Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
john18

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door john18 » 20 mar 2019 19:20

fonsflons schreef:
20 mar 2019 19:12
.
Dat is een kort en krachtig bericht :lol:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 mar 2019 19:22

john18 schreef:
20 mar 2019 19:20
fonsflons schreef:
20 mar 2019 19:12
.
Dat is een kort en krachtig bericht :lol:
Joh, het hele universum is uit een erwt ontstaan. De punt is het krachtigste leesteken :lol:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 mar 2019 20:28

Kees2850 schreef:
20 mar 2019 17:58
@flonfons als u uw klanten correct van dienst bent hoeft u toch niets te vrezen? Een enkele consument die bewust een bedrijf wilt bashen / in diskrediet brengen, valt meestal snel door de mand lijkt mij.
Het gaat om de onredelijke klanten. Als er over slechte bedrijven gesproken mag worden is het wel zo eerlijk om ook aan te geven dat er slechte klanten zijn. En natuurlijk worden die vaak onderuit gehaald. Op pagina 3. Wat ze vaak zelf niet weten omdat ze spoorloos verdwenen zijn na de openingspost.

Als ik langs de kiosk loop scan ik de kranten headlines. De artikelen lees ik niet of slechts een klein gedeelte. Zo werkt het ook met internetters. Die scannen die resultaten in Google en slechts een klein deel klikt door.

Daarom blijf ik erop hameren dat er best wat forumregels mogen zijn die hier enige veiligheid in waarborgen. Kijk voor de grap eens naar de eerste 5 pagina's met onderwerpen op dit forum en tel de bedrijfsnamen. Lees al die topics en bij hoeveel komt de openingspost overeen met de werkelijkheid?

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 mar 2019 21:32

Advocaat van de duivel: wel bedenkelijk dat de leden een tijd geleden de redactie tot actie hebben moeten manen omdat het forum uit de hand liep. Dat hadden ze zelf niet echt door. En inderdaad, er is verbetering.

Sarcasme aan: een werknemer binnen mijn organisatie die zo langzaam en mondjesmaat aanpassingen verwerkt zou vrij snel iets anders mogen gaan doen.

Nu geeft de moderatie bijvoorbeeld eindelijk toe en gaat handelen als een bepaalde TSser niet meer reageert. Echter moest dat bijna afgedwongen worden, beperkt het zich kennelijk alleen tot die ene TSser ipv algemeen en wordt een forumlid verzocht het in de gaten te houden en de moderatie in te lichten als TS niet heeft gereageerd.

Ik vind het (nog) geen schouderklopje of prestatie bonus waard. Het lijkt meer op een 'moetje'

Ik heb mijn kinderen altijd geleerd: doe het goed of doe het niet.

Hoe moeilijk kan het zijn? Dit topic staat vol met goede tips van vaste leden die de afgelopen jaren het forum bijna runnen. Daar zit heel wat zinnigheid tussen. Neem dat een keer goed door, pas de regels aan en zet een tijdje een stagair communicatie wetenschappen erop om de regels te handhaven. Dit is geen uit de hand gelopen forum van een 14 jarige, maar nondeju het forum van een bekend tv programma dat 90% van de nederlanders kent.
Radar schreef:
20 mar 2019 18:42
En inderdaad, het woord 'oplichters' is in de meeste gevallen niet toegestaan op het forum.
https://ibb.co/Z1gvKd7

Achja, laat ook maar pfff
Laatst gewijzigd door fonsflons op 20 mar 2019 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 20 mar 2019 21:52

Op zich vind ik zelf het forum " beter lopen " ....
ik denk ook dat het komt omdat de ' vaste ' kern toch , ondanks alles , consistent en ook zeker zinvol aanwezig is.
Men leert elkaar misschien ook wat beter kennen en elkaar wat beter in zijn/ haar waarde laten?
Dat harde gesnauw naar elkaar is er van af gelukkig. Dat zie ik wel .
En .....elkaar onderling netjes corrigeren en scherp houden , indien nodig , zie ik ook meer.
Dan hoeft de moderatie dat niet meer , als een soort schoolhoofd , te doen :D

We kunnen allemaal van elkaar en van dit forum leren en helpen , waar we kunnen , ook vraagstellers , soms kritisch idd , maar ik ga zondermeer uit vd juiste intenties van forummers.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 mar 2019 22:07

@Radar, als jullie toch aan het reageren zijn... :wink:
Moneyman schreef:
19 mar 2019 17:24
Radar schreef:
19 mar 2019 17:14
Iedere topicstarter heeft het recht om zijn/haar topic offline te laten halen. Doorgaans zullen wij dan ook gehoor geven aan een verzoek daartoe.
Iedere TS "heeft het recht". Waarom dan wel? Het is geen wettelijk recht - integendeel, jullie schenden hiermee het auteursrecht. Het is zélfs geen zelf vastgesteld recht, want (zoals ik al schreef) jullie eigen forumregels geven jullie dit recht niet eens. Als dat wel zo zou zijn, zou het overigens nog steeds in strijd met de wet zijn.
Radar schreef:
19 mar 2019 17:14
Wij begrijpen dat dat soms vervelend of frustrerend is voor mensen die in het topic gereageerd hebben, maar wij vinden dat het belang / de wens van de topicstarter hierin zwaarder weegt.
Raar. Waarom weegt het belang van een éénling zwaarder dan dat van een groep? NIet alleen de groep die tijd en energie in het topic heeft gestoken, maar ook de groep consumenten (jullie doelgroep!) die daardoor niet de antwoorden kunnen vinden op een vaker voorkomend issue. En nogmaals: wat jullie "vinden" doet niet heel veel ter zake, zolang jullie mening een schending van het auteursrecht betreft is dat geen rechtvaardigingsgrond voor het verwijderen van complete topics.

Mag ik de suggestie geven dit onderwerp eens te laten toetsen door een jurist en hierop eens te evalueren? Dat is nuttiger dan een evaluatie over initialen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 mar 2019 22:09

Kees2850 schreef:
Het valt mij op dat veel vaste reageerders in dit forum blijkbaar zelf een bedrijf hebben, of werken voor een incassobureau of zelfs gerechtsdeurwaarder zijn. (waar haalt die man de tijd vandaan om naast zijn werk hier op bijna elk onderwerp te reageren (meestal zinvol dat wel). Ik begin de reacties toch wat anders te lezen met die info in het achterhoofd.
Twee dingen:
1) “veel vaste reageerder” een eigen bedrijf? Volgens mij valt dat erg mee.
2) je laatste zin klinkt spannend, maar zegt feitelijk niets. Wat is er veranderd voor je?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 mar 2019 22:59

Kees2850 schreef:
@flonfons als u uw klanten correct van dienst bent hoeft u toch niets te vrezen? Een enkele consument die bewust een bedrijf wilt bashen / in diskrediet brengen, valt meestal snel door de mand lijkt mij.

Het valt mij op dat veel vaste reageerders in dit forum blijkbaar zelf een bedrijf hebben, of werken voor een incassobureau of zelfs gerechtsdeurwaarder zijn. (waar haalt die man de tijd vandaan om naast zijn werk hier op bijna elk onderwerp te reageren (meestal zinvol dat wel). Ik begin de reacties toch wat anders te lezen met die info in het achterhoofd.
Waar maakt u uit op dat hier vaste reageerders in dienst zijn van een incassobureau? Of dat veel mensen een eigen bedrijf hebben? En hoe anders leest u dan?

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 20 mar 2019 23:06

Haha, mag ik mijzelf even voorstellen. Loyd Hendriks, tot uw dienst. ;)

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 20 mar 2019 23:09

Henk Toeter schreef:
20 mar 2019 23:06
Haha, mag ik mijzelf even voorstellen. Loyd Hendriks, tot uw dienst. ;)
Ach die tv persoonlijkheid . :mrgreen:

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 mar 2019 13:54

gosewijn schreef:
20 mar 2019 18:27
:wink: Ach je moet maar zo denken , de oudjes hebben de geraniums weggedaan en laptop er voor in de plaats genomen .
En bedankt.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 mar 2019 14:24

Kees2850 schreef:
21 mar 2019 14:23
@allen In ieder geval hebben een aantal mensen van de groep vaste reageerders afgelopen tijd ergens geschreven dat zij of een bedrijf hebben, of voor een incassobureau werken. Dat verklaart wat meer voor mij waarom TS-ers vaak fel worden aangevallen door sommigen op het feit dat zij schulden hebben opgebouwd of iets willen weten over garantie enz. Dat verbaast me soms wel dat zo vaak de kant gekozen wordt van het bedrijf enz. En dat in een Consumentenforum. Maar het ligt natuurlijk per onderwerp iedere keer weer anders.
Wauw, wat een aanname.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 21 mar 2019 14:47

Kees2850 schreef:
@allen In ieder geval hebben een aantal mensen van de groep vaste reageerders afgelopen tijd ergens geschreven dat zij of een bedrijf hebben, Dat verklaart wat meer voor mij waarom TS-ers vaak fel worden aangevallen door sommigen op het feit dat zij schulden hebben opgebouwd of iets willen weten over garantie enz. Dat verbaast me soms wel dat zo vaak de kant gekozen wordt van het bedrijf enz. En dat in een Consumentenforum. Maar het ligt natuurlijk per onderwerp iedere keer weer anders.
of voor een incassobureau werken.

Noem is een paar namen Kees.

Volgens mijn weten zijn hier op het forum 1 advocaat , 2 deurwaarders , 2 juristen en inderdaad ( ex )ondernemers en heeeeel veel senioren . Dus vertel :wink:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mar 2019 14:53

Kees2850 schreef:
@allen In ieder geval hebben een aantal mensen van de groep vaste reageerders afgelopen tijd ergens geschreven dat zij of een bedrijf hebben, of voor een incassobureau werken. Dat verklaart wat meer voor mij waarom TS-ers vaak fel worden aangevallen door sommigen op het feit dat zij schulden hebben opgebouwd of iets willen weten over garantie enz. Dat verbaast me soms wel dat zo vaak de kant gekozen wordt van het bedrijf enz. En dat in een Consumentenforum. Maar het ligt natuurlijk per onderwerp iedere keer weer anders.
Je neemt hier een verkeerde afslag. Als ondernemer heb ik veel met klanten te maken. Grotendeels toffe klanten. Heel soms met ontevreden klanten, en sporadisch met onredelijke klanten. Vooral deze laatste groep weet social media goed te vinden. Een forum als dit is voor mij zowel prive (wat speelt er in wereld) als zakelijk (hoe denkt de consument) interessant.
Een relatief groot aantal van de zaken op dit forum zijn in werkelijkheid anders dan voorgesteld. Sommige reageerders gaan daar gelijk in mee en nemen alles voor waar aan. Anderen zijn wat kritischer en verlangen meer informatie. Vanuit de beroepservaring zullen de reageerders die zelf met klanten of consumenten te maken hebben meer tot de laatste groep behoren. Als je goed leest zie je dat deze meestal geen kant kiezen maar doorvragen of wijzen op onlogica. Daar komen zelden heldere antwoorden op, meestal wordt er ontweken. Dat kun je als aanvallen of partij kiezen zien. Zo zie ik het niet. Er kan er maar 1 gelijk hebben, en meestal kun je dat pas bepalen als je beide verhalen gehoord hebt.

Als jij waggelend uit je auto stapt bij een controle is het toch ook logisch dat de politie je niet op je blauwe ogen geloofd maar je even laat blazen?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 mar 2019 15:20

Kees2850 schreef:
Ik hoop niet dat u de mening toegedaan bent dat op een Consumentenforum de klagende consument altijd gelijk moet krijgen. Want dat hebben ze dus niet (altijd).

Ik werk overigens niet bij een incassobureau en heb ook geen onderneming, nooit gedaan of gehad ook.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 21 mar 2019 15:26

Kees2850 schreef:
21 mar 2019 15:24
Ieder mag daar anders over denken uiteraard.
Gelukkig maar dat we dat nog mogen van je.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mar 2019 15:27

Kees2850 schreef:
21 mar 2019 15:24
Lijkt wel een ouderwets bejaardentehuis waar de oudjes uit verveling elkaar ook lekker pestten.
Ik denk dat dat meer van toepassing is op de topicstarters dan op de reageerders :lol:
Die kunnen me toch een partij klagen, manmanman :mrgreen:

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 mar 2019 16:25

Niet voor een deurwaarder werken of voor/een incasso bureau hebben /zijn wil nog niet zeggen dat men niet bekend is met procedures.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 21 mar 2019 16:41

Om je gerust te stellen, Kees, ook ik werk niet voor een incassobureau , heb ook geen onderneming .
Zelf denk ik dat hier relatief veel ouderen zitten, evenals veel werkenden trouwens.
Deze ouderen kunnen bogen op een stuk ( levens) ervaring en hebben misschien ook te maken gehad met deurwaarders en / of incassobureau 's en zijn mondig, kritisch en hebben een gezond verstand .
Daarnaast worden TS ers toch ook wel degelijk benaderd met empathie.

Dat een aantal topicstarters misschien wat hard worden aangepakt komt misschien ook wel doordat hun verhaal rammelt, zij er een l***l verhaal van maken , geen antwoord ( willen ) geven op logische vragen en zo al snel door de mand vallen. En de oudjes hier kun je nu eenmaal geen knollen voor citroenen verkopen, althans niet op dit forum. Het merendeel is ook gewoon intelligent hoor :P

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 21 mar 2019 16:46

gosewijn schreef:
21 mar 2019 14:47

Volgens mijn weten zijn hier op het forum 1 advocaat , 2 deurwaarders , 2 juristen en inderdaad ( ex )ondernemers en heeeeel veel senioren . Dus vertel :wink:
Wie is hier de advokaat, gosewijn? :D
En 2 deurwaarders ? Heeft MM hier een collega? :lol:

Plaats reactie