Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@witte angora
Ik vind dat het wel degelijk met feedback op het forum te maken heeft.
In ieder geval hoort persoonlijke discussie niet in de feitelijke topics thuis.
Érgens moeten we 'er over kunnen praten', en volgens mij is dat hier.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Suusje: laat de moderator het je dan maar uitleggen, desnoods met een 'vrij weekend'. Ik ga niet met jou in discussie, sterker nog, ondanks dat je niet in mijn negeerlijstje staat, lees ik je bijdragen nauwelijks. Je bent me veel te eigengereid om er tijd en energie in te steken. Dat zie je in je reactie naar mij toe ook weer.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geip Suusje schreef:
02 okt 2020 20:03
@witte angora
Ik vind dat het wel degelijk met feedback op het forum te maken heeft.
In ieder geval hoort persoonlijke discussie niet in de feitelijke topics thuis.
Érgens moeten we 'er over kunnen praten', en volgens mij is dat hier.
Volgens de moderatie niet, lijkt me. Leest u het openingsbericht van dit lange topic maar:
Radar schreef:
20 dec 2018 16:13
Dit is een vervolg op het eerdere topic. viewtopic.php?f=50&t=185677

We horen graag wat jullie feedback is op het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden. We nemen maatregelen wanneer we zien dat gebruikers reacties plaatsen over mede-forummers.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Berichten "over" forumleden lijkt me te gaan over hun privezaken.
In deze rubriek zijn 90% van de reacties "op" forumleden, op hun berichten.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

juliomariner schreef:
02 okt 2020 20:01
Zo te zien krijgt de mod het toch nog druk dit weekend.
Misschien moet die zich dan eens beraden over hoe die zijn vaste kliek africht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Geip Suusje, je bent met Pietertje 2 aan het kibbelen in het ' feedback op de moderatie ' topic.
Het gaat dus over elkaar, over en weer en jullie lopen ook op elkaar te katten.
Hoe je het wendt of keert : het is géén feedback op de moderatie.
Je begint nu echt door te zeuren en te drammen, en nu ook weer over ' de vaste kliek ' .
BTW : je weet wat SK hierover heeft geschreven hè? 8)

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@moederslink
Bij mij staat er boven deze rubriek: "Feedback op het Forum - deel 3", dus niet "Feedback op de moderatie".
Zolang ik hier nog mag zijn probeer ik het Forum een beetje in de gastvriendelijke richting te duwen.
Als de moderatie meent dat dat niet moet dan zij dat maar zo.

Als P2 doet alsof z'n neus bloedt tegenover omega, dan schep ik even klaarheid.
Het vragen van een voorbeeld was volstrekt overbodig. P2 had het al, maar moest er even aan herinnerd worden.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 02 okt 2020 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@geip suusje

Misschien kunt u uw vraag richten aan de moderatie?

“Als de moderatie meent dat dat niet moet dan zij dat maar zo“

Dan weet u het zeker.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dag geip suusje, het zou me verbazen dat de mod anders gaat reageren als ik verwacht. Dus nogmaals dag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Geip Suusje schreef:
02 okt 2020 20:49
@moederslink
Bij mij staat er boven deze rubriek: "Feedback op het Forum - deel 3", dus niet "Feedback op de moderatie".
(...)
dit dus niet gelezen?
Radar schreef:
20 dec 2018 16:13
We horen graag wat jullie feedback is op het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden. We nemen maatregelen wanneer we zien dat gebruikers reacties plaatsen over mede-forummers.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ja mensen, jullie hebben het allemaal over Geip Suusje.
Allemaal een weekje vrijaf dan.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Geip Suusje schreef:
02 okt 2020 20:37
juliomariner schreef:
02 okt 2020 20:01
Zo te zien krijgt de mod het toch nog druk dit weekend.
Misschien moet die zich dan eens beraden over hoe die zijn vaste kliek africht.
Misschien moet die jou maar eens een permaban geven. Scheelt een hele hoop eigengereid gezeik op het forum.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

PietertjeTwee schreef:
02 okt 2020 18:50
Kan je wat concrete voorbeelden geven waarbij dat in jouw ogen is gebeurd
Deze is mij wel bij gebleven Legitimatieplicht op vakantie :mrgreen:
Het patroon: eerst alles en iedereen in twijfel trekken, daarna pas met echte inhoudelijke reacties komen. Het zit ook hierin: Bankcontroles schieten door en deze heb ik al in de huiskamer als niet-gezellige bijdrage opgepakt.

Bij nieuwe mensen is het allemaal milder, maar ...
omega19 schreef:
02 okt 2020 18:46
het zal toch ook opgevallen zijn dat iemand die eenmalig een echte vraag stelt , en met een serieus probleem zit , vaak niet al te emphatisch wordt ontvangen. Deze consumenten kennen niet altijd het volledige wetboek, hun rechten en plichten, en soms klinkt hun verhaal ook best warrig. Het is dan aan de "stamgasten" om ze te helpen en niet om ze weg te jagen, met super kritische opmerkingen en een eindeloze hoeveelheid vragen over de precieze toedracht.
:!:

Het kan ook helemaal anders: Pesten op de werkvloer Dit als voorbeeld van een topic, dat wel goed loopt.


De openingspost van dit onderwerp en van de huiskamer mogen van mij wel opgefrist, zodat doel en inhoud beter bij elkaar passen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat gaat u niet lukken geip.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@P2
Ik heb nog wel een voorbeeld, zij het wederom waar ik persoonlijk bij betrokken was.

radar-testpanel-f52/scheur-in-granieten ... l#p2784925

Zie mijn reactie 30 sep 2020 13:45 voor een samenvatting. Lees daar svp even terug voor het verband.

Ik weet dat ik bij sommigen niet goed lig.
Ik heb @Moneyman 2x toe op een evidente "onzorgvuldigheid" moeten wijzen, welke leek tot doel te hebben een persoonlijke discussie uit te lokken. Ik vroeg het me vertwijfeld af.
Gelukkig is dat nog net goed afgelopen...

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@geip

U bent hier vertwijfeld bezig uw gelijk te halen.

Blijkbaar wordt gevonden dat je een Ts eerst in de watten moet leggen, terwijl vaak het verhaal helemaal niet duidelijk is, om pas later vragen te mogen stellen.

Wat heeft een Ts er aan als hier geschreven wordt u heeft gelijk, maar eigenlijk weten we niet waar net over gaat?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
02 okt 2020 19:28
Radar schreef:
02 okt 2020 17:09
CarlaHeusden schreef:
29 sep 2020 17:07
Denkt iedereen nu dat onder de stamgasten geen foute zit? echt waar? Die zijn bij RADAR ook bekend, ze zijn daar echt niet gek.
Dat laatste heb je goed, en om die reden heb jij maar weer eens een permanente ban.

Het beleid wordt overigens als volgt. Nieuwelingen die binnen de kortste keren in negatieve zin opvallen door direct te lopen zeuren over 'de kliek', 'de stamgasten' en 'de sfeer' in het feedbacktopic of elders op het forum krijgen gewoon direct het nadeel van de twijfel en een permanente ban als er bepaalde criteria zijn die daar aanleiding toe geven,
Geen flauw idee wie Obelix is, behalve dan die dikke uit de strips van Morris en Goscinny. Ik vind wel dat meteen een permaban van Carla erg kort door de bocht is, ze kan zich helemaal niet verdedigen op deze manier.

De vraag die ik graag hier wil stellen is of ondanks het feit dat jullie Carla als trol betitelen ze misschien stiekem wel eens gelijk zou kunnen hebben. Radar is een door belastingbetalers gefinanceerd consumentenprogramma met een prachtig forum waar benadeelde consumenenten graag hun verhaal willen doen en het zou mooi zijn als ze niet meteen met hun probleem te kakken worden gezet.

Afijn, aan jullie eis om een werkend telefoonnummer te plaatsen heb ik zojuist voldaan. Het is wel zo dat ik nog van de oude stempel ben en dus niet altijd bereikbaar.
Niet om het een en ander te verklappen, Obelix is een voormalig forumlid, woonachtig in Afrika, die een bepaalde manier van posten heeft. Daarop is ie deze keer schijnbaar gepakt, want heel duidelijk heeft ie het niet gemaakt dat hij het was. De vorige keer was ie een stuk duidelijker over wie hij was.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Trouwens, des te vaker geip suusje reageert, des te vaker ik moet gniffelen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Pfff, ben ik een keer flink stappen zijn er 2 pagina's geouwehoer bijgekomen.

Ik bedoelde in mijn posting overigens niet het gekat en gescheld tussen de forumleden met veel postings. Dat is Kindergarten en kan ook het beste zo gemodereerd worden.

Ik had een hele lange posting voorbereid met allemaal voorbeelden en berichten, maar heb deze later verwijderd. Dat is alleen olie op het vuur gooien. Verder ben ik er van overtuigd dat de "stamgasten" heel goed weten wat ik bedoel en zich een beetje van de domme houden.

In plaats daarvan zeg ik alleen dit : Verplaats je wat meer in de positie van iemand die hier een 1e posting plaatst, en probeer hem/haar te helpen met alleen dat wat deze TS wil weten. TS zoekt hulp, en geen beoordeling van zijn handelen of levenswijze.
Als de posting te weinig aanknopingspunten biedt voor advies, adviseer dan gewoon niet. Soms is de posting alleen een uiting van frustratie of poging tot beïnvloeding, en is een advies zinloos.

De focus op dit forum zijn echter wel de consumenten en niet de producenten, en ook als TS ongelijk heeft kan dat op een normale manier tegen hem worden gezegd, en waar mogelijk een alternatief worden aangedragen

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

omega19 schreef:
03 okt 2020 10:37
In plaats daarvan zeg ik alleen dit : Verplaats je wat meer in de positie van iemand die hier een 1e posting plaatst, en probeer hem/haar te helpen met alleen dat wat deze TS wil weten. TS zoekt hulp, en geen beoordeling van zijn handelen of levenswijze.
We zijn hier vaak kritisch aangaande het handelen van veel Topicstarters. Waar je geblijk in hebt is dat als meerdere mensen over hetzelfde kritisch zijn in een topic dit averechts werkt. Eentje is wel genoeg. (Iets waar ik me zelf ook schuldig aan heb gemaakt)

Maar de beste hulp die een TS zichzelf kan geven komt te laat als hier eenmaal gepost wordt. Deze hulp is namelijk: denk goed na, vertrouw niet zomaar een advertentie op facebook, doe goed onderzoek voordat je iets koopt, als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook, leg alles schriftelijk goed vast.
En hulp bij posten: post de feiten, haal de emotie weg, schrijf je stuk thuis, laat het even liggen, lees het daarna nog een keer goed door en post het dan pas. Neem alle relevante feiten mee en kom terug om vragen te beantwoorden en zaken te verhelderen. En wacht met terugkomen niet totdat je een mailtje krijgt, kijk zelf regelmatig op het forum.
omega19 schreef:
03 okt 2020 10:37
Als de posting te weinig aanknopingspunten biedt voor advies, adviseer dan gewoon niet. Soms is de posting alleen een uiting van frustratie of poging tot beïnvloeding, en is een advies zinloos.
Frustratie uiten doen ze maar in een blog waar niet op becommentarieerd kan worden. Idem voor pogingen tot beïnvlodeing.
omega19 schreef:
03 okt 2020 10:37
De focus op dit forum zijn echter wel de consumenten en niet de producenten, en ook als TS ongelijk heeft kan dat op een normale manier tegen hem worden gezegd, en waar mogelijk een alternatief worden aangedragen
Het wordt op een normale manier gezegd, maar wat niet gebeurt is meehuilen met de TS.

Gesloten