Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
24 jan 2022 15:14
Moneyman schreef:
24 jan 2022 13:58
Eens. De vraag is alleen "wat is legitiem", en die vraag is ter beoordeling aan de moderatie.
Voor het toepassen van een middel, zoals het sluiten van een topic of het verwijderen er van, moet in de eerste plaats een grond gevonden kunnen worden in het reglement en vervolgens moet het middel ook passen bij de overtreding. Op dit forum is er een groepje actief dat anderen gaat overschreeuwen op het moment dat ze het ergens niet mee eens zijn. De reactie van de moderator is dan om het topic te sluiten, omdat dit dan niet door kan gaan, maar de moderatie geeft daarmee geen structurele oplossing en met een tijdelijke maatregel worden ook de mensen gepakt, die wel voor de inhoudt komen. Een oplossing die heel gericht is op de kern van het probleem is veel effectiever dan een die gericht is op de symptomen.
Volgens mij is het topic gewoon gesloten op verzoek van TS.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

TS kaapte 1 topic en opende er 2 met hetzelfde onderwerp. Hij ging niet in op vragen. Sorry maar het lijkt me dat hij niet geholpen wil worden maar dat hij hier kwam om op de een of andere manier druk op de tegenpartij te leggen. (of de onterechte hoop dat Radar er een onderwerp van wou maken. Al met al een goede reden om topic te sluiten is mijn mening.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
24 jan 2022 15:16
Volgens mij is het topic gewoon gesloten op verzoek van TS.
Ik kijk heel bewust naar de rode lijn van het optreden van de moderatie. Ik kijk daarom naar het geheel van sluiten en verwijderen van topics in algemene zin.

Het is niet legitiem om topic te sluiten of te verwijderen met als enige reden dat de TS daarom heeft verzocht. Het forum bestaat uit veel meer leden dan enkel de TS en met hen moet ook rekening worden gehouden. Afhankelijk van hoe je er in staat, losse flodder of gedegen post, kan het schrijven van een bericht veel tijd kosten. De reden, "TS vroeg er om", houdt onvoldoende (geen) rekening met de belangen van andere forumleden.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens heeft de moderatie vaak genoeg aangegeven dat het aan hen is daarover te besluiten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
24 jan 2022 15:14
Een oplossing die heel gericht is op de kern van het probleem is veel effectiever dan een die gericht is op de symptomen.
Eens.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik neem toch aan dat Radar als organisator van dit forum zelf mag bepalen waar ze wat plaatsen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is geen antwoord op de vraag van breien.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat lijkt me wel. Radar wil een onderwerp van de uitzending onder de aandacht brengen. Dan zet je dat niet in een bestaand topic die al een paar weken oud is en de meesten al niet meer interesseerd.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is een goede uitleg. Misschien verstandig om dat voortaan meteen te doen in plaats van uw eerdere zo bozige reactie op "breien"
Vriendelijkheid kent geen tijd, en met de hoed in de hand...

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

vond het anders helemaal geen bozige reactie zie nu dat het net hoe je het leest je het anders kunt opvatten. Zat anders geen bozige bedoeling achter.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Cro »

Misschien is het handing om topics als deze: viewtopic.php/internet-f24/oplichter-da ... ad65f4a673

Bij de voordeur te weigeren, immers voor zover ik weet checked de redactie topics voordat ze geplaatst worden.
Hier blijft de TS maar met persoonsgegevens strooien, de posts worden wel gemeld, maar de gegevens blijven lang staan. Neem als voorbeeld de openingspost, deze is nu meerdere malen door de moderatie aangepast, maar nog steeds staan er gegevens in die mogelijk persoonsgegevens zijn, zoals namen of gebruikersnamen 'sanne lomp' o.a.

Maar ook in andere posts verderop staan gegevens die in de eerste post verwijderd zijn alsnog te lezen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Toch Omicron en dan moeten alle moderators tegelijk in quarantine.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Over het oplichtingsforum: er is een sticky topic gemaakt om aan te gegeven dat bewijs verplicht is en dat n.a.w.-gegevens niet geplaatst mogen worden. Sommige gebruikers zijn afkomstig van het Opgelicht?!-forum, de mores waren daar anders dan hier. We houden het in de gaten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Afgelopen donderdag ontstond er een ruzie met NeoDutchio en alfatrion in het midden. Beiden hebben een verbanning van een maand gekregen omdat ze elkaar steeds in de haren vliegen. Juliomariner, kuklos en Nijogeth hebben een waarschuwing gekregen omdat ze meededen in de ruzie en persoonlijke aanvallen plaatsten.

Forumgebruikers botsen wel vaker over een 'praktische' versus een 'juridische' aanpak van problemen (you know who you are). Het is niet aan de moderators om te zeggen welke je moet nemen. De twee benaderingen kunnen prima naast elkaar bestaan op dit forum, mits iedereen respectvol blijft. 'Volgens wetsartikel zus en zo heb je recht op volledige compensatie inclusief rente' kan heel goed staan naast 'Met zo'n eis zou je vermoedelijk de bedrijfsleider in het harnas jagen'.
Houd voor ogen dat we hier zijn om elkaar en vraagstellers te helpen. Elkaar beledigen past daar niet bij.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Radar schreef:
06 feb 2022 18:08
Afgelopen donderdag ontstond er een ruzie met NeoDutchio en alfatrion in het midden. Beiden hebben een verbanning van een maand gekregen omdat ze elkaar steeds in de haren vliegen. Juliomariner, kuklos en Nijogeth hebben een waarschuwing gekregen omdat ze meededen in de ruzie en persoonlijke aanvallen plaatsten.

Forumgebruikers botsen wel vaker over een 'praktische' versus een 'juridische' aanpak van problemen (you know who you are). Het is niet aan de moderators om te zeggen welke je moet nemen. De twee benaderingen kunnen prima naast elkaar bestaan op dit forum, mits iedereen respectvol blijft. 'Volgens wetsartikel zus en zo heb je recht op volledige compensatie inclusief rente' kan heel goed staan naast 'Met zo'n eis zou je vermoedelijk de bedrijfsleider in het harnas jagen'.
Houd voor ogen dat we hier zijn om elkaar en vraagstellers te helpen. Elkaar beledigen past daar niet bij.

Mijn complimenten ( dat mag ook wel eens gezegd worden ) voor de moderatie dit keer. Niet zozeer voor de bans en het ingrijpen an sich, maar wel om het durven ingrijpen en dat op een goed onderbouwde en begrijpelijke manier te doen en dat ook op een heldere manier te verantwoorden..

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Radar schreef:
06 feb 2022 18:08
Afgelopen donderdag ontstond er een ruzie met NeoDutchio en alfatrion in het midden. Beiden hebben een verbanning van een maand gekregen omdat ze elkaar steeds in de haren vliegen. Juliomariner, kuklos en Nijogeth hebben een waarschuwing gekregen omdat ze meededen in de ruzie en persoonlijke aanvallen plaatsten.

Forumgebruikers botsen wel vaker over een 'praktische' versus een 'juridische' aanpak van problemen (you know who you are). Het is niet aan de moderators om te zeggen welke je moet nemen. De twee benaderingen kunnen prima naast elkaar bestaan op dit forum, mits iedereen respectvol blijft. 'Volgens wetsartikel zus en zo heb je recht op volledige compensatie inclusief rente' kan heel goed staan naast 'Met zo'n eis zou je vermoedelijk de bedrijfsleider in het harnas jagen'.
Houd voor ogen dat we hier zijn om elkaar en vraagstellers te helpen. Elkaar beledigen past daar niet bij.
Mooie daadkrachtige beslissing. Mijn complimenten voor het uitzetten van genoemde actie!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik wil er toch nog wat over zeggen. Het klopt dat ik een waarschuwing heb gekregen. Deze waarschuwing is volkomen terecht. Toch heb ik geen spijt van de gedragingen waarvoor ik de waarschuwing heb gekregen.
Het gedoe tussen Alfatrion en Neodutchio hing me zo de keel uit dat een of meerdere persoonlijke aanvallen plaatste. Ik heb een aantal priveberichten van verschillende gebruikers ontvangen die het met me eens waren. Ik heb een reactie van mij ook zelf gemeld zodat de moderatie een oordeel kon vellen.
Het gevolg is dus dat ik en enkele andere gebruikers een waarschuwing hebben gekregen en Alfa en Neo een maand een ban. Ik ben er niet trots op dat mede door mij deze 2 een ban hebben gekregen echter door de ban komt misschien de rust terug in het forum en komen deze beiden ook tot de conclusie dat het beter is niet met elkaar in discussie te gaan en dat 2 meningen in een topic ook naast elkaar kunnen bestaan en dat die niet te vuur en te tand aangevallen hoeven te worden.
Beiden komen namelijk vaak wel met dingen waar TS mee verder kan. Het zou dan ook een verlies voor het forum zijn als een van beiden of beiden een perma ban krijgen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
08 feb 2022 18:45
Ik ben er niet trots op dat mede door mij deze 2 een ban hebben gekregen .....
Ho. Stop. Ze hebben geen ban gekregen door jou. Absoluut niet. Een ban deel je niet uit omdat iemand iets meldt.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

nee misschien niet. Daar hebben ze het grotendeels zelf naar gemaakt echter er kwam in ieder geval wel aandacht bij de moderatie voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Even een break tussen hen tweeën is wel goed voor de rust.
Hoewel de inbreng van beiden zinvol is wordt het al vrij snel onderling gehakketak.
Dat is voor niemand aangenaam , gewoon soms erg vervelend zelfs .

Gesloten