LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, maar dan moet je dus eerst op de knop 'Actueel' drukken. En dat moet je maar net weten dat hij daar zit.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Quark »

Had even een eeuh momentje, maar red mij er nu weer goed mee.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Inderdaad, maar dan moet je dus eerst op de knop 'Actueel' drukken. En dat moet je maar net weten dat hij daar zit.
Nee, hij zit gewoon bovenaan het forumoverzicht. Zodra je dus op het forum komt, zie je die button. Alleen als je als die hard forumganger snelkoppelingen gebruikt naar "nieuwe berichten", sla je die stap over.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Soms kijk ik alleen even op het forum. En wel bij recente onderwerpen. Die staan nu onder 'Actieve Topics'. Prima.
Maar als ik op 'Nieuwe topics/reacties' klik kan ik niet alleen even kijken maar moet ik inloggen.
Dat verschil is wat mij betreft niet erg logisch.
Sowieso mogen wat mij betreft die twee categorieën onder een noemer. Onder één kopje 'Recent' of zoiets.
Verder ziet dit forum er prima uit!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is alleen niet het zelfde. Het ene geef je de nieuwe berichten sinds je laatste bezoek en het andere gebruik een ander heuristiek.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

berndv schreef:
Moneyman schreef:De door mij meestgebruikte knop "toon ongelezen berichten" is verdwenen.
Er is een knop "nieuwe topics/reacties" nu
Die is niet het zelfde. Die refereert gewoon naar "newposts" terwijl ongelezen berichten refereerde naar "unreadposts". Is ook een andere weergave.

In splitscreen zie ik nu geen opties en moet ik veel extra klikken en scrollen om iets te vinden. Ik vind dit slecht webdesign en zeer onvriendelijk in gebruik.

Tl;dr: Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben blij dat de knop 'actieve topics' nu permanent in beeld is en blijft. In de vorige versie moest ik naar boven scrollen, nu niet meer.

Neemt niet weg dat ik vind dat de layout van een paar jaar geleden beter was. Omdat je toen meteen naar de laatste ongelezen berichten binnen een topic kon springen. Als ik moneyman goed interpreteer, kan dat nog steeds als je snelkoppelingen aanmaakt? Benieuwd hoe dat dan moet, het lukt me niet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Amen ;)

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat een ramp!
Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
Op een mobiele telefoon is er helemaal geen navigatiebalk en moet alles via het menu.. Veel te omslachtig, teveel handeling.

Echt een reden om hier nauwelijks nog te komen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

angel1978 schreef:Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
Dat is inderdaad niet de bedoeling, we gaan er naar kijken!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
angel1978 schreef:Op een pc valt de blauwe navigatiebalk in 1e instantie achter de sowieso al belachelijk grote cookies-banner en moet je dus eerst naar beneden scrollen zodat de balk tevoorschijn komt.
Dat is inderdaad niet de bedoeling, we gaan er naar kijken!
En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?
Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Amen ;)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?
Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!
Moneyman schreef:Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?
Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!
Dat zou fijn zijn.
Radar schreef:
Moneyman schreef:Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.
Dat is niet juist. Het kost mij 3 kliks om bij mijn inbox te komen. Daarnaast is er dan (neem ik aan) ook geen melding in zicht wanneer je een nieuw bericht hebt. Ik zou ook dat graag zien zoals het was. Tis nou niet alsof er geen plek is naast "gebruikerspaneel" ...

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
Radar schreef:
Moneyman schreef:Nog iets wat ik mis: je inbox. Als je nu een pb krijgt, moet je een heleboel keer klikken voordat je je pb ziet. Erg omslachtig.
De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.
Dat is niet juist. Het kost mij 3 kliks om bij mijn inbox te komen. Daarnaast is er dan (neem ik aan) ook geen melding in zicht wanneer je een nieuw bericht hebt. Ik zou ook dat graag zien zoals het was. Tis nou niet alsof er geen plek is naast "gebruikerspaneel" ...
Als je nieuwe berichten hebt, dan zie je het aantal nieuwe berichten tussen haakjes achter Gebruikerspaneel staan, zie ook bijgevoegd voorbeeld.

Afbeelding

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
Moneyman schreef:
Radar schreef:De inbox is inderdaad enigszins verborgen, maar wel vanaf elke pagina bereikbaar. Boven de titel van de pagina staat Gebruikerspaneel en Uitloggen. Als je nieuwe berichten hebt staan deze tussen haakjes achter Gebruikerspaneel. Als je hierop klikt ga je direct naar je inbox toe.
Dat is niet juist. Het kost mij 3 kliks om bij mijn inbox te komen. Daarnaast is er dan (neem ik aan) ook geen melding in zicht wanneer je een nieuw bericht hebt. Ik zou ook dat graag zien zoals het was. Tis nou niet alsof er geen plek is naast "gebruikerspaneel" ...
Als je nieuwe berichten hebt, dan zie je het aantal nieuwe berichten tussen haakjes achter Gebruikerspaneel staan, zie ook bijgevoegd voorbeeld.
En als je daar op klikt ga je wel naar je inbox, in plaats van naar dat gebruikerspaneel? Dat lijkt me vreemd.. En zo niet kost het nog steeds 3 kliks terwijl het eerder gewoon 1 klik was.

Waarom moet alles zo omslachtig en wordt er functionaliteit weggehaald? sinds de afgelopen 2 grote "updates" heb ik nu een kilometer balken in mijn scherm staan en zijn de primaire de functionaliteiten die ik gebruik voor navigatie verwijderd.

Not a happy panda. :(

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, je komt er wel vanaf iedere plek, alleen je moet minimaal drie keer doorklikken naar een volgende pagina, terwijl 1 keer voldoende kan zijn . Als je van die (1) een hyperlink maakt naar je inbox, ben je er al.

edit: wat Julie zegt ;)

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Als je 1 nieuw bericht hebt, staat er dus (1) achter Gebruikerspaneel. Als je op (1) klikt, ga je direct naar je inbox. Hierdoor ben je dus met 1 klik in je Postvak In als je nieuwe berichten hebt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?
Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!
Ik ontdek net nog een reden dat de knop "ongelezen berichten" terug moet komen. Als je inlogt, een aantal -maar niet alle!- ongelezen topics bekijkt, en dan weer uitlogt, krijg je de volgende keer dat je inlogt niet meer alle ongelezen berichten te zien, maar alleen degenen die nieuw zijn na je vorige inlog. Je moet dus noodgedwongen alle topics in één keer lezen, omdat er anders topics buiten beeld blijven.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:Als je 1 nieuw bericht hebt, staat er dus (1) achter Gebruikerspaneel. Als je op (1) klikt, ga je direct naar je inbox. Hierdoor ben je dus met 1 klik in je Postvak In als je nieuwe berichten hebt.
Dat was exact de oplossing die ik wilde, en die er dus al blijkt te zijn. Top! Ik heb dan waarschijnlijk op "gebruikerspaneel" geklikt.

Gesloten