Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sjohie schreef:
01 apr 2021 10:55
Moneyman schreef:
01 apr 2021 09:30
scharrelschipper schreef:
31 mar 2021 19:21
Ik ben dan weer een fan van de PASTIS,ik haat anijs,behalve in deze drank.
ik geef het toe;beetje apart.
Maar dit wordt je er wel van :D
Heerlijk - voor tijdens mijn zomervakanties. Mijn Franse vakanties zijn niet compleet zonder een paar goeie glaasjes pastis!
Dat heb ik dan weer met ouzo, of een goed gestookte raki, maar dat laatste is in Griekenland gewoon niks meer dan een blinde gok, als je dat bestelt. :lol:
Er zijn tijden geweest dat ik weinig in Frankrijk kwam en dus zonder PASTIS zat,maar dan was ik weer meer in Duitsland en daar was de OUZO lekker goedkoop,dus dat was dan een aardige vervanger :)

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

gosewijn schreef:
01 apr 2021 12:24
Pastis ,wel puur drinken . :D
Kan maar komt wel hard binnen,

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal mee eens Jablan. Het begint erop te lijken dat Olongren bewust de aantekeningen heeft laten zien aan de pers zodat Kaag Rutte eruit kan werken. Er wordt gewoon een vies spelletje gespeeld en naar al die voorkeurstemmen voor Rutte wordt niet gekeken.
Er vroeg iemand in de kamer of Kaag Rutte nog vertrouwde maar de vraag had beter kunnen zijn of dat serpent van Kaag wel te vertrouwen is.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Overdrijven is ook een kunst

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Kajsa Olongren heeft gereageerd zoals meer mensen op een positieve testuitslag reageren: paniek, alles bij elkaar rapen, snel naar huis. Ik vind het raar, dat zij toch naar de grote vergaderzaal van de 2e kamer is gekomen, terwijl overal met klem wordt geadviseerd om vooral geen stap buiten de deur te zetten, als je besmet bent.

Sigrid Kaag lijkt mij een dame, die Rutte aan kan. Het kunnen leuke jaren worden met veel dames op links en op buiten-rechts mannen met traditionele opvattingen over de rol van de vrouw.

Hoewel wij ons huis bij voorkeur tot vrouwvrije zone verklaren, vind ik het te ver gaan om vrouwen als 'serpent' af te schilderen. Dat neigt naar seksisme, want Sigrid Kaag gebruikt precies dezelfde trucs als haar manlijke tegenstanders.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heeft niks met seksisme te maken. Kaag vind ik een serpent en Baudet een hersenloze corps bal. Dat is mijn mening en volgens mij zijn we in Nederland hier vrij mee.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

persmuskiet: (vaak voorafgegaan door vuile) journalist. Vgl. Frans: pisseur de copie, pisse-copie; Engels: ink-shitter; Duits: Pressehengst; Blattlaus; Tintenkuli. Zie ook journaille*.

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/persmuskiet

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Kan deze ziekte in 1 dag ontstaan?
Of heeft iemand de diagnose s’morgens om half 8 doorgebeld? :lol:
Dit ontwikkeld zich toch over een langere VOORperiode.

De ziekte van Alzheimer[1] (vaak kortweg alzheimer[1] genoemd) is een degeneratieve aandoening die geleidelijk begint en steeds erger wordt.[2] Het is de oorzaak van 60 tot 70 procent van alle gevallen van dementie.[2]
“Het meest herkenbare kenmerk van de ziekte is de moeite met het herinneren van recente gebeurtenissen” Naarmate de ziekte langer duurt, kunnen andere symptomen ontstaan: spraak- en taalproblemen, desoriëntatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
01 apr 2021 22:31
Ik vond Kajsa net op het extra journaal een heel stuk oprechter dan huichelaar Rutte tot nu toe heeft gereageerd.
Zo leek het wel, ze was in tranen, maar toch....dat ging vooral over haar overhaast vertrek na de positieve test naar haar auto en dat ze die paperassen dus niet zichtbaar had moeten laten zien.
Dát speet haar.
Maar niets over haar " verzwijgen " over deze passage over Omtzigt !
Nu zegt ze zelfs :" zich niets te kunnen herinneren van het Omtzigt verhaal " " het is niet als relevant punt in haar herinnering gebleven " :o .
Ook die Jorritsma heeft haar klep gehouden.
Maar die was al fout, gezien die bouwafspraken affaire , toen met haar echtgenoot.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan ook nog zonder meer instappen bij die chauffeur.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

en nu krijgen hun ambtenaren de schuld 🤣

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, die verzinnen het allemaal zelf ter plekke. 😡

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ergerlijk!! Wat een gel****l.
Wat een gedraai en ' geheugenverlies '
Ze moeten maar gaan slapen nu ....truste😴😴....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
01 apr 2021 22:03
Kajsa Olongren heeft gereageerd zoals meer mensen op een positieve testuitslag reageren: paniek, alles bij elkaar rapen, snel naar huis. Ik vind het raar, dat zij toch naar de grote vergaderzaal van de 2e kamer is gekomen, terwijl overal met klem wordt geadviseerd om vooral geen stap buiten de deur te zetten, als je besmet bent.
En vergeet niet, ze was goed en wel weer op stoom, na lange afwezigheid door ziekte. Dat herstellen, van ik meen een KNO (toch ook soort van luchtwegen) probleem, kostte haar 6 moeizame maanden revalideren. Dan zou ik het ook op een rennen zetten, als één van mijn directe collega's positief zou testen op de zaak. :shock:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moest Kajsa eigenlijk niet in quarantaine?
En ja ze was net weer bezig, dan had ze wellicht deze verkennersrol moeten afwimpelen...🤔

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
02 apr 2021 19:37
Hadden we dan liever gehad dat deze affaire niet aan het licht was gekomen? Dat er achter de rug van een politicus over zijn carriere wordt gekonkeld?
Huh?? Deze affaire moest boven tafel komen, natuurlijk!
Kajsa was net weer aan het werk( lees ook de reactie van Sjohie) , daarom had ze de verkennersrol misschien beter niet kunnen aannemen........dat doet ze wel, dus moet ze zich uiteraard verantwoorden.

Ze stapt snel naar haar auto met de gewraakte notities omdat ze positief getest was. Dan had ze n.m.m in quarantaine gemoeten.
Maar dat kan dus weer niet, want ze moet zich verantwoorden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zover ik weet is 14 dagen quarantaine nodig.
Maar goed, doet er verder niet toe .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij officiële reorganisaties doe ik hetzelfde. Of het nu krimp of groei is, het speelt altijd binnen de driehoek product, klanten, personeel en het gaat altijd om namen, verwachtingen, doelen. In zulke periodes loopt iedereen binnen een bedrijf op zijn tenen, dan moet je nog meer dan anders opletten wat je zegt, doet, laat, vastlegt.

Toeslagenaffaire vind ik veel groter dan dit. Daar gaat het om de vraag hoe een overheid met de eigen inwoners omgaat en terecht dat hier een parlementaire enquête over komt.

Nu de Tweede Kamer de avondklok bijna helemaal heeft uitgezeten - ook een manier om de nacht door te komen - heb ik het idee, dat het om iets heel anders ging. Allereerst de regeerstijl van Rutte, tegelijk de weg effenen naar een centrumlinks 5-partijen-kabinet door de VVD te dwingen zich bescheiden op te stellen. Wees niet verbaasd, als er ineens een MP Tamara Van Ark wordt voorgesteld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

FIJNE PAASDAGEN.
🐔🐣🐤🐥🌹🍀
Geniet er van en trek er lekker op uit!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eieren heb ik deze week gekocht bij de boer in het buitengebied. Vrije uitloop maar ze zitten binnen vanwege een vogelvirus. Laten we hopen dat ze snel weer naar buiten mogen! Kunnen zij ook lekker genieten van de lente.

Plaats reactie