maar dat terzijde.

Gesloten