Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

ClaimConcept schreef:
17 jan 2019 10:29
Aansluitende feedback: pas met de muis op het rode :!: pictogram verschijnt een tekstballon met de tekst "Meld dit bericht". Maar in de balk/regel zelf is toch ruimte genoeg om dit naast het :!: pictogram gewoon permanent zichtbaar te hebben?

Ik zie geen tekstballon op de iPad en vind dit ook helemaal niet nodig, gaat er waarschijnlijk heel rommelig uit zien.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik iemand een Pm stuurt zie je rechts icoontjes waar dienen die voor . Voor zover ik kan zien werken ze niet.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
17 jan 2019 09:22
ClaimConcept schreef:
10 jan 2019 08:49
Ook bij topics waar die inactieve eenmalige topicstarter (TS) niet zelf meer reageert, kan waardevolle informatie in de reacties staan. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn vakgebied Aandelenlease (Aegon, Afab, Defam, Dexia, DSB, Levob enz.), GroeiVermogen (Fortis) of Spaarbeleg/SprintPlan (Aegon): daar zijn vele honderden nog altijd aan het procederen en kunnen vele tienduizenden na afloop van collectieve procedures nog altijd jarenlang individueel hun recht halen!

@Radar, een bericht over Nationaal Spaarfonds is geplaatst onder Spaarbeleg / Sprintplan (Aegon), alleen is Nationaal Spaarfonds een volle dochter van verzekeraar Delta Lloyd/Nationale-Nederlanden en hoort dus thuis onder een andere categorie bij Juridisch/financieel

@Radar heeft het onderwerp nog dezelfde dag onder de juiste categorie Juridisch/financieel - Verzekeraars geplaatst. Hulde!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bijzondere foutmelding middels een pop-up:
AJAX-fout
Er ging iets mis met het verwerken van je aanvraag.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Costnix »

@moneyman: Bedoelt wordt Asynchronous JavaScript And XML (AJAX)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Asynchr ... pt_and_XML
Het had ook PSV- of Feijenoord-fout kunnen zijn ;-)

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Ook even hier, ter info: de gebruiksvoorwaarden en huisregels zijn aangepast.

- Er is nu meer ruimte voor topics over zzp-kwesties
- We hebben een bepaling opgenomen over overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie

Zie https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/ en huisregels-en-mededelingen-f50/gebruiks ... 46389.html

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Radar schreef:
24 jan 2019 13:45
- We hebben een bepaling opgenomen over overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie
We zien dat er toch nog af en toe hele openingsposts worden geciteerd zonder inhoudelijke toevoeging, onder het motto 'even veilig stellen'. Wij snappen de neiging hiertoe, aangezien (openings)posts na plaatsing nogal eens worden aangepast / inhoudsloos worden gemaakt, maar tegelijk valt dit wat ons betreft onder 'overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie'.

Om forumgebruikers tegemoet te komen hebben we daarom de foruminstellingen aangepast: berichten kunnen nu niet meer tot in het oneindige aangepast worden door de auteur, maar alleen de eerste 7 dagen na plaatsing. Hopelijk neemt dit het gevoel weg dat het nodig is om berichten veilig te stellen.

De komende tijd zullen wij in de gaten houden hoe deze aanpassingen (de nieuwe regels in combinatie met de nieuwe instelling) ons én gebruikers bevallen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

In een geval zoals het ontstoppingstopic dat vandaag geplaatst werd, helpt dat dus niet. Toch jammer.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Radar schreef:
28 jan 2019 14:16
Radar schreef:
24 jan 2019 13:45
- We hebben een bepaling opgenomen over overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie
We zien dat er toch nog af en toe hele openingsposts worden geciteerd zonder inhoudelijke toevoeging, onder het motto 'even veilig stellen'. Wij snappen de neiging hiertoe, aangezien (openings)posts na plaatsing nogal eens worden aangepast / inhoudsloos worden gemaakt, maar tegelijk valt dit wat ons betreft onder 'overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie'.

Om forumgebruikers tegemoet te komen hebben we daarom de foruminstellingen aangepast: berichten kunnen nu niet meer tot in het oneindige aangepast worden door de auteur, maar alleen de eerste 7 dagen na plaatsing. Hopelijk neemt dit het gevoel weg dat het nodig is om berichten veilig te stellen.

De komende tijd zullen wij in de gaten houden hoe deze aanpassingen (de nieuwe regels in combinatie met de nieuwe instelling) ons én gebruikers bevallen.

Ondertussen is zoals aangegeven al in topic -ontstopping - de tekst verwijderd. Ben van mening dat 7 dagen telang is. Ik ben van mening dat op enkele uren gezet moet worden en niet dagen.
Mocht er onverhoopt dan toch iets na die tijd gewijzigd moeten worden dan kan TS dit met de modjes opnemen.

Het "veiligstellen" is meer een noodzakelijk kwaad geworden dan 'overmatig / onnodig gebruik van de citeerfunctie'.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als mensen als Moor iets verwijderen zal ik niet meer reageren......

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
24 jan 2019 13:45
Ook even hier, ter info: de gebruiksvoorwaarden en huisregels zijn aangepast.
Het is goed dat jullie dit melden, maar ik zou daar een apart topic van maken.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
28 jan 2019 14:16
Om forumgebruikers tegemoet te komen hebben we daarom de foruminstellingen aangepast: berichten kunnen nu niet meer tot in het oneindige aangepast worden door de auteur, maar alleen de eerste 7 dagen na plaatsing. Hopelijk neemt dit het gevoel weg dat het nodig is om berichten veilig te stellen.
Jammer, dit lost het probleem niet op, omdat deze oplossing daar niet op aansluit. De mensen dit dit doen hebben altijd minder dan 25 berichten. Ik heb deze praktijk elders aangepakt door het aanpassen van berichten pas toe te staan op het moment dat men 25 berichten had geplaatst. Natuurlijk zal er onder de probleemgroep mensen zijn die dit pas na 7 dagen zullen doen, maar er zijn er ook die dit binnen deze termijn doen. Tegelijk zijn de vaste leden beperkt om kleine correcties door te voeren, terwijl zij over het algemeen niet hun berichten verwijderen. Deze oplossing vraagt om een beperkte hoeveelheid aan code, maar dat oud het echt waard.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 jan 2019 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
28 jan 2019 19:09
Radar schreef:
24 jan 2019 13:45
Ook even hier, ter info: de gebruiksvoorwaarden en huisregels zijn aangepast.
Het is goed dat jullie dit melden, maar ik zou daar een apart topic van maken.
Ik zou zeggen: lees dit topic eens... huisregels-en-mededelingen-f50/gebruiks ... 46389.html

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die is van 2014. Ik bedoelde uiteraard een topic met de datum van vandaag met een korte melding en een link.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Lees dan nog maar eens de twee laatste berichten die toch echt door Radar zelf zijn geplaatst...

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

door Radar » 17 okt 2018 15:01
kuklos schreef: ↑
13 okt 2018 19:24
Als iemand een reactie van mij quote zie ik daarna een (1) bovenaan naar de tekst Gebruikerspanel. Maar klikken op Gebruikerspanel levert niet een sprong naar de desbetreffende reactie op.
Irritant.
Het cijfertje naast 'Gebruikerspaneel' staat inderdaad voor het aantal notificaties. Dit is nieuw sinds een grote, recente forum-update. Als je op het cijfertje klikt, krijg je de lijst met notificaties te zien. Wat voorheen niet goed werkte, en waar jij hier vermoedelijk ook op doelt, is dat als je op die pagina vervolgens klikt op een notificatie (zoals de melding dat er een pb is), je niet naar het betreffende bericht springt. Hieraan is gesleuteld en dit zou inmiddels wel goed moeten werken.

Deze reactie uit Feedback op het Forum - deel 2 maar even gekopieerd en ook gemeld: bij klikken op een notificatie spring je nog steeds niet naar desbetreffend bericht.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd. Ik heb een storing met de volgende tekst:
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /data/www/forum/custom/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 60: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden
Bij andere sites heb ik dat niet.

Besturingssysteem Windows 10, browser is Google Chrome.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat staat helemaal bovenaan. Vanmorgen opende de site af en toe helemaal niet.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
29 jan 2019 12:52
Vreemd. Ik heb een storing met de volgende tekst:
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /data/www/forum/custom/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 60: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden
Bij andere sites heb ik dat niet.

Besturingssysteem Windows 10, browser is Google Chrome.

Heb ik ook, op de iPad (Safari).
En dit: You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op mijn telefoon was het forum een paar keer onbereikbaar. Het is de laatste tijd wel vaker traag met laden, heb ik gemerkt.

Gesloten