Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:
07 jan 2019 23:58
Kees2850 schreef:
07 jan 2019 21:04
@redactie ik ben nieuw op dit forum. Maar weet eerlijk gezegd niet wie de moderatoren zijn. Waar ik die aan kan herkennen?...... Wat me wel opvalt is dat als iemand een vraag stelt altijd een klein groepje mensen met dezelfde namen antwoord geeft. Zijn zij de moderatoren?........ Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum. Ik begrijp niet waarom een redactie / moderator niet sneller ingrijpt.
U hebt misschien liever dat 40 nieuwe leden op uw probleempje met de app van uw energieleverancier reageren?
Een vervelende, sarcastische, niet-constructieve manier om op een ander te reageren - vooral op iemand die net nieuw is op het forum. Zo draag je bij aan de onwelkome sfeer die veel nieuwkomers op ons forum helaas ervaren.

(Dit hebben wij Lady1234 ook in de vorm van een waarschuwing laten weten.)

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
07 jan 2019 16:56
Nog steeds zien we dat sommige topicstarters zich na het plaatsen van hun 1e post niet meer laten zien, ondanks de vaak zinvolle en nuttige reacties .
Ik moet zeggen dat ik het vervelend vind. Je krijgt geen respons en geen terugkoppeling of iets is opgelost etc etc.
Dan moeten wij dus een reminder sturen...ik vergeet dat of heb er geen zin in.

Is dit iets om in de huisregels op te nemen ? ( hoewel dat misschien dan toch ook geen effect heeft)
Bij een ( forum ) lidmaatschap ' horen ' dan toch ook minimale verplichtingen en/of fatsoen of zie ik dit verkeerd? :?
Wij snappen dat dat vervelend is. Helaas weten wij niet of en wanneer er een script ingebouwd kan worden dat 'wegblijvende' topic starters automatisch een vriendelijke herinnering stuurt na een x aantal dagen van inactiviteit. Tot het zo ver is, is de tussenoplossing nog altijd om ons (Radar dus) erop te wijzen wanneer je het idee hebt dat een antwoord van TS te lang uitblijft. Dit gebeurt nu ook al wel, maar sporadisch. Dit kan in de vorm van een melding. Als wij ook het idee hebben dat TS lang afwezig is (en dan hebben we het dus over meerdere dagen, niet over enkele uren), dan zullen wij TS een PB sturen.

Om hierover een bepaling in de huisregels op te nemen lijkt ons vooralsnog niet zinvol.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Kees2850 schreef:
07 jan 2019 21:04
@redactie ik ben nieuw op dit forum. Maar weet eerlijk gezegd niet wie de moderatoren zijn. Waar ik die aan kan herkennen?...... Wat me wel opvalt is dat als iemand een vraag stelt altijd een klein groepje mensen met dezelfde namen antwoord geeft. Zijn zij de moderatoren?........ Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum. Ik begrijp niet waarom een redactie / moderator niet sneller ingrijpt.
Welkom op het forum!

Zoals ook al aangegeven door @Moneyman, wij (de Moderatie dus) opereren onder de account 'Radar'. De Moderatie bestaat uit de verschillende leden van de internetredactie van Radar, en zij overleggen waar nodig met elkaar over forumingrepen.

Sommige forumgebruikers zijn op dit forum langer en vaker actief dan anderen. Er zijn naast 'Radar' echter geen andere gebruikers met de status van (hulp)moderator. Wel is het zo dat iedereen, dus zowel 'oude' als nieuwe leden, berichten bij ons kunnen melden. Dit kan via het ronde icoontje met het uitroepteken erin. Wij zullen ze dan toetsen aan de huisregels en indien nodig ingrijpen.

Wat betreft je 'chatbox'-observatie: ten eerste is het zo dat wij niet in elk topic actief meelezen, ten tweede willen wij ook niet bij het minste of geringste ingrijpen in discussies (en regelmatig houden forumgebruikers elkaar zelf na een aantal berichten weer 'bij de les' :) ). Maar als je het idee hebt dat het in een bepaald topic de verkeerde kant op gaat, schroom dan dus niet om dit te melden!

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Kees2850 schreef:
08 jan 2019 13:33
@redactie RADAR bedankt voor de antwoorden. Misschien wat stringenter de onderwerpen volgen? Als jullie @lady1234 haar/zijn opmerking sarcastisch noemen en daarvoor een waarschuwing geven dan komen daarvoor wel meer opmerkingen in de verschillende onderwerpen voor in aanmerking denk ik. Maar hoeft voor mij ook weer niet een forum te worden wat overgemodereerd wordt.
Gebruikers krijgen pas een waarschuwing als zij eerder al een keer via PB op hun forumgedrag zijn aangesproken. Daarbij is er een trend waarneembaar van nieuwe forumgebruikers die snel weer afhaken vanwege de negatieve / belerende / sarcastische / op een andere manier vervelende reacties die zij soms krijgen, en die trend willen wij actief tegengaan.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@radar

Is het een nieuwe regel dat waarschuwingen openbaar worden gegeven?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
08 jan 2019 14:19
@radar

Is het een nieuwe regel dat waarschuwingen openbaar worden gegeven?
Min of meer vraag je er zelf om. :D

@Radar misschien ook nog een optie dat als 5 personen een antwoord hebben gegeven, niet nog ik weet niet hoeveel met hetzelfde antwoord komen?? Hoe meer berichten ze hebben hoe beter komt dat over.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
08 jan 2019 14:19
@radar

Is het een nieuwe regel dat waarschuwingen openbaar worden gegeven?
Volgens mij is dat al wat langer, om precies te zijn sinds het invoeren van een ander, transparanter en soepeler moderatiebeleid. Inderdaad, als je aan wordt gesproken is dat niet altijd even prettig, zeker niet als anderen er nog eens fijntjes overheen gaan. Maar ik denk zelf dat het de enige manier is om uiteindelijk alle (althans de meeste) neuzen dezelfde kant op te krijgen, en vooral: te houden.

Overigens was het indertijd de wens van een flinke meerderheid van de gebruikers dat er meer transparantie en openheid over het modereerbeleid zou komen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik stelde de vraag aan @radar. Misschien kunnen zij ook antwoorden.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
08 jan 2019 14:19
@radar

Is het een nieuwe regel dat waarschuwingen openbaar worden gegeven?
Het is geen regel en het is niet nieuw. Het is echter wél een inmiddels al geruime tijd bestaande werkwijze, die jou met jouw frequente aanwezigheid alhier nauwelijks ontgaan kan zijn. En die bovendien door velen gewenst werd.

Maar ik snap dat het pijn doet...

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
08 jan 2019 15:28
Ik stelde de vraag aan @radar. Misschien kunnen zij ook antwoorden.
Nou nou.... Net als de rest van het forum is dit een openbaar topic waar iedereen op mag reageren. Tenzij ik iets gemist heb. Waarbij ik wil opmerken dat het bericht waarvoor je een waarschuwing hebt gehad een antwoord was aan Kees2850, die een vraag aan... de redactie stelde. Niet aan jou. Lees nog maar eens terug.

Praktiseer eerst zelf wat je predikt.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik schijn blijkbaar niet simpel een vraag aan Radar te mogen stellen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, dat mag, net als Kees dat mag. Jij reageert op Kees, ik reageer op jou. Wat is het probleem?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik zelf toch nog even graag wil toevoegen is het volgende:
ik hoop niet dat dit alles nu heel ' groot' wordt gemaakt , iedereen maakt zich wel ' schuldig ' aan wat offtopic gereageer of een kwinkslag tussendoor.
Dat maakt het e.e.a ook wel weer wat meer dynamisch, toch?
En zelfs Radar schrijft begin januari dat ze hopen dat het ' net zo gezellig ' blijft als in 2018, dus zij hebben daar kennelijk ook niet zoveel problemen ( meer ) mee.
En ...de een is de ander niet hè ....wat tolerantie naar elkaar toe is misschien ook niet verkeerd. :wink:
Zelf vind ik dit minder kwalijk dan dat venijnige , boosaardige en botte beschuldigende gereageer soms.

En een wedstrijdje -ver- plassen komt zeker ook voor en dat kan dan idd vervelend ontsporen, maar ook dan grijpt de moderatie wel in want dan wordt ook dit wel gemeld .

En wanneer er echt heel veel offtopic wordt gereageerd wordt dit ook gemeld en grijpt de moderatie ook in.

Tot nu toe vind ik wel dat de moderatie zich zeker verbeterd heeft .

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:
08 jan 2019 14:19
@radar

Is het een nieuwe regel dat waarschuwingen openbaar worden gegeven?
Geen 'regel' in de zin van: dat doen we standaard bij elke waarschuwing. Maar wel iets dat wij nu en dan doen, wanneer het ons nuttig lijkt om aan te geven hoe en waarom wij in bepaalde topics hebben ingegrepen. Dit is inderdaad in het kader van de gewenste transparantie.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@radar Duidelijk.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Costnix »

@KlaasJan:
Er zijn problemen, die niet door dit forum zijn op te lossen.
De TS heeft niet van te voren goed geïnformeerd, voor dat deze iets besliste en daardoor in de problemen komt/kwam.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

Costnix schreef:
08 jan 2019 17:39
@KlaasJan:
Er zijn problemen, die niet door dit forum zijn op te lossen.
De TS heeft niet van te voren goed geïnformeerd, voor dat deze iets besliste en daardoor in de problemen komt/kwam.
Dan nog hoef je een TS niet af te branden.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Radar Waarom blijven al die onbeantwoorde topics maar staan? De oudste gaan terug tot 2012!
Zou het niet beter zijn om dat te beperken tot bv. alleen de onbeantwoorde topics van 2018? Ik denk niet dat iemand nog gaat reageren op een topic uit de jaren daarvoor.
Zoals het nu is, ziet het er nogal gedateerd uit.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ook bij topics waar die inactieve eenmalige topicstarter (TS) niet zelf meer reageert, kan waardevolle informatie in de reacties staan. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn vakgebied Aandelenlease (Aegon, Afab, Defam, Dexia, DSB, Levob enz.), GroeiVermogen (Fortis) of Spaarbeleg/SprintPlan (Aegon): daar zijn vele honderden nog altijd aan het procederen en kunnen vele tienduizenden na afloop van collectieve procedures nog altijd jarenlang individueel hun recht halen!
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 10 jan 2019 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
08 jan 2019 17:59
Costnix schreef:
08 jan 2019 17:39
@KlaasJan:
Er zijn problemen, die niet door dit forum zijn op te lossen.
De TS heeft niet van te voren goed geïnformeerd, voor dat deze iets besliste en daardoor in de problemen komt/kwam.
Dan nog hoef je een TS niet af te branden.
Net zoals het niet nuttig is mede-forummers af te branden...

Gesloten