Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als we nu gewoon eens de adviezen gaan opvolgen die van bovenaf gegeven worden scheelt al een hoop onnodig gediscussieer. Waarom rijden we wel rustiger als de weg onder een laag sneeuw ligt en snappen we niet dat we nu geen groepen moeten opzoeken en even moeten afwachten bij annuleringen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
23 mar 2020 12:09
Als we nu gewoon eens de adviezen gaan opvolgen die van bovenaf gegeven worden scheelt al een hoop onnodig gediscussieer. Waarom rijden we wel rustiger als de weg onder een laag sneeuw ligt en snappen we niet dat we nu geen groepen moeten opzoeken en even moeten afwachten bij annuleringen?
Weer twee keer "moeten" :wink: , waarover ik net schreef:
Moneyman schreef:
23 mar 2020 12:10
NeoDutchio schreef:
23 mar 2020 12:07
Het advies op een besneeuwde snelweg: rij rustig ook al mag je 100.
Als jij dan stopt het zeggen "je mag geen 100", dan zijn we er. Want door jouw continue dwingende gebruik van het woordje "moeten" verander je jouw mening (hoe juist die wellicht ook kan zijn) in een feit - en dat is gewoon onjuist. En daardoor de oorzaak van de terugkerende discussie.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
23 mar 2020 12:12
NeoDutchio schreef:
23 mar 2020 12:09
Als we nu gewoon eens de adviezen gaan opvolgen die van bovenaf gegeven worden scheelt al een hoop onnodig gediscussieer. Waarom rijden we wel rustiger als de weg onder een laag sneeuw ligt en snappen we niet dat we nu geen groepen moeten opzoeken en even moeten afwachten bij annuleringen?
Weer twee keer "moeten" :wink: , waarover ik net schreef:
Moneyman schreef:
23 mar 2020 12:10
NeoDutchio schreef:
23 mar 2020 12:07
Het advies op een besneeuwde snelweg: rij rustig ook al mag je 100.
Als jij dan stopt het zeggen "je mag geen 100", dan zijn we er. Want door jouw continue dwingende gebruik van het woordje "moeten" verander je jouw mening (hoe juist die wellicht ook kan zijn) in een feit - en dat is gewoon onjuist. En daardoor de oorzaak van de terugkerende discussie.
Ik snap uw reden. Maar u snapt hopelijk ook dat niemand er iets mee opschiet als wij een lockdown gaan krijgen of dat er een noodwet opgelegd wordt die ons zo ver inperkt dat we, als consument, er slechter van gaan worden. En dat door de oorzaak dat het nu te vrijblijvend is en dat er mensen in het algemeen niet met die vrijblijvendheid om kunnen gaan.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als iemand mij de weg vraagt, en ik zeg: op dat punt moet ik naar rechts - probeer ik iemand dan te dwingen naar rechts te gaan? Leg ik hem een gebod of een wet op? Of is 'moeten' in zo'n geval bedoeld als advies wat iemand op moet volgen om zijn doel te bereiken?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
23 mar 2020 12:52
Maar u snapt hopelijk ook dat niemand er iets mee opschiet als wij een lockdown gaan krijgen of dat er een noodwet opgelegd wordt die ons zo ver inperkt dat we, als consument, er slechter van gaan worden. En dat door de oorzaak dat het nu te vrijblijvend is en dat er mensen in het algemeen niet met die vrijblijvendheid om kunnen gaan.
In z'n algemeenheid ben ik het hier zeker mee eens.
witte angora schreef:
23 mar 2020 12:54
Maar als iemand mij de weg vraagt, en ik zeg: op dat punt moet ik naar rechts - probeer ik iemand dan te dwingen naar rechts te gaan? Leg ik hem een gebod of een wet op? Of is 'moeten' in zo'n geval bedoeld als advies wat iemand op moet volgen om zijn doel te bereiken?
Natuurlijk, en in dat geval moet dat ook - anders hebben je instructies geen zin en kom je niet op je bestemming.

In de discussie waar ik het over had, is dat natuurlijk veel minder duidelijk. Als je, zoals Nijogeth al een paar keer geprobeerd heeft, de adviezen van NeoDutchio en Alfatrion bij elkaar brengt, zit er veel minder licht tussen dan de heftige discussies doen vermoeden. Het probleem zit met name in de stelligheid. Vandaar dat ik adviseer minder dwingend te formuleren.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarom zijn (op dit moment) alleen de berichten van Moneyman gemeld? Wees dan een flinke vent/meid en meldt alle berichten die OT zouden zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Jeetje , ja ik zie het :roll: .
Zoveel posts zijn in dit feedbacktopic nu off topic.

Lekker die intolerantie. >>NOT :twisted:

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
23 mar 2020 14:12
Waarom zijn (op dit moment) alleen de berichten van Moneyman gemeld? Wees dan een flinke vent/meid en meldt alle berichten die OT zouden zijn.
Blijkbaar wordt zoeken naar "the way in the middle" door iemand niet gewaardeerd :D Of het gaat meer om de schrijver dan om de post, dat kan natuurlijk ook :)

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

OK, duidelijk. Een eerder bericht van Mm is ook gemeld, zag ik. Treurig.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn inderdaad meerdere van mij berichten gemeld. Geen idee waarom, want ik miszeg volgens mij niets én er zijn veel meer posters dan ik.

Volgens mij is de discussie hier ook niet heel erg offtopic, omdat het erop gericht is om het forum voor iedereen goed werkbaar te houden. Het gaat misschien niet per sé om het meer technische deel van het forum, maar om de manier waarop het gebruikt wordt.

De discussie loopt ook nog eens in een goede sfeer, er wordt geluisterd en er worden inzichten gedeeld. Ik vind dat persoonlijk winst, want dan wordt dat niet in ieder separaat topic overgedaan.

Maar goed, da's ook maar een mening ;)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als iemand een mede forum lid onterecht vele malen melde en de moderators veel werk
bezorgde MOET die persoon een Ban krijgen.

Dus alle berichten van melder verwijderen wegens aanvallen mede forum lid!

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En nogmaals, haal die irritante rode balk nu eens weg. In elk geval van het forum. De rest kan me worst wezen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
23 mar 2020 14:38
Volgens mij is de discussie hier ook niet heel erg offtopic, omdat het erop gericht is om het forum voor iedereen goed werkbaar te houden. Het gaat misschien niet per sé om het meer technische deel van het forum, maar om de manier waarop het gebruikt wordt.

De discussie loopt ook nog eens in een goede sfeer, er wordt geluisterd en er worden inzichten gedeeld. Ik vind dat persoonlijk winst, want dan wordt dat niet in ieder separaat topic overgedaan.
Eens. De discussie gaat deels over de verhouding tussen twee specifieke forumleden, maar ook deels over de manier waarop de moderatie en de andere forumleden daarmee omgaan. Daarom hebben we de berichten hierover laten staan.

Ons standpunt is dat het vooral onze taak is (van de moderatie dus) om te zorgen dat de huisregels nageleefd worden. Het is niet onze taak om te beoordelen of adviezen die forumgebruikers elkaar geven goed of slecht zijn. Zulke adviezen en uitspraken zijn altijd voor rekening van de auteur zelf. En we vertellen jullie niks nieuws als we zeggen dat het idee van een forum nu juist is dat je over de waarde van adviezen van mening kunt verschillen en daarover discussiëren - zoals hier gelukkig ook volop gebeurt.

Dit alles gezegd hebbende: zeker nu de beide betreffende forumleden hierover ook hun zegje hebben gedaan in dit topic, lijkt het ons goed om dit specifieke onderwerp af te sluiten.

Fijne avond,

Radar ^KL

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het coronatopic wordt "de kliek" weer eens van stal gehaald. Die aanduiding blijft me verbazen. Op het forum ligt iedereen met iedereen overhoop, in gedurig verschillende combinaties in een baaierd aan topics. Het is me een raadsel hoe iemand daarin een "kliek" kan onderscheiden. Een kliek veronderstelt toch een zekere samenhang, verbondenheid. Tussen de forumleden is die nu juist ver te zoeken. Van een kliek is volgens mij dan ook geen sprake. Eerder van een kruiwagen vol kikkers, voorzichtig voortgeduwd door de moderatie, die probeert de boel in evenwicht te houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien is het verstandig om die " dit vind ik leuk ❤ " dan maar weer eens weg te halen zodat er niet meer " geliked" kan worden?
Veel vd vaste forummers ' liken' elkaar waarmee misschien ' de schijn ' wordt gewekt dat we allemaal ' vriendjes' zijn of zo ? ( doe het zelf ook ☺ )
En daarbij : " vind ik leuk" vind ik ook nog eens lang niet altijd gepast .

Van mij mag het weg , een complimentje geven of krijgen is altijd fijn, dat kan dan ook in je reactie gezet worden.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een oude wens op het lijstje verbeterpunten. Ik gebruik het meestal als "mee eens", al zijn er ook vaste kwinkslagers die ik regelmatig echt leuk vind.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry hoor maar ik geloof dat we ons zelf en het forum iets te serieus nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
28 mar 2020 23:21
Ik gebruik het meestal als "mee eens" .
Ik ook. Vóór dit had je altijd +1 dat je eronder kon zetten.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hierbij een voorstel moderatie om een 'Reageerjeaftopic' te openen.
Iedereen kan daar elkaar vrijelijk in de haren vliegen.
Geen moderatie nodig, maakt niet uit wat er geschreven wordt.
Hou het niet binnen, knal het eruit!
Hatseflatse!

Hopelijk krijgt een bijverschijnsel van de crisis, zorg en aandacht voor elkaar, nog een keer vat op dit forum :wink:

Ik ga wat anders doen vandaag.
Alles wat maar postitief, nuttig en of gezond is.
Oprecht veel gezondheid, verdraagzaamheid en geluk gewenst.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

In het algemene coronatopic is men elkaar meerdere keren in de haren gevlogen. Ik ben net door 40 meldingen heen gelopen en heb zo goed en kwaad als mogelijk geprobeerd alles recht te zetten. Ik overweeg het topic gewoon dicht te gooien, maar we zien ook wel dat veel forumgebruikers baat bij het topic hebben. Wat heeft jullie voorkeur? ^FG

Gesloten