Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat mij betreft open houden, het topic op zich gaat als een speer. Als het gesloten wordt, kun je er op wachten dat de discussie in de huiskamer verder gaat, of dat anderen andere topics openen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
30 mar 2020 20:06
Wat mij betreft open houden, het topic op zich gaat als een speer. Als het gesloten wordt, kun je er op wachten dat de discussie in de huiskamer verder gaat, of dat anderen andere topics openen.
Mee eens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Wow 40 meldingen :shock:
Maar toch graag open houden!
Interessant de ontwikkelingen van Corona en de onderlinge ontwikkelingen 8).
Voer voor psychologen :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik denk dat de vraag meer als waarschuwing bedoeld is. Zo te lezen is FG er helemaal klaar mee.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arme FG, 40 meldingen in het Corona topic. En dan nog alle meldingen over Alfatrion en mijzelf. Tot nu toe geen rustige avond voor de moderator.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
30 mar 2020 20:06
Wat mij betreft open houden, het topic op zich gaat als een speer. Als het gesloten wordt, kun je er op wachten dat de discussie in de huiskamer verder gaat, of dat anderen andere topics openen.
Eens. In de hoop dat het wat minder persoonlijk wordt...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het aantal meldingen zegt niet zo veel. Het is inmiddels algemeen bekend dat het melden van berichten als wapen wordt ingezet (in plaats van het plaatsen van een inhoudelijke reactie). Er zijn zelfs forumleden die met trots en opschepperig, schrijven dat 'ze die berichten gemeld hebben', terwijl het punt dat ze maken niet eens is dat de berichten in strijd met de huisregels zouden zijn. Dat zijn ze meestal dan ook niet. Er wordt gemeld omdat iemand iets niet zint.

Melden als 'strategie' omdat je je ergert aan een mede-forumlid is aantrekkelijk vanwege de wijze van modereren: niet zelden is er sprake van 'u vraagt wij draaien' en ziet de moderatie het feit dat er gemeld wordt al als indicatie dat er iets mis is. Ten onrechte. De moderatie heeft er in het verleden ook blijk van gegeven dat 'omdat mensen verschillend zijn', ze daar ook rekening mee moeten houden: de één kan beter tegen een stootje dan ander. De moderatie suggereerde daarmee met twee maten te meten. Ook die zienswijze, lokt het doen van meldingen uit: 'inhoudelijk heb ik geen weerwoord meer in de discussie die ik verkoos te voeren; wat mij rest is klagen bij de moderatie'.

40 meldingen? Dat zegt dus niets.
Topic gewoon open laten. En zo min mogelijk ingrijpen. Alleen als overduidelijk de spelregels overtreden worden kan er ingegrepen worden. Als de moderatie dat kan opbrengen, wordt het sowieso minder aantrekkelijk te proberen door het melden van berichten de moderatie voor het eigen karretje te spannen en zal het aantal meldingen afnemen.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gewoon open laten. Ik ben mijn ij kwijt (ja, dat schrijf ik toch!) en weer helemaal tot rust gekomen.

En inderdaad, laten we vooral wat (a) compassie hebben met die arme moderatoren, inzonderheid met FG die het korte strootje trok, en (b) wat waardering voor de moderatoren voor het ondankbare werk dat zij altijd maar weer doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
23 mar 2020 15:02
Als iemand een mede forum lid onterecht vele malen melde en de moderators veel werk
bezorgde MOET die persoon een Ban krijgen.

Dus alle berichten van melder verwijderen wegens aanvallen mede forum lid!
Als ze jouw gewoon een ban geven hebben ze sowieso al honderden meldingen minder :roll:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Hulde voor de mo(e)deratie en sterkte met de meldingen van vandaag. Zo tegen etenstijd lijkt het hier en daar toch te ontploffen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Meldingen kunnen ook gedaan worden door meelezers; forumleden die zelden of nooit iets posten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

RADAR :
Een verzoekje , al meerdere keren door een aantal forummers aangegeven:
dat liken met een ♥️ " dat vind ik leuk " is niét altijd even gepast.
Mag het bv ook " mee eens " of " niet mee eens " worden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar,
is het een idee om al die vouchertopics en vragen hierover samen te voegen in één algemeen vouchertopic met klip en klaar de antwoorden hierop voor zover deze nu bekend zijn ?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat is minstens 3 dagen werk :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die vouchers zijn allemaal zo verschillend, dat past niet in een emmer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit is toch ook besproken tijdens de uitzending dacht ik.
Mensen moeten niet zelf annuleren en stomweg afwachten. Niks plannen en zeker geen nieuwe vakantie ,ook niet voor volgend voorjaar of bv stedentripjes komende winter.

Deze ellende gaat nog wel een tijd duren, reisbureau.s vallen om of niet etc etc.
Ik zou zeggen pak die voucher aan en leun achterover.
Ben je ( veel ) geld kwijt ___heel erg sneu natuurlijk ____maar miljoenen raken geld kwijt.
Het enige dat nmm nu belangrijk is ervoor zorgen dat je gezond én fit blijft.
Laatst gewijzigd door moederslink op 09 apr 2020 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
08 apr 2020 23:46
Dat is minstens 3 dagen werk :lol:
Ja vast :D maar ook de mods hebben nu misschien minder werk ?

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
08 apr 2020 20:15
Radar,
is het een idee om al die vouchertopics en vragen hierover samen te voegen in één algemeen vouchertopic met klip en klaar de antwoorden hierop voor zover deze nu bekend zijn ?
Laat mijn topic aub ongemoeid.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Al die topics samenvoegen kan niet, dat wordt één onlosbare brij van losse posts.

Wat wél kan, is de suggestie die ik al eerder geopperd heb: maak een topic met een samenvatting. Dat voorkomt mogelijk dat er nog 100 identieke topics geopend worden.

Of laat het gewoon gebeuren... ;)

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor mijn gevoel is het openen van dit soort topics intussen wel een beetje over zijn top heen. Het scheelt dat mensen op het ogenblik tijd genoeg hebben om zich in te lezen. Veel informatie is immers allang beschikbaar.

Gesloten