Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 mar 2019 22:09

Kees2850 schreef:
20 mar 2019 17:58
Het valt mij op dat veel vaste reageerders in dit forum blijkbaar zelf een bedrijf hebben, of werken voor een incassobureau of zelfs gerechtsdeurwaarder zijn. (waar haalt die man de tijd vandaan om naast zijn werk hier op bijna elk onderwerp te reageren (meestal zinvol dat wel). Ik begin de reacties toch wat anders te lezen met die info in het achterhoofd.
Twee dingen:
1) “veel vaste reageerder” een eigen bedrijf? Volgens mij valt dat erg mee.
2) je laatste zin klinkt spannend, maar zegt feitelijk niets. Wat is er veranderd voor je?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 mar 2019 22:59

Kees2850 schreef:
20 mar 2019 17:58
@flonfons als u uw klanten correct van dienst bent hoeft u toch niets te vrezen? Een enkele consument die bewust een bedrijf wilt bashen / in diskrediet brengen, valt meestal snel door de mand lijkt mij.

Het valt mij op dat veel vaste reageerders in dit forum blijkbaar zelf een bedrijf hebben, of werken voor een incassobureau of zelfs gerechtsdeurwaarder zijn. (waar haalt die man de tijd vandaan om naast zijn werk hier op bijna elk onderwerp te reageren (meestal zinvol dat wel). Ik begin de reacties toch wat anders te lezen met die info in het achterhoofd.
Waar maakt u uit op dat hier vaste reageerders in dienst zijn van een incassobureau? Of dat veel mensen een eigen bedrijf hebben? En hoe anders leest u dan?

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 20 mar 2019 23:06

Haha, mag ik mijzelf even voorstellen. Loyd Hendriks, tot uw dienst. ;)

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 20 mar 2019 23:09

Henk Toeter schreef:
20 mar 2019 23:06
Haha, mag ik mijzelf even voorstellen. Loyd Hendriks, tot uw dienst. ;)
Ach die tv persoonlijkheid . :mrgreen:

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 mar 2019 13:54

gosewijn schreef:
20 mar 2019 18:27
:wink: Ach je moet maar zo denken , de oudjes hebben de geraniums weggedaan en laptop er voor in de plaats genomen .
En bedankt.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 21 mar 2019 14:23

@allen In ieder geval hebben een aantal mensen van de groep vaste reageerders afgelopen tijd ergens geschreven dat zij of een bedrijf hebben, of voor een incassobureau werken. Dat verklaart wat meer voor mij waarom TS-ers vaak fel worden aangevallen door sommigen op het feit dat zij schulden hebben opgebouwd of iets willen weten over garantie enz. Dat verbaast me soms wel dat zo vaak de kant gekozen wordt van het bedrijf enz. En dat in een Consumentenforum. Maar het ligt natuurlijk per onderwerp iedere keer weer anders.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 mar 2019 14:24

Kees2850 schreef:
21 mar 2019 14:23
@allen In ieder geval hebben een aantal mensen van de groep vaste reageerders afgelopen tijd ergens geschreven dat zij of een bedrijf hebben, of voor een incassobureau werken. Dat verklaart wat meer voor mij waarom TS-ers vaak fel worden aangevallen door sommigen op het feit dat zij schulden hebben opgebouwd of iets willen weten over garantie enz. Dat verbaast me soms wel dat zo vaak de kant gekozen wordt van het bedrijf enz. En dat in een Consumentenforum. Maar het ligt natuurlijk per onderwerp iedere keer weer anders.
Wauw, wat een aanname.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 21 mar 2019 14:47

Kees2850 schreef:
@allen In ieder geval hebben een aantal mensen van de groep vaste reageerders afgelopen tijd ergens geschreven dat zij of een bedrijf hebben, Dat verklaart wat meer voor mij waarom TS-ers vaak fel worden aangevallen door sommigen op het feit dat zij schulden hebben opgebouwd of iets willen weten over garantie enz. Dat verbaast me soms wel dat zo vaak de kant gekozen wordt van het bedrijf enz. En dat in een Consumentenforum. Maar het ligt natuurlijk per onderwerp iedere keer weer anders.
of voor een incassobureau werken.

Noem is een paar namen Kees.

Volgens mijn weten zijn hier op het forum 1 advocaat , 2 deurwaarders , 2 juristen en inderdaad ( ex )ondernemers en heeeeel veel senioren . Dus vertel :wink:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mar 2019 14:53

Kees2850 schreef:
Je neemt hier een verkeerde afslag. Als ondernemer heb ik veel met klanten te maken. Grotendeels toffe klanten. Heel soms met ontevreden klanten, en sporadisch met onredelijke klanten. Vooral deze laatste groep weet social media goed te vinden. Een forum als dit is voor mij zowel prive (wat speelt er in wereld) als zakelijk (hoe denkt de consument) interessant.
Een relatief groot aantal van de zaken op dit forum zijn in werkelijkheid anders dan voorgesteld. Sommige reageerders gaan daar gelijk in mee en nemen alles voor waar aan. Anderen zijn wat kritischer en verlangen meer informatie. Vanuit de beroepservaring zullen de reageerders die zelf met klanten of consumenten te maken hebben meer tot de laatste groep behoren. Als je goed leest zie je dat deze meestal geen kant kiezen maar doorvragen of wijzen op onlogica. Daar komen zelden heldere antwoorden op, meestal wordt er ontweken. Dat kun je als aanvallen of partij kiezen zien. Zo zie ik het niet. Er kan er maar 1 gelijk hebben, en meestal kun je dat pas bepalen als je beide verhalen gehoord hebt.

Als jij waggelend uit je auto stapt bij een controle is het toch ook logisch dat de politie je niet op je blauwe ogen geloofd maar je even laat blazen?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 mar 2019 15:20

Kees2850 schreef:
Ik hoop niet dat u de mening toegedaan bent dat op een Consumentenforum de klagende consument altijd gelijk moet krijgen. Want dat hebben ze dus niet (altijd).

Ik werk overigens niet bij een incassobureau en heb ook geen onderneming, nooit gedaan of gehad ook.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 21 mar 2019 15:24

Werken voor incassobureau is verkeerde omschrijving. Hoewel ik vermoed dat er wel een paar actief zijn hier. Wat ik wilde zeggen is nogmaals dat consumenten die hier een vraag stellen vaak hard worden aangepakt. En zo veroordelend vaak. Lijkt wel een ouderwets bejaardentehuis waar de oudjes uit verveling elkaar ook lekker pestten. Soms worden TS-ers terecht kritisch benaderd maar soms ook niet. Maar goed dit is mijn mening. Ieder mag daar anders over denken uiteraard.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 21 mar 2019 15:26

Kees2850 schreef:
21 mar 2019 15:24
Ieder mag daar anders over denken uiteraard.
Gelukkig maar dat we dat nog mogen van je.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mar 2019 15:27

Kees2850 schreef:
21 mar 2019 15:24
Lijkt wel een ouderwets bejaardentehuis waar de oudjes uit verveling elkaar ook lekker pestten.
Ik denk dat dat meer van toepassing is op de topicstarters dan op de reageerders :lol:
Die kunnen me toch een partij klagen, manmanman :mrgreen:

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 mar 2019 16:25

Niet voor een deurwaarder werken of voor/een incasso bureau hebben /zijn wil nog niet zeggen dat men niet bekend is met procedures.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 21 mar 2019 16:41

Om je gerust te stellen, Kees, ook ik werk niet voor een incassobureau , heb ook geen onderneming .
Zelf denk ik dat hier relatief veel ouderen zitten, evenals veel werkenden trouwens.
Deze ouderen kunnen bogen op een stuk ( levens) ervaring en hebben misschien ook te maken gehad met deurwaarders en / of incassobureau 's en zijn mondig, kritisch en hebben een gezond verstand .
Daarnaast worden TS ers toch ook wel degelijk benaderd met empathie.

Dat een aantal topicstarters misschien wat hard worden aangepakt komt misschien ook wel doordat hun verhaal rammelt, zij er een l***l verhaal van maken , geen antwoord ( willen ) geven op logische vragen en zo al snel door de mand vallen. En de oudjes hier kun je nu eenmaal geen knollen voor citroenen verkopen, althans niet op dit forum. Het merendeel is ook gewoon intelligent hoor :P

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 21 mar 2019 16:46

gosewijn schreef:
21 mar 2019 14:47

Volgens mijn weten zijn hier op het forum 1 advocaat , 2 deurwaarders , 2 juristen en inderdaad ( ex )ondernemers en heeeeel veel senioren . Dus vertel :wink:
Wie is hier de advokaat, gosewijn? :D
En 2 deurwaarders ? Heeft MM hier een collega? :lol:

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 mar 2019 16:58

En we werken allemaal freelance om de consumenten te pesten. Energieleveranciers, telefoon providers, banken, verzekeraars, autodealers, webwinkels meubelzaken, keukenzaken, electro zaken. Er is zoveel. Het geld ligt op de straat. Dat verwijt komt altijd weer terug.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden » 21 mar 2019 20:49

Ondernemer en (helaas) af en toe gebruik makend van een incassoburo. Echter ook (volgens mij dan) niet te beroerd om consumenten advies te geven (of andere forumbezoekers eens lekker af te z.e.iken).

v.d.Heyden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 21 mar 2019 21:51

moederslink schreef:
21 mar 2019 16:41
Het merendeel is ook gewoon intelligent hoor :P
Deze opmerking wil ik toch nog even voor het voetlicht halen... :mrgreen:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 mar 2019 22:18

Radar schreef:
19 mar 2019 15:46
Dank voor jullie reacties! We hebben het topic inderdaad - op verzoek van de topicstarter - offline gehaald.
Onvoldoende.
Radar schreef:
19 mar 2019 17:14
Iedere topicstarter heeft het recht om zijn/haar topic offline te laten halen.
Waar staat dat?
Radar schreef:
19 mar 2019 17:14
Wij begrijpen dat dat soms vervelend of frustrerend is voor mensen die in het topic gereageerd hebben, maar wij vinden dat het belang / de wens van de topicstarter hierin zwaarder weegt.
Misschien is een proefproces dan aangewezen. Radar vs forimleden, met in de hoek van Radar "omdat wij dat vinden" en in de hoek van de forumleden het contractueel recht.

Plaats reactie