Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik was pas even van een afstand naar het appartement wat ik heb gekocht gaan kijken. Mijn balkon zit er ook nog niet aan. Dus dat klappen moeten we maar even uitstellen tot Prinsjesdag of nog beter, tot dierendag.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
27 apr 2020 18:19
Hier ging het helaas niet door. Wij blijken helemaal geen balkon te hebben :mrgreen:
Ach arme Erthanax, je gaat toch niet vertellen dat je ruim 4 uur lang tevergeefs naar een balkon hebt gezocht dat er helemaal niet is? :shock:

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar over welke bijdragen heb je het nu dan? Beetje concreet mag wel.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door jeff5976 »

mijn feedback:
teveel toestaan van topic vervuiling met onzinnige reacties en gedoe tussen forumleden onder elkaar bij andermans topic
toestaan van het min of meer belachelijk maken van mensen hun vraag
mensen die vaak vast forumbehangsel genoemd worden die zich god voelen en nieuwe leden eigenlijk wegpesten

verander deze punten om gezien te worden als serieus consumentenforum want nu ik wat topics heb gelezen heeft dat niet bijgedragen aan een positief beeld van radar eerder het tegenovergestelde

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

jeff5976 schreef:
27 apr 2020 19:25
mijn feedback:
teveel toestaan van topic vervuiling met onzinnige reacties en gedoe tussen forumleden onder elkaar bij andermans topic
toestaan van het min of meer belachelijk maken van mensen hun vraag
Gebeurt inderdaad veel en veel te vaak.
jeff5976 schreef:
27 apr 2020 19:25
mensen die vaak vast forumbehangsel genoemd worden die zich god voelen en nieuwe leden eigenlijk wegpesten
Af en toe heb je hier inderdaad betonnen schoenen nodig om overeind te blijven. Ik kan mij zo al een reeks valse beschuldigingen herinneren, volstrekt uit de lucht gegrepen en eenmaal weerlegd, vergat het vaste forumbehang ook maar toe te geven, dat men een verkeerde inschatting had gemaakt.
jeff5976 schreef:
27 apr 2020 19:25
verander deze punten om gezien te worden als serieus consumentenforum want nu ik wat topics heb gelezen heeft dat niet bijgedragen aan een positief beeld van radar eerder het tegenovergestelde
En de reacties tussen het bericht van Jeff en deze reactie laten precies zien wat er moet veranderen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

jeff5976 schreef:
27 apr 2020 19:25
mijn feedback:
teveel toestaan van topic vervuiling met onzinnige reacties en gedoe tussen forumleden onder elkaar bij andermans topic
toestaan van het min of meer belachelijk maken van mensen hun vraag
mensen die vaak vast forumbehangsel genoemd worden die zich god voelen en nieuwe leden eigenlijk wegpesten

verander deze punten om gezien te worden als serieus consumentenforum want nu ik wat topics heb gelezen heeft dat niet bijgedragen aan een positief beeld van radar eerder het tegenovergestelde
Op een aantal punten heeft u beslist een punt. Tegen de formulering "die vaak vast forumbehangsel genoemd worden" maak ik bezwaar. De term forumbehangsel wordt 13 keer gevonden op het forum, waarvan 10 keer in het recente Doornbos-topic.
De evenmin weinig vleiend bedoelde aanduiding "kliek" daarentegen wordt 228 keer gevonden.

Zelf vind ik "stamgasten" wat prettiger klinken. Een aantal van die stamgasten heeft overigens keurig en on-topic gereageerd op uw vragen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
27 apr 2020 19:18
Nijogeth schreef:
27 apr 2020 19:13
Maar over welke bijdragen heb je het nu dan? Beetje concreet mag wel.
Wat heeft klappen op een balkon voor een moderator van een consumentenforum nog te maken met feedback op het forum bv.
Gunst, nu zou ik toch bijna vergeten op deze zeer terechte vraag te reageren. De feedback op het forum bestaat erin dat het een blijk is van waardering voor de moderatie van het forum. Weliswaar in een humoristische vorm en daarom ook voor de zekerheid ingeleid met de woorden "Iets minder serieus:".
Ik wil er ook maar even op wijze dat dit licht-humoristische gedeelte van 17 woorden werd voorafgegaan door een zeer serieus bedoeld stukje feedback naar het forum toe van 38 woorden.

Vind u dit nou écht het beste voorbeeld is van een off-topic reactie in dit feedbacktopic? Dan heeft u slecht gelezen en het niet begrepen.

Tegen het strenger handhaven van forumregels heb ik natuurlijk geen enkel bezwaar. Dubbele forumnamen, op de man spelen, openbaarmaken van persoonlijke gegevens van anderen (ook al zijn ze van weer anderen :D), het is allemaal niet toegestaan, zoals u weet. Vindt u dat daar ook streng op moet worden gehandhaafd, of bent u op die gebieden niet zo streng in de leer?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
28 apr 2020 00:52
Tegen het strenger handhaven van forumregels heb ik natuurlijk geen enkel bezwaar. Dubbele forumnamen, op de man spelen, openbaarmaken van persoonlijke gegevens van anderen (ook al zijn ze van weer anderen :D), het is allemaal niet toegestaan, zoals u weet. Vindt u dat daar ook streng op moet worden gehandhaafd, of bent u op die gebieden niet zo streng in de leer?
Je vergeet een belangrijke. Beweringen dienen gedegen te worden onderbouwd.

Bij deze neem ik vast afscheid, want dit bericht zal ongetwijfeld ook gemeld worden, en er ongetwijfeld voor zorgen dat ik een ban krijg. :roll:

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daar ben ik niet zo bang voor W.A. de moderatie kijkt nu wel degelijk naar de "staat van dienst" van een persoon. Die van u lijkt me beter dan van andere bepaalde personen hier

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch heb ik wel een waarschuwing te pakken, en één bericht hier is gisteren al gemeld. Kan wel raden door wie. Maar het klopt wel wat je zegt, de moderatie kijk er inhoudelijk wel beter naar, het is niet meer van: 'o een melding, we nemen maatregelen'. Dat scheelt wel.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
28 apr 2020 07:22
Bij deze neem ik vast afscheid, want dit bericht zal ongetwijfeld ook gemeld worden, en er ongetwijfeld voor zorgen dat ik een ban krijg. :roll:
Dat zou volkomen onterecht zijn, aangezien je slechts een belangrijke, maar door sommigen vaak genegeerde forumregel citeert.

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

PietertjeTwee schreef:
27 apr 2020 22:48
(...)
Algemene feedback: waarom het complete vorige bericht citeren, vooral als je direct reageert?

@Balkon-scene: een aantal reacties neigen naar chats die beter in de huiskamer passen (geldt voor meerdere topics!)

@jeff5976: komma's en punten maken alles beter leesbaar

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Door een (kort) citaat op te nemen krijgt het geciteerde forumlid een notificatie achter haar/zijn naam en kan zij/hij zo de reactie snel vinden. Zonder citaat kan die reactie gemakkelijk over het hoofd worden gezien.

En dan dit:
Jablan schreef:
27 apr 2020 20:31
(...)Ik kan mij zo al een reeks valse beschuldigingen herinneren, volstrekt uit de lucht gegrepen en eenmaal weerlegd, vergat het vaste forumbehang ook maar toe te geven, dat men een verkeerde inschatting had gemaakt. (...)
Het gaat dus om een reeks beschuldigingen, dat is iets anders dan een herhaling van dezelfde beschuldiging. Verder zijn ze vals en volstrekt uit de lucht gegrepen (er was dus geen enkele aanleiding voor), én ze zijn ook nog eens weerlegd.

Ik kan mij daar niets van herinneren. Kunt u aangeven op welke reeks valse en weerlegde beschuldigingen u doelt?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een ophef over dat balkon gedoe. Een grapje tussendoor kan helemaal geen kwaad.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Wat is dit topic ontzettend uit de hand gelopen. Ik heb een paar berichten verwijderd. De werkwijze van collega SK lijkt mij wel geschikt. Ietsje minder strak op de huisregels en wat meer zorgen dat het leuk blijft op het forum. ^FG

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Succes! De lat ligt een stukje hoger nu en de vorige hoogte bleek al al te vaak een probleem.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
28 apr 2020 16:21
Wat is dit topic ontzettend uit de hand gelopen. Ik heb een paar berichten verwijderd. De werkwijze van collega SK lijkt mij wel geschikt. Ietsje minder strak op de huisregels en wat meer zorgen dat het leuk blijft op het forum. ^FG
De werkwijze van SK wordt volgens mij zeer gewaardeerd. Dat is alleen niet minder strak op de regels, maar ook doorpakken als doorpakken nodig is. En er zit nu ook iets tussen de permaban en alleen maar berichten verwijderen in.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu maar zien hoe de lijm van dat nieuwe behang houdt. Maar dat heeft nog weinig met feedback op het forum te maken denk ik.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik realiseer me dat het wellicht niet prettig is als Radar in een negatief daglicht komt, maar zou u toch mijn topic aub weer willen heropenen? Het gaat om een consumenten aangelegenheid. Dat er een algemeen Corona topic is, waar je alles wat enigsinds met Corona te maken heeft kunt bespreken, acht ik geen goede reden om het topic te sluiten. Dat topic is ruim 200 paginas groot en daar raakt dit ondergesneeuwd. Mijn topic gaat over een specifiek onderwerp en is niet algemeen. Dit argument vind ik te mager en te gemakkelijk. Als u dit consequent zou toepassen dan kunt u tig topics sluiten. Eigenlijk zou ik willen oproepen om niet zo snel naar slotjes te grijpen. Het doet mij denken aan agenten die het niet leuk vinden dat ze op straat worden gefilmd en daarom de camera invorderen, maar ook dat is oneigenlijk gebruik van een middel. Volgens mij is het topic conform de huisregels.

touroperators-vliegmaatschappijen-f19/k ... l#p2751329

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Dat topic besprak een specifiek onderwerp, wat niet past in het algemene topic (waar vooral in brede zin over Corona geouwehoerd wordt en specifieke onderwerpen ondersneeuwen).

Gesloten