Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
01 jan 2021 05:16
Er wordt een discussie gevoerd en daarbij worden argumenten uitgewisseld. Hierbij worden geen huisregels overtreden. De huisregels vermelden expliciet dat het forum er is zodat de leden kunnen praten over consumentenkwesties. Maar wanneer mensen dat doen zijn er altijd mensen die roepen: slotje! "
Allemaal waar, alleen vraag ik mij tegelijkertijd ook af wie dit soort eindeloze discussies leest.
De TS ? Bezoekers?
Dan kun je je afvragen wat het nut hiervan is , toch?
Een kort en bondig juridisch antwoord zou de TS en de bezoekers meer helpen. Ik denk nl dat het overgrote merendeel niets meer leest van deze lappen tekst.
Wanneer de moderatie meeleest zouden zij dit zeer waarschijnlijk ook inzien.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
01 jan 2021 13:42
alfatrion schreef:
01 jan 2021 05:16
Er wordt een discussie gevoerd en daarbij worden argumenten uitgewisseld. Hierbij worden geen huisregels overtreden. De huisregels vermelden expliciet dat het forum er is zodat de leden kunnen praten over consumentenkwesties. Maar wanneer mensen dat doen zijn er altijd mensen die roepen: slotje! "
Allemaal waar, alleen vraag ik mij tegelijkertijd ook af wie dit soort eindeloze discussies leest.
De TS ? Bezoekers?
Dan kun je je afvragen wat het nut hiervan is , toch?
Een kort en bondig juridisch antwoord zou de TS en de bezoekers meer helpen. Ik denk nl dat het overgrote merendeel niets meer leest van deze lappen tekst.
Wanneer de moderatie meeleest zouden zij dit zeer waarschijnlijk ook inzien.
Helemaal mee eens. Het gaat bij al deze topics niet meer om het helpen van een TS en ook niet om het informeren van mensen die langs komen met eenzelfde vraag. Dat was wellicht bij de eerste discussie zo, misschien ook de 2e, 3e en 4e maar na de zoveelste man tegen man discussie eindeloos over hetzelfde onderwerp met enkel enkele details anders is het discussiëren om het discussiëren. Ook dat mag natuurlijk gewoon een plek hebben op het forum, maar moet dat dan echt in elk nieuw topic met een consumentenkoop?
Ga gewoon lekker met z’n 2en ( + aanhang die er soms bij komt ) discussiëren in een eigen sectie met eigen topics ( evt afgesplitst van de echte vragen )... geef gewoon kort en bondig een zienswijze en vermoei niet elk topic met die ellenlange en oeverloze discussies om de discussie.
in de huidige topics met een TS met een vraag heb ik echt geen zin meer om überhaupt te reageren aangezien je van te voren al kan voorspellen welke kant en door wie het topic zal gaan ontsporen. Volstrekt zinloos en voor niemand zinvol. Wie juridische haarkloverij leuk vindt, duik dat bewuste topic in. Wie een TS wil helpen kan terecht in de echte vragentopics.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
01 jan 2021 13:42
Allemaal waar, alleen vraag ik mij tegelijkertijd ook af wie dit soort eindeloze discussies leest.
De TS ? Bezoekers?
In eerste plaatst de deelnemers. En in de tweede plaats iedereen die het steeds nodig vinden om te roepen "slotje".
moederslink schreef:
01 jan 2021 13:42
Dan kun je je afvragen wat het nut hiervan is , toch?
Een kort en bondig juridisch antwoord zou de TS en de bezoekers meer helpen.
Een discussie is een proces. Iemand neemt een standpunt in en dan roep een anders "ja maar heb je ook gedacht aan X". Zo kom je samen tot een uitkomst.

We zitten hier op niet op een vraag en antwoorden site, maar op een een discussieforum. Zelfs op een vraag en antwoorden site zie je dat er discussies ontstaat. Dat is omdat als je tien verschillende antwoorden krijgt iedereen het met de meerderheid van de antwoorden oneens is. Daarnaast heeft een TS niets aan tien verschillende antwoorden zonder duiding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
01 jan 2021 15:57
Een discussie is een proces. Iemand neemt een standpunt in en dan roep een anders "ja maar heb je ook gedacht aan X". Zo kom je samen tot een uitkomst.
ik zie zelden tot nooit echt een uitkomst 🤔
Alfatrion schreef:We zitten hier op niet op een vraag en antwoorden site, maar op een een discussieforum. Zelfs op een vraag en antwoorden site zie je dat er discussies ontstaat.
Laat ik nu juist gedacht hebben dat dit wél een vraag-en antwoordensite is .😁
Een TS vraagt iets en er kan een antwoord of meerdere antwoorden komen
.

Wat jij en ND doen is eindeloos met elkaar discussiëren .
Over hypothetische mogelijkheden ook , daar heeft de TS n.m.m dan ook niets aan.
Alleen maar leuk voor jullie zelf, dunkt mij, want de TS doet zeer zelden hier aan mee .
Maar goed, dit is slechts mijn mening .

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
01 jan 2021 16:25
Laat ik nu juist gedacht hebben dat dit wél een vraag-en antwoordensite is .😁
Nooit de huisregels gelezen?
moederslink schreef:
01 jan 2021 16:25
Alleen maar leuk voor jullie zelf, dunkt mij, want de TS doet zeer zelden hier aan mee .
Het een heeft niets te maken met het andere. En een slotje zorgt er niet voor dat een TS mee gaat doen.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

En ter illustratie wordt hier nog maar een discussie gestart.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“ Zo kom je samen tot een uitkomst.”

Was het maar waar.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
01 jan 2021 16:50
En ter illustratie wordt hier nog maar een discussie gestart.
Moet ik hier dan ook mee gaan doen?

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daarin bent u natuurlijk vrij, maar of dit alles feedback op het forum is?

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het probleem is niet of het een discussieforum is, maar dat er nooit een einde aan komt. Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand zei: ja, u hebt gelijk, laten we er een eind aan breien.
De één is nog koppiger dan de ander, dus toegeven zit er niet in.
Doe dat lekker ergens anders, niet op een consumentenforum waar niemand op zoiets zit te wachten.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

juliomariner schreef:
01 jan 2021 16:59
Daarin bent u natuurlijk vrij, maar of dit alles feedback op het forum is?
Zat maar wat te dollen, ik meng mij (gelukkig voor de meeste van jullie) niet overal in.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 17:05
juliomariner schreef:
01 jan 2021 16:59
Daarin bent u natuurlijk vrij, maar of dit alles feedback op het forum is?
Zat maar wat te dollen, ik meng mij (gelukkig voor de meeste van jullie) niet overal in.
Je komt een heel eind :wink:
Maar hebt overduidelijk een voorkeur voor bepaalde mensen die meedoen met de discussie..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bob, stel je toch niet zo aan.
Je mag mij een aansteller noemen hoor. In tegenstelling tot Neo zal ik hierover niet met je in discussie gaan.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
01 jan 2021 17:04
Het probleem is niet of het een discussieforum is, maar dat er nooit een einde aan komt. Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand zei: ja, u hebt gelijk, laten we er een eind aan breien.
Toch gebeurt dat vaak genoeg. Puur voor mezelf sprekend; ik kom vaak genoeg tijdens een discussie tot inzichten die ik aan het begin van de discussie niet had. Of tot het inzicht over welke zaken we het eens zijn, en waar de verschillen liggen. Dat is winst, want die discussie heeft nut. Ik wordt er regelmatig wijzer van en heb er dan ook geen moeite mee dat toe te geven.

Maar dat vraagt wel een discussiepartner die ook bereid is te bewegen. Bij sommigen haak ik gewoon op een gegeven moment af, omdat het gewoon kansloos is en dat eind er dus inderdaad niet komt. Of dat het duidelijk is dat het de discussiepartner meer om de persoon dan om de inhoud gaat. Ondanks dat de discussiepartner dat afhaken dan vaak ziet of claims als “overwinning”, gooi ik dan toch de handdoek in de ring, omdat het letterlijk tot niets meer leidt.

Kortom; ik deel op basis van mijn eigen ervaringen niet dat er nooit een eind aan een discussie komt, maa ik deel wel dat het lang niet altijd gebeurt. Wat dat betreft is het forum net een afspiegeling van het echte leven :wink:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Brahms »

Als ik in het gebruikerspaneel een melding krijg, en deze aanklik om te bekijken, gaat ie niet naar inhoud bericht maar naar het scherm "Categorieën" voor aanmaken nieuw topic.
Dat is al zeker 2 weken zo.
Hebben meerdere daar last van ?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Brahms schreef:
02 jan 2021 11:52
Als ik in het gebruikerspaneel een melding krijg, en deze aanklik om te bekijken, gaat ie niet naar inhoud bericht maar naar het scherm "Categorieën" voor aanmaken nieuw topic.
Dat is al zeker 2 weken zo.
Hebben meerdere daar last van ?
Elke link die je aanklikt geeft problemen. Je moet eerst de pagina refreshen waar je op zit. Als ik een bericht wil quoten moet ik eerst de pagina refreshen, dan kom je weer uit op de eerste pagina van het topic, moet je weer naar de laatste pagina toe naar het bericht en kan je dan op quote klikken.
Hetzelfde inderdaad ook bij meldingen. Elke link die je aanklikt kom je verkeerd terecht.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Geen enkel probleem mee, maar ik heb wel laatst alle cookies en geschiedenis verwijderd. Misschien scheelt dat.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Brahms schreef:
02 jan 2021 11:52
Als ik in het gebruikerspaneel een melding krijg, en deze aanklik om te bekijken, gaat ie niet naar inhoud bericht maar naar het scherm "Categorieën" voor aanmaken nieuw topic.
Idem. Rechtsboven (onder de donkerblauwe menubalken) staat standaard: Gebruikerspaneel . Profiel . Uitloggen [ClaimConcept]
en bij een melding (Privé Bericht - Notificaties - enz.) Gebruikerspaneel (1) . Profiel . Uitloggen [ClaimConcept]

Als ik nu op de (1) klik, dan verschijnt de pagina "Notificaties" met het bericht "Geciteerd door Joepie Joepie in "Effectenlease anno nu"
Klik ik op die link, dan kom ik op het algemene scherm "Categorieën" in plaats van desbetreffend bericht van @Joepie Joepie in topic "Effectenlease anno nu"

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier ook!

Ben er wel klaar mee. Pm’s krijg ik niet ( staat uit ), dus mis alleen de berichten van de moderatie. Die moeten er maar voor zorgen dat het werkt en anders maar niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie iets geks:
1) : wanneer je op ' actueel ' klikt in de blauwe balk bovenin komen de actuele topics tevoorschijn echter met de verkeerde tijd, nl een uur eerder.

2) : verder : er zou nog gekeken worden naar onbeantwoorde topics :
er staan er nog uit 2016 , kunnen wel weg, toch? :?

Gesloten