LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Beste @Radar-redactie, bedankt voor de individuele toewijding: Hier gaat wat mij betreft echter niet meer fout, want nù ken ik inmiddels de kneepjes. Zoals aangegeven zal ik met mijn typografische site- en kleur-aanpassing zèlf de veroorzaker zijn ... en ik wil mijn design met grijze achtergrond en minimale kleuren niet meer gaan veranderen. Ik ben me bewust van het, voor mij, niet optimale functioneren van jullie aanbod. Gevalletje van eigen schuld ... precies! Als het maar niet een structueel probleem is.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dus je design, waarbij functionaliteit enorm wordt beperkt, gaat vóór? Begrijp ik dat nou goed?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vind deze reactie leuk. Is dat door iedereen te zien of alleen ik=.

Krijg de juiste tijd niet aangepast .

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:Dus je design, waarbij functionaliteit enorm wordt beperkt, gaat vóór? Begrijp ik dat nou goed?
Yes goed begrepen. Met de basis-functionaliteiten op dit platform komt ik intussen enigszins klaar. Bedenk, dat ik verder ononderbroken van méér vormgeving kan genieten en dit voor mij een hogere prioriteit heeft dan de dagelijkse enkele minuten op dit forum.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Dus je design, waarbij functionaliteit enorm wordt beperkt, gaat vóór? Begrijp ik dat nou goed?
Inderdaad een beetje jammer dit. Function over fashion is toch een ICT denkwijze, of gaat dat bij de Radar redactie niet op?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door grun »

Ik vermoed dat de gemiddelde gebruiker weinig begrijpt van die reageer knop, laat staan wat de knop doet met de nogal cryptische omschrijving 'volledige bewerker'. En dan blijkt er ook nog een knop 'uitklappen' te zijn, in een compleet andere stijl en op een andere plaats. Het wordt er allemaal niet duidelijker op.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:
Moneyman schreef:Dus je design, waarbij functionaliteit enorm wordt beperkt, gaat vóór? Begrijp ik dat nou goed?
Inderdaad een beetje jammer dit. Function over fashion is toch een ICT denkwijze, of gaat dat bij de Radar redactie niet op?
Nee, het is de keuze van Hänschen Klein, het ligt aan zijn eigen design, niet aan het forum. Een bewuste keuze zo te zien.

Mucha

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Radar schreef:Vanaf vandaag zie je onder topics en reacties een balk waarin je berichten leuk kan vinden. Op deze manier kun je op een simpele manier je mening delen in een topic.
Ik lees liever in woorden wat de argumenten van mensen zijn. Maar goed, als deze toevoeging algemeen een aanwinst gevonden wordt dan stel ik voor dat je ook kunt aangeven dat je een bericht niet leuk vindt.
Als de redactie op een simpele manier je mening delen in een topic wil stimuleren dan geldt dat uiteraard ook voor een bericht niet leuk vinden. Want dat is ook een mening.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik vind het niets toevoegen om onder elke reactie nu te moeten lezen wie desbetreffende reactie leuk vindt. Getver. Ik heb bewust geen facebook maar nu gaat Radar dat nadien? Dit is binnenkort dus geen serieus forum meer maar net zulke 'sociale chlamydia' als eerder genoemd facebook.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eens, ik vind dat het afleid van waar het eigenlijk om gaat: de berichten en diens inhoud.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:Dus je design, waarbij functionaliteit enorm wordt beperkt, gaat vóór? Begrijp ik dat nou goed?
Functionaliteit is het belangrijkste, design ondersteunt hier bij. Uiteraard valt er iets voor te zeggen dat je bij het reageren niet direct alle opties ziet.

Echter blijkt bij het overgrote deel van de reacties op dit forum (en overigens ook op andere fora) dat gebruikers reageren zonder de extra opties te gebruiken (ook voordat reageren zonder extra functies de standaard was op Radar).
gosewijn schreef:Vind deze reactie leuk. Is dat door iedereen te zien of alleen ik=.
Dat is voor iedereen zichtbaar.
gosewijn schreef:Krijg de juiste tijd niet aangepast .
Je kunt je tijdszone aanpassen via het gebruikerspaneel of door direct hier te klikken.
Klaas Jan schreef:
Radar schreef:Vanaf vandaag zie je onder topics en reacties een balk waarin je berichten leuk kan vinden. Op deze manier kun je op een simpele manier je mening delen in een topic.
Ik lees liever in woorden wat de argumenten van mensen zijn. Maar goed, als deze toevoeging algemeen een aanwinst gevonden wordt dan stel ik voor dat je ook kunt aangeven dat je een bericht niet leuk vindt.
Als de redactie op een simpele manier je mening delen in een topic wil stimuleren dan geldt dat uiteraard ook voor een bericht niet leuk vinden. Want dat is ook een mening.
De klassieke manier van reageren zal ook nooit verdwijnen van het forum dus dat scheelt :wink: Wat betreft 'Vind ik niet leuk', dank voor deze suggestie. Mogelijk dat we dit alternatief in de toekomst implementeren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
Moneyman schreef:Dus je design, waarbij functionaliteit enorm wordt beperkt, gaat vóór? Begrijp ik dat nou goed?
Functionaliteit is het belangrijkste, design ondersteunt hier bij. Uiteraard valt er iets voor te zeggen dat je bij het reageren niet direct alle opties ziet.

Echter blijkt bij het overgrote deel van de reacties op dit forum (en overigens ook op andere fora) dat gebruikers reageren zonder de extra opties te gebruiken (ook voordat reageren zonder extra functies de standaard was op Radar).
Waarom zouden die extra opties per sé gebruikt moeten worden? Mensen komen hier toch om een verhaal te typen?

Wat ik zo jammer vind is dat jullie allerlei weinig toevoegende dingen hebben zitten introduceren, van oversized intrusive balken die permanent in je scherm zitten tot like buttons, maar ondertussen functionalitiet voor navigatie hebben verwijderd. Joost mag weten waarom. De knop ongelezen berichten is nog steeds nergens te vinden en de vervangende opties geven juist een slechter overzicht.
breien schreef:Geen 'vind ik niet leuks' graag. Dit forum moet wel aardig blijven en via 'vind ik niet leuks'is het veel te gemakkelijk om onaardig te reageren. Als men het niet met een ander eens kan men dat met woorden beargumenteren en dat komt vaak wat minder hard aan.
Ik zal echt niet beweren dat ik zelf altijd het meest aardige persoon ben op dit forum, maar het moet niet te gemakkelijk worden om onaardig te zijn.
Alstublieft Radar forummoderatie, Ik smeek u. Wilt u geen 'vind ik niet leuk'optie invoeren?
Mee eens. Het is toch juist de bedoeling dat men hun mening fundeert met argumenten en/of uitlegt? Niet dat on-topic reacties nu al niet vaak verdwijnen, maar dit is nog steeds geen facebook.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Jetsertje »

breien schreef:Geen 'vind ik niet leuks' graag. Dit forum moet wel aardig blijven en via 'vind ik niet leuks'is het veel te gemakkelijk om onaardig te reageren. Als men het niet met een ander eens kan men dat met woorden beargumenteren en dat komt vaak wat minder hard aan.
Ik zal echt niet beweren dat ik zelf altijd het meest aardige persoon ben op dit forum, maar het moet niet te gemakkelijk worden om onaardig te zijn.
Alstublieft Radar forummoderatie, Ik smeek u. Wilt u geen 'vind ik niet leuk'optie invoeren?
Ik zie het wel als een kans om bijna ieder bericht van een bepaalde gebruiker met de naam van een huishoudapparaat te "vind ik niet leuk"-en. Misschien dat Radar vervolgens mensen een (tijdelijke) blokkade kan geven wanneer een gebruiker teveel vind ik niet leuks heeft. Blijkbaar voegt zo'n persoon dan niets toe aan Radar, behalve veel onzin.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jetsertje schreef:
breien schreef:Geen 'vind ik niet leuks' graag. Dit forum moet wel aardig blijven en via 'vind ik niet leuks'is het veel te gemakkelijk om onaardig te reageren. Als men het niet met een ander eens kan men dat met woorden beargumenteren en dat komt vaak wat minder hard aan.
Ik zal echt niet beweren dat ik zelf altijd het meest aardige persoon ben op dit forum, maar het moet niet te gemakkelijk worden om onaardig te zijn.
Alstublieft Radar forummoderatie, Ik smeek u. Wilt u geen 'vind ik niet leuk'optie invoeren?
Ik zie het wel als een kans om bijna ieder bericht van een bepaalde gebruiker met de naam van een huishoudapparaat te "vind ik niet leuk"-en. Misschien dat Radar vervolgens mensen een (tijdelijke) blokkade kan geven wanneer een gebruiker teveel vind ik niet leuks heeft. Blijkbaar voegt zo'n persoon dan niets toe aan Radar, behalve veel onzin.
Hoewel dat echt super tempting is zou de oplossing voor dat specifieke probleem een moderator zijn die deze off-topic verzonnen verhaaltjes ziet voor wat het is en verwijdert. Helaas laat de moderator die onzin doorgaans staan en spreekt die specifieke gebruiker ook niet aan op zijn ongefundeerde verzinsels.

Dat is geen probleem betreffende de functionalitiet, maar slechte moderatie.

Mucha

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

breien schreef:Dit forum moet wel aardig blijven en via 'vind ik niet leuks'is het veel te gemakkelijk om onaardig te reageren.
Nogmaals, het gaat om het op een simpele manier je mening delen in een topic. Het heeft niet met 'aardig' of 'onaardig' te maken maar met het delen van de mening dat je het ermee eens bent of dat je het er niet mee eens bent.

Geef beide mogelijkheden of begin er helemaal niet aan zou ik zeggen. Wat mij betreft het laatste want ik vind het niets toevoegen. Maar als je er toch aan begint doe dan allebei. Het is allebei van gelijke waarde.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad, wat Mucha en Julie zeggen. Maar... als je daar op reageert, krijg je een waarschuwing aan je broek en blijft de onzin staan.

De serieuze vraag aan de forumeigenaars is: nemen jullie dit forum serieus? Nemen jullie de forumgebruikers serieus? Als het antwoord op deze vragen "nee" is, moet je het forum dichtgooien. Als het antwoord "ja" is, waarom nemen jullie de moderatie dan in vredesnaam niet serieus?

Mucha

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Jetsertje schreef:Ik zie het wel als een kans om bijna ieder bericht van een bepaalde gebruiker met de naam van een huishoudapparaat te "vind ik niet leuk"-en. Misschien dat Radar vervolgens mensen een (tijdelijke) blokkade kan geven wanneer een gebruiker teveel vind ik niet leuks heeft. Blijkbaar voegt zo'n persoon dan niets toe aan Radar, behalve veel onzin.
Iemand kan er gerust een mening op na houden die niet door heel veel mensen gedeeld wordt. Als het aantal 'niet-leuks' het criterium gaat worden om die mening als 'onzin' te bestempelen dan gaat het helemaal mis.
Wat u beschrijft als een 'leuk' of 'niet-leuk' heeft meer te maken met het omgaan met irritatie over (de hoeveelheid) van sommige onderwerpen en dat is een heel ander verhaal.

Gesloten