Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Radar schreef:
03 feb 2022 18:12
Over het oplichtingsforum: er is een sticky topic gemaakt om aan te gegeven dat bewijs verplicht is en dat n.a.w.-gegevens niet geplaatst mogen worden. Sommige gebruikers zijn afkomstig van het Opgelicht?!-forum, de mores waren daar anders dan hier. We houden het in de gaten.
Volgens mij geldt de Nederlandse wet ook voor andere fora. Wat wel of niet geplaatst mag worden heeft weinig met de mores van een forum te maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Technisch probleem in dit topic: auto-motor-f43/wat-is-jouw-ervaring-met ... 98315.html
Laatste zichtbare bijdrage is van 1 februari. Lijst geeft nieuwe berichten daarna.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

fonsflons schreef:
22 feb 2022 13:20
Is er tegenwoordig eigenlijk nog moderatie aanwezig op het forum? Of worden meldingen eens per week door een bot verwerkt? Ik vind het persoonlijk niet echt reclame voor Radar dat een topic als over KPN en F1 openlijk zichtbaar is voor iedereen.
Is toch duidelijk dat de moderatie geen moeite meer doet, is al maanden zo.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk met weemoed terug aan de tijd van SK :) toen had ik even hoop op een beter gemodereerd forum. Helaas...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Dus kunnen forummers die lekker tekeer gaan fijn hun gang gaan. :x
We moeten ons maar wat inhouden....dan , toch? :D

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is er een ziektegolf op de burelen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

fonsflons schreef:
22 feb 2022 13:20
Is er tegenwoordig eigenlijk nog moderatie aanwezig op het forum?
Moderatie werkt wat meer in stilte, maar ze zijn er wel. Mailadres van iemand is vlot verwijderd na een melding van Lady. In het Coronatopic was José eerst gedeactiveerd en inmiddels zijn haar bijdragen verdwenen. Dat kan alleen als een moderator aan de knoppen zit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie het: Jose2501 is weg....

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een toelichting is echter wel belangrijk lijkt me.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Omdat ook alle berichten zijn verwijderd neem ik aan dat het is gedaan op verzoek van de gebruiker. Daarover doet de moderatie doorgaand geen mededelingen, dacht ik.

Overigens vind ik het in algemene zin wel jammer dat de moderatie de laatste tijd minder toelichting geeft.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik kon de transparantie van de moderatie vorig jaar wel waarderen. Dat verschaft de gebruikers hier duidelijkheid wat wel en niet getolereerd wordt. En er werd veel sneller ingegrepen, dat was ook fijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
23 feb 2022 08:31
Ik kon de transparantie van de moderatie vorig jaar wel waarderen. Dat verschaft de gebruikers hier duidelijkheid wat wel en niet getolereerd wordt. En er werd veel sneller ingegrepen, dat was ook fijn.
Daar sluit ik me volledig bij aan - vooral omdat het duidelijker was wat wel en wat niet kon. Dankzij de transparantie en eenduidigheid ontstond er een soort voorspelbaarheid - en daar vaart een forum als dit wel bij.

Mijn persoonlijke inschatting was dat dat met name te danken was aan het feit dat (één van de) moderators het gewoon ook leuk vond - en dus een stap harder liep.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het kpn/formule1 topic is verdwenen. Ik snap dat men geen zin had om door het geruzie te worstelen, maar ik vind het wel een treffend voorbeeld van hoe men met elkaar om denkt te moeten gaan in deze tijd. Elkaars teksten niet lezen, maar steeds als een bok op een haverkist wars van enige respect reacties plaatsen onder applaus van diverse meelopers als iemand met een zogenaamd niet juiste mening iets plaatst.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

breien schreef:
23 feb 2022 14:56
Het F1/KPN topic ontspoorde door de reacties van Sopi, de topicstarter.
Eens, hij/zij begon iedereen die niet naar zijn/haar mond praatte voor alles wat lelijk en slecht is uit te maken.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat het hele topic verzonnen is door een trol die hier al een aantal keren door de mods permanent een ban heeft gekregen. Alle gedragingen en het hele taalgebruik van Sopi wijst daar op.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
23 feb 2022 14:46
... onder applaus van diverse meelopers ...
O, is dát de reden dat je steeds je eigen berichten liket?

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tang varken vlag modderschuit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
22 feb 2022 23:30
Een toelichting is echter wel belangrijk lijkt me.
Niet altijd.
Bij Formule1 is het voor iedereen duidelijk waarom.
Bij José was het eerst een ban wegens belediging/persoonlijk aanvallen (ouderen/virusje) en daarop zal ze zelf deze behulpzame community de rug hebben toegekeerd.
Verwijderd mailadres had Lady al direct toegelicht en dit laatste gebeurt vaker.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mijn opmerking over meelopers blijkt redelijk juist te zijn als ik bezie welke mensen allemaal de anti-deltoer reacties van een "vind ik leuk" hebben voorzien.
Ik zal echter, wars van alle negativiteit mijn eigen pad strijdend voor rechtvaardigheid blijven bewandelen. Uiteraard tot de finale dolk in de rug.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
23 feb 2022 22:38
Mijn opmerking over meelopers blijkt redelijk juist te zijn als ik bezie welke mensen allemaal de anti-deltoer reacties van een "vind ik leuk" hebben voorzien.
Ik zal echter, wars van alle negativiteit mijn eigen pad strijdend voor rechtvaardigheid blijven bewandelen. Uiteraard tot de finale dolk in de rug.
Och, je houdt nu eenmaal mensen die graag stoken, en dan hun eigen stookgedrag liken.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat er hier op dit forum te vaak gebeurt is dat wanneer iemand een topic opent deze persoon door meerdere "vasteforumleden"aangevallen wordt op zijn kwestie. Iemand die zich benadeelt voelt door een dropshipper, iemand die een oplichtingstelefoontje krijgt en daarvoor wil waarschuwen, iemand die vind dat de leverancier hem niet de garantie en of service geeft die hem toekomt enz.
Je ziet dan ook dat de topicstarter soms zo in de hoek gedreven wordt en zo kwaad wordt dat hij wild om zich heen gaat slaan met woorden die deze beter niet had kunnen gebruiken, waarvan ik me weliswaar distancieer, maar waar ik het ontstane gedrag wel verklaarbaar vind. Het is natuurlijk heel makkelijk om de schuld eenzijdig bij deze persoon neer te leggen (en te belonen met een ban) en al diegenen die zo geprovoceerd en uitgelokt hebben buiten schot te laten.
Ik voel me soms een beetje een Mohikaan hier, maar dat is maar niet anders.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 23 feb 2022 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten