Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, om stofkommer kon ik ook nog wel lachen, met zijn steeds groter en diverser wagenpark. En natuurlijk de 30 cm beton die hij in z'n Doerak gestort had om onder lagere bruggen door te varen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dacht even dat het een 1 april grap was, toen ik vanmorgen deze kop zag:
Avondklok gaat vanaf vanavond één uur later in

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... golf-covid
De avondklok is natuurlijk wat anders dan de zomertijd... :oops: Eerst maar eens koffie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

J. Deltoer schreef:
30 mar 2021 22:54
Ik geloof en offer alleen aan Bacchus. Dat gezegd hebbende....
Smartje schreef:
30 mar 2021 18:18
Wat dacht je van Bisongrass vodka met een grasstengel in de fles, dat is zo lekker 38%
Gewoon proeven👍🥃of een lekker Kasteelbiertje🍺 niet voor de dorst maar voor het lekker.🚕
Kasteelbiertje mee eens, vooral de dubbel. Nog beter is die van Westvleteren. In 2018 in de abdij nog twee kratjes kunnen scoren. Helaas nu bijna op.
Bisongrass laat ik voor wat het is. Maar een goede cognac ben ik wel voor te porren...
Ik vind dat hele Westvleteren wel wat overhyped. Lekkere bieren, dat zeker, maar de Abt 12 van St. Bernardus, lijkt nog steeds erg op hun "12". Ook al zijn ze niet meer exact hetzelfde als vroegah, omdat ze bij Westvleteren inmiddels gist van Westmalle gebruiken, ipv Sint Bernardus. Sowieso is de prijs/kwaliteit, wat naar mijn mening samen met het bestelproces 90% van de hype is, finaal van de pot gerukt. Zeker als je niet in de gelegenheid bent om je zelf op het bestelproces te storten, want dat kost je met wat pech een paar vrije dagen. En dan nog liggen hun bieren gewoon wel bij Burg, dus het is nog niet eens waterdicht ook.

Ik ben qua bieren meer van de barrel aged varianten, die hele IPA hype gaat overigens heerlijk aan mij voorbij, en hier niet zo ver vandaan doet de Bronkhorster brouwerij erg lekkere dingen met vaten. :D

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

breien schreef:
31 mar 2021 10:20
Abdijbier Achel. Vooral lekker als men het bij de Achelse Kluis koopt. Men komt er toch langs als men het ommetje Brabants Vennenpad wandelt.
Ga ik zeker doen, is ongeveer 1:40 uur rijden.
Maar wat je ver haalt is lekker.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Smartje schreef:
31 mar 2021 11:17
breien schreef:
31 mar 2021 10:20
Abdijbier Achel. Vooral lekker als men het bij de Achelse Kluis koopt. Men komt er toch langs als men het ommetje Brabants Vennenpad wandelt.
Ga ik zeker doen, is ongeveer 1:40 uur rijden.
Maar wat je ver haalt is lekker.
Daarom hopen we in september weer op wijnreis te kunnen met de auto, want de kelder begint toch wel wat gaten te vertonen..

Overigens kan je dichtbij, in Nederland zelf, ook goede wijnen kopen, delen van Limburg hebben inmiddels het klimaat van de bourgogne, dus dat biedt veel oenologische kansen.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een van mijn beste maten werkt bij een groothandel in speciaalbier. Daar komen nog wel eens wat speciale soorten speciaalbier voorbij. Zo had hij het al over Brewdog, voordat Brewdog een beetje bekender werd. Die krijgt weleens flessen of blikken van meer dan 10 euro als cadeau. Dan baalt ie dat ik daar niets mee heb en drinken we maar een fles whiskey.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
31 mar 2021 18:51
Een van mijn beste maten werkt bij een groothandel in speciaalbier. Daar komen nog wel eens wat speciale soorten speciaalbier voorbij. Zo had hij het al over Brewdog, voordat Brewdog een beetje bekender werd. Die krijgt weleens flessen of blikken van meer dan 10 euro als cadeau. Dan baalt ie dat ik daar niets mee heb en drinken we maar een fles whiskey.
Whiskey,het betere werk.
Al dat gedoe en geneuzel over die slappe drankjes zoals bier!
Ik ben dan weer een fan van de PASTIS,ik haat anijs,behalve in deze drank.
ik geef het toe;beetje apart.
Maar dit wordt je er wel van :D

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Al dat gedoe en geneuzel over die slappe drankjes zoals bier!
Ik ben dan weer een fan van de PASTIS,ik haat anijs,behalve in deze drank.
ik geef het toe;beetje apart.
Maar dit wordt je er wel van :D
[/quote]

Pastis heerlijk , mijn favoriet , jenever en wisky. Als ik in Frankrijk of Luxumburg ben vul ik mijn voorraad aan . :)

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

@breien.
“Ik bestel mooi zonnig weer bij de wëergoden.
Waarom ontvang ik dat niet? Ik vind deze harde wind en buien helemaal niet leuk.”

De weerkoek is al weer op. Het weer dat ik besteld had, komt met containers ,heeft vertraging opgelopen in Suez
Er is bij de containerterminal al ruimte vrij gemaakt zodat die voor kunnen gaan voor een snelle verwerking.
Nu de terrassen nog open want een “drankje” op een terras smaakt toch altijd lekkerder.

@sjohie
“Overigens kan je dichtbij, in Nederland zelf, ook goede wijnen kopen, delen van Limburg hebben inmiddels het klimaat van de bourgogne, dus dat biedt veel oenologische kansen.“

In Limburg inderdaad ook diverse Nederlandse wijnen geproefd, kwaliteit is goed, maar ik vind de prijs\kwaliteit niet in balans. En goede wijn behoeft geen krans.
Is natuurlijk allemaal wel in opkomst.
Hoe vind jij de Nederlandse wijnen? En jou wijnreis? Duitsland en/of France.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar gelukkig dat ik bij het juiste bedrijf mijn bestelling gedaan heb.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Geniet morgen nog maar echt even vh zonnetje.
Het wordt weer kouder en mogelijk zelfs nachtvorst.
Het is ook pas morgen 1 april.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Dacht al dat er WEER iets niet klopte.
Begreep al niet waarom die “WEER” VOUCHER eerder was dan de levering.
Kan in nu een Topic starten: te late levering door Malafide Weergoden?
Hoop dan maar dat er nog voor de Herfst geleverd wordt.
Was eigenlijk Weer te mooi om waar te zijn.
Ga dan maar weer zoals iedereen, in ons kikkerlandje wachten op mooi weer.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Lady1234 schreef:
31 mar 2021 22:40
Dan maar gelukkig dat ik bij het juiste bedrijf mijn bestelling gedaan heb.
Heb je toch wel een Bulk bestelling gedaan mooi weer waait hier zo weg.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor morgen nog, want mijn kinderen zijn dan nog met vakantie. 😀

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Dit is een leuke vakantie link speciaal voor: Caravanners.🌞
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... qbQdUzK5my
Veel kijkplezier :D :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Smartje schreef:
31 mar 2021 22:26
@breien.
“Ik bestel mooi zonnig weer bij de wëergoden.
Waarom ontvang ik dat niet? Ik vind deze harde wind en buien helemaal niet leuk.”

De weerkoek is al weer op. Het weer dat ik besteld had, komt met containers ,heeft vertraging opgelopen in Suez
Er is bij de containerterminal al ruimte vrij gemaakt zodat die voor kunnen gaan voor een snelle verwerking.
Nu de terrassen nog open want een “drankje” op een terras smaakt toch altijd lekkerder.

@sjohie
“Overigens kan je dichtbij, in Nederland zelf, ook goede wijnen kopen, delen van Limburg hebben inmiddels het klimaat van de bourgogne, dus dat biedt veel oenologische kansen.“

In Limburg inderdaad ook diverse Nederlandse wijnen geproefd, kwaliteit is goed, maar ik vind de prijs\kwaliteit niet in balans. En goede wijn behoeft geen krans.
Is natuurlijk allemaal wel in opkomst.
Hoe vind jij de Nederlandse wijnen? En jou wijnreis? Duitsland en/of France.
Ik vind Nederlandse wijnen nog wat "hit and miss", de bekendere namen die al langer bezig zijn, hebben inmiddels het Nederlandse klimaat in het snotje, en zijn behoorlijk consistent in kwaliteit, maar ik ben het wel met je eens, de prijs/kwaliteit houdt niet over. Maar goed, dat is ook wel weer te verklaren door de kleinere wijngaarden, de door het weer iets lagere opbrengsten per Ha, en het relatief arbeidsintensieve werkproces, tov zeg die grote Franse en vooral Australische en Zuid-Afrikaanse wijngaarden, waar ze met machines tijdens de oogst de halve struik er uit roppen, verhakselen, en met kruiwagens sulfiet in de tanks karren. Het zal ook een deel imago zijn.

Een nicht van me heeft een wijngaard in Nederland, en die beginnen nu, na bijna 10 jaar, echt de boel goed op de rit te krijgen. Hun bruiswijnen worden geroemd door de bekendere wijnjournalisten enzo, maar zitten qua prijs op die van een leuke Franse fles bubbels, dus dat is is qua marketing nog wel een uitdaging. Gelukkig verenigen de wijnmakers zich meer en beter, en dan is er heus wel een markt voor ze.

Vorig jaar september, toen het nog kon, zijn we naar zuid-Duitsland geweest, gebied rondom de Kaiserstuhl, dit jaar mikken we op een Noord-Italië, of als het allemaal kan, een rondreis door Hongarije, Slovenië én Italië, want onze voorraad Hongaarse pinot-noir begint ook aardig op te raken.

Frankrijk willen we nog wel een keer heen, mijn vrouw spreekt de taal ook, maar telkens als we daar een vakantie naar gaan optuigen, kost het klauwen met geld, en dan kan je voor hetzelfde geld meer wijn en vakantie vinden in de landen hierboven. Naja, misschien nog eens een lange rondreis icm Noord-Spanje, daar zitten ook een paar van onze favoriete wijngaarden, en een paar goede restaurants op de bucketlist, dus het is ook maar net hoe onze pet staat eigenlijk.

Een rondreis door Schotland voor de whisky's en het wild staat ook nog op de planning, maar goed, we willen net als veel mensen, dit jaar qua vervoer alles in eigen hand hebben ivm die vermaledijde pandemie, dus het wordt hoe dan ook iets met de auto. En als dat allemaal niet kan, dan is er in onze omgeving ook genoeg te beleven op dit gebied.

Moneyman
Berichten: 29989
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
31 mar 2021 19:21
Ik ben dan weer een fan van de PASTIS,ik haat anijs,behalve in deze drank.
ik geef het toe;beetje apart.
Maar dit wordt je er wel van :D
Heerlijk - voor tijdens mijn zomervakanties. Mijn Franse vakanties zijn niet compleet zonder een paar goeie glaasjes pastis!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
01 apr 2021 09:30
scharrelschipper schreef:
31 mar 2021 19:21
Ik ben dan weer een fan van de PASTIS,ik haat anijs,behalve in deze drank.
ik geef het toe;beetje apart.
Maar dit wordt je er wel van :D
Heerlijk - voor tijdens mijn zomervakanties. Mijn Franse vakanties zijn niet compleet zonder een paar goeie glaasjes pastis!
Dat heb ik dan weer met ouzo, of een goed gestookte raki, maar dat laatste is in Griekenland gewoon niks meer dan een blinde gok, als je dat bestelt. :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Smartje schreef:
31 mar 2021 22:26

“Ik bestel mooi zonnig weer bij de wëergoden.
Ik doe al dagen bij zonsopgang een regendansje om te proberen de weergoden te bewegen om het weer eens (hoog nodig) lekker te laten plenzen.
Helaas, tot heden hebben mijn dansjes nog niet het gewenste effect, maar ik zal stug blijven doorzetten tot de eerste druppel zal vallen. :wink:

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

@sjohie
Mooie wijnverhalen, de wijn in mijn bloed begint alweer te kriebelen.

Zijn eens per ongelijk in France bergdorpje geweest “Chateauneuf Du Pape” met de gelijknamige wijnen.
Is een volle zwaardere wijn🍷Helemaal verk(n)ocht aan deze wijnstreek.
Ook nog even bij “Le Telegraaf” langs geweest. ( Is in veel boeken genoemd)
Maar gaat daar alleen per Tankwagen 40.000L of per fles a €60,00
Ander goed wijnkasteel geselecteerd.
Voorraad voor thuis meenemen “en vrac” 5 liter rood en wit, thuis gebotteld.
Etiketten van wijn en jaar meegekregen, verschil prijs per fles in Nederland meer dan € 15,00
Voor de witte is het “transport” naar huis niet zonder risico met de temp.verschillen en de houdbaarheid van de wijn.
Is in Nederland ook bij groothandel niet in het vaste assortiment. Maar als je de Witte kunt scoren met een 🍽 Vis gerechtje 🐟🦞 helemaal te gek.

Plaats reactie