Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
28 mar 2021 17:59
Nijogeth schreef:
28 mar 2021 15:32
De vieringen van de Bacchus cultus kunnen dus ook gewoon doorgang hebben in de horeca.
Ach, er is ook al een Kerk van het vliegende spaghettimonster, dus een kerk voor Bachus kan er ook nog wel bij. Waarna de lachgaskerk niet lang meer op zich laat wachten.
Maar het spaghetti monster is door de staat niet erkend als kerk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het over alcohol gaat, moet ik toch vaak weer denken aan het schilderij "de drinker" van de Zwitserse schilder Albert Anker. Geschilderd in 1868. Weergaloos.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... r_1868.jpg

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schitterend.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
28 mar 2021 14:57

Hou ook rekening met de sociale druk binnen de kerk. Wie vandaag niet is geweest, wordt daarop aangesproken.
Godsdienstvrijheid of Vrijheid van Godsdienst ?
De derde mogelijkheid heeft zich vandaag van zijn werkelijke kant laten zien !

Speelt ineens het liedje 'Altijd is Kortjakje ziek, midden in de week maar op zondag niet' door mijn hoofd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

moederslink schreef:
28 mar 2021 15:06
Ook de gelovigen, de kerkgangers , zijn ' gewoon ' burgers die met Corona te maken hebben en ook zij dienen zich dus ad maatregelen te houden.
Dan mogen moslims ook lekker bij elkaar komen tijdens de ramadan, toch?

Nee, dat zie je verkeerd. Zodra er 2 moslims bij iemand op visite gaan, gaan Wilders en Baudet helemaal los en moeten alle moslimleiders openlijk afstand nemen van wat er is gebeurt. Vandaag hebben ze nog niets gezegd over die christenen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Bedoelen natuurlijk “vrij van reporters” God straft direct met verlengstuk kerkganger(s) als de uitvoerende macht.
Waar staat CDA ook al weer voor? Jammer verkiezingen zijn al voorbij. In wat voor auto’s rijden die eigenlijk!!

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

@Radar
👍 OK, fijn dat er meegelezen wordt.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
28 mar 2021 18:53
Als het over alcohol gaat, moet ik toch vaak weer denken aan het schilderij "de drinker" van de Zwitserse schilder Albert Anker. Geschilderd in 1868. Weergaloos.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... r_1868.jpg
Heel mooi schilderij,maar wel heel weinig drank.
Is dan misschien wel een drinker,maar nog geen echte "zuiper"

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Smartje schreef:
28 mar 2021 21:45
@Radar
👍 OK, fijn dat er meegelezen wordt.
Maarja, nu hebben ze wel dat topic gesloten. Wat als Revoked terug komt om antwoord te geven. Ik wil het wel graag weten. Zijn zijn vrouw en dochter nog steeds op pad of zijn ze de weg kwijt geraakt, zijn ze gewoon thuis of hebben ze de nieuwe auto doorgereden naar het oostblok om deze daar in onderdelen te verkopen? Allemaal vragen waar we nu om het antwoord verlegen blijven zitten ;)

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

@Nijogeth
OK, wil jij dit nu nog wel weten als je die Topic nog eens doorlees😹
En de Politie is je vriend, daar zou TS toch eens kunnen informeren?
Laatst gewijzigd door Smartje op 28 mar 2021 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vond het wel een leuk topic. Beetje luchtig.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Misschien gelijk in de HUISKAMER openen, dan weet je wat je kan verwachten.
Maar je hebt gelijk, je gaat toch de Topic volgen ook al gaat hij nergens over.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
28 mar 2021 20:42
moederslink schreef:
28 mar 2021 15:06
Ook de gelovigen, de kerkgangers , zijn ' gewoon ' burgers die met Corona te maken hebben en ook zij dienen zich dus ad maatregelen te houden.
Dan mogen moslims ook lekker bij elkaar komen tijdens de ramadan, toch?

Nee, dat zie je verkeerd. Zodra er 2 moslims bij iemand op visite gaan, gaan Wilders en Baudet helemaal los en moeten alle moslimleiders openlijk afstand nemen van wat er is gebeurt. Vandaag hebben ze nog niets gezegd over die christenen.
Natuurlijk, het was weer het wachten op het door nuttige idioten uit de wind houden van de Islam.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
28 mar 2021 22:35
PeterPeters1966 schreef:
28 mar 2021 20:42
moederslink schreef:
28 mar 2021 15:06
Ook de gelovigen, de kerkgangers , zijn ' gewoon ' burgers die met Corona te maken hebben en ook zij dienen zich dus ad maatregelen te houden.
Dan mogen moslims ook lekker bij elkaar komen tijdens de ramadan, toch?

Nee, dat zie je verkeerd. Zodra er 2 moslims bij iemand op visite gaan, gaan Wilders en Baudet helemaal los en moeten alle moslimleiders openlijk afstand nemen van wat er is gebeurt. Vandaag hebben ze nog niets gezegd over die christenen.
Natuurlijk, het was weer het wachten op het door nuttige idioten uit de wind houden van de Islam.
Door wie wordt de islam uit de wind gehouden? Ik maak slechts een opmerking over extreem hypocriete fascistische politici. Meer niet.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
28 mar 2021 23:13
J. Deltoer schreef:
28 mar 2021 22:35
PeterPeters1966 schreef:
28 mar 2021 20:42


Nee, dat zie je verkeerd. Zodra er 2 moslims bij iemand op visite gaan, gaan Wilders en Baudet helemaal los en moeten alle moslimleiders openlijk afstand nemen van wat er is gebeurt. Vandaag hebben ze nog niets gezegd over die christenen.
Natuurlijk, het was weer het wachten op het door nuttige idioten uit de wind houden van de Islam.
Door wie wordt de islam uit de wind gehouden? Ik maak slechts een opmerking over extreem hypocriete fascistische politici. Meer niet.
Het zijn juist de deugers die hier de werkelijke fascisten zijn.
U wijst met een vinger naar anderen, drie vingers wijzen naar u terug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kunnen jullie hier een apart topic voor openen? Desnoods op Geenstijl.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
29 mar 2021 04:23

U wijst met een vinger naar anderen, drie vingers wijzen naar u terug.
Wijzende vingers zijn slechts een afleidingsmanoeuvre, echter geeft de duim de werkelijk bedoelde richting aan ! :|

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Dat is lang geleden dat ik die gehoord heb, zit wel wat in

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
28 mar 2021 14:44
Maar... waren alle kerkgangers zo agressief, of heeft de meerderheid zich goed gedragen en laten ze alleen de agressiviteit van eeneen kleine minderheid zien? Dat maakt nog wel even verschil.
De vraag stellen is 'm beantwoorden, WA ;)

Kerken hebben een (grond)wettelijke uitgangspositie. Daar kun je van alles van vinden (en dat snap ik uiteraard ook), maar dit is wat het is. Dat dat tegenover "de buitenwereld" schuurt, snap ik ook. En juist daarom is het zo ongelooflijk belangrijk om uiterst zorgvuldig met je rechten om te gaan. Rechten komen met verantwoordelijkheden. Neem die dan ook - zoals ik zeer veel kerken ook van harte zie doen, trouwens. Het aantal kerken dat de Corona-regels niet toepast, is gelukkig zeer klein en komt uit een specifiek deel van de christelijke wereld.

Ik zie overigens vrijwel alleen maar christenen die zeer verdrietig zijn over wat er dit weekend gebeurde. En terecht. Wat je ook denkt over Corona, kerk-zijn en rechten: wat in Urk en Krimpen aan den IJssel gebeurde, is in strijd met alle christelijke waarden en normen. Helaas verpest dit soort gedrag het -zoals altijd- voor de overgrote meerderheid.
Jablan schreef:
28 mar 2021 14:57
'Even tot hier' kwam gisteren tot de kern. Corona zal het oplossen.
Nou, inderdaad. Je zou bijna zeggen dat de proef (zoals men het zelf noemt) slaagt, in die zin dat er "een mooi haardje Corona" ontstaat. Dan hoeven er niet nog meer van dergelijke proeven gehouden te worden...

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
29 mar 2021 15:06
witte angora schreef:
28 mar 2021 14:44
Maar... waren alle kerkgangers zo agressief, of heeft de meerderheid zich goed gedragen en laten ze alleen de agressiviteit van eeneen kleine minderheid zien? Dat maakt nog wel even verschil.
De vraag stellen is 'm beantwoorden, WA ;)
Klopt, maar door een vraag te stellen in plaats van een stelling te plaatsen breng je mensen tot nadenken. En daarmee zal de overgrote meerderheid zélf de juiste conclusie trekken, in plaats van kennis nemen van een stelling.

Journalistieke vrijheid is één ding, maar als er een eenzijdig beeld wordt geschetst kun je je afvragen of die journalistieke vrijheid wel correct wordt gebruikt.

De vrijheid die kerken hebben brengt verantwoordelijkheid met zich mee; de persvrijheid die journalisten hebben brengt óók verantwoordelijkheid met zich mee. En in dit geval lijkt het er op dat er van beide kanten niet geheel verantwoord met de eigen vrijheid om is gegaan. Maar dat is mijn mening gebaseerd op wat ik gezien heb. Wat ik niet gezien heb weet ik niet.

Plaats reactie